Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Goedemorgen!

Lucas moet zo naar het CB voor zijn 1e prikjes. Brrr.. zie er tegen op. Mama is zo'n schijterd. Vind het zo sneu voor die kleintjes. Lachen ze naar je, terwijl jij weet wat er gaat gebeuren. :(

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Sucre succes dadelijk op het CB, altijd zo gemeen he....

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Carla, mooie foto van Dinja!

Minime, ik gebruikte eerst cinababy. Had niet echt het gevoel dat het veel hielp. Lucas vond het wel erg lekker. Toen overgestapt op Infacol. Ik zag weer niet veel verbetering. Daarbij vond Lucas het ook niet echt lekker. En nu ik de nystatine geef voor zijn spruw, vind ik het zielig om ook nog die infacol te geven. Ik heb bovendien het idee dat zijn krampjes mede komen door het onrustige drinken, dus hopelijk is het zo dat als de spruw weg is, hij rustig drinkt en geen krampjes meer heeft.

Gyino, leuk die foto's!

Kristel, wilde even zeggen dat ik het superknap van je vind dat je bent begonnen met kolven en zelfs zelf al weer hebt gevoed. Supermommy! :D

Pooh, die foto is echt cool. Jouw 3 mannen. Om verliefd op te worden he. Ben je vast al. ;)

Linda, is Liv nog wat kwijt geraakt? Bestaat er niet iets wat je elke dag mag geven en laxerend werkt? Het lijkt me zo frustrerend voor je. Hopelijk gaan de behandelingen bij de osteopaat ook snel resultaat opleveren.

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ha meiden!

Ik begin een beetje in m'n ritme te komen, en dus ook weer meer tijd voor het forum...ik sluit me dus graag weer bij jullie aan!

Iedereen enorm gefeliciteerd met jullie kleintjes! Ik heb alweer prachtige foto's voorbij zien komen! Heb alleen niet alle 49 pagina's post gelezen, is een beetje veel, dus ik haak vanaf hier gewoon in.

Julie gaat lekker, het is zo'n prachtig lief klein meisje :)! Ben alleen nog wat aan het klooien met haar voedingstijden. Ze krijgt de fles, en ik ben nu aan het proberen haar laatste avondfles wat naar voren te schuiven, in de hoop dat mevrouwtje dan doorslaapt tot een uur of 05:30/06:00. Lukt nog maar half, vanmorgen was het 04:45 toen ze zich meldde...gaap!

@mini me: Julie heeft ook last gehad van krampjes, echt zielig! Het kon zo erg zijn dan ik zelf ook een paar keer met haar heb zitten huilen :'(. Hier helpt Sab Simplex heel goed, is spul uit Duitsland en kon ik bij mijn verlos kopen. Maar de werkzame stof is hetzelfde als in Infacol.

@sucre: succes met Lucas' eerste prikjes...

5. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Even nog een leuk plaatje:

6. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Goeiemorgen!
    Dit noem ik een supernacht: om 21 uur hebben we Frank na een badje en een fles in bed gelegd (nou ja hij is op mijn borst in slaap gevallen en toen in bed gelegd ;) ) Om 2.30 heeft hij van z'n vader een flesje gehad terwijl ik kolfde (70cc), om 6.15 was hij er weer en heeft hij een slok of 10 borst gehad, hij viel weer in slaap en toen heb ik hem maar in het grote bed gehouden, toen was hij om 8.15 er weer en heb ik gevoed! Voel me redelijk fit nu :)
    De voeding liep helemaal niet soepel vanochtend helaas, hij stopte steeds met drinken en borstcompressie hielp niet echt, als ik hem dan van de borst haalde ging hij huilen. Had nog 35cc afgekolfde melk staan en die heeft hij erbij gehad, tussen de borsten door en nu is hij tevreden. Toch lijkt het of ik stuwing heb nu? Voeden is ook best weer pijnlijk, hij maalt echt de tepelhof tussen de kaakjes. Vanavond belt de lactatiekundige weer...

@kolvers: hoe brengen jullie de discipline op om vaak genoeg te kolven? Ik probeer bij Frank zijn voedingen aan te sluiten maar als ik alleen ben is dat best lastig. Ik ga nu proberen in ieder geval 's ochtends eerste en 's avonds laatste voeding aan de borst te doen, de tepels zullen ook wel weer moeten wennen. Daarnaast moet ik dan nog 6 keer kolven? Ik krijg trouwens meestal 50 cc, grotendeels uit 1 borst. Dat moet meer zijn toch?

@ ziekenhuizen- klojo's zijn het met de borstvoeding, hier doen ze wel aan cupfeeding gelukkig maar de verpleegsters trokken steeds aan m'n tepels :$ en ik mocht niet zelf proberen. Het schijnt dat bijna iedereen hier in Leeuwarden met tepelkloven uit het zh komt. Dames doorzetters: succes, zet 'm op :) ! Twijfel niet te lang een lactatiekundige in te schakelen, zeker met opnieuw gaan voeden! Bij mij wordt 100 e vergoed uit de verzekering.

Jemig wat een hoop verhaal. Ik geniet van jullie foto's!

7. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    goedemorgen dames,
    nou ja ik heb het idee dat het al laat in de middag is.
    wat een nacht zeg.
    om 0.30 laatste voeding.
    1.00 wakker last van krampjes
    2.00 last van krampjes'
    3.30 drinken
    toen gelukkig een ruk gemaakt tot 6.00
    en daarna klaarwakker.
    ben al vanaf 7.00 aangekleed en heb al vanalles in het huishouden gedaan.
    badkamer een grote beurt gegeven, keuke en toilet beneden.
    en de hele beneden verdieping gestofzogen.
    roy had zich over logan gevermt en ik heb alleen om 9.00 de borst gegeven.
    nu wilt hij niet echt slapen.
    hopelijk toch even een uurtje en dan de voeding pas weer.
    wil even geen polonese aan me lijf.

heb hem vandaag een pakje aangegeven dat bijna 27 jaar oud is.
    heb het zelf gedragen toen ik baby was. het is nog iets te groot bij zijn beentje maar het staat hem echt goed.
    zal straks een foto maken en even spammen.

vanmiddag komt de tante van roy op bezoek.
    die hebben we al 3 jaar niet gezien en pas afgelopen week belde ze om te feliciteren. roy heeft het vermoeden dat zijn moeder haar heeft gebelt om haar een schop te geven.
    wel jammer hoor dat ze niet uit zichzelf belt. heb zelf niet zoveel met haar maar vind het wel sneu voor roy.

@sucre: sterkte met de eerste prikjes.

fijne dag alle en geniet van je kindje.
    gyino

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ late/afwezige familie:
    Bah daar hou ik dus niet van he! Zo hoor je jaren niks, en zo staan ze op de stoep voor je ukkiej. Nee voor mij hoeft dat niet hoor. Mijn oma zei 4jaar geleden: ik kom volgende week op bezoek... Die dag dat ze langs zou komen is nog steeds niet geweest na 4jaar! En nu vroeg ze via via (niet eens aan mij zelf!) of ze langs kon komen. Maar eigelijk had ze liever dat wij naar haar toe kwamen want ze is niet meer zo fit...
    ehh nou... NEE! tuurlijk komen we niet. Rare mensen zijn er toch in de wereld.

@ Prikjes: Damian moet volgende week dinsdag, ik kreeg als tip een koud nat washandje meenemen, en dat even tegen het huidje aan voordat je uk de prik krijgt, dat zorgt ervoor dat de pijn wat minder is voor je kleintje

9. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    hier zijn we al een paar dagen aan 't sukkelen met de voeding... Dan drinkt ze amper de helft van haar flesje leeg en heeft ze na twee uur alweer honger enz. ...
    Bijgevolg is ze zo goed als de hele dag wakker. Flesje duurt een kwartiertje, pampertje, knuffeltje, een half uurtje of niet slapen en dan weer wakker en soms is ze rustig, soms begint ze weer te zeuren voor een flesje...
    's Nachts slaapt laissje gelukkig wel goed tot 5-6 uur aaneen en daarna drinkt ze haar flesje volledig leeg.
    Allee, ze huilt dus wel meer tegenwoordig, maar da's omdat ze voortdurend honger heeft en als ze dan gevoed wordt drinkt ze amper ;)

Nog ff spammetje van ons poppemieke :p

Bekijk bijlage 10210

Grts

10. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Arme jailey wordt kaal haha... Aan de zijkanten heeft ze redelijk veel haar en dat valt ook niet uit maar bovenop d'r hoofd is het helemaal weg... Zegt me schoonmoeder gister oh na 2 jaar begint dat echte haar pas te komen (ze meende het nog serieus ook)

11. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
  12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lieve fotootjes weer hoor dames!

Net terug van het cb. Ze vond het niet heel erg geslaagd dat we de prikjes een maand uit wilden stellen maar ze snapten het wel. Verder is ze goed gegroeid. 52 cm en 4140 gram nu. Het gaat de goede kant op!

13. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Owhhh wat kan je kleintje verdrietig zijn zeg. Lucas was zo lief aan het lachen. Toen moest ik zijn handjes vasthouden en heb ik hem aangekeken, terwijl de vpk hem prikte. Hij begon zooooo hard te huilen. Met tranen. Voor het eerst zag ik echte tranen. Kon wel meejanken. Hij was echt helemaal overstuur. En het ergste was, de 2e prik moest ook nog. IK heb mijn mannetje nog heeeel lang vastgehouden. Dan was het weer goed en opeens begon hij weer heel zielig te sniffen.

Gelukkig hebben we dit weer gehad. Ik heb pcm in huis, even kijken hoe het gaat.

Vannacht heerlijk geslapen. Om 0.30 uur de laatste voeding. Om 4 uur even een speentje gegeven, om 4.45 uur nog een keer en toen sliep meneer tot 7.15 uur. En net om 12.15 pas de 2e voeding.

Dan ga ik me altijd afvragen of hij wel genoeg drinkt, maar de cijfers op het CB waren weer goed! Dus blijkbaar wel. :D

14. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    super cute

enneuh... ik ben dol op noppies!!! Ik heb zowat alles voor meisjes uit de noppies baby collectie :p

15. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hier ook een noppies-fan! Maar het staat Lucas ook zo mooi. :D

16. passie83

passie83 Actief lid

12 nov 2008
    133
    0
    0
    student
    appingedam (groningen)
    Goedenmiddag dames,

Vorige week woensdag zijn we bij de kinderarts geweest en Celéne was alweer goed gegroeid sinds die vrijdag ervoor. Ze woog woensdag 4010 gram en was 54 cm. Morgen moeten we weer naar het cb, dus ben benieuwd wat ze nu is aangekomen.

Heb wel besloten om volledig kv te geven, want ik heb nog steeds spruw en mijn bv is gedaald tot 0,0. Ik vond het wel een moeilijke beslissing, maar ik moet doen wat mij het beste lijkt en bovendien is Celéne al helemaal gewend aan kv.

Wel heb ik nog een leuk nieuwtje: mijn beste vriendin is vanmorgen om kwart over 9 bevallen van een gezonde dochter. Ze was vandaag 9 dagen over tijd en ze zou eigenlijk vandaag om 12 uur naar het zh gemoeten, maar het ging allemaal zo snel dat het een thuisbevalling is geworden. O ja de kleine meid heet Yara.

Ik ga nu stoppen, want ik krijg een goeie vriendin en haar vriend uit Noord-Holland zo op kraamvisite, hun heb ik al een dikke 2 jaar niet gezien, dus dat word erg gezellie. Iedereen een fijne dag gewenst en een dikke knuffel van mij, mn mannetje en Celéne

17. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    :D

ducky beau is ook zo leuk, maar voor baby's he. daar heb ik ook heel wat van ;) dat zijn de goedkopere onder de merkkleding en toch kwaliteit vind ik :p

18. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Lucas lacht de hele dag, behalve bij de prikjes.
    Mama is flieft!

19. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ducky Beau heb ik ook in huis liggen. Binnenkort mogen we weer shoppen, zodra maatje 56 weer te klein wordt. Heerlijk! Heb al zulke leuke kleertjes gezien voor de winter. Wij houden van sportief en een beetje kak. :D

20. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hallo meiden,

Hier een lange nacht achter de rug.. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat mijn BV terug begint te lopen.. :( Ik ben ook een beetje in de stress door alles wat Liv heeft en volgens mij merk ik dit nu met de BV.. Begin opeens ook meer af te vallen...

Liv is gewoon niet voldaan na 2 borsten en telkens als ik haar weer aanleg (blijf bezig) dan wordt ze na een paar keer sabbelen een beetje driftig.. Ga dus zo maar even een flesje KV proberen! Ik ga dan langzaam afbouwen naar KV, want ik wil met 3 maanden ongeveer over zijn! Jeetje, baal er echt van, want ik vind BV op zich wel leuk en fijn om te geven!

Zag trouwens weer leuke foto's voorbij komen!

Ga zo wel ff uitgebreid bijlezen en reageren!

x

Deel Deze Pagina