Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Hi...
    ff bijgelezen maar heeeel weinig puf, vanochtend is lactatiekundige hier geweest, heel nuttig, toen naar de fysio en nu steeds op m'n houding letten. Frank is best veranderd sinds de bijvoeding, alles voelt wat voller- meer babyvet. Had hij toch beetje tekort, hij blijkt een luie drinker. Morgen CB en ze willen al enten , vindt het te vroeg liever volgende keer. Houd hij ook meer energie om tegen de spruw te vechten..

@sucre- probeer ajb toch middel voor jezelf te krijgen! Bij mij is het zover heen dat ik een borst uit de running neem voorlopig en echt pijn houd na het voeden. Voor ons beide heb ik Nyastine (of zoiets) dat is niet zo vies. Nadeel is dat het steeds na de voeding moet en dan slaapt hij.. Op advies lactatiekundige krijg ik wat sterkers omdat het bij mij echt diep zit.

@roosjuh- sterkte joh! Goed dat je mensen hebt kunnen vinden, je moet je wel veilig voelen met de kleine en je bezoek!

en er was nog iets..... kweeniemeer...... Heb zo'n medelijden met al jullie krampjes-kids, lijkt me heel naar. Ik deed trouwens vanochtend iets fout met rompertje uittrekken, Frank gilde het uit maar weet niet wat er fout ging... best eng!

Meiden, tot later!

2. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hoi dames,

Logan heeft hier even zijn huil uurtje. papa heeft het even over genomen. was al vanaf 18:00 in de weer met hem.
    en dan nu na 30 min borstvoeding, verhaaltje verzinnen en alle kinderliedjes ( ben ik ook 45 min zoet mee) gezongen te hebben zit ik er wel een doorheen.
    nu is het gelukkig een huiltje van "ik wil slapen maar klassvaak is nog niet langs geweest." dus hij zal zo wel in slaapvallen.

het vandaag echt genoten van me mannetje.
    had hem vanochtend na de voeding in de box gelegt op het voedingskussen. had voor hem de mobiel aangezet en hij keek er echt heel aandachtig naar.
    ook sloeg hij een beetje naar. echt geweldig.
    ook krijgen we steeds meer een lachje van herkenning te zien.

@ wendy: ooh wat een schatje. echt heel lief.

@ roosjuh: een dikke knuffel. het lijkt me inderdaad niks om je hond
    daarom te moeten afstaan.

@ fimpjes: ik ga morgen proberen om ook wat filmpjes te uploaden.
    maar moet dat via me laptop doen, want mijn pc is te oud om hd af te spelen. handig maar niet heus.

@ daphne: ooh nog meer van die leuke filmpjes. wat een schatje die sid.

slaapse alle.
    liefs gyino

3. phoobear

phoobear Lid

21 nov 2008
    38
    0
    0
    overijssel
    hallo allemaal,

zag net dat jullie hier begonnen waren en alweer ontzettend veel geschreven.
    weet niet of julli met nog kennen, maar heb ook meegedaan in het andere lijst. ben of 9 juli bevallen van een zoon.
    het gaat op zicht goed. alleen heeft kilian veel last van krampjes, de eerste weken sliep hij heel goed, alleen de laatste dagen wat minder na een voeding wel een 1 a 1,5 uur wakker jengelen huilen gillen. pff dat is vermoeiend. weet dat niet wat er is.
    hij komt snachts 1x vaak om 0400 uur en dan weer om 0700 uur dus hierover niets te klagen het gaat vooral overdag zo.
    we genieten wel volop van hem. wij zien hem ook echt groeien leuk is dat. hij is wel een beetje aan het ontdekken heel kort maar ja het is ontdekken.

leuk dat iedereen is bevallen in julli. nogmaals van harte gefeliciteerd met het grote wonder.

liefs
    phoobear

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dank jullie allemaal voor de knuffels enzo! kan ik echt hard gebruikt want ik voel me echt zwaar kl*te, sorry voor mn taal.

5. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    #345 mini me, 12 aug 2009
    Laatst bewerkt: 12 aug 2009
    Ha Meiden

Bedankt voor de lieve reacties, ben erg blij met dit forum en dus ook met jullie:D Ik weet dat ik vatbaarder ben voor een eventuele postnatale depressie ivm vroegere depressie. vandaar ook dat ik een paar gesprekken aangevraagd met de psycholoog.

Ik heb besloten dat ik ga afbouwen met bv en kolven. het kost me zo ontzettend veel energie en "zuigt" me leeg. Ben voor mn gevoel alleen maar bezig met kolven en alles erom heen. Als alles klaar is begint het al bijna weer opnieuw. Plus dat ik echt slechte productie heb er is elke keer wel iets. Ik hoop op deze manier weer wat meer ruimte en tijd te krijgen om ook te kunnen genieten van mn mannetje. Vannacht ga ik de eerste voeding vervangen.

Vanmiddag even weg geweest naar de winkels gewoon lekker alleen.
    Daar wel bezig geweest met het uitzoeken welke voeding we willen gaan geven:) Maar dat geeft niet.

Ik denk dat ik vanavond maar eens probeer om op tijd naar bed te gaan. Bart is erg in de weer geweest en weigert te slapen. Zeker weer een nieuwe fase:)
    Nog even een vraagje over de verzorging, Bart heeft last van een beetje smet in zijn nekplooien door de warmte. Wat doen jullie daarmee behalve goed drogen?

Fijne avond allemaal, en welterusten voor straks
    En sterkte voor iedereen die het nodig heeft

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ phoo: SOGGS !! die hebben wij ook :D

7. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    mini me: kan me voorstellen dat het je helemaal uit put het kolven.
    hopelijk krijg je op deze manier voldoende rust. sterkte meid.

8. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    ja wij hebben ook soggs en ook die geweldige koeienvlekkenroper.

aaaaaahhhhh die is toch om gek van te worden. net 2 keer een half uur gezeten om logan te voeden.
    leg je hem slapend in bed word hij wakker. dan mar rondjes lopen, helpt niet.
    ik was na bijna 2 uur kinderkamer wel toe aan een andere ruimte.
    ik zit nog maar net 2 min en meneer slaap op me arm.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dat ken ik, damian valt tijdens drinken heerlijk in slaap en zodra ik m neer leg is hij klaar wakker en begint dan te huilen omdat ie bij mij wilt liggen. idd na 2min valt hij weer in slaap net als jouw ukkie, maar zodra hij weer in eigen bed moet.... huilen

tip: ga savonds stukkie lopen met kinderwagen, valt je ukkie in slaap, hoef je alleen maar reiswieg mee naar boven te tillen, laat je hem daar lekker in slapen. gaan wij hier straks ook proberen

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ken het mini me... dat kolven is zoooow frustrerend, vooral als je niet veel kolft. Bij mij werd het steeds minder hoe meer ik me ging frustrerend. Ik heb in een week tijd alles afgebouwd. Emma heeft dus helaas maar 5 weken borstvoeding gekregen. Ik vind het heel jammer want vond live voeden wel heel leuk...
    Hier ben ik overgegaan op kruidvat standaard. Kruidvat is even goed als nutrilon alleen dan veel goedkoper!

11. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik heb hier alweer zo'n wakkere dame. Dat is toch wel even vermoeiend hoor. Gisteren heeft ze een keer anderhalf uur geslapen en een keer 3,5 uur. Om vijf uur was ze wakker (dat klopte wel) en dat is ze geweest tot zeker een uur of tien. Om half acht deden we haar namelijk in bad en rond half negen kreeg ze nog een voeding. Dan valt ze bij mij wel in slaap en kijk ik wat tv enzo, maar op een bepaald moment wil ik even "mezelf" terug zeg maar. Ze sliep pas rond half elf!! Vanacht kwam ze om half twee, sliep pas weer rond drie en toen was e er om half zes weer en sindsdien ligt ze weer te pruttelen en te doen. En nee, ze huilt niet echt, ze oogt ontspannen, geen koorts of wat dan ook. Maar wat dan wel? Ik zou zelf ook willen slapen. Na negen maanden niet begint het me nu echt op te breken.

12. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    @ Mini me, ik herken je kolfgedoe van mijn vorige keer, ik ben toen ook gestopt na 4wk. en nu bij deze meid niet geklft maar live bv, maar nu ook gestopt.
    Ik ben net als Debby Kruidvat gaan gebruiken (vorige keer ook)
    wij gebruiken alleen Extra Care ivm allergie in fam.
    Veel succes

@ Justme, pfff, dat gaat je zeker opbreken, jij ook veel succes en hopelijk snel een beter ritme

13. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    middag all

14. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Goeiemorgen! (en voor Sabbe: goedemiddag ;) )

Minime dapper besluit hoor! En petje af dat je het zoveel weken hebt volgehouden, je moet maar denken de eerste moedermelk is het belangrijkst voor de eerste weerstand (tegen dingetjes in jouw huis bijvoorbeeld) en die heb je gegeven! Sterkte meid!

Ikzelf probeer een borst weer meer te laten produceren maar moet nu toch met een flesje erachteraan :( . De andere borst met de diepe kloof doet bijna niets meer maar is wel aan het genezen nu!

Verder CB vanmiddag, spannend wel! Heb besloten het eerste entinkje niet vandaag, maar volgende keer want Frank begint pas net wat reserve te kweken en heeft ook nog energie nodig om de spruw te bevechten lijkt me.

Groetjes!

Oh ja hij ligt heeeerlijk in z'n box naar z'n mobiel te kijken, prachtig om te zien en te luisteren naar alle kleine geluidjes!

15. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Lucas was net weer totaal in paniek na het geven van de daktarin. Hij is ook alweer de hele ochtend flink aan het spugen. Mama heeft net even samen met Lucas gehuild. Heb de huisarts weer gebeld dat het zo niet kan. Moet om 15 uur weer bellen. :(:(:(

Ff bijlezen...

16. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Minime, ik las dat je kleintje smetplekken heeft in de hals. Inderdaad goed drogen en eventueel wat linnen opdoen. Op het werk scheuren we van een oud schoon laken een strookje af en leggen dat in de hals. En bij elke verschoning ook een stuk schoon linnen in de hals leggen, dan gaat het heel snel over!

Gisteravond voor het eerst met Lucas naar een pannenkoekenrestaurant geweest. Het was er superdruk, maar Lucas gedroeg zich voorbeeldig.

17. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    goeie middag allemaal...

Ik ga jailey maar even inpakken en naar buiten hopelijk valt ze dan eindelijk in slaap want mevrouw blijft maar wakker...
    Vannacht spoog ze weer en kwam het dus wel in een boog dus ik weet het ook niet meer...

18. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Shay, wat hebben onze kindjes toch. Hier ook al een spuugerd. Hopelijk wordt Jailey lekker rustig van het wandelen.

19. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ruim een uur met d'r gewandeld ik ben er aardig moe van maar vanaf het moment dat we weg gingen heeft ze geslapen en ja hoor we stappen naar binnen en ze is weer wakker... gelukkig mag ze d'r fles alweer hebben... Maar eerst maar eens die luier doen want mevrouw laat alleen maar scheten dat mensen die voorbij lopen zo naar je kijken van jeetje aso en dat ik dan bijna wil zeggen nee dat is me kind dat doe ik niet hahaha

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Haha Shay!! Leuk zo'n dochter, haha! Krijg jij de schuld! :D ;)

Deel Deze Pagina