Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Lekker lachwekkend die scheten van de baby's en vergeet vooral het boeren niet!! Heb het ook al gehad in een volle winkel dat ze een hele luide boer liet.

Vandaag voor het eerst naar het CB geweest en alles is goed met haar. Vanaf haar geboorte is ze 1200 gram gegroeid dus dat is goed. Ze is 4 cm gegroeid.
    Alleen haar ene oogje heeft ze last van, zit vaak dicht en moet het regelmatig schoonmaken, verder is er niets aan te doen. Het schoonmaken deed ik al meerdere keren per dag dus daar gaan we eerst maar mee door.
    Omdat er iemand in de familie een spreidbroekje heeft gehad moeten we met Marissa naar het zkh voor foto's als ze 3 maanden oud is.

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Wij ook voor t eerst naar CB geweest vandaag. hij weegt 4000gr en is 54cm. bij geboorte was hij 2805gr. flink aangekomen dus :D

wel vond ze dat Damian veel dronk, ik geen FV en Damian krijgt zo rond de 850 per dag en dat vond ze veel, want hij zou rond de 600 moeten zitten. Tja kan er weinig aan doen, hij heeft gewoon honger :) Ze vond het verder prima omdat hij er helemaal goed uit ziet en ze had geen op of aanmerkingen. Wel dat ik even erop moet letten dat hij niet te vaak aan zn favoriete kant gaat liggen met zn hoofd.

3. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    roozjuh,

dat is hier dus ook hè. met Laissje. Ik heb het al opgemerkt aan haar hoofdje en dat was bij m'n oudste zoontje ook zo. Dus hou ik er nu al rekening mee. Overdag probeer ik haar zoveel mogelijk op haar linkerzij te leggen en speeltjes en muziekjes langs die kant en 's nachts mag ze lekker liggen hoe ze wil (da's dus altijd naar rechts he)

Verder drinkt ze nu 750-800 ml per dag. Dus ook vrij veel toch, maar ze is wel al tegen de vijf kilo aan.

Grts

4. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    roozjuh: tegen mij zeiden ze ook dat ze te veel krijgt dus ik haar minder gegeven nou dat ging dus helemaal niet kreeg gewoon een huil baby dus nu krijgt ze weer gewoon wat ze wil drinkt ze toch niet altijd op en zo is ze tevreden dus dan maar wat meer

5. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland

oh oh oeps ja zie het nu ook haha leuke naam ook Jailey! :D

6. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    #366 mouschy, 13 aug 2009
    Laatst bewerkt: 13 aug 2009
    Spirit wat goed zeg dat ze zo goed is aangekomen!

Roozjeh en wat lekker dat Damian ook zo goed is aangekomen! En gewoon lekker blijven geven hoor! Want een huilende baby is echt niet fijn, en als hij BV had gehad had hij ook gedronken wat hij wilde!

Sabby zo flinke meid al dat ze tegen de 5 kg aan zit!

Ze doen het goed allemaal haha!

Arthur gaat volgende week naar het CB ben ook zeer benieuwd wat hij nu weegt, want de ene keer drinkt hij meer en beter aan de borst dan de andere keer. Hij groeit wel want ik kan dat merken aan z'n kleertjes! Eerst zwom hij nog in maat 50 en tegenwoordig zit dat gewoon goed! ;)

Voor de meiden die al meerdere kids hebben; leuk he dat er nu eindelijk een nieuw CB boekje is! Veel overzichtelijker en je kan nu ook je beeb online inschrijven en bijhouden hoeveel die weegt en de afspraken en zo. Wel erg leuk allemaal!

Ik heb een paar nieuwe foto's in mijn album gezet :D

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    idd met BV drinkt hij ook wat hij wil. en een huilbaby moet ik dus echt niet hebben he! Hij dronk vannacht voor t eerst 150cc weg zonder enige moeite en vroeg om meer!!! niet gegeven maar bleef wel nog uur huilen erom, man heeft hem na uur rustig kunnen krijgen en zijn ze samen op de bank beneden in slaap gevallen waar ik ze smorgens vond, zo schattig.

voorkeur voor liggen: hier ligt damian altijd op zn ehh linkerkant voor hem. heb nu hem omgedraaid in de box want ik zit dus aan die kant van de box en hij wilt me altijd aankijken, nu dus hopen dat hij dat weer gaat doen nu hij andersom ligt :p
    Ook ligt hij veel op zn buik, snachts mag dat van mij niet, maar nu ligt hij alweer ruim 3uur op zn buikje te slapen, met hoofd naar andere kant!! :D:D:D

kijken jullie baby's ook tv?!?!??!
    Wij hebben maandag andere tv gekocht, redelijk grote, en Damian ligt heel vrolijk in zn wippertje tv te kijken, heel schattig, doet hij ook met computer, ik speel een spel, nou daar beweegt continu dingen op t scherm, en als hij eventjes in mn armen ligt, dan gaat ie naar mn beeldscherm staren, zo schattig. CB vond het wel grappig dat hij zoveel tv kijkt, hij kan t makkelijk 2uur vol houden, daarna begint mn arm te slapen :p

Oja het eerste lachje.. gister voor het eerst gelachen!!!!!!!!!!!!
    Oh wat voelt dat heerlijk zeg :D:D:D:D:D

8. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hallo lieve meiden,

Vanochtend naar de kinderarts geweest, Liv heeft inderdaad verborgen reflux en daardoor is nu haar slokdarm ontstoken.. Vandaar dat ze telkens begint te huilen bij het drinken.. Zielig he?! We moeten doorgaan met de medicijnen en over een weekje moeten we dit gaan merken! Verder moeten we nu elke twee dagen een klysma geven omdat Liv nog steeds niet poept, zodat we haar darmen op gang kunnen brengen.. Daarnaast denkt de kinderarts aan het KISS Syndroom en worden we waarschijnlijk doorgestuurd naar de fysiotherapeut van het ziekenhuis.. Al met al is het nog al wat voor zo'n kleintje, vind het wel logisch dat ze niet vrolijk is! Hopelijk komt daar snel verandering in!

Nu ligt ze weer lekker te slapen gelukkig! Op het buikje! :)

Hoe is het verder met jullie?

Hier trouwens ook een fanatieke schetenlater ;) Hihi!

xxx

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Linda, heftig hoor, zo veel dingen ook meteen. Arme Liv, maar nu weet je wel waardoor het komt. Ze wordt vast gauw weer een tevreden meisje die de hele dag naar haar mama zal lachen!

Ik krijg nu andere middeltjes van de huisarts voor de spruw. Gelukkig maar. En ook voor mezelf gelukkig. Al zei de apotheker nu ineens dat ik die daktarin van Lucas ook wel voor mijn tepels kon gebruiken. ;)

Maar ik wil alleen maar iets dat echt voor de tepel is!

Zo, mama is boos, haha. Nou ja boos, was gewoon ff radeloos.

10. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Sucre; Fijn dat je nu een ander middeltje hebt gekregen zeg! :) En mama mag best even boos zijn ;)

Eng joh! Ik lees net over het KISS Syndroom en ik herken Liv er helemaal in! Ik ga morgen toch nog eens bellen met de kinderarts en vragen of de manuele therapeut er toch naar wil kijken... Al die klachten die zij heeft kunnen daardoor komen namelijk!

x

11. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
  12. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ja maar die daktarin is ook voor de tepel! Dat is dezelfde zalf. Ik gebruik hem ook voor mijn tepels en voor ins bobs mondje;) Succes met de nieuwe medicijnen...wss heb je nu nystatine gekregen...ruikt naar amandeltjes

13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.005
    113
    Even een vraagje tussendoor hoor;

Voor Esmae willen we iets leuks voor in de box, wat hebben jullie? Er is zoveel, dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hebben een mobiel boven de box gehangen.

Zo Emma is voor het eerst uit logeren vandaag. Ik werd helemaal gek gisteren en mijn ouders lagen vlakbij met de boot en dus heb ik haar voor een nachtje naar mijn ouders gebracht. Mijn man en ik gaan lekker uit eten.

15. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @justme: ik heb van een vriendin een mobil van wozel en pip gekregen.
    is niet al te groot en oo niet zo druk. had eerst een mobil van fisherman te leen maar die kon te veel en was echt mega. met licht en verschillende geluiden. vond dat dat iets te overprikkelend was.
    veder heb k een paar knuffeltjes die van dat folie er tussen hebben. Logan vind het erg leuk om daar met zijn handje in te slaan.
    zelf wil ik ook wel zo'n boekje met van die zwart wit plaatjes maar kan hem nergens vinden. veel plezier met shoppen.

@ debby: dapper al hoor. ik zou het nog even niet durfen.
    veel plezier met je etentje.

Logan zit nu lekker in de draagdoek bij me. heb hem even anders er in gedaan. hij ligt nu met zijn buik tegen me buik/borst aan. is nog wel wennen hoor die doen om om te doen.
    maar gaat steeds beter.
    gr. gyino

16. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Linda wat zielig dat haar slokdarm nu ontstoken is, hoop dat het snel opknapt! Zou morgen idd de kinderarts bellen om te vragen of ze alles goed na willen kijken.

Gyino leuke filmpjes!!

just me hier hebben we ook de mobile van woezel en pip, ze kijkt er altijd aandachtig naar en probeert er ook naar te grijpen.
    Verder heeft ze veel speelgoed gekregen van woezel en pip en heb ook een knuffeldoekje hiervan en eentje van snoozebaby, hier zitten allemaal labeltjes aan.
    Moet de box hier een beetje leeg maken want ze heeft gewoon teveel dingetjes gekregen. Ze ziet het nu nog niet echt allemaal liggen maar ik ben bang dat het staks teveel wordt voor haar.

Debby veel plezier vanavond, lekker eten!!

17. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Goeieavond allemaal!

Zo, hier weer een dagje achter de rug.. Sid ligt nu net lekker in z'n bedje, hopelijk blijft hij slapen. Meneer heeft namelijk wat nieuws uitgevonden vandaag, het 'ik-ben-ontzettend-nijdig-huiltje' of liever gezegd -krijsje want sjonge jonge wat een volume krijgt hij er uit!
    Hij was verder prima in z'n hum maar bij alles wat hem niet zinde ging meteen de sirene aan!;)
    Ik heb hem nu voor het eerst ook eens in z'n sop laten gaarkoken terwijl hij zo lag te krijsen (naast me op bed). Ik had mezelf een termijn gesteld om hem te laten huilen want dat is nog steeds moeilijk, en net voordat ik hem weer zou pakken hield hij zomaar op, hikte nog even dramatisch na en viel toen als een blok in slaap hahaha.
    Is 6 weken toevallig ook de leeftijd dat ze de boel een beetje leren manipuleren?:p

Verder nog naar het CB geweest omdat ik me verveelde en hem wel weer eens gewogen wilde hebben, hij zit al op 3945!! Komt dus super aan. (geboortegewicht 2685) :)

Oh, ik heb ook nog een filmpje van vanmorgen van Sid onder een speeltoestel, zo leuk dat ze echt willen spelen! (hij is wel zo'n 6 minuten lang hoor, zijn jullie alvast gewaarschuwd ;) )
    Oh ja, niet letten op z'n 'meidenrompertje'. M'n moeder vind dingen met van die kantrandjes ook schattig voor jongetjes en ik ben dan wel weer zo'n zuunigerd dat ik die gekregen rompers dan wel voor in bed gebruik haha..

Het filmpje:
    Sid wil spelen

Even wat reacties:

Snuffeltje, fijne vakantie!!

Linda, wat fijn dat Liv het zo goed doet nu zeg! En dat je nu ook weet waar ze last van heeft. Het zal alvast wel wat rust geven nu je weet dat er ook wat aan gedaan kan worden!

Robine, geweldige foto's zeg! Hij doet de tekst op z'n shirtje wel eer aan hoor! (zusjelief trouwens ook) :)

Phoobear, leuke foto! Wat staat daar overigens op de achtergrond? Luiertaart o.i.d.?:)

Mini me, begrijpelijk hoor dat je stopt met de BV. Zelfs als alles wel goed gaat vreet het energie, laat staan als je problemen hebt!
    Smet, hier hebben we het plekje dat we tegenkwamen steeds goed schoon en droog gemaakt en dan wat zinkzalf er op gedaan. Met 3 dagen was het helemaal weg.

Speeltoestel, wij hebben ook al die mobile van Woezel en Pip, dat liedje vind Sid geweldig. En voor in de box dat ding uit het filmpje en nog een uitgebreide 'activitycentre' met allemaal toeters en bellen die ik nu nog wat te veel vind voor hem. Allemaal cadeaus overigens dus heb zelf niet gekeken voor wat ik dan zou halen.

Sucre, wat een gedoe met die medicatie zeg! En wel stoer dat je al met de kleine uit eten gaat, ik weet niet of wij dat wel zouden redden, ook met de voedingen. Had je een flesje mee of is Lucas tussen de voedingen zo rustig?:)

Shay, lekker zo'n 'scheet' van een kind!:D

Mouchy, mooie foto's! Leuk zo'n stel stoere knulletjes.

Roosjuh, lief he die lachjes? Dat maakt echt heel zo'n dag goed!:)

Gyino, leuke filmpjes! Heb je trouwens ook gezien dat Logan een Heavy metal fan in de dop is? :D:p:D
    M'n vriend wees me er op dus ik heb even een screenshotje voor je gemaakt:;)

18. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    hoi- hier ook alles goed op CB. 4160 gram en 55 cm.

@sucre- wat krijg je nu voor middel?
    Bij mij raadt lactatiekundige juist dactarin aan voor Frank en een ander gel voor mij. hoop dat de huisarts het voor wil schrijven- met de Nystatine zijn we nu een week bezig en Frank heeft nog steeds spruw en ik ook. En ik wil zo graag weer kunnen voeden....

Wat naar allemaal van Liv, hoop dat ze snel opknapt nu ze gericht behandeld kan worden!

Groetjes

19. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @ daphne: ja we hebben het gezien. dat is 1 van de favoriete houdingen van
    zijn handjes. zo ligt hij ook heel vaak te drinken.
    vind het helemaal prima, gezien de smaak van onze muziek komt dat helemaal goed
    uit ;)

wat een leuk fimpje van sid weer.
    vind het helemaal geweldig dat ze allemaal zo bezig zijn met actief worden.
    heb van de week ook een filmpje gemaakt van Logan die heel aandachtig naar de mobiel keek. moet hem nog even uploaden.
    Logan heeft trouwens hier ook het manipuleren uit gevonden.
    hij wilde steeds aan de borst elk uur. had hem even aan papa gegeven waar hij gelijk een keel op zetten.
    dus papa hem weer aan mij gegeven van hij heeft honger.
    ja daag, hij heeft net een uur aan de borst gehongen en daarvoor ook al elk uur.
    het s wel even goed.
    dus nu is hij helemaal overstuur aan het doen.
    vind het wel erg zielig maar even niet hoor. over 45 min mag hij wel weer. nu even niet.
    ooh wat vind ik dit erg. moet ook echt iets blijven doen en er niet bij gaan kijken want anders ga ik voor de bijl.
    dus ik denk dat of dit berichtje heel lang gaat worden of dat ik gewoon weg nog 3 berichtjes achter elkaar aan type.
    dus bestellen jullie chinees of haal even wat te drinken want het wordt denk ik een lange zit.

ooh nee hij is stil, snel afkloppen.
    dames hopelijk gaat het bij jullie beter.
    veel liefs gyino

20. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Logan is echt cool! Haha. :D
    Was het nog een lange zit of bleef hij rustig?

Deetje, die daktarin is idd eerste keus voor kindjes. Maar als Lucas blauw aanloopt en totaal overstuur wordt, dan werkt het niet. Daarom wilde ik wat anders. Ik heb idd Nystatine, dat geven we de kindjes op mijn werk ook. Ik smeer het weer met een wattenstokje goed uit.

Ik las ook iets over Gentiaan Violet. Dat schijnt heeeeeeel snel te werken, krijgt je kindje alleen een paars mondje van. :$ Google maar eens, misschien is het iets voor jou? Schijnt echt goed te werken.

Daphne, om 17 uur had ik Lucas gevoed en om 18 uur zijn we gegaan. Hij was heel tevreden en een fles had ik niet mee. Toen we om 20 uur thuis kwamen was hij nog steeds lief, maar wel hongerig, haha. Maar het ging dus erg goed. Gewoon een keer proberen!

Justme, erg origineel, maar wij hebben ook de Woezel en Pip-mobiel. :D Verder hebben we zo'n boekje met zwart-wit plaatjes en Lucas kijkt er heel vaak naar! Schijnt goed voor de ontwikkeling te zijn. Ook liggen er nog 2 knisperknuffeltjes in.

Linda, ik zou zeker met Liv naar een manueel therapeut gaan. Succes met alles!

Wij gaan zo lekker slapen. Weltrusten voor alle mama's en kindjes!

Deel Deze Pagina