Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Shira, kleintjes mogen onbeperkt borstvoeding hebben, ook als je het in een flesje geeft. Wat stoer dat je al naar het water durft. Als je gaat, smeer dan ook je kleintje goed in, ook al leg je hem in de schaduw. Gewoon gaan, bevalt het niet, kun je altijd weer naar huis gaan. Lekker genieten en veel plezier!

2. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Sucre gemeen hoor die prikjes kan me voorstellen dat dat door merg en been gaat. hier zijn de papieren ook binnen gekomen kijk er niet naar uit:) Wat lief dat je het vraagt ik heb onderaan een stukje geschreven over hoe het is gegaan. Weet jij toevallig hoe die knuffel heet of waar die te koop is? Las je stukje over voeding uitstellen huilde Lucas ook zo erg als hij nog geen voeding kreeg? en na hoeveel tijd wende hij aan de nieuwe tijden? ben nieuwschierig hoe je dit aan hebt gepakt en hoe oud hij toen was?

Roozjuh lief van je dat je het op wil sturen maar de druppeltjes van bloem lijken te werken (zie onderstaande tekst Bart)

Gyino wat fijn dat Logan uit zn dipje is, en zijn mama helemaal verliefd maak met zn gekraai en gelach....zucht:) heerlijk hoor.
    We zijn hier nog steeds op zoek naar een ritueel omdat bart meestal vannaf zijn begin van de avondvoeding doorslaapt naar zijn begin van de nacht voeding(zo een 5 uur later). Misschien beter om dit dan aan het begin van de avond te doen. Tot hoelaat slaapt Logan na zn avondritueel?
    We zijn tot 01.30 uur bezig geweest (zie onderstaande tekst Bart) maar daarna werd bart pas om 700uur wakker. Zolang hebben papa en mama nog niet kunnen slapen sinds bart geboren is:D
    Owh wat een superfilmpje hij heeft het gillend druk met het volgen van zn mobile. wel een leuke is die van woezel en pip? Je blijft nu zeker naar de box lopen om m op te winden hahahaha:D

Shira ik baker Bart in in een hydrofiele luier als het warm is dan laat ik zn rompertje aan en anders zijn kleertjes. Zweten lijkt mij niet goed ivm kans op wiegendood. Het gebeurd bij Bart ook wel eens hoor maar probeer het toch te voorkomen. Hoe zwaar is Thijmen want zo kan je uitrekenen hoeveel hij ongeveer mag hebben. 150 keer zn gewicht gedeeld door het aantal voedingen. Wat betreft een dagje weg houd er rekening mee dat de meeste parasols uv stralen doorlaten! dus smeer je kleintje wel goed in. Veel plezier morgen

Pooh Ik weet (helaas uit ervaring) hoe moeilijk het is om te stoppen met bv. Toen Bart een paar dagen achter elkaar niet meer wist wat hij er mee moest heb ik echt even zitten huilen. Het is echt afscheid nemen, het idee alleen al dat dit een moment is wat nooit meer terug komt:( Als ik het typ heb ik de tranen in mn ogen. Het fijne vind ik wel weer dat ik zie hoe tevreden Bart is met zijn fles. En door de afbouw van het kolven kan ik meer genieten van hem. Zoals met alles heeft het 2 kanten. Sterkte meiske;)

Dommel ik geef bv via de fles, er is een rekenschema voor flesvoeding wat hier ook voor gehanteerd kan worden. Voor Ilja zou dit inhouden 150 x 4720(gewicht)= 708 ml als je dit deelt door de aantal voedingen die je per dag geeft heb je ongeveer de hoeveelheid die je kindje nodig heeft. Bart zit iets hoger met zn hoeveelheid maar dat is dan ook een gulzigerd;)

Spirit hier ook pukkeltjes hoor, ik laat ze gewoon droog. Ze gaan vanzelf wel weer weg.

LindaS Ik hoop dat de kinderarts en de manuele therapie iets opleveren. En dat je snel een beetje kan genieten van Liv. Dit moet zo ontzettend zwaar voor je zijn:( Een hele dikke knuffel.

deetje wat lekker dat je een beetje bij hebt kunnen tanken dan heb je gelijk wat meer draagkracht en energie:) En met kolven werkt het iid (meestal) hoe meer ontspannen hoe meer productie.
    Bart heeft wel een wippertje maar zit daar nog bijna niet in. plat in de box of op zn buik is drama;) dus het is vaak in zn bedje (hij is nog niet zoveel wakker) of bij ons of de draagzak. Hoop dat als hij iets ouder is hij wel in zn wippertje en box wil.
    O,ja wat jij verteld over zn voeding geld hier ook hoor 7 voedingen keer 100/110 cc. voor minder doet hij het niet:) en huilt anders de hele straat bij elkaar. Heb nu wel een andere fles waardoor hij harder moet werken. Hij stopte bij 100cc terwijl er 110 inzat.
    Lekker he als je een paar meevallertjes heb. Ik ben van de week voor het eerst met bart onder de douche geweest we vonden het alletwee heerlijk.

Bart -> We zijn gisteravond direct met de druppels van bloem begonnen mijn man is van 19:30 tot 20:30 gaan wandelen met hem hij was wel stil maar sliep niet(hoeft natuurlijk ook niet).
    De hele avond heeft bart krampen gehad maar gelukkig niet voortdurend. Ik was helemaal stuk om 1.30 maar doordat mijn man bleef herhalen je hoeft het niet alleen te doen we doen het samen gaf het me wel kracht. Uiteindelijk hebben we hem in de tummytub gedaan om 00.30 uur en hierna een flesje gegeven. Hierna sliep bart om 1.30 maar dan wel tot 7.00 uur vanmorgen, tot groot plezier van papa en mama.
    Vandaag gaat het een stuk beter de hele dag prima ritme tot net aan toe. We hebben een s-fles van difrax gekocht met een verstelbaar ventiel omdat bart in 3 minuten zijn fles leeghad en je hoorde het gewoon bubbelen in zn buik (hier komen wsl ook de krampen vandaan). Vannaf 19 uur weer veel huilen heb m lekker in de tummytub gedaan en daarna heeft papa zn flesje gegeven en nu zitten ze te kroelen.:D Hopelijk gaan we een avond en nacht zonder krampen tegemoet.

3. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Linda: Ik begrijp helemaal hoe jij je voelt meid. Vandaag is Dane ook alleen maar aan het huilen. Heb zelf vreselijke pijn in mijn rug van het met hem rondlopen. Heb dus ook zitten janken vandaag. Voor mijn relatie is het ook niet goed...we hebben veel ruzie en dan krijg ik van die rotopmerkingen zoals "Jij wilde toch een kind", "Had er nooit aan begonnen", "Had een hond genomen". Nou dat doet echt zeer hoor. Hij heeft er daarna wel weer spijt van maar het is wel al gezegd. Ik hoop dat er voor ons ook nog een huilvrije periode aanbreekt.....bedankt voor de site, ik ga er op mijn gemak zeker naar kijken

Sucre: Hoe is het nu met je mannetje? Hoe dien jij de pcm toe? Het is speciale baby psm ofzo? Enne, mijn tattoo wordt de naam van Dane in sierletters en daar omheen een soort sierlijke takjes met blaadjes die op zijn geboortjekaartje staan.....uiteraard maak ik straks een foto.

Groetjes,
    Wendy

4. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    wendy wat rot voor je dat je man/vriend zo reageerd. Dat helpt voor jou ook niet echt, zeker niet als Dane zoveel huilt Heb je hem uitgelegd wat het met jou doet? Hopelijk is dane morgen iets minder huilerig:) in ieder geval een dikke knuf.

5. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Hoi dames,

oke ik dacht dat we uit het sprongetje waren. maar hadden vandaag toch nog even de spuittrekking er van.
    Logan heeft 3 kwartier echt liggen krijzen in roy zijn armen. volgens mij is die nu doof.
    hij wilde niet eten, had een schone luier en ook liedjes zingen en de babycd luisteren wilde niet helpen.
    na 3 kwartier van het in eens over. hij snikte wat na en viel als een blok in slaap op mijn buik en heeft 4 uur geslapen.
    weet nog steeds niet wat het was.
    hopelijk heeft hij dit morgen niet want ben dan voor het eerst alleen met hem.

donderdag gaat roy de auto naar de gargage brengen. heel waarschijnlijk moeten we hem weg doen omdat de kosten te hoog worden om te betalen. hij is al 10 jaar oud en kost de laatste 3 jaar tussen de 600 a 800 euro per keer.
    opzich is het niet erg en gaan we dan hard sparen voor een nieuwe 2de hands. maar het betekend wel dat we aankomend jaar niet op vakantie kunnen en ook de tuin niet kunnen doen.
    deze is nu echt niet veilig voor logan om in te spelen.
    we kunnen gelukkig wel de auto van mijn ouders en schoonouders lenen dus als we weg willen kan dat gewoon.

@pooh: balen dat je moet stoppen met bv. maar als je er volledig achter staat en het jou ook meer rust geeft is het wel beter.
    zeker als je mannetje ook minder tevreden is.
    sterkte meid.

@ dommel: ik kolf altijd tussen de 15 en 20 min. even kijkend naar of er nog melk uit me borst komt. ik kijk niet naar het aantal cc.
    dit omdat als je je borst goed afkolft minder kans schijnt te hebben op borstontsteking en je melkproductie goed op gang blijft.
    ik kolf normaal midden op de dag tussen de 80 a 100 cc.
    's ochtends wilt dit wel eens een beetje meer te zijn.

@ spirit: ja logan heeft af en toe een puistje. was in het begin meer dan dat het nu is.

@ linda: ooh meid ik heb echt met je te doen. zou zo even langs willen komen Ăłm je te helpen.
    hopelijk heeft de therapie van donderdag resultaat en kan de arts je helpen.
    sterkte meid.
    @ sucre: oooh wat leuk zo'n knuffel lijkt mij ook wel wat.

@ loulou: geeft niet hoor. heel begrijpelijk dat je het druk hebt.

@voeding: ik probeer er ook ongeveer 3 uur tussen te laten zitten.
    maar heel soms wilt Logan toch na 1,5 uur nog een beetje hebben.
    vind het prima ik zit met nacht voeding mee op 8 voedingen.

@infacol: ik gebruik het eigelijk niet meer. vergat het steeds. moet wel eerlijk zijn dt Logan na dat hij het laxeermiddel heeft gehad veel beter poept en minder last heeft van krampjes.
    hoewel zijn ontlasting wel erg dik is vind ik.

@deetje: heerlijk dat het zo goed gaat.

@ mini me: Logan slaapt ongeveer tijdens het 3de liedje al. maar omdat ik het zo leuk vind zing ik de rest nog even af. zeker de 14 engeltjes, ben niete cht gelofig maar een klein gebedje hoort er voor je kindje er bij vind ik.
    het is meestal rond een 21:15. hij slaapt dan tot 12:30 en komt daarna om 3:30 weer.
    Logan slaapt trouwens tussen 19:00 en 20:00 ook een uurtje in de box.
    ja we blijven wel lopen naar de box maar vind het niet zo erg. tenminsten nog niet :D
    *hopelijk blijven de krampjes weg vannacht.

@ wendy: oke weet even niet wat ik hierop moet zeggen.
    even de reactie van roy mijn man: "hij heeft hem erin gestoken dus toch ook niet gekozen voor een hond."
    Hopelijk gaat het snel goed met Dane.

slaapse allemaal.
    gyino

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Wendy: oooooow meid... ik vind dat echt not done van je man/vriend... stuur hem maar een keer hier langs dan krijgt hij de wind van voren! Maar laten we het er maar op houden dat hij er ook doorheen zit en dat hij zo gefrustreerd is dat hij ook niet weet wat hij moet doen.

Mijn man zegt ook wel eens "jij wilde toch een kind..." maar dat is dan als grapje bedoelt omdat hij degene was die heel graag een kind wilde. Als hij het toch zo menen... dan zou hij heel erg hard mogen rennen vrees ik... Dikke knuffel meid!

mini me: balen van je auto... wij hebben ook pas een nieuwe maar dat vond ik gewoon fijn omdat onze kinderwagen amper in de oude paste en die ook gewoon oud was. Heeft wel veel geld gekost en we moeten nog wat afbetalen maar ben er wel super blij mee... voel me echt een gezinnetje met onze gezinsauto haha.

Fijn dat die bloem olie helpt!!!

Ik moet morgen voor een echo van mijn gal... ze denken dat ik galstenen heb. Ik heb steeds heel erge aanvallen en ze dachten dat het mijn maag was. Gisteren was het zo erg dat ik op de huisartsenpost ben beland en een spuitje heb gekregen tegen de pijn.
    Waarschijnlijk moet mijn galblaas verwijderd worden en dan baal ik wel... net een keizersnee gehad nu weer een buikoperatie, maar ben blij als ik van de pijn af ben... we wachten maar af.

Trouwens als ik al jullie verhalen zo lees denk ik dat veel kindjes toch wel last hebben van sprongetjes... emma is nu duidelijk over haar 8 weken sprongetje heen en is lekker rustig. Ja ze huilt wel eens maar ik neem haar altijd direct bij me. Ik geloof absoluut niet in laten huilen. Ze vindt het ook heerlijk in de babybjorn en morgen komt de draagdoek en ben zeer benieuwd of dat werkt.

Vandaag van vrienden gehoord dat ze zwanger willen worden van de tweede. Ze willen heel graag een meisje en gaan via de chinese kalender klussen... apart vind ik... maar ik vroeg me af (voor degene die de kalender kennen) bij wie klopte het geslacht? Bij ons wel maar vraag me af of hij vaker klopt...

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ mini me: mooi dat bloem olie helpt!!

@ mannen met rare opmerkingen zoals bij Wendy:
    Ik kan die mannen wel slaan! Zij willen toch ook een kind anders hadden ze hun kwakkie ook niet achter gelaten bij je, ja toch :D
    'Had een hond genomen' bah wat een smerige opmerking zeg, om van te kotsen.
    Wendy als je man zo blijft doen kom ik hem wel ff een lesje leren hoor meid ;) Denk dat er genoeg dames hier zijn die ook van dat soort opmerkingen walgen

8. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    ff spuien hier, heb ik even nodig :$!

Ik weet niet wat er met onze Julie aan de hand is. Als ik haar neerleg, is het huilen-huilen-huilen... pak ik haar op, dan is het meteen goed en is ze vrolijk, of ze valt heerlijk tegen me aan in slaap. Als ik haar dan zachtjes in haar wiegje leg, ofzoals vanmiddag in de wagen (zodat ze mij kan horen rommelen in huis), is ze binnen de minuut wakker en zet ze het op een huilen. Het liefst wil ze de hele dag rondgesjouwd worden... op zo'n dag als vandaag kom ik bijna nergens anders aan toe.

Haar sprongetje heeft ze dacht ik vorige week al gehad, daarna ging het ook beter. Wat is dit nu dan weer..? Het is nu 00:30 en ik ben er bekaf van :(...

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    miffy, emma heeft dat ook wel eens, dan doe ik haar lekker in de babybjorn zodat ik toch nog mijn ding kan doen en dan laat ik haar lekker tegen me aan liggen. Soms is het een beetje irritant, maar ik denk gewoon dat onze kindjes nog zo jong zijn dat het niet gek is dat ze af en toe extra behoefte hebben aan mama.
    S nachts is het inderdaad ook wel vervelend, als Emma het s nachts heeft leg ik haar gewoon lekker bij ons in bed en dan slaapt ze wel...

10. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ha meiden,

Na een vrolijke middag bij mijn schoonouders (jaja, ze was opgewekt) en een avond troosteloos huilen, hebben wij een HEERLIJKE nacht achter de rug! :) Liv viel uiteindelij om 22 uur in slaap bij papa en werd pas om 4 uur vannacht wakker voor de borst! Dat is gewoon 6 uur :D Whiehoe! Daarna geslapen tot 6 uur, nog wat gedronken en geslapen tot kwart voor 9 :D Mama blij! :) Nu ligt ze na haar voeding weer lekker in de wieg, slaapt nog wel licht, maar ik wieg haar af en toe lekker heen en weer ;) Lekker hoor! :D Ze heeft ook echt rustig gedronken vannacht en vanochtend, gelukkig!

Meiden, allemaal bedankt voor de lieve berichtjes! :D Doet me zo ontzettend goed! Ik vind jullie ontzettend lief! :)

Wendy; Hopelijk krijgt Dane het ook wat sneller naar z'n zin, want ik weet precies wat je bedoelt! Ik snap op zich dat je vriend het in z'n woede zegt, want ik weet hoe zwaar het is als je kindje constant aan het huilen is! Het is natuurlijk niet netjes, maar hij heeft er gelukkig direct spijt van! Meid, ik leef met je mee! Ik zou je gewoon eens door laten sturen naar een kinderarts en wellicht kunnen zij jou doorsturen naar een therapeut! Baadt het niet, schaadt het niet! Sterkte meid! Knuffel!

Sprongetje; Ik denk dat Liv haar sprongetje er ook aan zit te komen, ze is wel erg hangerig!

Ik denk ook dat het de warmte is hoor, dat onze beebjes een beetje chagie zijn!

Krampjes; Ik denk dat Liv wel aardig over de krampjes heen is, maar meer last heeft van haar verstopping.. Ik hoop dat de kinderarts iets kan betekenen! Haar reflux is trouwens helemaal over door de Zantac :)

Infacol; Ik geef het wel en ze laat veel scheetjes, weet alleen niet of het echt werkt..

Avondritueel; Heb ik eigenlijk niet.. Zou dat ook wel leuk vinden! Maar Liv krijgt haar laatste voeding in bed en valt meestal direct in slaap, gisteren helaas niet, maar toen heeft papa haar nog even meegenomen zodat mama alvast kon inslapen! Binnen een kwartiertje was ze buiten westen bij papa! :) Maar zingen, wat superschattig zeg!

Voeding; Hier nog steeds zo'n drie uur tussen de voedingen, als ze rustig is althans! En vannacht dan 6 uur, dat is wel een record!

Ik ga nog even verder bijlezen nadat ik onder de douche ben geweest, want Liv is nu lekker in dromenland!

Tot zo xxx

11. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Gisteren nog eens met mijn mannetje gesproken over die rotopmerkingen (gelukkig heb ik mijn bekkie ook wel bij me en geef ik hem direct de wind van voren maar nooit ten koste van Dane). Ik keur die opmerkingen totaal niet goed maar ik begrijp zijn frustratie wel. Als hij om 19.00 uur thuis komt van zijn werk heeft Dane altijd zijn huiluurtjes en zit ik er al doorheen. Dit gaat dan door tijdens het eten, dus rustig eten zit er ook nooit bij. Meestal laat een van ons het eten dan staan zodat de ander even op het gemak kan eten. Daarna snel een bad (dat doet mijn vriend) en een flesje en dan valt Dane meestal om 22.00 uur eindelijk in slaap en is het eindelijk stil. Hierna is hij kapot en valt in slaap....Hij zit er doorheen en de ongezellige avonden maken het er ook niet beter op. Ik ga eens bedenken hoe we het zo kunnen plannen of doen dat het voor ons wat beter gaat en wat meer aan onze avonden hebben (en aan elkaar)....

Groetjes,
    Wendy

12. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Lieve Wendy,

Goed dat jullie gepraat hebben, communicatie is belangrijk nu! :) Mijn vriend heeft me er gisteren ook doorheen gepraat, dat deed me goed! :D

Wij zijn gisteren naar mijn schoonouders gegaan, die vinden het heerlijk om met haar te kroelen zodat wij even lekker niet naar haar om hoeven te kijken! Misschien is het wat om dat even te doen! Mijn moeder komt me zo ophalen en dan neem ik haar mee daarheen, lekker bijkomen!

Vandaag tot nu toe een lekkere dag! Heb zelfs al het huishouden gedaan en zit al opgemaakt achter de compu! :) Fijn!

xx

13. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Goedemorgen allemaal:)

14. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Het valt ook niet altijd mee aan het begin he Wendy. Het is best zwaar zo'n kleintje, ze hebben je nog zo nodig ook!
    Het klinkt heel onaardig misschien wat je vriend zegt maar we zeggen allemaal wel eens iets wat me niet menen als we er doorheen zitten.
    Je moet ook je draai weer vinden en wennen aan je nieuwe rol als ouders. En dan ook nog tijd voor elkaar maken! Dat schiet er die eerste weken wel eens bij in als je allebei zo druk met de baby bezig bent. Is op zich niets raars hoor, je hoort het heel vaak dat er toch een soort van tijdelijk relatie dipje ontstaat na de geboorte van de baby. Maar wel goed dat jullie er bewust van zijn en dat je probeert er iets aan te doen toch?

15. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Jij bent lekker vlot vandaag Linda! :)

16. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0

Gyino heel veel succes vandaag ik hoop dat Logan erg lief is voor zijn mama vandaag;). Heeft hij nog krampjes gehad vannacht?
    Balen dat de auto weg moet maar het moet idd wel haalbaar blijven. Is het niet mogelijk om de tuin veiliger te maken met bv spullen van marktplaats ofzo? Tegels, tuinbankjes enzo zijn vaak gratis op te halen als je er een beetje op googlet.

debby ik denk dat je gyino bedoelde met de auto;) geeft niet hoor was al laat (22:48) hihihi
    De bloem olie lijkt idd te helpen, gisteravond ook nog wat op zn buikje gesmeerd toen hij kramp had. (blijkt ook te helpen)
    Wat een rust en gezelligheid brengt het als hij lekker zn rondje draait. Ik kan nu echt van m gaan genieten heb ik het idee, stom he. He gatsie een echo ben je niet zwanger moet je er nog aan. Ik heel erg voor je dat je geen galstenen hebt. Nog een operatie is geen pretje. Maar deze aanvallen ook niet. Tja hoe dan ook het blijft balen. In ieder geval sterkte morgen. van de chinese kalender weet ik niets af kan je daar niet mee helpen:(

Miffy Heeft Bart soms ook last van ik heb m gister ingebakerd in zn wiegje gelegd (toen hij moest slapen)en dat hielp dat gevoel van geborgenheid heeft hij heel sterk. Hou m als hij wakker is lekker bij me tot hij moe word en dan hup zn wiegje in. Van slapen groeit je hartje:) zeg ik altijd maar. Soms werkt het ook niet hoor en weet dat je dan savonds helemaal kapot bent:)

Bart heeft lekker geslapen vannacht kwam om 3.00 uur en toen om 7.30 uur ik hoor m nu (10.30) weer een beetje pruttelen dus ga zo naar boven. mannetje heeft honger:D
    schrijven gaat in etappes

17. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Jihoeeeeee! Kreeg net een GROTE glimlach van Liv! Ze ligt nu in haar wipstoel naar haar mobiel te kijken!

En daar kwam het roze wolkje weer aandrijven ;)

xx

18. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    wendy: wat goed dat je even hebt kunnen praten met je vent, is wel heel belangrijk nu, merk het hier ook, over een paar weken zijn die nare darmkrampen hopenlijk voorbij en heb je de gezellige avonden weer terug.

een paar bladzijdes terug leuke foto's gezien, wat zijn de juli baby's toch knap !

Sylke heeft nu een nieuwe speen en laat nu 1/3 van haar voeding staan (gisteravond pas begonnen met nieuwe speen, dus echt veel kan je er nog niet van zeggen) en valt als een blok in slaap aan de speen, ook weer niet de bedoeling, even een paar voedingen aankijken en anders maar weer een groter speengat.

hebben morgen een receptie, zouden jullie je kleintje van 3 weken oud al meenemen hierheen, ik weet het echt niet, op zich vind ik het wel fijn dat ze overal mee naar toe gaan, zodat ze overal kunnen wennen, maar met 3 weken hebben ze hier toch nog geen besef van, toch? ben zo bang dat ze gaat lopen krijsen zoals ze nu s'middags nog wel eens doet.

en hoe doen jullie het met het meenemen van flesvoeding?
    (ik heb nu zo'n torentje gekocht voor melkpoeder en een termosfles om heet water mee te nemen).

weer een boel vragen, lijkt wel alsof ik alleen hiervoor op het forum zit, maar ik lees jullie verhalen ook met aandacht hoor :D

19. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Minime, die op te warmen knuffel van Lucas is van Beddy-Bear. Google maar eens. Wij zijn er heel blij mee. Wat fijn dat Bart zo goed heeft geslapen, hopelijk houdt hij het vol zo. Gaan jullie wel eens met hem onder de douche? Misschien vindt hij dat ook wel fijn voor het slapen gaan. Die speen is wel een goed idee van je, als het te snel gaat kunnen kindjes nl ook krampjes krijgen.

Over het uitstellen van voeding. Wij deden het met name omdat ik vaak voeding gaf en een sterk toeschietreflex had. Hierdoor dronk Lucas onrustig/gulzig en had hij heel erg last van zijn darmpjes. Ik dacht toen ook dat bij elk huiltje hij honger had en bij elk zuigreflex hij aan de borst moest. We zijn toen langzaam gaan uitbreiden en proberen er 3 uren tussen te houden. Wat je kan proberen is steeds een kwartier langer tussen de voedingen te laten. Want als je kindje echt veel honger heeft, zal hij ook meer drinken, zodat hij langer tussen de voedingen in kan slapen of spelen. Het is wel even zwaar, want je moet je kindje echt zoet houden terwijl die soms al wel wil drinken. Doe het dus niet als je alleen bent. Succes!

Wendy, ik schrok echt heel erg van je berichtje. Natuurlijk zei je vriend het uit onmacht, maar voor hem is het niet zwaarder dan voor jou. Jullie moeten het samen doen en elkaar steunen en ontlasten is nu zo belangrijk. Dikke knuffel meis. Die roze wolk is soms echt even heel ver weg he. Blijf met je partner praten, jullie komen er wel doorheen en jullie ventje zal jullie steeds meer geluk bezorgen als hij wat beter in zijn velletje zit. Veel kinderen hebben rond etenstijd een huiluurtje. Misschien kan je hem al eerder in bad doen, zodat hij rond etenstijd lekker moe is? Succes, het blijft uitproberen.

Over het toedienen van de paracetamol, die heb je in zetpilvorm, speciaal voor kinderen vanaf 3 maanden. Sja, die 3 maanden slaat nergens op, op mijn werk krijgen kindjes die al als ze nog niet eens geboren hadden mogen worden. Dus gewoon in huis halen, dan heb je in ieder geval iets als het nodig is.

Gyino, balen van de auto. Gelukkig kunnen jullie er nog wel 1 lenen. Voelt Logan zich weer de oude?

Debby, succes met je echo!

Miffy, heb je nog een beetje kunnen slapen. Misschien voelt Julie zich even niet zo lekker, of heeft ze last van de warmte, of wil ze gewoon even heel graag bij mama zijn, zoals ze 9 maanden bij mama was. Wel lastig he, als je even wat voor jezelf wilt doen, al is het maar brood smeren of drinken pakken, zonder de kleine mee te hoeven nemen. Vindt ze het ook lekker om een eind te gaan wandelen?

Linda, heerlijk zo'n nacht he! Dan voel je je meteen meer mens. ;)
    Wat fijn ook dat de zantact goed helpt. Nu nog het andere probleem oplossen en dan is alles helemaal perfect! Wow, kan je hier ook even huishouden doen? Heb geen zin. :D Pas ik wel op Liv, kan ze lekker met Lucas spelen.

Ben net bij de vk geweest, laatste controle. Was wel heel leuk. Ben benieuwd wanneer ik daar weer op de stoep sta. Denk het eerste anderhalf jaar nog echt niet hoor.

Vanavond komt de gastouder van Lucas op kraamvisite. Erg leuk! Van mijn werk is er nog helemaal niemand geweest. :$ Ik vind dat eigenlijk wel heel raar. :(

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ vlekkengek: ja idd, poeder in verdeel bakjes en een thermoskan met heet water Neem ook flesje bron water mee, kan je warm en koud water mixen anders moet je half uur wachten tot het afgekoeld is

@ mooie baby's: Helemaal mee eens!!!

Deel Deze Pagina