Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen dames!

alles goed hier???

Hier alles ok. Laissje doet het goed.
    Ik had gisteren wel een beetje te vroeg haar laatste flesje gegeven (rond 19 uur) en dan heeft ze geslapen tot 2 uur. En vervolgens weer tot 6.30 uur.
    Ze heeft wel nog elke dag rond half acht 's avonds haar 'momentje'. Toch gek dat het elke dag op 't zelfde uur is...

Ben nog steeds beetje down, begin het beebje in m'n buik toch wel hard te missen ook al ben ik zo blij dat ze er is... Beetje tegenstrijdig, maar ach, gaat wel weer over.

Fijne dag allemaal!!!

Grts

Bekijk bijlage 8942

2. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    goedemorgen
    ik zal ook eens war schrijven ipv alleen lezen
    (zover kan met Lonneke op andere arm)

13 juli bevallen van 'n pracht dochter, nu dus 2 meisjes rijk.
    hier lijkt een soort van ritme te ontstaan.... drinkritme dan, denk dat het komt omdat ik bv aan het afbouwen ben.
    Ik had veel pijn bij bv en gaf mij totaal geen voldoening, k begin nu meer te genieten.
    Hier ligt Lonneke overdag ook op der buikje als ik erbij ben, ze heeft al mega veel kramp vanaf dag 1, zo erg dat zelfs dekraamzorg het wel heel erg vond, en die is wel wat gewend.
    Tot nu toe infacol gebruikt, merk echt als ik het vergeten ben te geven, maar ga ook weer cinababy halen, kijken wat beter werkt.

3. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Shira: nee dat hebben we nog niet geprobeerd...maar ik moet vandaag naar het cb en dan kan ik het vragen..

nacht: van 11:00 tot 04:00 en van 04:30 tot 08:30... gek eigenlijk ze heeft alleen de eerste 3 dagen een beetje onrustig geslapen dat we er elke keer uit konden maar daarna elke keer minstens 4 uur ertussen meestal 5 dus dat is ideaal...

Ik heb trouwens een foto van haar op canvas besteld... iemand daar ervaring mee of dat wel echt zo mooi is als ze beweren...

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik heb mijn trouwfotos op canvas gekocht bij herinneringenoplinnen.nl. Ik vind het heel mooi geworden.

5. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Goeiemorgen.....

Hoe is het met alle moeders en de kinders met spruw en krampjes?
    Hier is de spruw zo goed als over. Ik heb geen dactarin maar Nystatine. Is een drankje met amandel smaak. Maar Iris vind het ontzettend vies, als het ff kan spuugt ze het weer uit.
    Vanochtend kreeg ik Iris niet stil na de eerste fles. Niks was goed, niet bij mama liggen, niet slapen, inbakeren niet etc. tot aan de tweede fles. Mevrouw dronk een paar slokken en viel als een blok in slaap! Terwijl ze de eerste fles ook niet helemaal leeg had. Nu ligt ze in haar bedje te pitten... frusterend af en toe hoor!

6. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    #246 Nynke31, 11 aug 2009
    Laatst bewerkt: 11 aug 2009
    Heb ook een foto op canvas van mijn zoontje bij herinneringoplinnen.nl. Vind hem erg mooi.

@spruw: je leest op internet dat je toch moeder en kind moet behandelen, anders blijf je elkaar besmetten. En het beste was 2 weken smeren en liever wat vaker per dag.

@anticonceptie: wil ook een spiraaltje laten plaatsen. Vind sterilisatie ook nog wat definitief. Mijn vriend laat zich dan tzt helpen. Of ik zou over 5 jaar nog een spiraaltje moeten nemen.
    We gebruiken nu condooms, maar vind het maar ondingen. Zijn ook al een beetje onvoorzichtig geweest. Nu maar hopen dat mijn ongi snel komt.

@debby: heb voor mijn zoontje ook al eens een speen in de winkel moeten kopen en geven. Waren hem namelijk verloren.
    Had jij nu ook niet al een korte menstruatie gehad? Ik ook. Ben met 3 weken gestopt met vloeien en bij 6 weken 3 dagen een beetje bloedverlies, denk mijn menstruatie.

7. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    De foto werd net gebracht maar hij best groot en als je hem dan van dichtbij bekijkt is het heel korrelig maar als je verder vanaf gaat staan is ie wel heel mooi

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    was weer veel bijlezen zeg!

hier speen een groot succes, behalve dat ik om de 3min steeds dat ding weer terug kan stoppen. maar tis wel een uitkomst hoor! Geen pink hier. kan moeilijk een uur met mn pink in zn mondje zitten, vind een speen ook iets schoner, die dingen kook ik gewoon uit, tuurlijk was je je handen, maar een kookpunt is toch schoner in mijn ogen

Infacol werkt hier naar mijn mening goed :)

O en buikslapen doet mn mannetje op t moment weer. gister had opa hem in zn bedje gelegt op zn buik, 5min later was hij kwartslaggedraaid en 10min later vond ik hem ondersteboven in zn bedje, maar nog heerlijk in dromen land :D buikslapen doe ik alleen als ik erbij ben, snachts dus echt niet

9. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Goeiemorgen!
    @ spruw- raar dat jullie zelf niet behandeld worden, zeker als je klachten hebt? Ik heb ook nyastine maar behandel na elke voeding.

@mamabeer hoe gaat het nu met Quinn dan? Is hij toch geopereerd?

@ego Had net lactatiekundige aan de telefoon en die zegt dat combi kloof-spruw ook heel lastig geneest. Nou ja dat had ik al een beetje in de gaten natuurlijk... vanavond belt ze terug voor heel consult. Ondertussen wissel ik flesje bv en flesje kv af. Ik kolf hooguit 70 cc per keer en kan het niet opbrengen precies elke 2 uur te kolven... Het huis is een puinhoop, ik ben nog steeds niet fit en dan ook nog in rust kolven lukt niet zo goed. Aanvaring met Franks vader dat ik echt m'n rust moet pakken, dat vindt hij ook maar toen legde ik uit dat dat moeilijk is als het aanrecht een puinzooi is, we grote boodschappen gaan doen terwijl ik alleen naar da wilde om een speentje (en ook had vorogesteld er even alleen heen te rijden) en dan presteert hij het ook nog om verbaasd te vragen of hij de melk moet maken.. ja duh, sinds vijf weken voor het eerst dat ik niet alleen voor voeding kan zorgen, dan is dat wel eventjes lekker jA!

Genoeg geklaagd, Frank ligt te miepen terwijl hij toch genoeg heeft gehad en ik moest maar even kolven.... groetjes!

10. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Goedemorgen dames,

zondag een lekker film dagje met zijn 3tjes.
    en maandag heerlijk genieten van het weer door een lange wandeling.

@ anticonceptiemiddel: gewoon het condoom. ik was in 2006 gestopt met de pil omdat ik hem steeds vergat. daarna kwam ik er achter dat door de pil ik lichamelijk klachten had. dus wil hem ook nooit meer slikken.
    wij hebben het 2 jaar veilig gedaan met condoom en dat beviel prima
    dus doen we het nu weer zo.
    misschien dat ik een spiraaltje neem op tenduur maar nu nog even niet.

@ mensturatie: ik dacht eerst van de week dat de hechtingen waren gescheurt op zo.
    omdat we druk waren geweest op de wii :p
    maar bleek te menstrueren. het is nu al bijna een week waarvan pas de 4 dag echt was en nu weer wat minder.
    baal wel hoor dacht dat het nog een tijdje uit zou blijven omdat ik bv geef.
    het is trouwens wel netjes op tijd 1 maand na de bevalling.
    *pooh: ooh dan zou het daaraan liggen. ik na de eerste week 's nachts met een flesje de voeding gedaan omdat het aanleggen niet ging 's nachts.
    dat verklaart het wel denk ik.

@ debby: het is ook niet dat de tijden hier vast liggen hoor. maar het is wel steeds
    rond de zelfde tijd. ik voed ook wanneer logan er om vraagt.
    en waarschijnlijk heb ik het gejinxt door het op te schrijven want sinds 2 dagen is hij erg wakker 's nachts. en heeft hij erg veel last van darmkrampjes.

@shay: ik heb 2 buikfoto's op canvas laten maken bij de expo. ze zijn echt heel mooi geworden.
    je moet wel een goede resulutie hebben en er rekening mee houden dat er een deel van de foto afgaat door de randen. ongeveer 2,5 cm aan alle kanten.
    als je ind e winkel van de expo bent kun je meekijken hoe het er uit zou komen te zien. dat is wel zo handig.

@ buikslapen: wat is hier het voordeel van? helpt dit beter bij krampjes?
    druf logan niet zo goed op zijn buik te leggen. we doen het wel eens als hij wakker is. hij duwt zichzelf dan vooruit met zijn beentjes.
    ook vind hij het niet echt geweldig.

Hier wordt er gevraagd om de borst.
    fijne dag alle.
    gyino

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ gyino: niet echt voordelen ofzo van buikslapen, mijn mannetje vind het heerlijk slapen, als hij wakker is wilt hij het niet

12. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ha meiden,

Hier gaat het helemaal niet goed.. Vannacht bij de Huisartsenpraktijk gezeten, omdat Liv echt ontroostbaar was en helemaal in paniek was.. Ze heeft echt pijn en dat is te horen en zien! :( We zijn echt aan het einde van ons latijn.. Ze ligt nu net pas te slapen.. Ze denken aan verborgen reflux, omdat ze telkens melk omhoog krijgt en vervolgens weer doorslikt, nu krijgt ze Gaviscon (jaja, van de reclame) maar dit spuugt ze meteen weer uit.. Mevrouw is alleen maar aan het huilen, we zitten er echt helemaal doorheen.. :(

Sorry voor mijn ego bericht..

xx

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    LindaS: bah wat vervelend!! heel veel succes meid

14. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    ooh lindas wat sneu voor liv dat ze zo overstuur is.
    maar ook vervelend voor jullie dat jullie aan het einde van je latijn bent.
    hopelijk hebt gaviscon voor haar en kan zij zowel jullie even slapen.

15. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hoi dames.

ik heb het geboortekaartje van logan in mijn album gezet.

16. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    mooi kaartje :)

wij hadden hetzelfde tekstje van ons jongste zoontje. Erg mooi hè :)

17. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis

Nee hij is nog niet geopereerd als ie 4 maanden is word hij wel aan zn liesbreuk geopereerd ze doen het niet eerder vanwege de narcose en hun zeggen dat hij er nog geen pijn van heeft. Wat hij nu heeft weten we ook niet hij huilt gewoon echt 24 uur per dag zonder pauze ertussen en gisteren spuugde hij ineens bloed mee omhoog.

18. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Goedenmiddag allemaal!

Debby, Lucas is overdag ook bijna altijd beneden, totdat wij zelf naar bed gaan. Wat een gedoe zeg, die sprongetjes, gelukkig hadden ze speentjes bij de super! ;) Hoe gaat het vandaag met Emma?

Kaatje, ik heb 3x gevraagd om de zalf voor mezelf, maar ze vonden het niet nodig, beetje vreemd. :(
    Ik kan altijd even wat op mijn tepel smeren van Lucas zijn zalf. Maandag moet ik naar het CB, zal het hun ook eens vragen. De tip met het speentje ga ik zeker proberen.
    En, is Kyan goed gegroeid?

Mamabeer, steriliseren klinkt ook zo definitief. Verstandig dat je voor een spiraaltje gaat. Lijkt me ook eng, weet ook nog niet precies wat wij gaan doen. Wat sneu zeg van Quinn. Alleen maar huilen en nu ook nog bloed opgeven. Dikke knuffel voor jullie!

Shira, tegen mij werd gezegd dat het normaal is dat baby's minimaal 1x wat langer slapen tussen de voedingen. Ik heb ook de swing, fijn ding he!

Sabbe, kan me wel voorstellen dat je dat getrappel in de buik mist. Dat heb ik ook wel hoor. Het is toch heel bijzonder. Zo'n huiluurtje krijgen veel baby's en bijna elke dag rond hetzelfde moment. Is dus helemaal normaal. Leuke foto hoor!

Smalville, vervelend he, als je kleine zo veel krampjes heeft. Maar de infacol helpt wel bij Lonneke?

Shay, wij hebben een foto af laten drukken bij herinneringenoplinnen.nl en we vonden de kwaliteit prima! De 1e foto was alleen niet mooi, maar gelukkig werd er meteen een nieuwe gemaakt en snel en gratis bezorgd.

Ani, zeker frustrerend he. Wisten we als moeders maar waarom onze kindjes af en toe huilen en onrustig zijn.

Nynke, owh jee, niet te onvoorzichtig he. Ach, de kans is wel heel klein, maar kan me voorstellen dat je nu snel hoopt op een ongi. ;)

Deetje, grote knuffel. Heb respect voor je meis!

Linda, owh wat erg zeg, wat zielig voor Liv, en natuurlijk ook voor jullie. Waarom krijgen jullie geen Zantac? Overleg dat eens met de huisarts? Dat krijgen de kindjes bij mij op het werk en dat werkt supergoed! Sterkte voor jullie allemaal.

Speen, Lucas krijgt met name de speen als hij krampjes heeft of als hij erg overstuur is. Voor het inslapen wil hij hem vaak niet, erg fijn. :D

Buikslapen, vanochtend lag Lucas weer heerlijk op zijn buikje naast mij in bed te slapen en in de box leg ik hem ook vak op zijn buik. Buikslapen is erg goed voor de ontwikkeling van de rug en nekspieren. En kindjes ademen beter door en ze zijn wat rustiger, omdat het een wat geborgener gevoel geeft dan op de rug slapen. Ze kunnen op de buik nl niet zo met de armen en benen maaien.

Lucas heeft lekker geslapen vannacht. Om half 1 legde ik hem in bed en om 5 uur meldde hij zich weer. Daarna om half 9 gevoed. Toen de daktarin gegeven en omdat Lucas er zo overstuur van werd, heb ik hem lekker naast me neer gelegd en heeft hij tot 12 uur geslapen. Toen heb ik hem lekker in bad gedaan en daarna heeft hij gedronken. 22 minuten achter elkaar!!!! :$ Zonder loslaten en onrust. Zou de daktarin al helpen dan??

Hij ligt nu heerlijk in zijn bedje te slapen, terwijl hij dat meestal nooit doet smiddags. :) Kan mama even het huis opruimen, haha.

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ging mijn kleine uk maar even dutje doen, hij is klaar wakker!
    ben net voor het eerst even langs CB geweest. Er was inloop uurtje en was erg benieuwd hoe zwaar Damian is. 4170 met kleding aan. Dus zo 4100gr nu! Geboorte gewicht was 2805gr Lengte heb ik niet opgemeten, dom. Maar ik heb donderdag toch een afspraak daar dus heb dan kans nummer 2 :D

20. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Hihi heb dr hier ook ff eentje op zn buije in de box gelegd en geloof dat hij t ook wel fijn vindt.

Mamabeer: Jeetje wat zielig voor Quinn zeg. En ook nog bloed ophoesten, kan nooit goed zijn. Sterkte voor hem en jullie.

Sabbe: Agggggggghhhhhh wat een heerlijk klein ppopje is Laiss! Echt cute en nog zo klein in dr pakje.

Roozjuh: Mooie cijfertjes toch voor Damian.

Linda: Wat zielig voor Liv. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen want 24 uur per dag huilen en pijn hebben is ook geen pretje voor haar en jullie.

Sucre: Poets ze! Hahaha. Hier ook met gedweild, gezogen en toiletten geboend nu ze allebei slapen. Heb je eindelijk ff tijd voor jezelf kan je die klusjes weer gaan doen he, bah.

HIer verder geen nieuws.

Liefs

Deel Deze Pagina