Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hoi hoi,

Buik liggen: Dinja ligt overdag in de box op haar buik te slapen, anders slaapt ze helemaal niet...Lijkt haar zus wel, ook een echte buikslaper al vanaf het begin!

2. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Sucre, ik doe het op mijn pink en laat haar er dan lekker op sabbelen! Maargoed, Liv vindt Infacol ook best lekker, hihi! Volgens mij vindt ze dit ook niet vies gelukkig!

Ze ligt nu weer lekker te slapen, dat gaat gelukkig goed! Maar ben wel benieuwd of die osteophaat een advies heeft, want als ze wakker is is mevrouwtje niet echt blij..

xx

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik hoor altijd veel positieve verhalen over kindjes die bij een osteopaat zijn geweest. Hopelijk heeft Liv er ook baat bij!

4. hallo mama's

hier ook geen ritme meer met die nieuwe voeding. Overdag gaat het wel goed maar s'nachts komt ze ineens 3x. En das veel als je gewend bent om 23.00, om 3.oo en om 7.00

Wij gaan donderdag naar de osteopaat. Kijken of hij wat voor ons kan betekenen.

@ linda knuffel voor jou meid

hier geen buikslaper maar een zij slaper.

ik gebruikte ook cinababy maar het cb zei dat ik er beter mee kon stoppen en over moest stappen op infacol. heb ik vorige week gedaan en ze vindt t ook niet vies

5. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Er schiet mij zomaar iets te binnen waarom baby's de infacol vies vinden. Marissa houd absoluut niet van koud drinken. Als de flesvoeding teveel is afgekoeld spuugt ze alles er zo weer uit dus misschien moet ik de infacol ook iets warm maken. Misschien werkt dat ook zo voor andere babytjes.

Veel succes voor degenen die met hun baby naar de osteopaat gaan, hoor er altijd goede ervaringen over!

Wel vreemd dat degenen met spruw alleen de baby moeten behandelen en niet zichzelf, vooral als je bosrtsvoeding geeft. Je kan het altijd even navragen voor de zekerheid.

6. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Nog even een vraagje in welk boek staan de sprongetjes die baby's maken duidelijk uitgelegd?? Wil er wel een boek over kopen maar dan moet ik wel weten welke ik moet hebben.

7. oei ik groei
    Staat geloof ik ook op de website

8. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    oei ik groei is een heel fijn boek, ik heb het ook!

Osteopaat zijn we met onze 1e ook naartoe geweest en die heeft toen wonderen verricht! Met Dinja zijn we er nu ook 1x geweest en ze is veel rustiger, we gaan nog een keer terug met haar.

9. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Geloof dat er nog maar weinig juli mama's actief zijn hier he,zie steeds dezelfde namen die posten en reageren. Nou ja, misschien wordt t wel weer wat drukker straks als iedereen zn ritme heeft gevonden. Ik xal ook niet heel vaak posten want zit ook nog op t november mama 2006 forum dus druk zat ;)

Vervelend voor iedereen waarvan de kindjes spruw hebben. t Zijn er idd erg veel zo te lezen.

Krampjes: Hier nagenoeg niks, wel hele grote boeren na zn flesje en als hij die niet laat dat gaat hij spugen. Soms moeten we wel 15 minuten rond lopen voordat de boer komt, maar dan sta je ook met je oren te klapperen ook zo hard kan Yannick het. Hahaha.

Yannick wordt wel steeds meer wakker. s Avonds komt hij moeilijk in slaap, overdag als zn grote zus in de rondte rent en herrie maakt slaapt hij zo.

Hebben jullie kindjes geen last van zuigbehoeften en een speentje? Yannick wel dus, maar elke 3-5 minuten kan ik naar hem toe omdat hij em kwijt is en dan dus gaat jammeren. Heel vervelend. Iemand tips?!?!?!?! Zonder speen valt hij echt niet in slaap.

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Dinja weigert een speentje dus mijn pink is steeds de pineut!

11. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Carla: Hahaha das ook handig, de hele nacht je pink in haar mond.......lol. Succes dan valt t bij mij nog wel mee ;)

12. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Een voordeel wat ik merk bij de pink, als ze eenmaal slaapt kan ik 'm zo uiit haar mondje halen en dan zoekt ze 'm ook niet meer, dus niet tig keer eruit voor het speentje wat kwijt is!!!

13. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Hier werkt het ook zo :) Speen is hier ook niet favoriet.
    's Nachts valt ze aan de borst in slaap, dan kan ik haar zo in de co-sleeper leggen.

14. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Misschien moet ik de pink dan maar gaan proberen............wie weet heeft hij daar ff genoeg aan en volgt hij jullie voorbeeld. Misschein ben ik er nu al te laat mee omdat hij t speentje al kent?!?!?! Ach t is t proberen waard he.

Slaap lekker allemaal

15. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Trusten Robine

16. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik betaalde 75 euro per behandeling, maar ik krijg door mijn collectieve verzekering 1000 euro vergoed...we zijn ook een paar keer extra gegaan...

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @deetje wat vervelend van de borstvoeding, maar probeer wel goed te blijven kolven anders gaat je productie achteruit... nutrilon is heel goed te combineren met borstvoeding!
    En misschien dat het nog goed komt tussen jou en Frank's vader? Misschien weet hij het zelf ook niet zo goed... geniet nog maar even van jullie maand samen.

@sucre: bah spruw... hopelijk is hij er snel van af...

@ritme: wat is dat? ligt ook mij hoor, ik voed wanneer ze wil en wanneer ik zin heb in het badje doe ik dat. Heb geen zin om me super vast te pinnen op tijden.
    Overdag ligt Emma ook beneden of bij ons op schoot te slapen in plaats van in haar eigen bed.

@buikslapen: nou dat durf ik niet. Ik heb Emma 1 keer op haar buik gevonden en dat vond ik al doodeng. Heb haar direct wakker gemaakt...

@infacol: ga ik morgen kopen om te proberen...

Ik ben vandaag naar de dokter gegaan en die denkt aan galstenen. Ik ga dus een echo laten maken van mijn gal... wel een beetje vaag. Ben je bevallen moet je nog een echo :)

Vandaag naar het gemeentehuis geweest om Emma in mijn paspoort te schrijven. Had ik een pasfoto laten maken enzo kom ik daar moest ik een formulier hebben waarop mijn man toestemming geeft voor de bijschrijving en dat stond niet op de site... nou ja gelukkig had ik een afspraak gemaakt want het was heel druk maar door die afspraak werd
    ik meteen geholpen!

Emma heeft echt haar 8 weken sprongetje... pfff wat is ze aan het huilen zeg. Was vandaag met een vriendin naar de AH en ik had even haar speentje thuis gelaten. Nou ze was me toch aan het krijsen... Ik heb haar op de arm genomen en de kinderwagen bij de kassas laten staan maar dat hielp ook niet.
    Uit wanhoop heb ik toen een speentje uit het schap gepakt en open getrokken en haar gegeven. Gelukkig hielp dat wel. Die vrouw van de kassa vond dat gelukkig niet erg dat ik het al open had gemaakt.

18. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Ik heb het de eerste paar keer ook met mijn pink gedaan, maar dat was geen succes. Nu smeer ik telkens wat aan zijn speen en die haal ik er dan een paar keer uit om er opnieuw wat aan te smeren en dat gaat prima.
    De HA had nog het idee om het op mijn tepel te smeren en het hem er dan af te laten sabbelen. Heb ik 1x geprobeerd, maar dat was dus echt geen succes. Zat overal behalve waar het moest zijn.
    Vreemd dat je niks voor jezelf gekregen hebt, al schijn je die daktarin gel ook op je tepels te kunnen gebruiken. CB zei tegen mij echter wel dat ik specifiek om creme/zalf voor mezelf moest vragen omdat dit beter zou werken en dat heb ik dan ook gekregen (wordt niet vergoed overigens).
    Kyan is er volgens mij wel vanaf, maar maak het tubetje nog maar even op. Geef nu echter nog maar 2x per dag ipv 4x. Bij mij is het volgens mij nog niet helemaal over, tepels jeuken nog, dus ik smeer nog maar even door.

@ speentje/pink: hier in het begin ook veel met de pink gewerkt, werkte prima, maar toen de krampjes eenmaal hele nachten aan gingen houden was die pink toch echt niet meer vol te houden haha (voor ons dan...Kyan vond het wel best). Uiteindelijk toch maar over gegaan op de speen en dat bevalt goed. Hij spuugt hem vanzelf uit als hij eenmaal slaapt en maalt er dan niet meer om (totdat de krampjes weer opzetten of hij honger krijgt).

Hier vandaag veel krampjes! Hopelijk heeft hij het voor vandaag echter nu gehad en kan hij vannacht lekker slapen. Heeft nu voeding gehad om 19u (tot 20u) en ligt sinds ca 1,5 uur te slapen, daarvoor compleet overstuur door de krampjes. Benieuwd hoe laat hij nu komt. De laatste paar dagen kwam hij steeds pas na twaalven.
    Morgen weer even naar het CB om te wegen en ook maar eens meten.

Welterusten allemaal!

19. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Hey meiden!

Hier word nog niet zoveel gepost he? Ik kom naderhand weer wat bijkletsen na al de ziekenhuis toestand is afgelopen want ik ren me hier een ongeluk is niet echt een goeie combi 2 kinderen thuis en eentje in het ZH. Als het allemaal achter de rug is en er hier weer een normaal ritme is kom ik weer gezellig posten.

Hoe is het met iedereen?

Ik las wat over anticonseptie ik laat over een aantal weken een spiraaltje zetten. Ben dr wel heel erg bang voor eerlijk gezegd...ik heb roy al gevraagd of hij met me mee gaat. We wilden eerst dat roy zich liet steriliseren maar dat doen ze niet voor 35 hier. En het word ook niet meer vergoed voor de man is het 400 euro en voor de vrouw 800 omdat daar narcose bij moet. Maar aan de ene kant wel blij dat ze het niet doen want roy twijfeld heel vaak. Dan zegt ie hij wil er geen meer en dan begint ie weer te twijfelen en zegt ie weer hij weet niet of dit de laatste is. Dus maar beter zo...ik vind zo'n dingen moet je alleen doen als je er echt volledig achter staat, je kan het immers niet meer terug draaien.

20. shira83

shira83 Lid

4 dec 2008
    79
    0
    0
    Hello,

Maar weer eens even reageren... Paar onrustige dagen achter de rug weer... Thijmen wil maar niet slapen zonder ons... Tijdens het voeden valt hij meestal wel in slaap, maar zodra ik hem dan weg leg is hij gelijk weer wakker en zet het op een huilen... Als jij gewoon bij ons ligt kan hij gerust doorslapen tot een volgende voeding...

@ druppeltjes, hier geven we ze gewoon vanaf een lepeltje. We zetten het lepeltje tegen z'n bovenlipje aan en dan tuttert hij het lepeltje zelf leeg!

@ Kleertjes, wij hebben ook echt hele leuke dingen gehad. Vooral heel veel kleertjes van het merk Lief! en daar zijn we sowieso helemaal weg van! Ook z'n eerste spijkerbroekje heeft hij al gehad, heel stoer!!

@ Drinkschema, ook hier nog niet echt ritme te bekennen... Al zit er al iets meer ritme in dan voorheen, omdat ik er minimaal 3 uur tussen moet laten zitten. Maar nu heeft hij bijvoorbeeld om 2100 uur de laatste voeding gehad en komt nu pas om 0200 uur weer?? Dan laat hij er ineens 5 uur tussen zitten, terwijl hij soms overdag al na 2 uur weer komt...

@ Draagdoek, wij hebben er ook eentje besteld, omdat ons manneke graag overal bij wil zijn. We hebben de mini monkey besteld, omdat we deze ook als hangmatje in de box kunnen gebruiken, wat ons ook wel leuk leek. Als het goed is komt deze morgen binnen, dus ik ben benieuwd!!

@ Linda, balen dat Liv zo moeilijk kan poepen zeg... En dat met borstvoeding toch? Dan zou het toch wel goed moeten gaan... Sterkte meid!

@ Robine, wat heerlijk dat Yannick het zo goed doet zeg, en zelfs al behoorlijk doorslapen! Ik kan niet wachten tot dat hier het geval is !!
    En over dat speentje, ook heel herkenbaar. Thijmen kan niet in slaap vallen zonder zijn speentje. Maar hij spuugt hem ook elke keer uit zelf... Ik ben vanavond wel 15 x op en neer gelopen om hem er opnieuw in te doen... Maar het is al heel wat dat hij het speentje wil pakken af en toe. Meestal wil hij gewoon een pink om op te zuigen idd. MAar het duurt wel ff voordat hij slaapt, dus dan zijn we de halve avond bezig, zie ik niet echt zitten! Straks hebben we ook de tv maar alvast aangezet op de slaapkamer zodat er wat herrie is, toen sliep meneertje gelijk!!

@ Shay, heerlijk, dat doorslapen!!!!!!!!
    Hebben jullie Nutritron al geprobeerd tegen het spugen?

@ Gyino, concentratieproblemen, ook hier echt aanwezig!!! Ik dwaal ook heel snel af, maar heb het soms zelfs als ik gewoon mensen tegenover me heb hoor... das pas erg...hihihi...

@ Mini me, ik heb de Medela Swing besteld. Een enkele kolf is voor mij voldoende. Ik geef meestal maar 1 borst en kan in de tussentijd eventueel de andere afkolven om een voorraad op te bouwen. Ding werkt perfect, maakt ook vrij weinig geluid, super!
    Bij mij verschilt de productie gedurende de dag ook nogal... Ik heb straks gekolfd om 2200 uur, toen kreeg ik uit beide borsten bijna niets (30 cc) en nu om 0200 uur heb ik maar 1 borst genomen en daar haal ik ruim 100 cc uit... Dus het is echt wisselend, niets op te zeggen...

@ Debby, hier nog niet aan de anticonceptie. Wij zijn van plan voorlopig condooms te gebruiken wanneer ik borstvoeding geef. Daarna zie ik wel of ik weer aan de pil ga. Binnen nu en een paar jaar willen we toch ook wel voor een tweede gaan.

@ Theeleut, leuk he dat douchen met je kleintje! Daar ontspannen ze echt van, super om te doen!

@ Mambo87, gefeliciteerd met je meisje Anna en welkom hier! Wat je beschrijft komt mij ook heel erg bekend voor. Moeilijk is dat allemaal in het begin he... En als die kleintjes nou konden zeggen wat er dwars zat, waarom dat ze huilen...

@ Wendy, super zeg, dat het inbakeren zo goed werkt!! Wij doen het sinds een paar dagen ook, het geeft wel enorm veel rust ook hier!

@ Sucre, die borstvoeding is en blijft lastig idd! Ik ben ook begonnen met af en toe een voeding af te kolven zodat we wel een beetje een idee hebben wat hij binnenkrijgt!
    Balen zeg, van die spruw... Ik hoop dat het snel weer beter is!!

@ Osteopaat / chiropractor, ik denk dat ik daar ook eens contact mee ga opnemen. Ons manneke blijft zich overstrekken, het wordt alleen maar steeds erger zelfs... Af en toe hoor je het ook gewoon in zijn nekje / schouders "knakken" als hij zich te druk beweegt met z'n hoofdje. Hij huilt ook echt heel veel en wil niet plat op zijn rugje liggen. Bij het CB zeiden ze al dat het een mannetje is met veel spanning... Misschien ook wel dat de snelle bevalling (3 uur) een beetje onrust meebrengt... Dus gewoon maar eens even proberen! Hebben jullie daar gewoon zelf contact mee opgenomen?

@ Deetje, balen meid dat je weer zo'n last hebt van je borsten... Knap hoor, dat je de BV nog steeds volhoudt!!!

@ Kaatje, goed zeg, dat Kyan jullie zo lekker voor de gek heeft gehouden, hihihi. Lastig he, als ze zo vaak komen, je gaat dan aan jezelf twijfelen (had ik tenminste) terwijl dat helemaal niet nodig is!! Succes meid!!

@ Nynke, hoe gaat het nu met Isis? Heeft de LK iets kunnen betekenen voor je?

@ Sabbe, hopelijk voel je je al wat beter!!

@ Spirit, weer helemaal bijgekomen gister na jullie drukke weekend?

@ Justme, gefeliciteerd en welkom hier!!

Volgens mij heb ik iedereen gehad nu! Ga ik weer lekker terug mijn mandje in, ons manneke is intussen weer voldaan!! Kijken of hij nu wel gelijk wil slapen!!

Deel Deze Pagina