Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Mag je dat samen geven dan? Ik geef nu sinds gisteren Infacol en tot nu toe werkt het nog niet echt geloof ik. Maar zal wel even z'n inerktijd nodig hebben:p Arthur vind het niet vies, maar echt lekker ook niet, echt een heel gek bekkie trekt hij als hij het krijgt haha.

Shay wat een leuke foto zeg van je kleine mannetje in bad! Zal zeker leuk staan in de kamer! Heb je m in kleur of zwartwit?
    Ik wil nog een mooie foto van de 3 jongens samen maken, maar wil nog niet echt lukken om ze er alle 3 leuk op te laten staan... onmogelijke maar wel leuke klus haha.

Roozjeh wat een zware beslissing om je hond weg te doen!!! Wat erg zeg! Heel veel sterkte!

Debby ik heb er een gekocht bij de Prenatal, was vrij prijzig en ik gebruik het gewoon te weinig helaas. Ik had het gekocht bij Ewout en amper gebruikt... Wil het nu meer gaan gebruiken want het is zo gezellig! Het is de combicottie trouwens!

*krampjes* veel beebs hebben er nu echt last van, zo sneu he! voor alle baby's een dikke knuf!

*vakantie* heerlijk er nog even uit met de kleine nu het weer nog lekker is! Wij gaan ook in Sept. er nog 3 weken tussen uit naar Limburg, we gaan in een Landal huisje!

2. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Wendy, schattig zeg!! Lief koppie heeft Dane. Dat soort lachjes maken een hoop goed he..:)

Debby, na veel nalezen op internet wil ik toch voor een Beco Butterfly gaan. Daar zitten ze in een goede houding in, is van kleins af aan te gebruiken tot aan 25 kilo en is niet zo'n ingewikkeld ding. Kan ook op de rug. En is bovendien een van de mooiste! Angelpack vond ik ook mooi maar die zijn hier lastiger te krijgen en vond de prints meer voor meiden.
    Helaas is het wel een behoorlijk duur ding (140 euro) dus ik vind dat ik hem maar voor m'n verjaardag moet krijgen eind deze maand.:D

Roosjuh, wat rottig van jullie hond. Maar ja, je weet nooit hoe een dier in een bepaalde situatie reageert en dan moet je soms vervelende beslissingen nemen. :(
    Sterkte!

De fretjes hier hebben nog geen kennis gemaakt met Sid maar ze vinden mij wel erg interressant ruiken! Ik verwacht daar geen problemen mee. Bovendien zitten ze bij ons lekker buiten in een groot verblijf dus hoeven ze ook niet met de baby in dezelfde ruimte te zijn. Ik merk wel dat ze nu veel minder aandacht krijgen, een betje sneu maar gelukkig hebben ze buiten genoeg te doen. Als je ze binnen in een klein hokje hebt is dat anders!

Werk, tja ik heb 6 weken verlof van tevoren opgenomen en ook een boel vakantiedagen. Dat kwam toen met de verbouwing en het werk goed uit, nu komt er op het werk weer een drukke periode aan dus willen ze me graag snel terug.

Sucre, dat vroeg ik van die spruw. Sid heeft namelijk ook zo'n wit tongetje maar gelukkig zijn er verder geen puntjes te zien. Dan is dat melk denk ik ;)

3. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Debby, als je echt een draagdoek wil die je zelf om moet knopen kan ik je draagdoek.nl aanraden. Zijn heel fijn en je kan de stof zelf samenstellen eventueel. Het lijkt misschien lastig om te doen maar je hebt het zo door en omdat het gweicht goed verdeeld zit is het ook niet zwaar of pijnlijk om je baby te dragen. Ik maakte met 6 maanden nog hele strandwandelingen en m'n zus draagt haar dochter van bijna anderhalf nog erin. Ze kunnen er ook al vanaf de geboorte in. Ik vind het een aanrader in elk geval!

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @wendy en daphne super die filmpjes!!!

@spirit ik doe alweer het hele huishouden... nou ja alweer, normaal deed mijn man het altijd, maar nu ik thuis ben doe ik het maar. Ik heb echt helemaal geen last meer van de keizersnee.

@nynke ik ga nog even nadenken over de prikjes... vind het toch wel een moeilijke keuze. Misschien stel ik het ook wel uit... maar vind het toch weer een risico om te nemen. Ik ga even zoeken op onderwerpen hierover.

Emma bleef net maar zeuren. Ik las net iets over een speelding. Dus ik dat ding van zolder gehaald (is een matje met speeldingen erover van de ikea) en haar op dat ding gelegd terwijl ze maar bleef huilen. Nou ze keek niet eens om naar dat ding maar viel gelijk in slapen. Nou zeg... wat een moeite haha.

@roozjuh wat verschrikkelijk van je hond. Wij hebben ook een hond en ik weet het nog niet zo goed hoe zij reageert. De ene keer heel lief (als we thuis komen wil ze Emma helemaal aflikken als we haar zouden laten gaan) dan weer heel beschermend (als ze huilt rent ze er gelijk naar toe) maar soms vind ik een bepaalde blik in haar ogen niet leuk. Kan het niet zo goed uitleggen. Ik heb mijn hond al 11 jaar dus ik zou haar echt niet weg willen doen. Maar als het zou moeten gaat ze naar mijn moeder. Voorlopig is het gelukkig nog niet aan de orde.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zal even kijken voor de beco butterfly. Een tricot slen leek mij ook al heel ideaal. Alleen is die van elatische stof en dat schijnt weer minder te zijn voor grotere kindjes.

Ik vind het niet erg om er eenmalig een bedrag voor te betalen maar dan wil ik wel zeker weten dat het goed is en niet na 2 keer dragen weer in de hoek gooien.

6. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Ik meld me hier in ieder geval vast aan en feliciteer nogmaals alle moeders hier :)
    Vanwege vakantie e.d ben ik nauwelijks online en meelezen komt er ook niet van.
    Ik ga na de vakantie er weer werk van proberen te maken.
    Voor nu gaat het heerlijk hier, een schat van een mannetje is onze Jelle, hoewel hij ook vrij veel huilt.
    Toch genieten we met volle teugen van hem!
    Hopelijk komt de zomer nog een beetje terug, het regent hier al uren met bakken tegelijk uit de hemel!

Lieve dames, tot snel en geniet van het kleine gespuis!
    Ik laat snel weer van me horen :)

Knufff snuffeltje

7. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Mouschy: De foto is in kleur en hij hangt al... Maar het is geen mannetje hoor in bad... Ik heb een dochtertje haha

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Daphne, ik dacht ook dat het hier melk was op zijn tongetje. Ik ging met name om andere redenen naar de huisarts: het onrustige drinken.

Ik zit weer met 1 hand te typen, Lucas wil alleen bij mij op schoot slapen. Misschien toch een draagdoek kopen?? Wil alleen niet 1 die ik moet knopen, lijkt me te veel gedoe?

Vaccinaties, ik ben wel voor. Maar je hoort wel eens vervelende verhalen over kindjes die totaal veranderd zijn na een vaccinatie. Niet leuk, maar gelukkig zo zeldzaam. En het lijkt me veel erger als mijn kleine ziek wordt, terwijl we dit hadden kunnen voorkomen. Ik vind het wel goed dat iedereen een bewuste afweging maakt.

9. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    #329 Smallville, 12 aug 2009
    Laatst bewerkt: 12 aug 2009
    @ Debby, heb de Tricot Slen en bevalt me prima, kan der goed in knopen en ze ligt heerlijk dan

@ Spirit, ach gosh, zielig heh dir krampjes en dan midden in de nacht.
    Boek Oei ik groei staat echt op nr 1 hoor, echt een must

@ Sucre, weekje Limburg klinkt wel heel leuk, lijkt mij ook wel wat

@ Roozjuh, ach gosh, dat zal moeilijk zijn geweest

@ Mouschy, ja denk dat het wel mag (infacol en cinababy) ......... omdat ene homeopatisch is

@ Vaccinaties, ik ben voor, je wilt niet dat je kindje ergere ziektes krijgt omdat je later heb laten prikken. En als je kindje er autistisch van zou worden, zouden ze die prikken toch niet meer geven..... TOCH

10. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Meneertje heeft weer last van krampjes.. moet je kijken hoe ik er nu bij zit..:D (ik moet echt snel een babydrager)

11. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Haha.. wat een grappige foto!

Esmae ligt nog lekker knock out. Vanochtend wilde het niet vlotten en ineens viel ze toch in slaap. Laatste voeding tussen half twee en twee gehad, dus ze zal zo wel weer komen. We hebben samen liggen slapen tot half vier, toen werd ik wakker en zij ook, maar ze is toch nog lekker in slaap gevallen.

Infacol en Cinababy samen? Geen idee, wij hadden infacol gehaald, maar dat vond ze dus vies en we zijn over gegaan op cinababy en dat werkt hier heel erg goed.

Voor de spruw kregen we vanuit het CB het advies om haar mondje schoon te maken met een gaasje om je vinger met afgekoelde donkere thee. Yep, dat hielp even en toen zat het er weer. Goede tip, maar werkte dus niet waardoor we langer lopen dan noodzakelijk. Heel vervelend.

Een draagzak lijkt me ook handig hoor, alleen nu nog niet na de keizersnede. Er zijn momenten dat ik nog onwijs veel pijn heb. Moet wel zeggen dat de wond bij mij was gaan ontstekken en daardoor langer nodig heb. Ik slaap ook nog veel en het huishouden, daar denk ik niet eens over na. Wat ik kan doe ik wel. Beetje stoffen, eten klaar zetten, wasje draaien, af en toe wat opvouwen. Maar het verschilt van dag tot dag hier. Ik hoop echt snel weer in de volledige running te zijn hoor!

12. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ziet er wel knus uit Daphne!! :D :p ;)

13. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ola!

Weet niet of het aan de behandeling van de osteopaat of aan de Zantac ligt, maar Liv ligt al voor de tweede keer helemaal knock out in haar wiegje te slapen en zou eigenlijk een half uur geleden al voeding moeten krijgen! Wow! :) Wat een rust opeens!

Hopelijk is dit een begin van een goede tijd! Hopelijk voor haar straks minder pijn!

x

14. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Daphne lief toch zo samen met Sid. De filmpjes zijn ook erg cute! Hij is echt nog klein vergeleken bij onze knul.

Samen spelen met grote zus!

15. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Morgen alweer 6 weken,,,,,,zucht............time flies

16. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Linda: Wat fijn voor jullie en natuurlijk t meest voor Liv! t Genieten gaat nu pas beginnen voor jullie geloof ik he?!

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat een leuke foto robine! En de tijd gaat snel inderdaad. Emma is alweer 8 weken! Ik wil niet dat het zo snel gaat!!!

Hier wordt ik officieel gek van mijn eigen kind... erg he? Emma is de hele dag aan het huilen en wil alleen bij mij zijn. Heb haar al de halve dag in de babybjorn gehad zodat ik toch nog kon computeren. Pfff ik kan niet eens even rustig een sigaretje roken buiten (ja ja weet dat ik eigelijk niet moet roken ;) ).
    En mijn man is ook al de hele dag weg... bleh.

18. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    debby: Das niet tof nee, ik vind zowieso dat er veel juli kindjes huilen, krampjes , en spruw hebben. Misschien boffen wij gewoon met Yannick omdat we niks van dat alles hebben. Hij slaapt al de hele dag op zn DooMoo seat muv zn speelkwartiertje met grote zus en zn 2 flesjes. Echt zoet dus. Ga zo ff lekker met hem samen in bad.

Sterkte Debby

19. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Robine; wat heerlijk dat Yannick zo zoet is! Ben best jaloers! Maar hopelijk gaan wij nu ook echt genieten! :)

Debby; Kan het zijn dat Emma haar sprongetje maakt? Nu moet ik zeggen dat Liv ook alleen bij ons wil zijn!

Mevrouwtje ligt wederom weer buiten westen in haar wiegje! :) Is net heerlijk wakkeer geweest en heeft maar weinig gehuild (behalve tijdens de voeding, dus misschien toch ontstoken slokdarm) en viel net in mijn armen in slaap! :) Ja, dan geniet ik pas echt!

xxx

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    linda... ja het kan het 8 weken sprongetje zijn maar ik dacht dat die al voorbij was want gisteren was ze heeeel lief...
    Emma wil gewoon de hele dag alles bekijken en dat hoort bij deze periode stond in "oei ik groei". Dat boek is tegenwoordig mijn bijbel...
    Mijn man heeft belooft dat hij morgen alle voedingen en huiltjes zal doen want ik heb hem vandaag helemaal niet gezien omdat mijn schoonvader naar het ziekenhuis moest, hij moest motorrijden en hij daarna moest werken. Maar zal je zien dat ze morgen weer de hele dag slaapt pffff.
    Jammer dat mijn ouders op vakantie zijn maar als ze terug zijn ga ik echt een keer vragen of ze een dagje willen oppassen. Ik heb behoefte aan een lekker dagje/avondje met mijn man.

Deel Deze Pagina