Even ego, wat is die daktarin orale gel een klote spul! Lucas raakt er helemaal van overstuur en stikt er daardoor bijna in, en dat terwijl ik het met een wattenstokje doe en dan ook echt heeeeeeeel weinig elke keer. Ik vind het zo zielig. Zit zelf ook met tranen in mijn ogen als ik hem zo zie huilen. Verder gaat het goed. Buiten die medicijnen om is Lucas is heel lief, tevreden en vrolijk mannetje. Hij lacht zo veel naar me, maakt echt geluidjes en slaapt s'nachts goed.
@ Sucre, knuf, das ook niet leuk om mannetje zo te zien huilen. Hier stop ik vandaag geheel met bv, gister had kleine meid zoooo veel krmapjes, te zielig, en scheetjes roken naar bami.. die had ik zondag gegeten. Dus ik maak der krampjes gewoon nog erger met bv, wat bij mij buikpijn geeft is bij haar 10 x erger, gewoon te zielig du stop vandaag nu geheel (had wel genoeg hoor, daar ligt het niet aan)
@Sucre; Zielig zeg.. Hebben ze er geen alternatief voor? Succes! @Smallvile; Ik zit ook te twijfelen of het aan mijn BV ligt, maar ze zeggen dat BV toch het meest licht verteerbaar is en dat ze van de overgang naar FV helemaal krampjes krijgen.. Ik ga ook langzaam afbouwen en beginnen met Hypo Allergene voeding omdat ik denk dat Liv allergisch is! Hopelijk reageert ze er goed op! Succes allen! xx
Sucre: Tis zonde hopelijk mag hij er snel weer mee stoppen... Smallville: succes met het overstappen... Vakantie: heerlijk voor de meiden die gaan... Helaas gaan wij dit jaar niet we willen in het najaar nog ff naar center parcs ofzo met de kleine...En ik heb nog een bon liggen voor een nachtje weg voor 2 personen kan je uit een aantal hotels kiezen... Dus dat lijkt me heerlijk even met me man ertussenuit kleine lekker naar opa en oma... Klinkt misschien raar omdat die kleine er nog maar 3 weken is en je alleen maar kan genieten maar ik mis gewoon even tijd met ze tweeen... Oh en die mexicaanse griep tja je doet er niks aan en om er niet voor op vakantie te gaan zou ik niet doen hoor... Dan kan je wel in een grot gaan wonen... Jailey is weer terug op de normale hoeveelheid voeding want gister was drama omdat ze te weinig kreeg en daardoor sliep ze niet echt zo zielig... Gisteravond wilde ze ook niet gaan slapen na genoeg voeding dus nog 3 uur met mevrouw opgelopen en ik was helemaal kapot was gewoon aan het huilen omdat ik zo moe was en ze niet wilde slapen... Nog 3 dagen en dan heeft me man vakantie wat zal dat een opluchting wezen want nu moet hij alleen maar overwerken dus veel zien we elkaar niet...
Joehoe! Onze kleine prinses ligt nog steeds in diepe slaap! Mijn borsten begonnen net gewoon te lekker, omdat ik gewend ben dat zij echt precies elke drie uur komt! Wow! Ze heeft het nodig gehad denk ik! Shay; Snap het best hoor, ik mis af en toe ook die intieme tijd met z'n tweeen toen ik zwanger was! Maar een weekendje met die kleine is natuurlijk ook heel leuk! xxx
hallo dames, ik heb het "nieuwe" forum ook gevonden ! iedereen zit al lekker te kletsen hier en tips uit te wisselen, wat is dat toch leuk, iedereen zit in hetzelfde bootje. hier gaat het goed, overdag is het echt een princes maar savonds, die darmkrampen word je niet vrolijk van, het is dan een echte dramaqueen en gilt er echt bij. vaak duurt het maar een uur of zo maar voor je gevoel is het veel langer. wel is ze heel wakker van 6 tot 01.00 daarna slaapt ze in, vaak tot 4 a 5 uur s'morgens, dus dat scheelt wel weer. maar echt wat doen aan die darmkrampen kun je niet of wel? sommige middels verlichten iets maar over gaat het niet hiermee of wel, ( gelukkig gaat het na 3 maanden vanzelf over )
Hallo dames, Ff wat leuks tussendoor...... Ik heb Dane gisteren gefilmd toen hij lekker aan het lachen was. We doen ook een soort spelletje met hem waarbij we onze tong uisteken en dat probeerd hij nu ook steeds na te doen. Wat een wijs mannetje is het eigenlijk. Ik probeer het fimpje in dit bericht te plakken..... <script src="http://www.filmpjes.nl/embed/movie.js?v=ExkKQ5jNu_2" type="text/javascript" ></script> Groetjes, Wendy
@mini me ik wil je niet ongerust maken maar hou het alsjeblieft heel goed in de gaten dat je geen postnatale depressie krijgt... Zo klinkt het een beetje als ik eerlijk ben... En je hoeft er heus niet bij te zetten dat je blij bent met je mannetje, dat begrijpen wij ook wel. Het kan gewoon af en toe flink balen zijn... @hormoonschommelingen: Ik moet eerlijk zeggen dat ik het juist positief vind hier. Tuurlijk baal ik soms van haar gehuil maar ik heb een prenatale depressie gehad (vreselijk) en dat was na de geboorte eigelijk gelijk over. Ik voel me soms wel gammel maar echt 100 keer beter dan voor de bevalling. Toen wilde ik af en toe wel uit het raam springen van ellende ondanks dat ik super blij was met de zwangerschap. @nynke mag ik vragen waarom je wacht met de prikjes? Is dat beter? Ik volg eigelijk gewoon klakkeloos op wat het cb zegt maar soms twijfel ik ook wel een beetje. Laatst zeiden ze bijv dat ik haar af en toe moest laten huilen. Maar dat doe ik toch maar niet. En die prikjes, daar heb ik ook wel mijn twijfels over maar ik ben bang dat ze anders ziek wordt... @pooh ooow wat zielig voor sam! @mexicaanse griep: ik maak me er niet druk om maar ik hoor wel dat het best gevaarlijk is voor babytjes. Ik zou het dus ook niet opzoeken... @vlekkengek: fijn dat je er ook weer bent... ennuh je bent toe aan een nieuwe banner Emma heeft weer last van aandachtstekort (vind zij). Ik heb net een uur met haar gezeten en geknuffeld maar ze blijft maar haar "zeurhuiltje" opzetten als ik haar neerleg. Op zich wil ik best met haar knuffelen maar ik moet ook ff de was enzo doen anders heeft ze geen schone kleren meer . Ze wil ook overal naar kijken enzo. Merk echt dat ze wat anders is na het 8 weken sprongetje. Echt heel anders dan toen ze pas geboren was.
zijn er hier trouwens meiden die een draagdoek hebben (en dan bedoel ik niet een babybjorn). Ik wil er een aanschaffen maar vind ze vrij duur... maar lijkt me wel heerlijk om te kunnen dragen en die babybjorn daar krijg ik maar rugpijn van... Ik vind het vrij lastig om te begrijpen welke doek ik moet hebben. Misschien kan iemand me advies geven???
Hoi meiden, ik zie dat er meerdere behoorlijk druk zijn met hun beebjes, het vreet echt tijd he? Hier precies hetzelfde verhaal. Sid is ondanks krampjes en duidelijke sprongetje een makkelijk en lief ventje, ik kan echt niet zeggen dat hij een huilbaby is maar ondanks dat ben ik de hele dag gewoon afgepeigerd. Als ik aan de was of koken toe kom ben ik al blij, en voor je het weet is het al weer avond en begint alweer zo'n dag.. Wat mij het meeste tegenvalt/ wat ik niet verwacht had is wat een flutconditie je na zo'n bevalling hebt! Hiervoor was de laatste keer dat ik antibiotica nodig heb gehad zo'n 15 jaar geleden, en nu heb ik het al nodig gehad voor die BMontsteking, en heb het nu weer voor ontstoken ogen die niet over willen gaan en -voor 't eerst in m'n leven- candida. Oh ja, en sinds gisteren snipverkouden grrr.. Ik kolf wat extra om de BV op peil te houden maar 't vreet allemaal energie. En dan merk ik dat ik ook meer moeite heb met nachtvoedingen of een huilend Sidje. Hopelijk trekt het de komende weken wel een beetje bij want als ik straks in deze conditie weer aan het werk moet heb ik toch een probleem. En om te moeten stoppen met BV zou ik heel jammer vinden, dat is het enige wat wél goed gaat. *zucht* Ach, ik hoor van iedereen dat de 3-maanden grens echt 'magisch' is, dan zijn die krampjes vaak over en heb je opeens een dikke blije baby met een duidelijker ritme en voel je jezelf ook meer mens. We wachten het wel af.. Affijn, genoeg ego-klaagzang, even reageren op van alles! Wendy, wat fijn dat die Swaddle me zo goed werkt! Dat zal een hoop stress schelen. Hopelijk kun je nu wat meer van je ventje genieten! Sprongetjes, ik heb ook maar 'oei ik groei' gehaald, leuk boek hoor! Er gebeurt zoveel in de ontwikkeling nu dus is het niet gek als ze af en toe drammerig zijn. Sid is nu 6 weken en 1 dag en is de afgelopen dagen huilerig geweest, maar vanochtend merkte ik een grote verandering, hij wil spelen! Hij lag lekker in z'n luier bij ons op bed en heb toen zo'n speelding over hem neer gezet, voorheen vond hij dat wat eng maar nu vond hij het geweldig! Echt met z'n armpjes slaan naar alles, hij kraaide er zelfs bij! Zo enorm schattig!! Na een kwartier was hij het wel beu en heeft hij heerlijk geslapen. Op naar het 8 weken sprongetje.. Ritme, hier ook nog steeds niet-bestaand hoor. Ik voed nog steeds op verzoek. Sid slaapt 's nachts wel goed (zo'n 4, 5 uur tussen voedingen) en valt na de nachtvoedingen aan de borst al weer in slaap, overdag is hij duidelijk wakkerder en slaapt maar korte beetjes, ik denk opgeteld tussen 7.00 en 20.00 maar zo'n 6 uur. En dan wil hij ook vaker aan de borst, vaak al weer na 2 uur. Ach, wakker zijn verbruikt natuurlijk meer energie dus raar vind ik het niet. Sucre, wat balen zeg van die spruw! Hopelijk is het snel over. Waar zagen ze het trouwens aan als er niks te zien was in Lucas z'n mondje? Ik ben benieuwd hoe zijn prikjes zullen gaan, wij moeten pas 4 sept maar hik er wel een beetje tegen op. Buikliggen, dat is een goed voor de kleintjes om te oefenen met het hoofdje optillen en kruipbewegingen. Maar Sid vind het helemaal niks, die wordt dan boos en rolt zich meteen op z'n rug haha. Ik ben benieuwd of dat er eentje wordt die de kruipfase overslaat, hij is namelijk zo sterk in z'n beentjes! Als je hem op schoot hebt en zorgt dat hij niet omvalt gaat hij staan! Mogen ze dat eigenlijk wel op deze leeftijd? Speentje in het mondje houden, eerst deden we een deel van een tuspeeltje/doekje door de ring van de speen zodat als hij er uit viel het makkelijk weer aanhappen was voor Sid, maar sinds kort leggen we een opgerold gebruikt (!) spuugdoekje achter de speen en dat werkt echt super. Ruikt lekker naar melk en mama en meestal klemt hij hem zelfs helemaal tegen zich aan. Als de speen er daarna tijdens het doezelen uit valt blijft hij bijna altijd slapen. De pink proberen we hier niet meer te geven in verband met de hygiene met alle ontstekingen. Ik hoorde ook dat je het koortslipvirus zo ook kan doorgeven terwijl je zelf de koortslip nog niet voelt, m'n vriend heeft die namelijk nog wel eens. Debby, die speen in de supermarkt er in, hahaha grappig. Ik denk dat de meeste vrouwen daar wel wat in herkennen dus geen wonder dat de cassiere het niet erg vond. Hopelijk heb je trouwens geen galstenen! Lijkt me pijnlijk! Osteopaat, ik persoonlijk zou het eerlijk gezegd toch een beetje eng vinden om daar met zo'n kleine baby naar toe te gaan. Ik lees veel goede verhalen maar ook slechte, zelfs eentje waarbij het kindje is overleden nadat die vent het rugje te ver en te lang had doorgebogen. Het idee alleen al wordt ik echt misselijk van, zo naar. Als je dan naar zo iemand toegaat zou ik heel goed nagaan of het echt een goede is, 'erkend' zegt ook niet alles namelijk. Met Sid ga ik er niet heen, die overstrekt zich ook regelmatig hoor maar dat valt ook onder de tekenen van krampjes en als ik het huilen er dan bij hoor dan moet dat het ook wel zijn denk ik. En krampjes hebben ze nu eenmaal op deze leeftijd doordat de darmpjes moeten rijpen. Met de snelle bevalling heeft hij nauwelijks te lijden gehad als ik kan afgaan op hoe ontspannen hij de rest van de tijd is. Maar ieder z'n ding natuurlijk! Sabbe, leuke foto van Laiss! Zo schattig he, als ze zo als een kikkertje liggen met een lekker vol buikje. Hopelijk zit jij ook snel weer wat lekkerder in je vel. Gyino, 'MC Mama milkshakes' hihihi Hier noem ik het 'snackbar Mama' of 'The Milkbar' Lief geboortekaartje hoor! Linda, wat sneu dat Liv zoveel last heeft van haar buikje! Arm meisje.. Helpt de gaviscon een beetje? Mamabeer, jij blijft ook druk met je kleine mannetje he! Dat lijkt me schrikken, als hij bloed opspuugt! Komt dat door dat explosief braken wat hij deed? Hopelijk is het niet ernstig, sterkte met hem! Duimelijn, ik verlies ook nog steeds wat bloed hoor. Denk elke keer dat het over is en dan komt er weer een beetje. Shay, mooie foto om af te laten drukken op doek! Ik vind het contrast tussen dat kleine lieve koppie en die grote handen met stoere tattoo mooi! Mini me, hopelijk voel jij je ook snel weer beter! Het gaat vast wel lukken hoor als je vent weer gaat werken. Pooh, wat zielig voor Sam! Hij zal nu wel een dikke lip hebben. Gelukkig kunnen ze wel wat hebben dus hopelijk is zijn tand niet beschadigd! Weer aan het werk, straks ga ik 3 vaste dagen per week werken, eerst was het flexibel, de ene week alle dagen en de andere week niks met een gemiddelde van 3/4 dagen per week maar dat gaat nu niet meer i.v.m. de opvang. Ik kijk er aan de ene kant wel weer naar uit maar aan de andere kant helemaal niet hahaha. Ach, het zal wel weer lekker zijn om een beetje een normaal ritme te krijgen. Half September moet ik weer aan de bak. Gisteren hebben het intakegesprek op de kinderopvang gehad, erg leuk! Aardige mensen en een mooie locatie, ik heb er wel een goed gevoel over dus dan zal het makkelijker zijn met ons ventje daar achter laten. (hoewel ik er nu nog niet aan moet denken!) Ze waren trouwens blij met nog een knulletje, in zijn leeftijd hebben ze nu 13 meisjes en maar 3 jongens! Aan vriendinnetjes geen gebrek dus. En hier nog een paar leuke miniclipjes van ons ventje! Gewoon omdat alles wat hij doet schattig is, een niesje: YouTube - Sid niest Goh, wat zou hij willen?? YouTube - Sid honger Lekker pruttelend voor het slapen gaan.. YouTube - Sid slaapt bijna.. En voor iedereen die dat kan gebruiken, een lief lachje namens ons ventje! YouTube - Sid lacht!
Ik kan het filmpje ook niet zien, misshien op een andere manier hier posten? Smallville succes met het overstappen op de vf. Hier de halve nacht opgezeten met een heel erg verdrietig meisje, ze had hele erge krampen en zelfs op schoot hielp niet. Heb ze heel vaak gemasseerd op haar buikje en dan was ze stil. Vanmorgen om half 4 viel ze eindelijk in slaap. Vanmogen om half 7 en en om half 12 een voeding gehad en de rest van de dag ligt ze heerlijk te slapen! Ik denk dat de overgang naar meer flesvoeding teveel voor haar was dus nu de flesvoeding weer een beetje verminderd. Meestal is ze overdag heel rustig en als ze een huilmoment heeft is dit altijd s'avonds of het begin van de nacht. Zal vandaag ook bij een andere boekenwinkel kijken naar het boek oei ik groei, gisteren al op pad geweest maar bij de bruna hadden ze het boek niet op voorraad. Of zijn er andere boeken die ook veel en goede info hebben??
Daphne, wat is Sid een schatje zeg! Ik vind ook alles schattig wat Lucas doet, ben echt zo'n zachtt ei geworden. Je hoort hier in huis ook een hoop oehhhhhs en ahhhhhhs. Wat begin jij weer vroeg met werken zeg, ik hoef pas een maand later te beginnen, maar ik heb ook nog wat vakantie opgenomen. Ik hoor inderdaad wel vaak, dat zodra je begint met werken, dat dan het ritme en zo er eindelijk is. Rond de 3 maanden zullen de krampjes dan ook wel een stuk verminderd zijn. Wendy, wat is dat genieten he, als je ventje je zo nadoet. Tong uitsteken, kletsen, lachen! Daar mag van mijn part geen eind aan komen. Vakantie, toch besloten om niet te gaan vliegen in september. Ook in verband met de kosten. We gaan nu een weekje naar Limburg in de caravan. Ook heel leuk en we houden van kamperen, dus dat komt wel goed. Heb zin in een weekje van huis! En weer een week samen met mijn 2 mannen. Lucas ligt nu in de box, hij had genoeg van zijn bedje. Ik vind het prima. Zijn buikje is vol en mijn mannetje is tevreden. Maar wat kan hij stinken zeg! Voor de voeding lag hij even op mijn schoot en liet een paar scheten en die stonken echt enorm!! Iemand vroeg iets over de spuw bij Lucas, zijn tong is wit (maar lijkt gewoon op melk). De huisarts kan het wat beter bekijken en gebruikte een spateltje en zag toen enkele witte stipjes in de wangen. Dat wees op spruw.
wendy het filmpje kan ik nu wel zien, erg leuk om te zien!! Daphne hier is het met de conditie juist andersom! De laatste maanden van de zwangerschap kon ik niet veel meer en was erg snel moe maar heb nu juist meer energie. Heb natuurlijk nu ook wel momenten dat ik erg moe ben maar het valt me zeker niet tegen, ook omdat ik een keizersnede heb gehad. Huishoudelijk doe ik alleen de was en het koken, de rest doe ik nog niet omdat ze dat sterk afraden na een keizersnede. Stofzuigen en dweilen laat ik dus aan een ander over! Leuke filmpjes van Sid!!
ik moet even wat kwijt ookal heeft het totaal niks te maken met babytjuhs. Vandaag is mijn hond naar nieuwe eigenaar gegaan. Met pijn in ons hart hebben wij deze beslissing moeten nemen. Hij is ongelovelijk lief en geweldig alleen beschermd hij onze uk iets te erg. Als er bezoek komt dat blaft hij alles bij elkaar en beschermd Damian. Wat is dat moeilijk zeg als je zo de auto ziet weg rijden met 'jouw' hond erin die je nooit meer zal zien 1 plus puntje van de dag, Damian heeft voor het eerst echt gelachen!!! Wat voelt dat heerlijk zeg
Roozjuh, dikke knuffel. Vreselijk he, om je trouwe vriend weg te moeten zien gaan. Maar voor jullie is het beter en voor hem waarschijnlijk ook. Hij zal het zeker prima naar zijn zin hebben in zijn nieuwe huisje. Maar toch is het even moeilijk. Leuk he, die 1e lachjes! En het worden er steeds meer, helemaal super!
@debby: ik heb de tricot slen. Kun je via internet bestellen. Maar nu ik de babybjorn mag gebruiken, vind ik deze toch fijner. Steviger. Ik was altijd met die doek aan het hannessen, hij zat steeds weer te los. Ik doe wassen, was ophangen, stofzuigen (alleen ff snel de woonkamer) allemaal met de babybjorn. Koken, mijn zoontje naar bed brengen. Ideaal dat ding en ze slaapt gewoon door. De kinderarts (neonatoloog) zei vorige week zelfs dat we haar best eens af en toe een uurtje mochten laten huilen als we het niet meer trekken. Deur dicht ff naar buiten zodat je haar niet meer hoort. Raar advies, maar je hoort het vaker. Je schiet er vind ik niets mee op. Je kind huilt toch zolang totdat het uitgeput is, ja dan houden ze vanzelf op. Bij het reguliere CB mag je zelfs tot 6 maanden de prikjes uitstellen, maar dan gaan ze zeuren. Ik ben overgestapt naar een antroposofisch CB. Die zijn veel relaxter in prikjes wel of niet, uitstellen of niet. De kans dat ze ziek worden is niet zo heel groot, 95% van de kindjes wordt gevaccineerd. Door de vaccinaties wordt de natuurlijke weerstand minder, want het lichaam moet hiertegen vechten. Het heeft zijn voors en tegens, wel of niet vaccineren. Het is een persoonlijke keuze. Er is hier op het forum genoeg discussie te vinden over wel of niet vaccineren en op internet is er ook genoeg te vinden. Zelfs bij prematuren zou het beter zijn om uit te gaan van de uitgerekende datum en dan 2 maanden erbij optellen. Natuurlijk zegt het CB dan weer dat het gewoon kan, maar zij vinden ook dat als ze ziek zijn je gewoon kunt vaccineren. (ze houden zich het liefst aan het vaccinatie programma). @osteopaat: ben met Isis vorige week geweest. En ik moet zeggen dat ze toch wat rustiger is geworden. Minder huilen, en minder spugen. Want dat deed ze de laatste tijd best veel, regelmatig kwam er een golf uit. Het kan geen kwaad om naar een osteopaat te gaan. Al is het maar om alles ff na te laten kijken. Vooral de voorkeurshouding of dat er dingen vastzitten door de bevalling. Hier heeft ze echt niet de rug gebogen. Ze forseert niets. @werken: ik zou normaal gesproken ook half september moeten beginnen. Ben noodgedwongen met 34 weken met verlof gegaan. Heb oktober vrijgenomen, dus nu ook de laatste 2 weken van september. Lekker pas in november werken. We hebben een buikslaper hier. Wat een verademing. Ze slaapt erg goed op haar buik in de box. Geluid hindert niet, terwijl op haar rug is ze heel snel wakker van alles. Ze heeft vanochtend 2 uurtjes geslapen en nu slaapt ze ook al van 12 uur. Eerst in de draagzak en toen overgelegd in de box op de buik.
Roozjuh: oh gadver dat lijkt me idd echt heel erg moeilijk... Vrienden van mijn ouders hebben hun hond ook weg moeten doen maar die woont nu aan de rand van een bos en heeft een heel goed leventje... Die mensen houden hun ook op de hoogte hoe het met hem is met foto's te sturen enz... Hopelijk doen die mensen dat voor jullie ook...