Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Roozjuh, wow, Damian is goed gegroeid zeg in een maand tijd! Doen ze bij jullie nooit bloot wegen?

Wij moeten maandag naar het CB. Dan krijgt Lucas zijn 1e prikjes. :(
    Weet iemand hoe dat homeopatische spulletje heet wat je op de insteekplaats kan smeren? Iets tegen pijnlijke spieren of zo? Of geven jullie een pcm-zetpil? Of gewoon helemaal niks, gewoon even aankijken.

2. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Sabbe; buikje missen doe ik ook hoor! En zeker nu ik weet dat er geen kindjes meer bijkomen... Vooral het getrappel vond ik altijd zo gezellig! Leuke foto!

Smalville; wat gezellig zeg 2 meiden! Wel jammer dat je jongste zoveel krampjes heeft. Ben benieuwd wat je ervarig is als je ook Cinababy gaat gebruiken!

Shay; ze heeft al een mooi ritme zeg! Welke foto ga je na bestellen?

Deetje; prima oplossing toch KV en BV afwisselen? als he zo gaat lukken is het toch super!

Linda; wat erg zeg!!! En wat hebben ze gezegt verder bij de HAP? krijgt ze medicijnen voor de reflux of iets anders? heel veel sterkte!

Gynio wat een lief kaartje!!!

Mamabeer; heb je net een PM gestuurd! Vind het zo vreselijk voor jullie! Hoop dat er snel een oplossing komt voor jullie kleine musketiertje! Want dit is echt geen doen zo. Heel veel sterkte! Wat trouwens wel grappig is dat onze kleinste mannetjes precies hetzelfde geboorte gewicht hadden! 3230gram! Zat ook te kijken of je foto's hebt, maar helaas niet. Ben wel benieuwd naar je mannetje en je geboorte kaartje!

Sucre wat heerlijk dat hij zo' goed ritme al heeft! En wat fijn dat dat spul tegen darmkrampjes ook helpt!

Roozjeh wat is hij goed gegroeit zeg! Mijn kids zijn ook nooit opgemeten bij de geboorte en ik heb dat ook nooit zelf gedaan, pas bij het CB houden ze dat bij.

CB; volgende week hebben wij een afspraak, ben wel benieuwd wat hij nu weegt! Hij heeft wel bollere wangetjes gekregen!

voorbehoedsmiddelen; mijn man heeft zich 2 weken voor de bevalling laten helpen. Dat wilde we al veel eerder doen maar het kwam er aldoor gewoon niet van. Dus er komt bij ons echt geen 4e ;)

Krampjes; Arthur heeft sinds hij 3 wkn is wel last van krampjes. Ik ga ook dat andere spul halen want ik weet niet zeker of Cinababy wel helpt.... Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het tot nu toe reuze vind meevallen!

Ritme; overdag komt hij elke 3 a 4 uur voor een borstvoeding, en dan krijgt hij rond een uur of 11 de laatste voeding, en komt hij tussen 3 en 4 weer, en dan smorgens rond 7 uur weer. Dus ik vind dat hij een aardig ritme heeft opgebouwd al!

3. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Je mag helaas nog geen pcm geven onder de 3 mnd... Dus ik zou verder ook niet weten wat je kan doen.
    Ik doe er niets aan, want vaak hebben ze het niet eens in de gaten. Pas na die tijd KUNNEN ze er wat ziekjes onder zijn...

4. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Hier bij het CB zeiden ze dat ik paracetamol in huis moest halen.
    Je kunt de zetpillen doormidden snijden zodat 120mg ongeveer 60 mg wordt, dat mogen de kleintjes wel hebben onder de 3 mnd.

5. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hallo meiden,

Net terug van de osteophaat, was wel bijzonder.. Ze werd helemaal ontspannen op een gegeven moment, was gewoon zwaar in mijn armen zeg! :) Maar heb er wel een goed gevoel bij! Haar maagje zit vast, doordat ze zo'n gezwollen buik heeft.. Verder moet ik even mijn melkproducten laten staan, omdat hij het idee heeft dat zij daar allergisch op reageert! Verder zaten haar zenuwen bij het nekje ook vast en dat heeft waarschijnlijk met haar spijsvertering te maken (niet kunnen poepen).. Hopelijk binnen een aantal dagen resultaat!

Sucre; Ik ga inderdaad vragen om Zantac ja, maar kan pas morgen de dokter bellen, dus probeer het nu nog maar even met Gaviscon.. En ik heb trouwens van het CB het advies gekregen om kinderparacetamol in vorm van zetpil te geven!

xxx

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ja zeker goed gegroeid !! Enuhh bloot wegen? Ja normaal wel maar stonden nog 2 mama's achter me te wachten op de weegschaal :p dus d8, dan maar met kleding, Damian sliep ook lief en bleef zo heerlijk door slapen. Kleding uit doen zou hij weer wakker worden en ging erna nog boodschappen doen. Donderdag bij eerste CB afspraak maar bloot wegen én meten :D

7. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    @linda wow dat was dan toch wel erg zinvol om te gaan. Ik ga de 18e naar de osteo.

We hebben hier een paar zware dagen achter de rug. Met een meisje dat alleen maar aan het huilen huilen huilen en nog eens huilen was. Poehe. Op een gegeven moment word je er echt tuut van zeg. We hebben met spoed de vroedvrouw laten komen want we konden niet meer en die heeft gekeken en het lag aan mijn borstvoeding. Teveel melk en dat kon ze niet aan dus ze had honger maar als ik de borst gaf wou ze niet drinken. En wat ze binnen kreeg daar kreeg ze krampen van. Ik had al zo'n vermoeden want ik zei al tegen manlief, ik kan wel bij de brandweer met mn spuitkanonnen.
    Wat tips gekregen en nu gaat het gelukkig wat beter met mevrouwtje.

Zijn er trouwens nog meiden die ook nog steeds kraamvloed hebben? Het gaat maar niet over bij mij en de dokter en de vroedvrouw weten ook niet waarom het niet stopt :)

8. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Ik lees regelmatig dat er pasfoto's worden gemaakt van de kleintjes voor de paspoorten. Is dat verplicht? Ja als je naar het buitenland gaat lijkt het me wel handig....

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja verplicht anders mag je uk t land niet uit

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Linda, wat heerlijk dat Liv zo relaxed was!

Duimelijn, ik heb een dikke maand gevloeid en nog steeds een beetje geel-bruinig. Het kan wel 6 weken duren zei de vk. Niks vreemds dus, tenzij het echt nog veel bloed is dat je verliest.
    Wat vervelend dat je meisje zo ontroostbaar was. Welke tips heb je gekregen voor het te veel aan melk? Daar hebben wij nl ook last van, maar nu met wat aanpassingen gaat het veel beter.

Lucas ligt nu in zijn wipstoel en is alleen maar aan het lachen. Geweldig! Als je kindje zo tevreden is, is die roze wolk echt wel aanwezig hoor! :D

11. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Heb alles bijgelezen maar ben de helft van de namen alweer kwijt, schreef iemand eerder ook al, hier dus ook behoorlijk last van concentratieproblemen.

Linda fijn dat de osteophaat dingen heeft gevonden waar wat aan gedaan kan worden!

mamabeer ik hoop dat ze gauw kunnen vinden wat er met jullie kleine hummeltje aan de hand is, leef echt met jullie mee!

Voor alle dames waarvan de baby's erg veel huilen een hele dikke knuffel, lijkt me erg vermoeiend als ze altijd huilen.

Duimelijn ik vloei bijna niet meer maar het is wel normaal hoor om een week of 6 te vloeien, als je maar niet heel veel bloed verliest.

Voorbehoedsmiddelen is hier een beetje lastig, mag niet meer aan de pil omdat ik een vlekje op m'n lever heb die kan groeien door de hormonen in de pil. Spiraaltje wil ik nu nog niet want ik denk dat we nog wel een kindje willen en om voor een korte tijd een spiraaltje te laten plaatsen lijkt me ook niet ideaal. Het zal hier dus wel klooien met condooms worden, vind het 10 keer niks maar je moet wat hè?
    Spiraaltje krijg je ook maar 1 maal per 5 jaar vergoed en 3 jaar geleden heb ik er ook eentje laten plaatsen dus zou het nu zelf moeten betalen.

Vandaag de rekening van de kraamhulp gehad, kwam op 129,20 maar omdat ik optimaal ben verzekerd bij de friesland krijg ik 125 euro terug van de friesland dus de kraamhulp kostte ons bijna niets, wel leuk een meevallertje!

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @linda wat klinkt dat vervelend zeg, meid sterkte ermee!

@nynke ja ik was ook al na een maand ongesteld terwijl ik fulltime kolfte, maar ja helaas is kolven geen anticonceptie.

@ani ja dat is verplicht. Ik heb vandaag ook mijn paspoort besteld met bijschrijving. We zijn wel al een keer naar mijn zusje in duistland geweest. Ik had helemaal niet in de gaten dat Emma er dus eigelijk illegaal is. De foto is trouwens lelijk. Want je mag geen ondersteuning enzo zien...
    Die bijschrijvingen zijn trouwens maar geldig tot 2012. Dan moeten alle kindjes een eigen paspoort hebben.

@sucre: hier ook maandag naar het cb voor de eerste prikjes. Brrrr

Vandaag bij heb cb geweest om te wegen. Emma weegt nu 3955 gram. Weer 275 gram bijgekomen.
    Vandaag heeft Emma bijna de hele dag geslapen, hoewel ze nu wel weer haar zeurhuiltje heeft opgezet. Mijn man is haar aan het vermaken.

13. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Wij moeten maandag ook voor de eerste prikjes van bob! Gelukkig had sam nooit zo heel erg last van de prikjes. Hij sliep er juist veel door...hoop dat het bij bob ook zo zal gaan.
    Ik vind het wel zielig om te zien weer!

14. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Raar dat ze dat zeggen. Bij de meeste vrouwen duurt dit nl 6 weken. Bij sam heb ik het ook 6 weken gehad.
    Gelukkig gata het wat beter met jullie meisje!!;)

15. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ego:

Nou vandaag bij het cb geweest voor het spugen en zegt ze dan moet je d'r minder voeding overdag geven en niet langer als 4 uur ertussen laten zitten... Gevolg mevouw is serieus de hele dag al wakker arm kind ze heeft er duidelijk niet genoeg aan...
    Als dat niet zou helpen mocht ik d'r friso geven voor spugende baby's... Ik ga even kijken hoe het vannacht en morgen gaat want als ze hierdoor niet meer kan slapen en gewoon duidelijk niet genoeg heeft geef ik d'r weer meer en dan die friso voor spugende baby's want dit is ook zielig...

16. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Mouschy: deze heb ik besteld en hij hangt nu al en moet zeggen ben er toch wel heel erg blij mee...

Bekijk bijlage 9107

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    shay wat een mooie foto!!!
    En wat raar van die voedingen... ik geef gewoon wat Emma wil, deed ik in het begin ook niet (op aanraden van de kinderarts grrrrr) en Emma heeft in het begin gewoon honger gehad. Arm kind. Ik zou maar die speciale voeding halen als ik jou was...

Ik wil ook fotos op linnen van Emma maar die ga ik door een fotograaf laten maken (is een kennis van een vriendin dus niet duur gelukkig)

Hier geen kraamvloed meer gelukkig. Heeft iets van 3 weken geduurd maar ik had een keizersnee dus is toch anders denk ik.

Wat leuk al 3 mamas maandag naar het cb voor prikjes. Kunnen we ons leed hier delen haha. Emma heeft wel al een infuus gehad, een hielprikje en een keer bloed afnemen. En ook al ontelbaar keer de maagsonde er opnieuw in en ze huilde nooit dus hoop dat het nu mee valt.

Vandaag bij de makro een super voorraad luiers gekocht. Was 9 voor de prijs van 6 dus ja... Ik had al wel wat gekocht toen het hier een keer 2 voor de prijs van 1 heb dus hoop dat ik niet veel te veel heb. Maar iedereen zegt dat je lang in maatje 3 zit. Ik heb nu iets van 12 pakken maatje 3 en 3 pakken maatje 4. Maar ja als ik overhou bewaar ik het wel voor nummer 2 haha. Hoef me voorlopig in ieder geval geen zorgen meer te maken over luiers!

Ik heb vandaag voor het eerst infacol gegeven. Nou mevrouw vond het vies! Je had haar moeten zien kijken, zo grappig!

18. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Heb een manier gevonden waarop onze kleine dame de infocol niet meer naar buiten werkt. Geef haar eerst een paar slokjes melk uit het flesje en dan de infacol geven en direct daarna de fles weer geven, doordat ze nu al een melksmaak in haar mond heeft vindt ze het niet meer vies.

Debby volgens mij heb je luiers genoeg op voorraad!

Ik vloeide na de keizersnede ook erg weinig en ook niet erg lang, heb nu ineens hele erge buikbuik, voelt alsof ik ongesteld moet worden.
    Vorig jaar na de keizersnede heb ik behoorlijk lang en heel erg heftig gevloeid en werd ik pas na 10 weken weer ongesteld.

19. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Infacol vindt onze kleine niet vies hoor. Volgens mij zelfs wel lekker hahaha, bolle honger beer.

Wie gaan er nou ook alweer op vakantie met de kleine binnen nu en 2 maanden!? Wij twijfelen heel erg. Althans mn man. Ik wil wel gaan en als Yannick ziek wordt vliegen we gewoon weer etrug, maar mn man ziet tot nog toe beren op de weg.........

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij gaan 16 oktober op vakantie maar wij blijven in nederland vind vliegen ook nog te eng. Ik wil in mei naar curacao gaan.

Deel Deze Pagina