Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Zo lekker even een uurtje met shay gaan wandelen... Boodschapjes in het dorp gedaan... Ik wilde al eerder gaan stond ik helemaal klaar gaat het regenen even gewacht nou een uurtje gewandeld en nu is het weer gaan regenen dus ik heb het goed berekend...

Welke hyves site of andere site? ik ben er pas later bij gekomen dus ik mis een stukje natuurlijk haha

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Zie de link juli mama's in mijn stuukje tekst op de vorige pagina.

3. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    zo de kleine ridder slaapt weer. hij gaat zijn voeding vandaag echt door de war schoppen merk ik.
    hij laat er al ee hele tijd netje 4 uur tussen maar na het zwemmen was het in eens 3 uurtje en hij zou dan nu iets moeten willen maar hij slaapt alweer een half uurtje.
    wel even balen want het had dan wel lekkerder uitgekomen met de avond.
    nou ja komen we wel weer overheen.

vandaag een afspraak gemaakt met het kdv maandag 19 oktober gaat Logan wennen.
    hij gaat dan van 10.00 tot 13.00 wij hebben dan ook gelijk een intake gesprek.
    daarna gaat hij woensdag van 10.00 tot 16.00 vind het wel lang hoor.
    maar Roy en ik zijn allebei thuis die dagen ivm herfstvakantie dus als het niet gaat kunnen we hem zo ophalen.
    vind dat wel een lekker idee.

vannacht best lekker geslapen.
    Logan had om 20.00 zijn toetje op en lag hij in zijn bedje te slapen.
    om 2 uur werd hij wakker hem toen een speentje geven.
    om 3 uur begon hij weer te piepen dus weer een speentje.
    om 3.30 wilde hij dan toch echt wel drinken en trapte niet meer in de speen.
    daarna was hij om 7.30 weer wakker voor een flesje.
    nou ik vind het best goed dat hij tot 3.30 heeft volgehouden vanaf 20.00.
    ga kijken of we dit er in kunnen houden misschien op deze manier de nacht een beetje rekken.

ik zou vandaag naar de dames van zwangerschapsyoga gaan. maar 1 van de meisjes heeft erg veel last van haar darmen.
    dus even uitgestelt tot volgende week.

dit zijn de dames en Logan.
    links is Joy zij is de jongste ongeveer 16 dagen jonger dan Logan.
    in het midden is Mare zij is 14 dagen jonger dan Logan.

ooh daar is hij netje op tijd :p
    knuffels dames

4. vanochtend heeft F. haar tweede prikjes gehad en ze heeft het zo goed gedaan! Tijdens het eerste prikje zat ze vrolijk te lachen naar de arts en bij het tweede vetrok ze alleen ff haar lipje.

Daarna met oma gaan shoppen bij de bijenkorf (3dwaze dagen) en nu ligt za al vanaf een uur te slapen.
    Heeft wel pas 160cc gedronken vandaag maar das niet zo erg toch?

5. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    160 cc voor een hele dag is wel weinig toch?

6. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Wanneer heb je haar gevoed en hoeveel dronk ze toen?
    160 cc sinds gisteren 24 uur is wel heel erg weinig...

7. ze heeft vannacht om half 4 nog 100 gehad.
    Net 160 in een keer dus ze had honger.
    Ze drinkt normaal maar zo'n 600 per dag dus nooit erg veel

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Owh, dan is het wel goed dus. Ze heeft gewoon wat minder nodig en groeit toch goed.

Zometeen laatste keer nagym. Nog 1x zweten en dan moet ik gaan kijken welke sport ik wil gaan doen. Heeft iemand ervaring met Zumba?

9. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Ow Logan en Frederique wat een poepies zijn jullie ook!
    Heerlijk al die kindjes van ons he!

Hier alles ok. Morgen 2x prikjes halen bij CB. Yannick is alleen erg verkouden op t moment en een beetje hangerig. Slaapt wel goed en drinkt goed dus zal wel meevallen maar is ook een beetje gevlekt over zn lijfje. Morgen maar ff navragen.

Hier onze kale lieverd :)

Hoe is t verder met alle mama's!? Alle kilootjes er alweer af? Hier gaat t maar langzaam, ben dr nu wel 19 kwijt van de 25, maar gaat niet snel genoeg. Kan nog lang niet alles weer aan, moeten nog flink blijven doorsporten.

Sucre: Hier fitness, kun je alle kanten mee op he van Zumba tot cardio tot bbbb

10. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @debby owh ok dan is 9 dagen idd de moeite niet. Dus laat ik het zo

@luiers ik doe bart nu voor de nacht wel een maatje 3 aan, de tweetjes zijn ook bijna op. Dan stappen we over op de drie.

@snuffeltje het was gezellie bij mn zussie:) Vroeger gingen we ook niet zo met elkaar om ondanks dat er maar drie jaar tussen zit. We verschilde teveel van elkaar. Hebben we nu geen last meer van. en ze is helemaal stapeldol op bart, geweldig hoe ze met hem tut.
    Wat fijn dat het zo lekker loopt de laatste dagen en nu volhouden.

@roozjuh kan me voorstellen dat je je zorgen maakt als er zolang tussen zit.

@gyino huh hyvessite mis ik iets?*owh zie het al staan bij sucre;)
    mwohahaha ja je kan hier geen dag wegblijven anders ben je uren aan het bijlezen;) *misschien had ie honger van het zwemmendat hij na drie uur al kwam hihi

@sucre kunnen we zelf geen hyvessite opzetten alleen voor ons juli mama's die hier actief zijn? mijn voorkeur zou dan wel uitgaan om m af te schermen voor anderen die hier niet actief zijn.

@prikjes Dikke kus voor alle beebs die een prik hebben gehad of morgen krijgen

Wat een mooie foto's kwamen er weer voorbij. Leuk hoor om iedereen te zien groeien.

@meeting ik ga ook mee hoor! kan alleen de lijst niet vinden:(

@Ego vanmiddag lekker bij mn zus geweest, was weer gezellig. Met mn ouders krijg ik een steeds minder goede band. (lees: ik met hun zij niet met mij) Wat ik erg jammer vind maar het is niet anders.
    Bart is nu 11 weken en ze hebben m 6 keer gezien waarvan drie keer in de eerste 2 weken. ze zijn gaan varen met de boot en komen volgende week thuis. Het is heel raar maar ik heb niet zoiets van joepie ze komen naar huis. Des te blijer ben ik met mn zus die er altijd voor me is (en ik voor haar). Ook onze mannen kunnen goed met elkaar overweg.

11. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
  12. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
  13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @relatiegedoe: het lijkt wel alsof alles moeilijker is nu we een kind hebben. We hebben veel vaker woorden.
    Vandaag had mijn man die vriend aan de lijn waarmee hij voetbal ging kijken en ik hoorde hem zeggen dat hij het
    allemaal wat "overtrokken" vond, die reactie van mij. GRRRR ik stond op het punt weer tegen hem uit te varen, maar ok,
    heb geen zin om te blijven hangen in wat is gebeurd.

@wendy ik heb op je gestemd hoor ;) Ik heb ook alweer een foto voor volgende maand ingestuurd. Het maakt mij niet zoveel uit of ik win ofzo maar
    ik vind het wel heel leuk dat mijn meisje er tussen staat. Voor mij blijft ze toch het allermooiste kindje en ik weet heus wel dat anderen dat
    ook van hun kind vinden... daarom zou ik ook niet meedoen aan die baby van het jaar verkiezing van sky radio. Daar gaat het alleen maar om wie de meeste mensen kent.

@nynke ik vind het heel knap dat je je eigen beslissing durft te nemen wat betreft de vaccinaties. Ik vond het heel
    moeilijk om een mening te vormen omdat overal weer wat anders wordt gezegd. Bij het cb vinden ze alle ophef bijv. onzin terwijl
    bij de stichting kritisch prikken weer heel veel nadelen staan. Maar ik denk dat ze allemaal in hun eigen straatje praten.
    Ik wilde eerst kinkhoest weglaten, maar toen hoorde ik weer over een kindje dat een jaar last heeft gehad van kinkhoest.
    Dus nu ben ik maar gewoon met de massa meegegaan. Ik heb de eerste keer wel een paar weekjes uitgesteld omdat ik het te vroeg
    vond omdat emma zo vroeg is geboren.

@gynio leuk zeg die diplomaatjes! Emma en ik gaan eind oktober voor het eerst babyzwemmen. Ik heb er zin in.
    Haha ik lach me rot als je nu alweer zwanger bent! Maar ik dacht ook dat ik heel snel weer ongi was geweest en daarna heel lang niet.
    Pas na 3 maanden werd ik weer echt ongi en ik heb maar 6 weken bv gegeven. Met bv kan het zelfs een jaar duren.
    En het kostte mij ook veel moeite om iets te zeggen. Maar ze had eerst een heel verhaal gehouden over dat kindjes je gaan uitproberen enzo
    en dat het goed voor ze is om af en toe te huilen. En ik had al gezegd dat ik het daar niet mee eens was maar toen was emma nog niet geboren en
    ik wilde ook niet betweterig overkomen.

@kilootjes hier zitten er nog 12 ofzo aan. Ik wil eind oktober sonja bakker gaan doen.

@mini me wat jammer van je ouders zeg! Mijn ouders hebben ook een boot en ze zijn ook een paar weekjes geleden 4 weken weg geweest. Maar in die
    4 weken zijn ze 2 keer hierlangs gevaren omdat ze emma toch zo miste en ik ben ook nog 2 keer bij hun op bezoek geweest toen ze me belden of ik dat wilde doen.

@fotootjes wat leuk om te zien allemaal zeg!

Ik ga de voedingen nu eens door elkaar gooien. Net nu het zo goed gaat hihi. Emma krijgt nu 4 keer 210+7 aangeboden (ze drinkt niet alles op hoor).
    Normaal kreeg ze tussen 16:00 en 17:00 haar laatste flesje en dan moest ik haar echt om 23:00 uur wakker maken voor een flesje.
    Sinds kort slaapt ze dan door tot 07:00 uur ongeveer. Maar toen ik gisteravond een flesje wilde geven om 23:00 uur werd ze bijna niet wakker
    en dronk maar 60cc. Dus ik wil dat flesje eigelijk laten vallen maar ik vind 3 flesjes op een dag te weinig. Dus nu heb ik het 4e flesje om 19:30 uur
    gedaan, ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

14. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    debby: Hier ook 4 flesjes op de dag hoor. Als ik je verhaal zo lees kan ze die laatste wel missen. Wij hadden met Yannick precies t zelfde, laatste flesje en dan wakker maken, maar toen dronk hij ook zo weinig. Sindsdien hebben we t zelfde gedaan als jullie nu doen. Hij zit sinds een week of 3 op 4 voedingen van 180cc(waarvan de laatste met rijstebloem is)
    7.00 , 12.00, 17.00 en 19.30
    Emma zal t ook wel goed doen op die fles van 1930 denk ik.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik hoop het als ze vannacht weer komt dan gooi het wel weer om maar wil het even aankijken.

16. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Robine: Hoe zit dat met die rijstebloem ik heb daar al zoveel over gehoord en ik wil dat ook gaan geven de laatste fles omdat ze dan misschien niet meer ineens wakker wordt om 4 uur omdat ze dat nu af en toe weer doet terwijl ze al weken door slaapt... Dus wie weet als de voeding dan wat zwaarder valt dat ze dan gewoon door slaapt... Dus mijn vraag hoeveel geef je daar dan van? En doe je dat dan gewoon door de flesvoeding? en waar haal je dat? wat een vragen weer haha

17. passie83

passie83 Actief lid

12 nov 2008
    133
    0
    0
    student
    appingedam (groningen)
    #2059 passie83, 1 okt 2009
    Laatst bewerkt: 1 okt 2009
    Wat wegen onze kindjes

Mini me:Bart is 10 weken oud, weegt 5980 gram en is 59cm lang
    Roozjuh: Damian is 12 weken oud, weegt 5500gr en is 61cm lang
    Shay: Jailey is 10 weken oud, weegt ongeveer 5000 gram en is ongeveer 58 cm lang
    Ryanne: Frédérique is 12 weken oud, weegt 5300 gram en is 62 cm lang
    LindaS: Liv is 13 weken oud, weegt 6480 gram (kleine dikkert) en is zo'n 60 cm (ze hadden haar volgens de arts bij het CB verkeerd opgemeten, op 58,5 en dat klopte dus niet)
    Pooh69: Bob is 15 weken oud (gecorrigeerd 11 weken), weegt 6000 gram en is 61 cm lang
    Sucre: Lucas is 13 weken oud, weegt 5324 gram en is 60,5 cm lang
    Lotuss: Sophie is 10 weken oud, weegt 6070 gram en is 59 cm
    Debby82: Emma is 15 weken oud (gecorrigeerd 10 weken), weegt 5290 gram en is 58 cm
    Nynke31: Isis is 17 weken oud (gecorrigeerd 12 weken), weegt 6100 gram en 58 cm (lengte is van 15 weken oud).
    Passie83: Celéne is 11 weken oud, weegt 4700 gram en 55 cm (lengte en gewicht van 3 weken terug)

Zo jullie schrijven echt veel zeg, ff terug reageren vanaf pagina 100.

@ego: Alles gaat erg goed hiero, Celéne krijgt nu 180/6 + 2 en half schepje nutriton, 4 keer per dag en daar doet ze heel erg goed op. Doorslapen 's nachts doet ze gelukkig ook nog steeds, ze krijgt meestal tegen 22.00/22.30 haar laatste flesje en slaapt ze door tot een uurtje of 7.30/8.00.
    Ook ben ik nu begonnen met nr 2 luiers, heb eerst de nr 1 opgemaakt. Moet zeggen dat die een stuk beter zitten zoals ik kan zien. Moment kleine meid huilt, ff speentje geven....
    Zo was ik alweer, het helpt bij haar om te gaan slapen als ik haar haar speen geef, een slaapliedje aanzet en haar zachtjes over haar hoofdje/voorhoofdje aai, dan valt ze lekker van in slaap.

@shay: Tja is kl*te als er dingen tegenzitten, heb je lekker gegeten bij je moeder? Heb het vaak dat als er 1 ding tegenzit, dat alles dan ff tegenzit, echt zo'n lekkere baaldag.

@ roozjuh: haha same here, moet ook elke dag koken, vriendlief weigert het een keertje te doen (nou ja patat halen of zelf frituren, kant-en-klare lasagne wat je in de magnetron kan doen of mcdonalds valt bij hem onder koken als hij het echt zelf moet doen) :x. *hihi wat een leuke foto van Damian, echt zo'n zuur snoetje trekt hij*

@ kleur ogen: ik heb zelf blauw/groene ogen en mijn vriend blauwe, Celéne heeft ze nu ook heel mooi blauw, ben benieuwd of het nog wat veranderd.

@ debby82: jeetje wat een kl*tezooi zeg, hij kan toch wel ff begrijpen dat je het nu niet ff trekt om voor Emma te zorgen met zo'n pijn, logisch dat je dan kwaad word. Ik hoop dat alles nu wel goed is tussen jullie en dat jouw pijn minder is, dikke knufff. * wat onmenselijk om je kindje anderhalf uur te laten huilen, ik de grootmond zou er allang wat van gezegd hebben :), maar goed iedereen voed zijn/haar kindje op een andere manier op he.*

@ kwijlen: Celéne heeft er ook een handje van, kwijlen bij de fleet, noem haar al m'n kleine kwijlhondje haha.

Zo ff m'n slechte gewoonte weer doen (sigaretje roken buiten:)) Er word al nier meer binnen gerookt sinds ik 6 maanden zwanger was.

Zo ben ik weer, nicotine is weer binnen haha.

@ foto's: Wat een mooie foto's zie ik weer voorbij komen, zal zo ook ff spammen.

@ fruit & groentehapjes: Ik weet nog niet wanneer ik ermee ga beginnen, ik denk pas met 5 maanden ofzo, ik weet niet of Celéne's darmpjes er tegen kunnen.

@ wendy: Hoe is je eerste werkdag gegaan vandaag, was wel ff raar zeker, een dag zonder je kindje?

@ vaccinaties: Volgende week dinsdag moet Celéne ook voor haar 2e prikjes, zie er ook zo weer tegenop, maar ja het moet ff he, tis voor haar eigen gezondheid, maar leuk is anders :(.

@ nynke: De breastflow fles ken ik ook, toen Celéne nog in het ziekenhuis lag, kreeg ze soms ook wat bijvoeding met die fles omdat ik toen niet genoeg melk produceerde. Is idd een ideale fles zodat een kindje dan niet de tepel/speen verwarring krijgt.

@ snuffeltje: Wat fijn dat Jelle zo lang slaapt 's middags tussen de voedingen door, dan heb je ff tijd voor jezelf. Haha dat slaan ken ik ook meer en meer, daar heeft Celéne soms ook een handje van. Vaak als ze op m'n buik ligt, slaat ze me hard op m'n borsten hahaha.

@ nicole: Haha hier ook herkenbaar, dat Celéne gaat liggen lachen als ze gespuugd heeft. Ze is soms zo een duveltje, als ze heeft gepoept en dan kijk ik in haar luier, dat ze dan een glimlach van oor tot oor krijgt, zo van: kijk 'ns mama, een cadeautje voor jou haha :p.

@ tandarts: Ik ben er ook schijtbenauwd voor hoor, ik moet eind deze maand 2 kleine gaatjes laten vullen, brrr ik slaap er nu al niet meer door (heb er zelfs over gedroomd :().

@ ongi: Ik ben al weer een mooi tijdje aan de pil en ben al wel weer ongi geweest, 7 dagen lang pfff (normaal ben ik het 5 dagen). Mijn pilstrip is zaterdag ook weer op, zal ik het zondag of maandag ook wel weer worden bleghh.

@ ryanne: Zo wat is Frédérique dapper geweest tijden haar prikjes, ik hoop dat Celéne ook zo dapper zal zijn a.s. dinsdag. Enne 160 cc over de hele dag is niet erg veel hoor, Celéne drinkt ongeveer 800 cc per dag.

Zo nu ff wat foto's spammen van m'n kleine meid

Celéne toen ze nog maar 2 uur oud was

18. passie83

passie83 Actief lid

12 nov 2008
    133
    0
    0
    student
    appingedam (groningen)
    Celéne nu

Deel Deze Pagina