Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik merk trouwens bij emma dat ze gewoon de sprongetjes heeft gehad met 5 en 8 weken ondanks dat ze te vroeg geboren is. Anders zou ze nu pas 3 en een halve week zijn en nog geen sprongetje hebben gehad. Maar ze heeft echt al 2 keer precies rond die tijd extreme huildagen gehad.

2. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    #442 spirit70, 15 aug 2009
    Laatst bewerkt: 15 aug 2009
    Gyino moest net erg lachen om je opmerking van de koude dekens, is maar goed dat we niet midden in de winter een kleintje hebben gekregen!! Ik heb het normaal ook gauw koud maar heb er nu totaal geen last van in de zomer.
    Mooi dat je de voorraad weer goed hebt kunne bijvullen!

minime ze zeggen dat je van de uitgerekende datum uit moet gaan met de sprongetjes maar volgens mij gaat het hier ook niet op want ik was pas op 28 juli uitgerekend en dan zou ik nu op 2,5 weken zitten maar afgelopen week heeft ze toch duidelijk last gehad van het eerste sprongetje.

Sucre leuk hè met Lucas in bad, wij hebben helaas geen bad.
    Lucas heeft ook al lekker doorgeslapen afgelopen nacht en helemaal mooi dat ie weer beter gaat drinken.

Ik word niet goed van mijn typen, maak zo vreselijk veel spelfouten dat ik bijna alles opnieuw moet typen, dus eerst goed lezen dan dan pas verzenden! Heb het echt na de bevalling gekregen, meer dames hier last van??

3. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Hallo meiden,

Wij zijn eind juli de trotse ouders geworden van een dochtertje.
    Begin augustus was ik uitgerekend dus schreef zo nu en dan met de augustus mama's mee. Nu lees ik dus hier zo nu en dan ook mee. Vandaar dat ik nu dus maar eens een berichtje achterlaat.

Fijne avond allemaal..

Simmer

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ debby: nee ik ben fulltime mama, geen baantje dus :D
    @ spirit: typ fouten?? haha in deze 2 zinnen al 3 foutjes, ik lees het altijd 3x na voor ik op de knop verzenden druk :D
    Dementie is hier ook nog steeds sterk aanwezig

@ Mannen: Ja voor hun is de switch groter dan voor ons
    @ slapen tijdens drinken: geef de BV maar de schuld :p dat wil ik ook kunnen maar ik geef de fles :p:D Ga ik ook maar ff goeie smoes verzinnen hihi

5. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ik heb dat al vanaf ik zwanger ben spirit, typ alles omgedraaid, knap! Even m'n meisjes spammen hoor!

6. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    lief he..

7. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    en de laatste..

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    oooow wat een mooie fotos lotuss!!! Ik vind het zo kanp dat jij dat kan met photoshop!

9. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    dank je debby! Heb er nu niet veel aan gedaan hoor, alleen omgezet in zwart/wit.

10. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ach en deze is zo lief.. Nu stop ik hoor..:)

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ik spam ff mee!

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    en nog maar 1tje :D

13. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Hier precies hetzelfde!! Het is volgens mij gewoon het ochtendritme en het lichaampje begint dan met werken...vervelend he ik kan dan vaak ook niet meer slapen...

14. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Gyino grappig he hoe snel ze stil kunnen zijn als ze maar dicht bij je zijn. Lekker hoor om logan zo dichtbij te hebben.
    Wat betreft het meer drinken kan ik je niet helpen. Bart is vrij kort wakker na zn fles. Of moet flink huilen erna. Denk soms dat hij krampjes heeft. Leg m dan op mn borst en daar valt hij wel in slaap kan m na een tijdje dan zo in zn wiegje leggen. Ik heb idd het sprongetjesallarm aangezet vanmiddag. Uitgaande van de uitgerekende datum zou hij nu op drie weken zitten.

Spirit ach we zien het wel met de sprongetjes als ik straks het oei ik groei boek heb lees ik wel 1 sprongetje voorruit en dan zal het wsl toch weer anders zijn hihihi;) Hier nog een fouttypertje lees altijd de tekst even na en wat ik dan tegenkom wil je echt niet weten.:)
    Wat lekker dat lucas door heeft geslapen afgelopen nacht. Hopen er hier ook nog een keertje op.

roozjuh kunnen wij niet gewoon zeggen dat we zo ontzettend ontspannen worden van het kijken hoe lief ons kindje de fles leegdrinkt en daardoor in slaap vallen:D wat een lekker ventje zeg

lotuss wat een mooie foto's :) zo mag je altijd wel even spammen hoor;)

Ik ga nog snel even onder de douche door en dan snel mn bed in.
    Hopend op een lange nacht;)

15. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Lotuss, wat een prachtige foto's!

Gyino, ik geef BV, maar hier drinkt Lucas altijd hetzelfde. Gemiddeld 10 minuten, soms korter, soms iets langer. Ja, een turbodrinker. Maar zit wel een half uur met hem rechtop, omdat hij nog vaak boert of voeding terug geeft.

In slaap vallen bij de nachtvoedingen, heb ik nooit, maar dat komt omdat het voeden zelf zo kort duurt denk ik.

Oei ik groei, heb het boek ook gekocht! Meiden, hou er wel rekening mee dat te vroeg geboren kindjes die ontwikkeling inhalen. Dat heb ik zelf ervaren op mijn werk. Dus niet altijd uitgaan van de uitgerekende datum. De ontwikkeling lijkt nl een versnelde rijping door te maken.

Lekker slapen allemaal!

16. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

Met Sam is verder alles goed (na de val op de rand van de tafel en een diepe snee boven zijn tanden in het tandvlees). We zijn bij de tandarts geweest de dag na de val en zijn hoektand staat nu nog niet los, maar de nog niet doorgekomen tandjes kunnen wel beschadigd zijn of verkeerd gaan groeien of loskomen door de flinke klap en snee. mja we hopen maar dat ze blijven zitten. Het geneest goed.

Bob doet het ook goed. Heeft nog wel moeite met de ontlasting (op de dag dat hij moet is het wat meer huilen als normaal) maar wss is dit binnen een maandje ook weer over. Ik ben echt benieuwd hoe hij gegroeid is.

Verder is het ontzettend druk zo met die 2 ukkies, maar ook ontzettend genieten. Ik ben zoooooooooo trots als ik met mijn 2 mannetjes in de topmark op stap ben.

Hier een spam van mijn 3 schattige mannetjes bij elkaar...*smelt*

17. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Wat een leuke foto's meiden! Geniet daar echt van! :) Wat een knappe juli kindjes zeg! :D

Wij hebben gisteren een heerlijke dag gehad zeg! Dat doet een papa en mama goed! ;) Vanochtend was ze een beetje aan het mopperen, maar ze ligt nu lekker te slapen! Straks even lekker een flinke wandeling maken na de voeding! :)

Tot snel!

xx

18. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    hallo dames

heb alles wel terug gelezen maar elkekeer komt er weer een kleine Sylke doorheen die aandacht wil, dus reageren gaat even niet.

moeders die flesvoeding geven, hoe weet je nou of de kleine genoeg heeft? Sylke drinkt als een razende haar flesje op en smakt daarna nog op haar hand, we hebben al de kleinste speengat in de fles die er is. gister is ze haast de hele dag wakker geweest, alleen s'ochtend 4 uurtjes geslapen na de voeding om 7 uur (kom mama even weer lekker paardrijden) daarna heel tijd wakker en brullen met tussenpozen.
    als ze wakker is gaat het een half uurtje tot een uurtje goed en dan begint ze te brullen om aandacht, wat moet je hier nu mee, laten huilen of troosten, maar dan zit je de hele dag met de kleine op schoot.
    mij zegt het dat als ze die 4 uur kan slapen ze ook geen hongergebrek heeft, maar waar ze dan s'middags en s'avonds last van heeft, of zijn dit al de regeldagen?

af en toe word je er moedeloos van want je wlt het als moeder van de eerst alles goed doen, maar gelukkig bestaat dit forum, waar je met al je vragen terecht kunt

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @pooh wat een leuke foto, het is net of die kleine rechtop zit!
    Wat fijn dat het beter gaat met sam, hopelijk zijn zijn tandjes niet beschadigd!
    Jij hebt je kleintjes best dicht op elkaar zitten, was dat een bewuste keuze? En bevalt dat of had je liever nog even gewacht?

@vlekkengek ik geef gewoon op verzoek dus als Emma straks alle flesjes helemaal leeg drinkt dan krijgt ze wat meer in het flesje. Als het goed is gaat er dan wat langere tijd tussen de voedingen zitten. Ik geef nu 7 x 120/4 maar ze drinkt het niet helemaal leeg.

Ik heb besloten dat ik een draagdoek ga kopen. Ik vind het idee dat ze lekker tegen me aan kan liggen heel fijn als we dagje weg gaan. Ik vind het er vaak wel alternatief uitzien, maar ja dat moet dan maar. Nog meer dames die een draagdoek hebben?

20. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ola,

Onze dame ligt nog steeds te slapen! En ik maar wachten om te gaan wandelen ;)

Draagdoek; Lijkt me ook wel fijn, lijkt me wel onhandig om haar erin te doen als je alleen bent.. Maar heb geen ervaring natuurlijk!

Vlekkengek; Ik geef BV, dus kan je niet helpen.. Maar als ze honger heeft, geef ik haar uiteraard nog wat meer, maar dat is toch anders met de fles.. Succes! Misschien flesvoeding voor hongerige baby's?!

Pooh; Gave foto zeg! :)

De rest; Lekker van jullie zondag aan het genieten?

Vriendlief is maandag en dinsdag lekker vrij, wat een heerlijk vooruitzicht! :) Lekker saampjes met de kleine, dat zijn fijne dagen! :D

Deel Deze Pagina