Wie ie er net als ik al bijna een jaar, of langer, bezig om zwanger te worden. En vind het wel is tijd worden dat het nu is gaat lukken. Melde je hier aan!
hey linneke ja wij zijn al langer dan een jaar bezig en ik ben het wachten echt beu elke maand weer een teleurstellig. wij moeten nog twe maanden zellf proberen voor we echt de mm in gaan alles was goed bij de gyn dus het zou zo moeten luken maar helaas tot nu toe geen resultaat. ik heb al een aantal keer gelezen op het forum van "langer dan een jaar bezig " maar het is daar zo druk en zo hecht. groetjes puck
Hallo, wij zijn ook bijna een jaar bezig en de teleurstelling wordt elke maand groter. Deze maand gaat manlief zijn zaad laten testen en dan zien we weer verder.
Wij zijn ook bijna 1 jaar veder. Vorig jaar april is mijn spiraal eruit gehaald, en tot nu nog helemaal niks. Heb vorig jaar wel teunisbloem/etos pillen geslikt, maar daardoor kreeg ik een korte luteale fase. Dus daar zijn we ook maar gauw mee opgehouden. Bij mijn zoontje werd ik in ronde 11 zwanger, en had gehoopt dat het deze keer sneller zou gaan. Puck wat voor onderzoeken hebben jullie dan gehad?
mama 1980 wij hebben onderzoeken in het ziekenhuis gehad: cyclus verloop inwendige echo,s om te kijken of er een eitje groeide en bleod prikken enz en mijn mannetje zijn zaadjes zijn gecontroleerd alles was goed dus de kans op een natuurlijke zwangerschap was groter dan waneer je aan bijv. iui begint dus het advies was om het en half jaar nog zo te proberen en dat is over twee maanden. mama 1980 heb je wel een regelmatige cyclus? hopelijk kunnen we hier elkaar wat steunen. groetjes
Puck waarom hebben jullie met zelf proberen dan meer kans? Als alles goed is, waarom blijft er dan een zwangerschap uit? Of kunnen de artsen daar geen antowoord opgeven? Gebruik jij nu ook ov testen? (sorry voor alle vragen) Ik vind zelf dat ik een regelmatige cyclus heb, tussen de 25-32 dagen. Met de ov testen heb ik meestal rond dag 16 mijn eisprong. Ik zit in twijfel om naar de ha te gaan. Denk misschien is het iets simpels wat zo te verhelpen is. Aan de andere kant denk ik, dit is het laatste jaar dat mijn zoontje thuis is, hebben 3 onrustige jaren gehad, heb het gevoel dat ik nu pas van hem aan het genieten ben. Stel je voor dat er iets niet goed is, dan loop je zkh in en uit, teleurstellingen die je te verwerken krijgt. Hoeveel zal dat beinvloeden op ons laatste jaartje samen thuis. Maar misschien maak ik het voor mijn eigen het allemaal wel groter dan het is. Fijn dat we hier elkaar kunnen steunen....
Hoi Puck, Is ook al heel wat dat ze jou en je man onderzocht hebben. Gelukkig is alles goed bij jullie, Maar voorlopig ben je nog steeds niet zwanger. En over 2 maanden ga je dan voor een IUI? Mama1980, wat is dat voor fase, die je had van de etospillen? Ik doe ook wel is ovutesten, maar bij mij heb ik nog nooit een eisprong ontdekt met die dingen. Ik doe het na 14 dagen na mijn eerste dag menstruatie, en dan nog 4 dagen erna. Ik vind het dus niks die dingen! En mama, ik snapte niet wat je bedoelt met "dit is het laatste jaar met mijn zoontje" Zie je hem dan niet meer of is hij juist dit laatste jaar bij je? Wat was er met hem dan? De laatste keer was is 10 dagen overtijd en dat ben ik nooit. Ben zo regelmatig. Dus ik was er van overtuigd dat ik zwanger was, maar helaas werd ik afgelopen zondag toch ongesteld. Ik had al 2 testen gedaan. Ik was zo teleurgesteld! liefs linneke
Linneke de luteale is de fase tussen de eisprong en je menstruatie. Bij mij werd hij met pillen zo rond de 5 a 8 dagen. Dat is vaak te kort om een goede instelling te laten plaast vinden. Hoe lang is je cyclus? Misschien begint je te laat met testen? Ik heb hem ook een aantal x niet gevonden, maar nu doe ik 3testen op een dag en had hem afgelopen maand wel gevonden. Gebruik sensitest en als ik twijfel of hij echt positief is doe ik een cb digitaal, die is heel handig met een smily. Mijn zoontje gaat dan naar de basisschool en dan weer tijd zat, bedoelde dat eigenlijk. Wat erg die teleurstellingen he! Ik denk dan op een gegeven moment, dan maar mn menstruatie, dan weet je waar je aan toe bent. Yo hoe gaat dat in zijn werk zaad laten testen. Moet hij dat thuis in een potje doen? Morgen kan ik weer beginnen met ov testen...
mama1980, mijn cyclus is 28 dagen. Maar ik blijf het moeilijk vinden wanneer ik moet testen. Wanneer test jij dan?
Met een cyclus van 28 dagen, kan je het beste op cyclusdag 10 beginnen met ovu-testen. Uitgaande van een LF van 14 dagen begin je nu na je LH-piek met ovu-testen. De LH-piek heb je 12-48 uur voor je ei-sprong en die piek geeft een positieve ovu-test. Ik ben zelf ook al langer dan een jaar bezig en heb na alle onderzoeken als laatste een HSG gehad. Daaruit bleek dat mijn rechter eileider dicht zit door verklevingen en we zijn nu bezig met de eerste ronde IUI met hormonen.
Je eisprong kan ook eerder zijn..Ik zou eens dan proberen om vanaf dag 11 te testen... Ik testte vorige maand om 13uur nega, 22uur positief, volgende dag 10uur positief en om 13uur negatief. Als ik dus om de 24uur zou testen, had ik dus nooit een positeve test gehad.
Een HSG is een eileider en baarmoeder onderzoek met contrastvloeistof. Het is niet echt een fijn onderzoek, maar een leuke bijkomstigheid is dat het de eileiders open kan maken en de eerste maanden na de HSG is de zwangerschapskans iets groter. Wij hebben twee kinderen van 6 en 8 maar willen graag een derde. Door operaties heb ik last van verklevingen en littekenweesel, waardoor het nu moeizamer gaat en we zijn begonnen met IUI.
Wij beginnen dus met de eerste onderzoeken, manlief gaat zaadjes inleveren. Hij moet het thuis in een potje doen en dan moeten we het naar het ziekenhuislab brengen. 4 dagen later kunnen we dan de HA bellen voor de uitslag. Wel was het advies om 3-5 dagen geen zaadlozing te hebben en omdat mijn vruchtbare dagen er weer aankomen wachten we die ven af, daarna gaan het getest worden. Dat was de eerste test, ook omdat mijn cyclus heel regelmatig is en na het stoppen van de pil ook direct op gang was gekomen. Dit was dus de makkelijkste om mee te beginnen. Verder wil ik wel graag weten waarom het tot nu toe niet lukt (als er een oorzaak te vinden is), maar we weten nog niet hoever we zullen gaan met alle behandelingen, misschien groeien we daar ook wel vanzelf in.
mama1980 ik snapte ook niet helemaal waarom je kans groter was zo dan met bijv iui! ik had het later op internet opgezocht en die zegt hetzelfde. ik weet niet wwar ze over twee maanden mee gaan beginnnen we moesten omdat alles goed was het nog een half jaar proberen en dat is eind april voorbij. ik deed temperaturen en ovulatie testen maar nu doe ik alleen nog maar iedere maand die ovulatie testen gebruiken van sensitest die bestel ik via internet en die werken bij mij goed. ik vind het erg spannend als we terug moeten, als ik zo les over iui met hormoon bijv daar kun je nogal wat stemmings wisseling van krijgen. we wachten maar af. een hsg onderzoek daar had ik nog nooit van gehoord ik ben benieuwd of ik dat ook krijg? giegel spannend iui merk je iets van de hormonen? mijn menstuatie is gisteren weer gekomen dus op naar de volgende ronde. groetjes
Meestal bekijken ze eest met een inwendige echo je eileiders en baarmoeder, doen ze bloedonderzoen en een cyclusanalyse voordat ze een HSG doen. En voor dit alles of tussendoor doen ze zaadonderzoek. Die hormonen word ik niet echt vrolijk van 's Nachts heb ik opvliegers, ik heb buikpijn en hoofdpijn en ben misselijk. Wat betreft de bijwerkingen denk ik dat de hormonen in ieder geval hun werk doen (of te goed). Balen dat je weer de duivels op bezoek hebt gekregen
Giegel heb je op je andere 2 kindjes ook zolang moeten wachten. Ik dach eerst als je kinderwens vervuld is, ben je geduldiger, maar dat geld voor mij niet. De hormonen doen dus goed hun werk, wanneer moet jij terug naar het zkh? Puck wat balen dat je menstruatie weer is gekomen, je blijft toch de hoop houden dat het voor eind april gelukt is. Yvon slim dat je nog even je vruchtbare dagen afwacht. Vind je man het spannend om zijn zaad te laten testen?