en deze foto vind ik ook zo leuk, deze is vandaag gemaakt, zat ze voor het eerst in haar loopstoeltje (al kwijlend haha) wat een schatje he
Goedenavond allemaal @ Debby: Melvin is ook totaal niet geinteresseerd in iets extra's. Hij doet het nog steeds goed op de flessen. Ik wil de hapjes ook zo lang mogelijk uitstellen tot 6 maanden. Wel zou ik met rijstebloem willen beginnen als hij een maand of 4 is, maar de echte hapjes stel ik wel uit. @ Nynke: ik trek me er ook helemaal niks van aan wat anderen zeggen als ik Melvin nog geen hapjes geef. Hier op het consultatiebureau adviseren ze wel pas tegen de 6 maanden te beginnen met hapjes dat hoorde ik van een andere moeder. @ Debby: mensen moeten altijd iets te vertellen hebben. Ik maak dat ook mee en krijg ook regelmatig het verwijt dat ik een alleenstaande moeder ben, maar daar probeer ik ver boven te staan. Ik heb zoiets van doe het maar eens na. Ik heb zelf altijd geleerd iedereen in zijn/haar waarde te laten. @ Wendy: ik ga zeker wel stemmen op Dane. Wel leuk dat hij mee doet. @ Mini me: bedankt voor de tip. Ik ga me er morgen overdag even in verdiepen. Komt helemaal goed. Dan ga ik even struinen naar die lijsten. @ Debby: ik zal ook even op Emma stemmen. @ Luiers: Melvin zit al een hele tijd in maatje 3 en hoeft nog geen grotere maat. Gaat wel goed eigenlijk. @ Snuffeltje: ik ga wel even speuren naar die lijsten. Ik heb best wel wat gemist, maar komt goed. Doe het morgen overdag wel even. Ze zijn er echt heel lang mee bezig om zo'n wagen te realiseren. Er waren er 24 in totaal, maar ik ga ze niet allemaal spammen dan vul ik al die pagina's met de foto's Wel lekker dat het goed gaat met Jelle. Moet zeggen dat Melvin ook aardig slaapt. @ Snuffeltje en Nicole: ik ken dat... die van mij heeft er ook een handje van. Ben vanavond ook weer ondergespuugd toen er wat terug kwam en lachen dat ie deed. @ Roozjuh: misschien dat er een boer dwars gezeten heeft. Melvin heeft het ook een paar keer gehad dat ie de hele fles er uit kieperde ondanks boertjes. Ik kon toen niet echt een oorzaak vinden. @ Gyino: hij had het zo ineens door om zijn hoofd omhoog te houden. Ik leg hem altijd op zijn buik op de commode en meestal liet hij zijn hoofd liggen, maar zo ineens stond ie fier overeind. Hij vind het ook leuk. Leuke foto van de knuffeldames. Hij is echt leuk. @ Ongi: het klopt dat als je volledige borstvoeding geeft de ongi langer weg kan blijven. Ik heb bij Sascha volledige borstvoeding gegeven en werd pas na 3 maanden ongesteld. @ Sucre: ik heb er wel van gehoord en het schijnt erg leuk te zijn. Een vriendin van mij gaat het doen dus zal haar wel eens vragen van hoe of wat. @ Robine: leuk die foto zo in dat zitje. Hij is echt schattig. @ Minime: leuk toch dat je zus er voor je is en jullie mannen ook goed met elkaar overweg kunnen. Het is wel jammer van de band met je ouders, maar komt mij wel heel bekend voor. Mijn vader is in 2002 overleden dus die heeft de kinderen helemaal niet meegemaakt en mijn moeder dus wel, maar ze heeft haar eigen glazen ingegooid door mij steeds preken te geven en weet ik wat nog meer. Ze kan me niet loslaten en gunt me geen eigen leven dus tja ik kies voor mijn gezin en mijn eigen leven en daar past zij helaas niet in. Hard maar waar. @ Debby: balen dat jullie zoveel woorden hebben. Het is wel iets bekends. Ik had dat met mijn exman ook. Ik verzorgde de kinderen dag in dag uit en hij liep de kantjes ervan af buiten zijn werk om. Ik werkte nog harder als hij. Er is dan nog meer gebeurd maar iets te persoonlijk om hier neer te zetten, maar het is wel heel heftig geweest en betekende voor mij wel bij hem weg te gaan. Wat een gedoe zeg met die voedingen. Ik ben wat dat betreft blij dat Melvin het goed doet met 5x 200 en die drinkt ie allemaal leeg. 's Morgens geef ik hem de fles in zijn wipstoel daar ik het anders niet red om mijn meiden op tijd klaar te krijgen voor school. Dat gaat goed eigenlijk en is ie er toch bij. Wel handig om trucjes toe te passen. @ Passie: wat heerlijk dat alles goed gaat met jou. Melvin krijgt ook 180/6 + 4 schepjes nutriton en dat in alle 5 de flessen. Hij doet het er goed op. @ Kwijlen: Melvin kwijlt ook bij het leven en gaat zelfs belletjes blazen met z'n speeksel en een lol dat ie daar om heeft. @ foto's: Echt leuk al die foto's. Ik zit daar echt van te genieten.
@passie: ik rook ook weer hoor... baal er wel van dat is straks weer moet stoppen als ik weer zwanger wil worden. Wij roken nu ook buiten, zal wel afzien worden in de winter haha @daffie: dit is eigelijk het enige waar we steeds woorden over hebben. Was ook al zo toen ik in het zkh lag, toen wilde hij wat met vrienden gaan drinken om te vieren dat emma was geboren terwijl ik in het zkh lag en ik liever wilde dat hij bij mij was. Maar hij vond dat hij toch niks kan doen en dat we ons toch niet allebei rot hoeven te voelen. Bleh ik voel me weer helemaal rot als ik daar aan denk. Mijn vader heeft toen met hem gepraat maar nu krijg ik weer steeds het verwijt dat ik naar mijn pappie loop als ik het niet trek. Het is heel raar want normaal hadden we nooit ruzie en hij wilde heel graag een kind (liever dan ik eigelijk) maar ik denk dat het hem nu toch wel zwaar valt. Ik merk dat ik wel veel persoonlijke dingen hier op het forum zet, ik hoop niet dat mensen dit meelezen...
en jullie moeten niet denken dat mijn man een l*l van een vent is hoor, want hij doet normaal alles voor me en hij heeft vandaag het hele huis van boven tot onder geboend en hij is heel lief met emma... wou dat toch even gezegd hebben...
Ik lees hier dat er al meiden zijn die 4 flesjes op een dag geven?? Jasmijn word dus ook maar met moeite wakker voor de laatste fles en drinkt dan nauwelijks.. maar ik mocht afgelopen maandag vanhet cb nog niet over op 4 flessen?Ivm de bloedsuikerspiegel?? Ze vond zelfs dat ik al vrij vlot op 5 flessen( 180+6) zat en had liever gezien dat ze er nog 6 kreeg?
kletsmajoren slaap lekker! * wel benieuwd naar het antwootd over de rijstebloem, hoeveel je in de fles doet en ter vervanging van wat*
@maartjeh bij het cb zeggen ze nooit wat en ik doe gewoon maar wat. Op het pak staat dat vanaf 5 kilo 4 flesjes goed is en emma geeft dat zelf aan. Ik vertrouw er gewoon op dat als ze honger heeft dat ze dan vanzelf wel komt.
Hallo dames, Passie: Mijn eerste werkdag zit erop!!! Poeh wat had ik het moeilijk zeg! Ik vond het wel lekker weer op mijn werk te zijn maar ik zat heel de tijd maar op die klok te kijken. Toen het eindelijk tijd was ben ik naar huis geraced....werd helemaal emotioneel toen ik hem weer lekker in mijn armen had. Hij had een beetje opgedroogd snotje (nou, meestal komt dat zo los als hij vreselijk aan het gillen is, dus ik dacht gelijk aan het ergste) en hij was ook echt een beetje van slag. Pas toen ik thuis was ging hij weer lachen en brabbelen.....ik hoop dat het wel went hoor....ben kapot! Sucre: Ik heb ook gedacht aan Zumba. Lijkt me ontzetten leuk, ook omdat ik gek ben op dansen. Maar dan zou ik het wel thuis willen doen.....heb gewoon geen tijd om naar een sportschool te gaan. Debby: Ben het echt helemaal met je eens!! Ik zal morgenochtend trouwens gelijk op jou stemmen hoor. Ik heb vandaag op mijn eigen mannetje gestemd want hij had nog 0 stemmen, vond dat zo zielig. Maar ik beloof het hihi! Daffie: Wat lief van je dat je op Dane wilt stemmen. Bij deze een hele dikke knuffel van Dane! Kwijlen: Hier nog een. Met van die kleine belletjes erbij. Af en toe doet hij er heel wild bij en lijkt ie net hondsdol hahahahaha..... Kilo's: Nog 3 te gaan....gaat goed! En alles nog wel een beetje strak trainen natuurlijk. Heb trouwens nog steeds een lichte zwangerschapsstreep. Fruit en groentehapjes: Ik durf het nog niet omdat Dane nog best wel eens last heeft van zijn darmen. Maar hij kan al wel van een lepeltje likken door die cinababy die ik in het begin heb gegeven. Dane zit wel altijd heel aandachtig te kijken als ik iets zit te eten, net alsof hij denkt "geef mij ook eens een hapje". Foto's: Ik zal ze morgen plaatsen. Wel een verschil he?! Kleur ogen: Tja....blauw/groen/grijs????? Ik zie er wel een beetje bruin bij komen van mijn vriend, die heeft groen/bruin. Nou, ik vind het zo wel weer ff welletjes. Ben kapot van zo'n eerste dag werken met al die emoties erbij.....ik ga lekker ff een warme anijsmelk voor mezelf maken. Groetjes, Wendy
Rijstebloem is gewoon omdat de voeding dan wat dikker wordt. Niet ter vervanging. Je kunt beginnen met een eetlepel. Maar je zit dan wel met je spenen die weer groter moeten. Bij mijn zoontje ben ik daar toen ook mee begonnen, maar hij sliep er helaas niet op door. Hij heeft tot 6 maanden iedere ochtend rond 4 uur een flesje melk gekregen.
@4 flesjes hoelaat geven jullie dan het laatste flesje? Ik moet bart 9 van de 10 keer wakker maken voor zn laatste fles. Maar drinkt m wel helemaal leeg(180cc) Hij krijgt 5xper dag 180cc Ik wil er eigenlijk niet in rommelen ben veel te bang dat hij ineens weer om 3 uur komt. Is nu tussen 6 en 7.30 uur. @Debby ik denk niet slecht over je man hoor. Iedereen moet zich opnieuw schikken in het nieuwe leven met een kleintje. En ik heb soms het idee dat vrouwen dat iets makkelijker doen dan de mannen. @kilo's die waren er na een week alweer vannaf was ook maar 8,5 kilo aangekomen. Probeer nu op gewicht te blijven. Ben nogal een emotie eter
Goedemorgen dames @Ryanne, dat is niet veel inderdaad... maar het is geen grote eter zo te lezen? @Sucre, was het gezellig? Zumba hoor ik veel over, maar geen idee of het wat is. Ik sport nooit in de sportschool, maar doe liever hardlopen. Kijk nu al weken uit wanneer ik dat weer kan gaan oppakken @Robine, wat een leuk stoeltje! Hier wordt het haar van Jelle ook wat dunner helaas hihihi. Hoop dat het meevalt met de prikjes vandaag, succes! Ik moet nog een kilootje of 4-5 eraf krijgen, maar ik beweeg nauwelijks, dus het gaat dan ook niet echt makkelijk @Mini me, wat jammer van je ouders. Zijn ze ver wezen varen? Mijn ouders varen ook, maar gingen dus dit jaar nederland niet uit. Ze gaan meestal 6 weken en hebben gewacht tot de eerste week met Jelle voorbij was. Daarna zijn we na twee weken regelmatig naar ze toe gereden! Jelle heeft dus al heel wat op het water doorgebracht in Friesland Enne, wat mij zus en mij betreft, dat is hetzelfde! Haar mannetje en de mijne zijn ook 4 handen op 1 buik! Grappig hoe groot ze zijn geworden in korte tijd he! Leuke foto's @Nicole, benieuwd hoe het gaat met het verschuiven van de voedingen. @Debby, het hoeft niet per se moeilijker te zijn nu de kleine er is, maar je moet er wel allebei moeite voor doen en soms mss eens wat laten, ik had met mijn ex ook altijd discussies hierover... praat erover en lucht je hart, echt doen hoor! Hoop dat de lucht snel is geklaard bij jullie. ***ik denk niets verkeerds van je mannetje hoor, maar het blijft belangrijk om alles uit te praten. Ik denk dat wij vrouwen alles makkelijker naast ons neerleggen*** @Passie, leuke foto's! @Maartjeh, tja, ze kunnen dat wel willen, maar wat er niet in wil, kan je er moeilijk ingieten toch? @Wendy, eerste dag zit erop, kan me voorstellen dat je bekaf bent! Rustig aan hoor ***heb gestemd hoor!*** stemmen kan maar 1 keer Ego, Jelle heeft gisteren weer weinig geslapen, maar vannacht weer als een roosje! Heb gisteren een slaapzak voor hem gekocht, omdat hij zich steeds bloot trappelde. Toch wil hij wel onder een dekentje, anders blijft hij maar onrustig! Ik heb (klop het af) al 2 goede dagen achter de rug! En dat op Ibuprofen Hoop zo dat het door gaat zetten en langzaam beter wordt! Hier hebben de 2 middelste studiedag en zijn lekker vrij. Vanmiddag moet er eentje op kinderfeest en dan is het alweer weekend! Lekker hier thuis wat rommelen en met de kids verven en spelletjes doen als beloofd Nu eerst de kleine man badderen met zijn allen en dan zo koffie-uurtje! (op vrijdag komen mijn mams, zus en ik altijd bij elkaar op de koffie, zijn we allemaal vrij ) Liefs Snuffeltje
Helaas geen tijd om nu uitgebreid te reageren, maar even snel ego! Liv heeft van half 12 tot half 6 geslapen! JOEPIE! Wat een luxe! Daarna nog tot half 9 geslapen!
Rijstebloem: Weet niet meer wie t vroeg, maar is idd een papje wat je erbij doet. Je maakt gewoon je laatste fles zoals je gewend bent en doet daar 2-3 eetlepels rijstebloem bij. Gewoon in de winkels te koop, van Bambix, 2 smaken, vanille en gewoon.De voeding wordt er iets dikker van en je hebt idd dan dus een papspeen of een 3 standen speen nodig op je fles anders komt er niks uit. Snuffeltje: Wat fijn dat je al 2 goede dagen achter de rug hebt met je ibuprofen. Houden zo! Gezellig zo samen op de koffie. Jammer he dat de haartjes van de kleintjes dunner worden!? Yannick is nagenoeg kaal, maar dat had mn dochter ook ff en die heeft nu op 3 jarige leeftijd prachtige dikke en lange haren. Komt vast goed. Net bij CB geweest. 7420 gram!!!!!!!!!! en 63,5 cm! Hahaha. Maar was prima zei de arts. Ten opzichte van vorige keer groeit hij nu nog steeds maar minder hard(minder groot verschil dan tussen 1e en 2e bezoekje aan t cb, dus dat is prima. Prikjes weer gekregen. Blijf ttoch zielig he. Nu ligt hij lekker te slapen. Alles was verder weer in orde. Tot laterz! Ik ga me voorbereiden op 3 oktober(Leids ontzet, dus feest in de stad !) Hopelijk gaat t weer meewerken.
hallo ben ik ook weer even. Met de kleine meid gaat alles prima, met mij gaat het ook redelijk goed, heb alleen veel last van mijn reuma. Ga iedere week naar de fysio en loop 2 avonden per week met een buurvrouw want bewegen is goed voor reuma. Afgelopen woensdagavond ook gelopen met de buurvrouw en haar honden maar ben toen omver gelopen door haar honden. Ze kwamen op volle snelheid op ons af en ik dacht ze gaan wel om me heen, nee hoor een frontale botsing en het regende dus de klinkers waren glad dus mijn benen vlogen door de klap naar achteren en ik viel voorover, kon de klap gelukkig opvangen met mijn armen maar heb nu een stijve arm en een zere knie en last van een stijve rug. Jammer dat het niet is opgenomen want dan hadden we er zeker een prijs mee kunnen winnen! Afgelopen dinsdag naar de controlerend arts geweest en moet van hem weer proberen te gaan werken want anders is ie bang dat het uwv moeilijk gaat doen. Ze willen natuurlijk mijn ziekte op de zwangerschap gooien en dat het uwv me blijft betalen. Moet straks 1 dag per week een paar uurtjes werken maar zit ook 2 uur in de auto dus ik weet nu al dat het hierdoor slechter met mijn rug zal gaan. Nou ja ik ga straks gewoon en als het niet gaat dan hou ik er weer mee op. 16 oktober moet ik naar de reumatoloog dus ook maar horen wat hij ervan vind. Heb na het bezoek aan de c.arts ook even koffie gedronken bij mijn collega's en dat voelde wel weer goed om hun allemaal weer terug te zien! Had Marissa meegenomen dus iedereen heeft haar bewonderd. Dinsdag met Marissa naar de oogarts want haar ene oogje blijft toch iets achter, de ene heeft ze verder open dan de andere. Wat een leuk idee om foto's te plaatsen van de geboorte en nu!! Zal vanavond of morgen ook even een paar foto's plaatsen van toen ze net was geboren en nu. Zal ze straks ook even wegen, ben zelf ook wel benieuwd hoeveel ze nu weegt.
@ wendy het zal elke dag beter gaan hoor. Ik heb er alweer bijna 6 werkdagen (twee weken) opzitten. Mijn meisje gaat zo voor t eerst naar de creche Papa brengt haar en ik haal haar op. Vandaag zit ik een stuk onrustiger op mn werk. @ kilo's hier nog 1,5 en dan zit ik op mn begin gewicht. Maar ben met hormonen zwanger geraat dus was al wat bijgekomen van de pillen. Ik wil er graag 4 vanaf. @ haren de meeste kindjes in juli hebben bijna geen haren zie ik. Hoop dat mijn meisje snel wat haartjes krijgt Ik had F. vannacht bij ons in bed gepakt de hele nacht om te kijken of ze dan langer door zou slapen dan 4 uur en het was vandaag half 6. Weet nu even niet wat ik nu moet doen om haar in haar eigen bedje ook tot half 6 te laten slapen. Iemand ideeen? Ga wel rijstebloem proberen. @ snuffeltje fijn dat het goed gaat. En gezellig dat koffieleuten. @ linda wat fijn zeg!!! @ Robine ik koop dan voor de zekerheid nieuwe spenen vanmiddag. Flinke vent hoor. Fijn dat hij weer goed gegroeid is. @ pooh wat lijkt bob op z'n broer zeg!!
shay en Ryann, officieel is de rijstebloem vanaf 4 maanden pas he! Kijk dus ff goed of je denkt dat je kindje t aankan. Zou beginnen met 1 schepje erin, morgen ff ontlasting afewachten en aan de hand daarvan misschien naar de 2 of 3 eetlepeltjes toegaan. Maar nogmaals, officieel vanaf 4 maanden dus pas. Vandaag op t cb zei ze ook dat t wel ok is dat ik t al geef, maar t kan wel tot gevolg hebben dat de kindjes sneller last krijgen van eczeem of allergie als dat al in de familie zit.
Hier zit dat dus niet in de fam, en Yannick reageert er tot nog toe prima op. Had t ook al eerder opgemerkt hoe ontzettend Bob op Sam lijkt, hahahaha! Lieve foto's hoor