Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    en dit was gister....
    Grrrrrrrrr

de leukste foto krijg ik er niet op......
    :x:x:x

2. * wat een mooie foto's weer!!! *

3. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @snuffeltje mijn ouders zijn niet ver weggeweest met de boor. Na de geboorte van Bart hebben ze de auto ook bij de boot gezet maar zijn in die 11 weken maar een paar keer keer geweest. Het was een uurtje of minder rijden. Ik ben benieuwd of het meer is als ze volgende week eenmaal thuiskomen. Ach weet je ik zal het los moeten laten en accepteren dat ze zijn zoals ze zijn.
    *Wat fijn dat het wat beter met je gaat *gezellig hoor koffie-uurtje

@Robine ik dacht dat rijstebloem pas vannaf 4 maanden mocht, vandaar dat ik hier de voeding dikker maak met johannesbroodpitmeel.
    *hihihi wat een bink die Yannick zeg. soms lopen ze voor en dan blijven ze weer een tijdje staan.
    *Hoe was 3 oktober is het nog droog gebleven het was wel woest weer hoor met die wind.
    Hoe gaat het nu met Yannick na zn prikjes.

@spirit Ik hoop dat je niet teveel napijn hebt van de val.En dat het allemaal gaat lukken met je werkhervatting.

@Roozjuh Succes met je zieke mannen!

@Sucre wat fijn dat Lucas weer lekker geroeid is:)
    Wat een lekker ventje zeg. Jammer dat hij al een paar avonden uit zn hummetje is.

@Pooh weet jij of ze de sokjes van het kruidvat standaard hebben of is dat af entoe?

@tandjes ik lees hier dat er al tandjes doorkomen bij 2 maanden en drie weken:$ Jeempie wat vroeg ik dacht dat dat pas veel later kwam. Het lijkt me dat ze dan helemaal zo snel groot lijken.

@DaphneB ach meid als Sid toch een tevreden baby is die lekker groeit dan is het toch goed? het ene kindje is het andere niet.
    Bart krijgt hier 5x 180cc best veel maar hij is er tevreden mee.
    Voor minder doet hij het niet dan breekt hij de tent af;)
    Wat een mooie open blik heeft Sid. Bart kan vaak zo fronsend kijken alsof hij veel zorgen heeft of het wiel aan het uitvinden is hahahah

Hier gaat het goed vandaag is het papadag dus kan ik lekker een beetje rommelen, wasje doen enzo. Bart draait lekker komt wel nog steeds om een uur of 6 maar dat geeft niets. Heerlijk om te zien hoe hij lacht en kletst steeds meer. geweldig vind ik het.

Fijne avond allemaal

4. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    nog even een vraagje ik las net dat de kledingmaten van H&M nogal af kunnen wijken. Vallen ze dan groter of kleiner?

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ mini me: heel verschillend, ene valt groot andere klein

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Mini me die bambinosokjes hebben ze sandaard. Aleen sommige kleurtjes hebben ze alleen in de actie. Bij trekpleister hebben ze deze sokjes ook onder een andere naam. Echt ideaal!;)

7. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hoi dames,

ben vanaf gisteren al aan het lezen. heb de laatste pagina's maar gescant en niet echt gereageerd.
    wil zo lekker naar me bedje toe.

vandaag is Logan bij mijn ouders geweest. van 12.00 tot 17.30 wel erg lang hoor.
    vond het ook weer heerlijk om hem te zien.
    Roy en ik zijn lekker in de stad wezen lunchen daarna met zijn tweejes in bad. dat was erg lang geleden.
    daarna lekker op bed naar het disney channel wezen kijken. heerlijk.
    we hebben algesproken dat Logan 28 november bij mijn ouders gaat slapen. dan vieren we Roy zijn verjaardag hij wordt 30 dus wil wel kunnen feesten.

we hadden vandaag ook over het beginnen met rijstenpap als laatste voeding.
    toevalling dat er net ook zoveel over gesproken is.

@ 3standen speen: ik heb ook een 3 standen speen voor de difrax fles. alleen ik ben er niet echt handig in.
    klopt het dat het cijfer dat boven opstaat (dus in een rechte lijn loopt met Logan's neus en de boven kant van de fles) dat dit de stand aangeeft??

@ meeting: ik ga ook mee.

@ zumba: ken het alleen van tv lijkt me wel leuk. ik hou wel van dansen.

Logan:
    hjuokhjj nb hnjjjjjjjkmj jyyjbmjjjjbnj,u b ,j,m,ygmmmmmmmh m
    jm gmmmmmmggggggg mgg m m

vertaling:
    hallo mama's hier is logan. knuffels aan alle kindjes.

@ debby: kan me voorstellen dat je niet betweterig wilde overkomen.
    ik heb dat nu met een vriendin.
    geef soms een goed bedoelt advies maar dat komt dan zo bettewettig over.
    terwijl ik het alleen maar bedoel zodat iemand niet weer op nieuw het wiel uit te vinden en als deling van mijn ervaringen.

@ robin: leuke foto van Yannick (op het potje)

@ ongi: tja maakte mezelf helemaal onzeker. dus een test gedaan. wel raar hoor om weer eens over een stokkie heen te plassen. en dit keer zo van alsjeblieft nu niet.
    zou helemaal welkom zijn maar eerst vol op genieten van Logan.
    ook heb ik nog zoveel last van hormonen dat het nu niet goed zou zijn.
    en daarbij komt dat het dan misschien ook gelijk me laatste zwangerschap zou zijn.
    want roy wilt echt maar twee kids.
    maaaaaaarrrrrr gelukkig ben niet zwanger. dus kom jullie nog even vervelen :p

@ kilo's: de laatste 2 willen er nog niet af. maar dat komt wel als
    ik ga werken en weer ga fietsten 3 keer per week. kan dan ook minder snoepen op me werk dus dat helpt ook wel.
    kan wel al in me broeken die had ik een paar jaar geleden gekocht toen ik 65 woog en weeg nu 61.

@debby: ik denk dat de reacties van onze mannen een soort van zelf bescherming is.
    omdat ze ook niet helemaal preces weten hoe ze moeten handelen en reageren.
    Roy geeft heel eerlijk toe dat hij wel had verwacht dat het zwaar zou worden maar dat het zo zwaar zou zijn bij lange na niet.
    want hoewel ik vaak op hem loop te mopperen is het echt een schat.

@ wendy: mijn zwangerschapsstreep staat ook nog overduidelijk op me buik.
    ook de pigment vlekken op mijn borsten zijn nog aanwezig.
    ben benieuwd wanneer dit weg is en of het volgend jaar met de zon misschien terug komt??

@ flesjes: jeempie als ik zo lees dan drinkt Logan ook weinig. hij drinkt 5 x 160cc met 5 schepjes. we doen 10 cc extra ivm moeilijke ontlasting.
    heb wel een paar keer hem 190cc met 6 schepjes aangeboden maar hij dronk dan gewoon de hoeveelheid van een "normaal" flesje op.
    nou ja zolang hij het goed doet vind ik het prima.

@ linda: lekker dat Liv zo lang heeft geslapen.

ff de foto van de camera af halen dan ga ik ook spammen.

8. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Logan net 4 minuten oud;

9. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    en deze is van gisteren, steeds als ik een foto wilde maken stopt hij met lachen. haalde ik de camera weg ging hij weer lachen.
    de dondersteen.

10. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @roozjuh ik wilde wat van marktplaats kopen maar dat is dan gokken als de maten zo wisselen.

@Pooh69 hhmm dan ga ik toch een keer kijken bij het kruidvat.
    De sokjes die hij nu heeft worden een beetje klein.

@Gyino op de site van difrax staat een filmpje over de drie standen speen. Ik gebruik op dit moment nog een dental speen dus kan je niet verder helpen:)

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ mini: ik heb ook wat van mp gekocht. expres 1maat groter, dan kan t nooit te klein zijn. dan paar 2weekjes wachten tot hij t aan kan (hier maar 1 week zo snel gat de kleding hier :p)

12. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Gyino je zegt het helemaal goed van die standen speen. Ik gebruik hem ook sinds 2 weken en het getal wat richting het neusje staat is de stand. Ik vind stand 1 (kleinste) alleen nog erg groot dus ik begin altijd met de kers small en daarna de standen speen stand 1;)

13. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    @gyino: ja de hyves in gebruik nemen is inderdaad handiger denk ik!!! *wist niet dat die ook gebruikt werd door anderen, dan is de site misschien beter ja!*
    en wat een lieve foto met zijn vriendinnetjes!

@sucre: heb ook gedacht aan Zumba, nog geen ervaring wel via een vriendin die vond het best pittig!

@robine: wat een dotje! en wat zijn die kleertjes van Lief! leuk he1
    wat de kilo's betreft, die waren er binnen 2 weken weer vanaf. Helaas wel ipv mijn strakke buikie een flubbertje, maar goed hoe lang
    is het nou geleden? en daarbij als dit het is, kan ik er wel mee leven ;)

@debby: ja vind ik ook hoor, dat van dat persoonlijke. Ik zou graag zien dat er een afscherming komt van de persoonlijkere forums zoals
    deze... ook vanwege de foto's enzo, kunnen we dat niet opperen bij de moderators???

@snuffel: zie onder voor nieuw schema ;)

@kdv: blij te horen dat er positieve verhalen zijn! ik zie daar echt als een berg tegenop, ik zie mijn kleine moppie gewoon liever bij
    bekenden en ben zo bang dat hij zich heel alleen en verdrietig gaat voelen.... hebben meer mama's dit?

@laten proeven: echt heel fout maar ik heb hem al vrij snel iets laten proeven, daarna nooit meer maar dat vond hij wel lekker.
    haha en wat was het dan vragen jullie je af, nou een likje van een perenijsje! hihi maar was zo bang dat er iets zou gebeuren dat ik het
    daarna nooit meer heb gedaan!

@foto;s: echt heel leuk om alle fotos te zien, wat groeien ze hard!

@alles in mond stoppen: jason heeft echt zijn mondje en tong ontdekt, hij likt echt aan alles en lacht er constant bij! hihi en ik ook!

pfoe dames, sorry maar ff geen fut om op iedereen te reageren... wel bijgelezen maar ben kapot. Even lekker niks meer dan lezen ;)
    en ff ego kletspraat :p

Schema van Jason nu:
    03:00 (of een uur ervoor of erna)
    07:30
    11:30
    15:30
    19:30
    22:30

en gisteren hadden we een verjaardag, laatste voeding heeft hij nog daar gehad om 22:30 en toen naar huis gereden, meteen doorgeslapen en toen pas om 05:00 wakker!!! wowie!! en op de verjaardag heeft hij bijna alleen maar in zijn bedje boven zonder herrie geslapen, dus uitgeput was hij niet. Hopelijk vandaag weer een gunstige nacht, maar ik reken nergens op hihi

ben ff lijstje kwijt, maar Jason weegt nu 4910 en is om en nabij denk ik 56 cm. (ze meten hem alleen op controle en dat is pas over 3 weken ofzo)

Ga hem nu wakker maken
    liefs voor iedereen en knuf aan alle baby's!

14. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    goedenmorgen (nog net) dames,

wij hebben een lekker luier dagje vandaag.
    daarnet Tarzan gekeken, heerlijk.
    Roy is aan het spelen met Logan.
    het is zo'n lef gezicht moet gewoon even laten zien.

15. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
  16. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hey dames,

las net op het topic van voeding over een "fake flesje" voor de nacht.
    dit is een flesje van 90 cc met 1 schepje voeding.
    kent iemand dit? en heeft iemand er ervaring mee??
    ik denk dat ik het eens ga uitproberen.
    Logan drinkt namelijk niet zijn flesje leeg 's nachts lat makkelijk 80 cc staan.
    en als ik hem dan 's ochtends te drinken geef wilt hij ook niet alles hebben.
    maar hij wilt wel duidelijk even iets drinken.

we gaan trouwens vandaag dit eens proberen.
    19 uur 160/5 flesje.
    daarna in bad eventueel restje drinken als hij dat nog heeft.
    23 uur wakker maken voor een flesje rijstenpap.
    en dan hopelijk slapen tot 4 uur en dan een "fake flesje".

ben erg benieuwd. denk wel dat als hij een fake flesje krijgt dat hij wel overdag meer moet gan drinken.
    hij drinkt namelijk 160/5 dus niet echt veel.
    we zullen zien.

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ gyino: ik doe altijd eerst in bad en daarna flesje. mocht vroeger ook nooit na het eten meteen zwemmen, vandaar eerst bad en daarna voeding. zijn ze warm van buiten(badje) en ook warm van binnen(voeding) en slapen ze heerlijk

18. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Gyino 160/5 is gewoon prima hoor. Dat drinkt bob vaak ook. Als het maar 5x is en geen 4x dan;) Dat fakeflesje wordt hier door het cb ook aangeraden als je de nachtfles wilt afbouwen.

Fijne zondag allemaal!

19. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    fake flesje deden we bij Dinja al heel vroeg, geloof met een week of 3 omdat ze steeds rond 5 uur kwam en dan 's ochtends niks wilde drinken wat dan eigenlijk de 1e fles zou moeten zijn. Met 5 weken sliep ze door!

20. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @ roozjuh: als ik Logan eerst in bad doe dan is hij heel onrustig.
    en huilt steeds. hij lijkt ons niet misselijk, hij ziet niet groen rond zijn neus :)
    en heeft ook nogh nooit gespuugt.

@ carla en pooh: thnx voor de reactie.

@ kinderbijslag: ik dacht dat ik dat vanaf deze maand zou krijgen. heb nog niks ontvangen. wel een bevestiging gehad dat het in het laatste kartaal zou krijgen. dat is toch oktober of ben ik nu in de war??

Deel Deze Pagina