Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Robine: hahaha idd dan kan ie WEER in bad :p

Sucre: ik vervang het zeker niet! was alleen dat hij even een likje kon nemen.

Ik wil even duidelijk zijn: Ik geef geen heel potje fruihapje hoor! ik weet dat zijn darmpjes het nog niet goed aan kunnen. Het was alleen voor de smaak, even een klein likje. Heb het idee dat meeste denken dat ik heel potje gegeven hem, nee ik gaf heb alleen om te proeven.

2. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Roozjuh: Je hoeft jezelf niet te verdedigen hoor. Niemand wil een kind met buikkrampjes hebben en elke moeder weet zelf wel wat wel en niet kan met zijn of haar kind lijkt mij. Yannick heeft ook al een aantal dingen geproefd waaronder yoghurt, fruithapje, appelmoes en chocoladesaus ;) hahaha. En idd hooguit een vingertje voor de smaak. De fruithapjes geef ik een keer of 2 -3 per week en dan 1/4 potje van zo een klein potje, wat neerkomt op een hapje of 5. Hij vindt t nog niet geweldig namelijk.

3. @ ROOZJUh hier ook al vanalles laten proeven.Pudding en ijs vond ze niet zo lekker maar chocolade wel ;)

@ sucre mooie foto

@ me net mn meisje gehaald en ze was lief geweest. Ligt nu op haar kleed op de grond te spelen. Blij dat ze weer thuis is (net of ze weken weggeweest is ;))

iedereen een prettig weekend!

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ah ben dus niet enige die wat laat proeven haha

5. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik heb geen idee. Is het wel mbo? of vmbo. Ik geef op het mboles. of het moet een nieuwe term zijn uit het nieuwe onderwijs waar we dit schooljaar mee starten?

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    De bambinosokjes van de kruidvat blijven ook alijd aan...zijn rolsokjes en ik maak er langere sokjes van. Ik heb ze verzamled in alle kleuren van de regenboog...echt ideaal. nog nooit een sok uitgeweest hier!;)

7. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Roozjuh, was niet als aanval bedoeld hoor. Ik plaatste alleen de reactie omdat je schreef dat je een potje had meegenomen voor het geval je kleine de fles niet wilde. Dus dacht ik dat je daarom ipv de fles hapjes gaf, zodat er toch eten binnen was.

Ik zelf wacht nog wel met hapjes. Heb ook niet echt het idee dat Lucas dat al wil.

Lucas is weer enorm overstuur. Is nu al een paar avonden zo. Geen idee wat er dan aan de hand is. :(
    Papa zit nu met hem.. maar het lukt nog niet echt helaas. :(

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sucre je moet echt niet bang zijn als lucas iets minder groeit hoor, dat is echt normaal bij bv (en eigelijk ook de natuurlijke groei) rond deze tijd. Ik ben nu toevallig het boek "eten voor de kleintjes" van stefan kleintjes over rapley aan het lezen en daar kwam het ook weer in voor.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @roozjuh je moet het lekker zelf weten hoor! Als jij het leuk vind en damian ook en je hebt er een goed gevoel bij dan is het goed! Het belangrijkste ik gewoon dat je lekker je eigen gevoel volgt!

10. sabientje28

25 jun 2009
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedeavond,

@fruithapjes en groentehapjes ik geeft ze lindsey ze alle 2 sinds mevrouw zit te rommelen met haar fles wat ze bijna niet op wil drinken en ze vindt de hapjes geweldig.

ze heeft met 7 weken ook oorbelletjes gekregen.
    en het staat haar zo lief....

verder is het een lief en tevreden kind en als ze op schoot zit tegen je aan dan gaat ze vanzelf al rechtop zitten
    en kwijlen kan ze ook maar nu heeft zij last van de tandjes die zijn er bijna door

groetjes

11. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Sucre kan het misschien zijn dat Lucas last heeft van zijn tandjes?? Is hier namelijk wel het geval, echt heel erg hard huilen en haar handje in haar mondje stoppen en dan begint ze ook erg te kwijlen. Heb iets van vsm gehaald en daarna kalmeerd ze wel weer.

Roozjuh hier hebben we haar ook al een beetje vla laten proeven en mijn vriend gaf haar van de week een beetje yoghurt, gewoon een heel klein beetje op de vinger en haar dat op laten likken, de vla vond ze wel lekker.

Robine erg hè die prikjes! Wij mogen donderdag weer naar het consternatieburo, echt geen zin in omdat ze weer prikjes krijgt.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik hoorde iets over een hyves van juli mama's ?

13. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Hoi meiden! Wat leuk die foto's! Wat scheelt dat al, die paar maanden he? :)
    Alvast sorry voor de ego-post, morgen heb ik meer tijd dus ga ik reageren op jullie berichten hoor!! Nu ga ik even snel opscheppen over ons ventje haha:D

Hier zijn we vandaag ook naar het CB geweest, Sid moest weer voor z'n prikjes. Ik heb nog getwijfeld of ik ze zou uitstellen, hij is een beetje verkouden op het moment maar niet echt ziek, geen verhoging en ook niet huilerig. De arts heeft hem even goed nagekeken en z'n longetjes klonken schoon dus hebben we ze toch maar laten geven.
    Deze keer was hij gelukkig helemaal niet zo overstuur als bij de eerste keer! Heeft wel even gehuild maar was daarna weer vrolijk. Ik had hem van tevoren ook een pcmolletje gegeven, misschien hielp dat ook.
    Hij heeft verder weer goed gescoord, lag enorm charmant te lachen en brabbelen, groeit goed, is erg sterk, kijkt pienter uit de oogjes enzovoort. Affijn, ze vond hem een toonbeeld van een blije gezonde baby en wij zaten te glimmen van trots!:D
    Hij is nu 59cm en weegt 5110gr, nog 260 gram en hij is twee keer zo zwaar als bij geboorte!

Daarstraks had hij wel een beetje verhoging dus heb hem met een zetpilletje in z'n bedje gestopt. Hij slaapt nog steeds al om 20.00 maar wanneer de nachtvoeding is verschuift op het moment een beetje, de ene keer om 3.00 al en de andere keer weer 6.00. We merken het wel. Ik heb er eigenlijk niet zo'n last van want na de voeding slaapt hij toch weer snel.
    Hij zit trouwens nog steeds op zo'n 7 voedingen per dag, dat sommigen hier al op 4 zitten! Dat is toch echt anders met die kv volgens mij. 180cc krijg ik er ook echt niet in hoor, hij drinkt per keer zo'n 110cc en zit dan hardstikke vol. Ik heb ook al wel commentaar van sommigen gekregen over dat ze het zo veel voedingen vinden en over wat ik dan wel niet moet gaan geven, stoppen met bv, van alles er door moet gooien.;)
    Ach, ik kan me er totaal niet druk om maken. Iedereen doet het anders en ook ieder kind is anders. Voor mijn gevoel doe ik het goed zo en denk dat het aan Sid wel af te zien is. Hij huilt zelfs nauwelijks! 'T is echt een lekkere blije gup en we zijn dol op hem!:)

Zo, nog wat foto's,
    Sid 2 dagen oud:

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sabientje, ik ben wel heel erg benieuwd naar een fotootje van de oorbelletjes! Ik wil het ook heel graag maar moet eerst nog mijn man overhalen.

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ oorbelletjes: kan dat zo jong al??? ik zie het soms wel eens als een moeder met haar buggy in de stad loopt. Lijkt me zo jong. Kan dat nu al met het groeien van de oren enzo?

16. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Sid precies 3 maanden:

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ah wat een heerlijk ventje!! moet zeggen dat hij veel op Damian lijkt :D

18. sabientje28

25 jun 2009
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag meiden,

met de oorbelltje kan wel ook met het groeien je kunt zien of ze te klein zijn en dan wissel je haal je iets groter.

ik wil jullie met alle liefde en vol trots mijn kleine meid laten zien maar ik weet niet hoe ik moet spammen ... erg he schaam

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ sabien: Onder de laatste reactie zie je links "Plaats Reactie" staan. Ga daar heen en op die pagina zie je hoe je een Bijlage kan toevoegen Succes!

20. sabientje28

25 jun 2009
    30
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina