Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hihi gyino ik wil hem wel uitvinden maar helaas ben ik slecht in scheikunde ;) Dan moet jij het maar doen dan kom ik hem bij je kopen!

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Heerlijke nacht gehad! Damian kreeg 23.00 zn laatste fles en sliep toen door tot 6.30 !!!! Mag ook wel na zo'n vreselijke dag. Hij kreeg morgens gewoon fles zoals altijd maar dronk maar 30cc op, meer wilde hij gewoon écht niet. uur later komt meneer natuurlijk weer voor de fles en heb t uit kunnen rekken met veel gehuil tot 1.5uur. toen ook maar iets van 40cc gedronken. en dit ging hele dag door zo! dus wel even heerlijk dat hij van 23.00 tot 6.30 door bleef slapen :D:D:D:D

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    oja vraagje, hoe doen jullie dat snachts? Als Damian gaat huilen, gaat mijn man naar beneden om flesje klaar te maken en die geef ik dan, ondertussen valt mijn man weer diep in slaap en zit ik daar dan een uur met de uk en de fles. opzich niet erg hoor maar ik zou toch wel eens willen dat hij ook de fles snachts geeft of dat hij op zn minst even wakker blijft gezellig met zn 3tjes. Snap dat hij ook moe is van zn fulltime baantje, maar mama is ook moe :( Of stel ik me nu gewoon aan? Damian werd dus 6.30 wakker voor de fles, heerlijk kunnen slapen vannacht. Man ging fles halen en viel weer in slaap. Na fles heeft Damian tot half 8 liggen huilen van de krampjes en manlief blijft dus gewoon liggen... terwijl ik steeds met de uk bezig ben om hem rustig te krijgen, beetje rond lopen, knuffelen, zingen, praten en ga zo maar door. om half 8 vroeg ik dus of manlief het ff over kon nemen en enige dat hij deed was speen geven en terug zn bed in en sliep weer vrolijk door terwijl uk weer aant huilen was...

Nu zit ik dus vanaf 7.30 weer beneden met de uk en manlief slaapt gewoon door! stel ik me nou gewoon aan of heb ik toch nog een beetje gelijk dat manlief het ook wel even kon overnemen na 1.5uur gehuil ?

4. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ha meiden,

Heb vannacht ook wel goed geslapen! Liv heeft wel de hele nacht bij mij in bed gelegen.. Ben ik de enige die dit vaker overkomt? Maar ze heeft lekker geslapen gelukkig! Wel wordt Liv elke ochtend rond 6 uur wakker en is dan niet aan het huilen maar constant aan het persen en pruttelen.. Vind dit zo raar! Maargoed, dan kan ik ook meteen niet meer slapen.. :(

Vanmiddag komt mijn moeder Liv ophalen, want ik zat er gisteren even helemaal doorheen! Ik hoor iedereen hier over lachende, tevreden baby's en ik zie dat Liv alleen maar ongemakkelijk is! Ik hoop zo dat het snel overgaat allemaal! Begin me steeds meer zorgen te maken om haar! Bah!

Roosjuh; Lekker hoor! Mijn vriend heeft dat ook wel hoor! Ik moet hem echt de opdracht geven om haar even over te nemen.. Maar dat doe ik alleen als hij niet hoeft te werken, anders vind ik het sneu..

Debby; Lekker dat je hebt kunnen bijtanken! Ik heb het ook hoor, wil aan de ene kant wel even rust, maar als ze weg is mis ik haar!

Wendy; Hier dus precies hetzelfde, ik durf Liv ook bijna niet mee te nemen naar andere mensen toe.. Ze huilt wel vaak! Nu moet ik zeggen dat ze na haar klysma weer wat opgeknapt is gelukkig en de Zantac lijkt ook goed aan te slaan! Maar je moet maar denken dat die mensen er maar even inzitten en het helemaal niet erg vinden!

Ryanne; Vind het ook wel weinig hoor! Ik zou toch even informeren bij de HA! Baby's drogen erg snel uit en dan worden ze erg suf! Succes!

Ohhh, ik heb te weinig teruggelezen, ik ben de helft alweer vergeten zeg! Sorry!

Ga even douchen, Liv slaapt lekker!

xx

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @nachtvoedingen: nou roozjuh ik heb dus precies hetzelfde gevoel... hier doe ik alle nachtvoedingen en ik maak ze ook zelf. Behalve als mijn man vrij is de volgende dag of avonddienst heeft dan doet hij 1 van de 2 voedingen. Hij vind dat hij er niet uit hoeft omdat ik toch "de hele dag vrij ben en niks te doen heb" zucht... ik snap ook dat hij moe is maar toch, ik ook. En met zijn drieen wakker zijn doet hij helemaal niet want je hoeft toch niet allebei moe te zijn?

vannacht een rotnacht gehad. Emma sliep van 12 tot 4 en wilde toen niet meer slapen. Ze heeft me tot half 7 wakker gehouden met haar gehuil. Normaal doe ik dan heel zachtjes maar ik was het best wel zat dus ik heb de babyfoon gewoon aangelaten op de kamer zodat mijn man ook wakker werd. Misschien slecht, maar ik kon het even niet meer hebben. Ik voel gewoon bijna in slaap terwijl ik haar de fles gaf. Daarna heeft ze nog tot 9 uur geslapen en toen moest mijn man toch op en die heeft haar het flesje gegeven. Pfffffffffff. Mijn nachtje heerlijk bijslapen is alweer tenietgedaan...

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ debby: "de hele dag vrij ben en niks te doen heb"
    als mijn man dat tegen mij zegt weet hij dat hij hard mag gaan rennen! Die zin maakt mij zo boos als iemand dat zegt he, bah. Wij thuis-blijf-moeders hebben een 24/7 baantje, baantje van onze mannen houdt na 40uur per week op. Gewoon je man het bed uit schoppen hoor! Hij kan best even de fles maken zodat jij die kan geven. Ook wij mama's zijn kapot aan einde van de dag. Een baby vreet ongelovelijk veel energie. Mijn man was vorig weekend vrij en hij nam (eindelijk!) wat meer baby-tijd opzich, hij kwam zaterdag avond al naar me toe: Lieverd ik ben trots op je dat je dit kan en doet! Hij was helemaal kapot, nog erger dan als hij hele dag zou moeten werken zei hij

Vervelend dat je zo'n vreselijke nacht had, ik ken dat wel, in slaap vallen tijdens fles geven *schaam* maarja, ik ben soms gewoon helemaal bekaf

7. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Meiden,

Ben het helemaal met jullie eens! Ik vind het zwaarder dan mijn baan! Nu heb ik nog eens de pech dat ik BV geef, dus als hij niet meer weet wat hij met d'r aanmoet zegt hij; Volgens mij heeft ze honger... Arrrgghhhh!

Ik ben ook trots op ons! :)

We go girls! :)

8. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ik geniet vandaag, Liv doet het erg goed! Misschien heeft de klysma haar goed gedaan gisteren! In elk geval slaat de Zantac erg goed aan, want ik heb haar geen zuur meer in zien slikken! :) Lekker dagje dus vandaag!

Vanmiddag haalt mijn moeder haar op, dus kan ik ook even lekker met vriendlief zijn! Hij heeft nachtdienst gehad, dus we leven een beetje langs elkaar heen de afgelopen dagen!

xx

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat fijn dat liv het eindelijk goed doet linda! Veel plezier vandaag met je mannetje! Helaas ken ik het langs elkaar heen leven maar al te goed...

10. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Even een vraagje;

Liv heeft wel een enkele keer gelachen, maar nu niet meer.. Moet ik me zorgen maken, of zal dit gewoon nog komen?

Ze kijkt me tegenwoordig wel heel aandachtig aan als ik tegen haar praat, dan kijkt ze bijna ernstig, haha!

Tja, misschien moet ik toch die twee weken eraf trekken en rekenen vanaf de uitgerekende datum.. Dan zou ze nu pas 5 weekjes zijn!

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou emma lacht ook nog niet echt hoor linda, ik vind af en toe dat ze wel "blij" kijkt maar echt lachen doet ze niet. Inderdaad wel overal heel ernstig (super schattig) naar kijken...

@roozjuh ik moet erbij zeggen dat mijn man wel heel veel in het huishouden doet. Ook nu ik thuis ben... ga jij straks niet meer werken? Dat zou ik ook wel willen, maar helaas kan ik dat echt niet betalen...

12. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Inderdaad, Liv kan ook 'blij' kijken, maar ik heb nog maar 1 keer een echt lach gezien (wel stuipjes natuurlijk) Verheug me er zeer op! :)

Ohh, ik zou het liefst 2 dagen gaan werken, maar daar redden wij het helaas echt niet mee! :(

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik moet 26 oktober weer werken en zie er echt tegen op. Won ik maar de loterij... dan bleef ik altijd thuis met mijn kindje...

14. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hier nog 1! Moet 2 november gaan beginnen en zelfs 4 dagen in de week.. Baal er zo van! Wil eigenlijk 3 dagen, maar dat kan niet op mijn werk.. :(

15. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Goeiemiddag!
    @mannen- ik geloof niet dat zij zich realiseren hoeveel energie en tijd de zorg kost. Om met z'n drieen wakker te blijven tijdens het drinken zie ik niet zo trouwens- dat is zonde van de nachtrust. Dat speentje erin en weer gaan liggen herken ik wel, en het naar mama brengen als ze niet stil te krijgen zijn :( lekker logisch?
    Wij spreken het dus echt af, zo van 'vannacht doe jij luier/flesje/troosten' maar dan wel als hij niet zo'n drukke dag voor de boeg heeft. Zo heb ik na de nachtvoeding van vijf uur, toen hij niet meteen wou slapen, met de vader van bed geruild en werd ik om 10 uur wakker! Vader en zoon zaten beneden met volle buik en schone broek.

?@ daktarin- ik doe nu na elke voeding met wattenstaafje door de hele mond (doe twee keer nieuwe gel erop) maar hoe weet ik of het genoeg is?

@ryanne- hou het goed in de gaten, ook dat de urine niet donkerder wordt- ze kunnen te moe worden om goed aan te geven dat ze willen eten. Bij Frank helpt het masseren van de handpalm met je duim om hem opnieuw te laten zuigen. Hoop dat ze snel wat meer drinkt!

Ga weer kolven, vanochtend 80cc maar dan is m'n tepel naderhand wel wat beurs.

Fijn weekend!

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    gelukkig kan 3 dagen in de week bij mij wel...
    Kan je geen ouderschapsverlof opnemen dan? Of mag dat dan ook niet... ik zie het echt niet zitten meer dan 3 dagen werken.
    Het is wel heel gek, ik was altijd heel erg met mijn carriere bezig maar nu Emma er is kan dat me helemaal gestolen worden, zolang het maar geld oplevert ga ik desnoods achter de kassa van de appie heijn zitten, die hele kantoormentaliteit heb ik echt geen zin meer in!

Hier lekker met Emma in bad geweest. Ik ging in bad liggen met Emma op mijn buik en dan de douchekop op haar ruggetje. Ze vond het heerlijk en mama ook! Kon ik eindelijk weer eens lekker in bad. En ik heb haar maat 62 kleertjes aangedaan. Nog wel wat te groot maar het is zo een leuk pakje!

Wij hebben vanavond de jaarlijkse buurtbbq. Ik heb er wel zin, hoop dat het droog blijft!

Deetje moet jij niet kolven dan snachts? Toen ik nog kolfte kon ik amper een voeding overslaan snachts (toen had mijn man nog vakantie en deed hij ook voedingen) want dan werd ik gek van de stuwing. 80cc vind ik super netjes!

Ik mis de borstvoeding toch wel erger dan ik had verwacht. Ik wilde eigelijk helemaal geen borstvoeding geven maar toen Emma te vroeg geboren werd toch maar wel. Omdat het niet lukte zijn we overgestapt maar ik vond het zo gezellig! Gisteren zat ik lekker met haar op schoot en ze hapte zo naar mijn borst dat ik het toch nog even heb geprobeerd. En er kwam gewoon nog melk uit! Ze kreeg niet veel binnen want ze kan nou eenmaal niet goed aan de borst drinken maar ik kreeg er tranen van in mijn ogen. Ik vind het zo jammer!

17. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Ryanne hoe gaat het nu met het drinken??

Linda fijn dat het nu beter met Liv gaat, veel plezier vanmiddag!!
    Marissa lacht ook nog niet echt hoor, meestal doet ze het na de voeding als ze heerlijk voldaan is dan komt er een glimlach op haar gezichtje! Maar nog niet als reactie op ons.

Hier gelukkig een man die wel begrijpt dat het voor een mama ook erg slopend kan zijn. Ik laat hem alleen s'nachts wel slapen want zijn wekker gaat weer om 6.15 af. Ik kan daarna nog weer m'n bedje induiken en dat doe ik ook zeker als Marissa veel heeft gehuild.
    Hij zei vanmorgen tegen visite dat ie in periode dat hij vakantie had gehad was afgevallen door de drukte thuis. Nu hij weer aan het werk is komen de kilo's er wel weer bij, is dus meestal andersom:).

Ik heb gisteren de puckababy gekocht en moet zeggen dat we nu heerlijk hebben geslapen vanaf 0.00 uur tot vanmorgen 7.15 uur, heb haar toen wakker moeten maken voor een flesje!
    Giteravond tussen 22.00 en 0.00 uur was ze nog wel onrustig maar lang niet zo erg als normaal, ben tot nu toe dus erg tevreden over de puckababy. Ze kunnen hun armpjes nog wel bewegen maar zitten wel in het slaapzakje, hierdoor maakt ze zichzelf minder snel wakker door haar anders rondmaaiende armpjes.

18. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Mijn man gaat as maandag voor het eerst weer aan het werk na vier en een halve week vrij te zijn geweest. Dus kan ik nog niets zeggen over hoe hij is tijdens de werk week. Ik wil wel proberen om de nachtvoeding allen te doen zodat hij door kan slapen. Maar dat is theorie en ik ben er achter dat mijn theorieen tot mijn spijt niet altijd werken hahaha:D. Ik werk verder niet ben dus fultime mama. Al lijkt het me soms wel lekker om een paar uurtjes te werken al is het maar voor de sociale contacten en even eruit te zijn. IK besef me dat dit een luxe probleem is hoor;)

We zien het wel het zal zowiezo een kluif zijn om alles te gaan combineren. Ik ben ontzettend blij dat mn man zolang vrij heeft gehad. De eerste week werkt hij nog 2 dagen thuis dan is de overgang niet zo groot:)

Ik heb Bart net 1 uur laten huilen in zn wiegje. Zo kon ik kolven, een beetje opruimen en de wc uitsoppen kom er anders echt niet aan toe. Hij huilde niet constant soms zwakte het af en dan ineens ging de sirene weer volluit. Nu ligt hij te slapen. Ik las iets over dat je moet rekenen vannaf de uitgerekende datum ipv de geboortedatum wat betreft de mentale sprongen. Wat weten jullie daarvan?
    Het boek oei ik groei heb ik nog niet binnen dus dat word een beetje lastig opzoeken.

Ik hoor mn mannetje weer ga nu toch even naar boven tot later

19. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Lekker weertje he! :D

Wendy, als je mannetje echt continu huilt, zijn het wel alleen krampjes dan? Als Lucas krampjes heeft huilt/gilt hij heel hoog, perst, loopt rood aan, maar dat verdwijnt ook weer. Echt als krampen. Natuurlijk is wel elk kindje anders... Hopelijk voelt hij zich gauw weer goed en heeft mama weer wat tijd voor zichzelf.

Linda, wat fijn dat Liv zo tevreden is vandaag. Ik zou me over het lachen geen zorgen maken. Ze heeft zich best lang niet lekker gevoeld, dus dat lachen is even op een laag pitje gezet. Nu voelt ze zich steeds beter en wedden dat ze dan gauw de energie heeft om mama een hele mooie lach te geven! :)

Deetje, heb je geen maatlepeltje gekregen bij de daktarin? Die zat bij mij in het doosje. Je moet nl best veel geven, ik geloof 2 ml per keer. Als ik dat met een wattenstokje deed, moest ik een stuk of 15 keer opnieuw met dat wattenstokje smeren.

Spirit, wat heerlijk dat de puckababy zo goed werkt!

Debby, wat jammer he, van de borstvoeding. Kan me voorstellen dat je dat erg mist. Het is ook bijzonder en heel intiem. Maar je weet waarom je bent overgestapt, dat is voor jullie beide beter!

Werken, ik wil ook niet! Kan mijn mannetje toch niet achterlaten bij de oppas. :( Helaas hebben ook wij de loterij niet gewonnen. ;)

Mijn man gaat er s'nachts niet uit. Ik geef BV, dus dat heeft ook niet zo veel zin. Maar in het weekend geef ik mijn man nachtdienst. Als Lucas dan huilt of voeding wil, mag hij hem er uit halen. Dat gaat erg goed. Merk wel dat de papa's anders zijn. Kunnen zij de babay niet stil krijgen, dan is het idd heel gauw van, hij zal wel honger hebben. Verder vind ik wel dat je het goed samen moet verdelen. Moeder zijn is zwaar, vermoeiend. En buiten de voedingen om, waar je soms een uur mee bezig bent, doe je ook andere dingen, zoals het huishouden. En daarbij moet je ook goed blijven eten en drinken. Zo hou je bijna geen tijd meer over voor jezelf.

Daarom gisteravond lekker in bad gegaan. Heerlijk was dat! Manlief bracht Lucas ook en dat was echt zo leuk! Lucas heeft vannacht ook weer lang geslapen, van 0.30 uur tot 7.30 uur.

Hij lijkt nu ook weer beter te drinken, zal dat door de medicijnen komen? Ik hoop het wel.

20. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Hoi dames,

Logan is de hele dag al op en af wakker.
    eerst van 10:00 tot 12:00 wakker dan een half uurtje slapen en weer 2 uur wakker.
    daarnet zet hij het op een brullen.
    heb hem nu maar in de draagdoek bij me.
    moet wel eerlijk bekennen dat ik het soms erg onhandg vind om dat ding om te doen hoor.
    ben maar een klein wijfie en dan is die tricot slen toch best wel lang :D
    maar hij is nu stil en slaapt heerlijk bij mama.

dames die bv geven;
    merken jullie ook dat als je kindje langer wakker is dat hij meer wilt drinken maar korter drinkt.
    als Logan 3 a 3,5 uur slaapt drinkt hij tussen de 20 a 30 min.
    maar is hij ruim 2 uur wakker dan drinkt hij maar 10 min.
    vanochtend had Roy hem de fles gegeven van moedermelkblokjes (ingevroren moedermelk) want ik sliep nog.
    daardoor had ik 2 volle borste en Logan drinkt er maar 1 altijd.
    dus 1tje gekolft en met 20 min kolven kreeg ik 100 cc.
    echt een recore voor mij, heb meestal maar 60 of 80 cc.
    dus gelijk weer de voorraad aan kunnen vullen :)

aaah wat is het toch een schatje als hij zo bij me ligt ben helemaal verliefd op hem. heerlijk gewoon.

@ wendy: dit klinkt niet echt lekker voor dane. wat stom zeg dat je dan helemaal moet wachten tot het inloopspreekuur.
    hopelijk werkt e de infacol snel voor hem.
    gaf jij nu ook bv of fv? als je bv geeft kan je ook zelf wat venkelthee drinken op die manier komt het ook in de voeding of rosvice-laxo. ik merk dat het bij Logan wel baad heeft.
    sterkte.

@debby: mmm tja biologie wilt nog wel lukken maar scheikunde vond ik niks. maar ken wel iemand die er goed in is. dus wie weet :)

@ roozjuh: jammer dat damian voor de rest van de dag niet lekker ging. maar wel heerlijk dat hij zo goed heeft door geslapen.

@ roozjuh: ik herken je probleem heel goed. ROy had dit ook.
    nu geef ik bv ook 's nachts dus moet er wel uit.
    heb hem hier opgewezen en steeds weer en dan hielp het ook best wel dat ik de kraamtranen nog had.
    heb hem uit gelegt dat ik 4 uur per dag met bv bezig ben dus het lekker is als hij wat meer in het huishouden zou doen. en als ik 's nachts bezig ben geweest dat hij opzijn minst
    'sochtends met de kleine kan zijn zodat ik echt kan slapen.
    gelukkig legt roy hem niet terug in zijn bedje maar gaat heerlijk op de bank met hem liggen.
    sins 2 dagen komt hij ook wel naar beneden als Logan lang huilt en vraagt of hij het moet overnemen.
    we hebben afgesproken dat we ieder een half uurtje Logan trootsen en dan wisselen.
    ik vertelde hem ook dat ik het vervelend vind als hij de tv of de pc aan zetten als hij logan heeft. moet zeggen dat het even tijd kost om ook voor hun de swits te maken.
    ik denk dat ons mama gevoel gewoon sneller en sterker aanwezig is als dat bij hun.
    sterkte en ik vind je niet aanstellen hoor.

@ in slaap vallen tijdens de nachtvoeding: ja hier ook schuldig. maar ik geef de schuld aan de hormonen die vrijkomen bij bv :p
    schrik dan wakker als Logan even zorgt voor een toeschietreflex tussen door.
    vind het op zich niet erg maar vind het zielig voor hem dat hij een slapende mama heeft.

ik vind het niet erg om 's nachts er uit te gaan maar weer in me bedje gaan is een ramp want die is dan koud. bah hou niet zo van kouden dekens vooral midden in de nacht niet.

@ debby: veel plezier op de bbq het ziet er naar uit dat het mooi en droog blijft.

@ mini me: ja dat klopt wat je zegt. in oei ik groei gaan ze uit van de uitgerekende datum ipv de geboorte datum.
    dus als je kindje 2 weken te vroeg is geboren is de sprong op 7 weken.
    maar is je kindje 2 weken te laat geboren is de sprong op 3 weken.
    er is een website waar ook die info op staat.
    www.oeiikgroei.nl
    je kan daar ook de sprong alarm aanzetten dan krijg je een mailtje als er een sprongetje van je kindje er aan zit te komen.
    ik heb hem ook aangezet maar nog geen mail gehad.
    dus weet niet hoe en wat daarmee.

fijne dag alle
    gyino

Deel Deze Pagina