Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    bah wat een hitte he dames! Hoe doen jullie ukkies het met dit weer? Damian ligt nu heerlijk te slapen sinds zijn laatste flesje om 13.45.
    Hoe hebben jullie je kleine aangekleed? Shirtje? Broekje? Alleen rompertje? Damian ligt in zn rompertje want hier binnen is het 29graden BAH! Hoorde iets over een weer alarm, kom maar op met die regen! Dan ga ik mooi even buiten afkoelen en mn regendansje uitvoeren van blijdschap :p

Hebben jullie ook koosnaampjes voor je kleine?? Wij noemen Damian nu al Deem of Deempje. hihi of Sippie Lippie als ie gaat huilen :D Hij pruilt zn onder lip helemaal op en begint dan half te huilen. écht huilen doet hij eigenlijk nooit. Vandaar Sippie Lippie :D

Nog 9dagen en dan gaan ook wij eindelijk op vakantie! Heerlijk buiten het drukke seizoen, moet er niet aan denken, toeristen massa overal. Wel jammer dat Damian nog niet int water kan, is nog te koud ben ik bang

Fijne (hete) middag allemaal!!

2. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Sucre veel succes met de bv, ik hoop dat je genoeg melk blijft aanmaken!

Vlekkengek naar sommige dingen neem ik Mariaas wel mee en andere dingen weer niet. Ze is laatst meegeweest naar een verjaardag, ik wist dat daar niet gerookt werd dus dan kan ze mee. Vorige week een verjaardag waar wel gerookt wordt dus dan blijft ze thuis. Morgen hebben we een bruiloft, moeten er s'avonds heen maar dan gaat ze niet mee. Vind haar ook te jong om nu al een nacht naar een oppas te brengen dus ik blijf thuis met haar. Ze is nu ook niet fit dus ben dan liever zelf bij haar.

shira wat een leuke foto's!! En dan de tekst zo nu eerst een bavaria en dan ligt daar zo'n klein hummeltje achter, geweldig!!

Miffy succes bij de dietiste, doe wel rustig aan met lijnen vlak na je zwangerschap!

Roozjuh hier met het warme weer alleen een rompertje hoor.

@emo, hier ook soms last van. Vooral gisteren het nieuws over de brand waar 4 kindjes bij om zijn gekomen, kreeg kippenvel over m'n hele lichaam en barste daarna in tranen uit, dit komt ook omdat we zelf een kindje zijn verloren.

@bezoek hier al wel veel mensen geweest alleen de eerst weken was het er rustig iedereen dacht laat ze eerst maar even met rust.

Net bij de ha geweest en hij vond het goed dat ik ben overgestapt op een andere voeding. Moet voor haar neusje een zoutoplossing gebruiken en de pukkeltjes kunnen van de warmte komen maar ook door de voeding. Moet eerst verder met de friso comfort en als dit niet helpt kijken we wat we dan moeten doen. Bij de ha ging ze dus poepen en daarna weer erg huilerig, heb haar nu maar in de babybjorn, ja lekker met dit weer!! Dacht eerst wat zit dat ding toch raar, had ik hem op de kop!! Maar ze slaapt nu lekker tegen me aan, ga zo maar lekker buiten in de schaduw met haar zitten.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@sucre: yup.. hij " mept" zichzelf wakker om het zo maar even te zeggen. nu ligt ie wel lekker al zo een 2 uurtjes te slapen op zn zij dus daar ben ik wel blij om. vind het zo zielig alsie wakker wordt van dat geschrik. hij begint dan ook zie zielig te huilen.

@roozjuh: pfff hier binnen ook zo warm, maddox laat ik lekker in zn pamper liggen. als ik een rompertje aantrek begint ie kort daarna te huilen en is ie helemaal warm. zn pamper vind ie heerlijk. savonds krijgt ie wel zn romper aan maar dan doet ie ook niet moeilijk meer. als we naar buiten gaan (maar dat is pas tegen eenuur of 5 om de eendjes eten te geven) krijgt ie een kort broekje met een shirtje.

en koosnaampjes: vanaf dag 1 noem ik em booki.. geen idee waar dat vandaan komt of waar het op slaat maar we noemen em boki. nu letten we er wel op dat we em ook gewoon maddox noemen want een tijdje leek het net of fat boki zn naam was.

4. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Hihi Roozjuh..sippie lippie..:D
    Ik noem Sophie 'biggetje' omdat ze zo roze van huidje is en een beetje rossig van haar..een echt hollands baby'tje. Terwijl haar zus zwart van haar was en wat meer getint toch. (papa heeft half iraans/nederlands bloed)
    Of ik noem haar 'Soppie' gewoon omdat het grappig klinkt.:p

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Moest wel errug hard lachen om Sippie Lippie :D

Wij hebben een berg bijnamen, voor een groot deel al afkomstig uit de zwangerschap... Jools is wel de meest gebruikte; we moesten op een gegeven moment zelfs wel eens "nadenken" over haar echte naam, omdat we Jools vaker gebruikten dan Julie ;)! Verder JoelieWoelie en Trappeltrutje (ze was behoorlijk beweeglijk in mijn buik, en nu nog!).

Kroelkipje en Nijdig Spinnetje worden ook nog wel eens gebruikt...

7. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    BV gaat nog steeds klote. Ik leg nu om de 2 uren aan. Hopelijk helpt het. Ben zo bang... Moet me geen zorgen maken, dat weet ik, maar het is gewoon heel raar. Normaal staan mn borsten op ontploffen en nu? En dan in 1 dag! :$

Koosnaampjes hier: Gijs (zo noemden we Lucas in de buik), Mattie (hij heeft een matje in zijn nek), Lucky Luke, Boeliewoelie en gewoon moppie, boefje etc..

8. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    balen Sucre dat het niet soepeltjes loopt nu.

Koosnaampjes: Mupke(al toen ze in de buik zat)

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    erg leuk die koosnaampjes!! :D

@ bezoek: eerste 3weken waren non stop mensen hier over de vloer. werkelijk élke dag! Werd er na 2weken echt helemaal gestoord van, maar heb t nog even vol kunnen houden in de mom van: dan hebben we t maar gehad. en inderdaad, het bezoek is over :) Vind het wel gezellig als er zo nu en dan iemand gezellig langs komt maar elke dag vond ik echt overdreven. we hadden geen moment rust

Sippie Lippie is weer bezig met 'huilen' :p Even kijken of hij nog boertje moet laten. Kmoet zeggen dat het boertje vaak pas na een uur komt, is dat bij andere baby's ook zo ??

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Dinja boert maar zelden...en als ze het al doet idd vaak pas als ik haar na een tijdje weer oppak!

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    galstenen: Bedankt voor de knuffels meiden!
    Ik had vannacht weer zo een pijn en toen zijn we weer naar de huisartsenpost gegaan. Die verwezen ons door naar de eerste hulp en daar hebben ze me vanochtend opgenomen. Ik heb heel sterke pijnstillers gekregen en ze gingen me onderzoeken. Maandag gaan ze nu een onderzoek doen met een cameraatje via mijn keel en de uitgang van de galbuis vergroten. Gelukkig mocht ik dat wel thuis afwachten...

deetje: wat ontzettend rot voor je. Echt meid, het is normaal dat je je zo voelt... zou je nog willen dat het goedkwam dan? En is er helemaal geen hoop meer?

sucre: je voeding kan echt gewoon een keertje teruglopen, enige remedie ertegen is kolven, kolven, kolven of aanleggen, aanleggen, aanleggen. Je hebt heus niet meteen niks meer...

shira: ik gaf de afgekolfde melk eigelijk altijd "koud". Emma vond dat veel lekkerder dan warm.

emo: ja hier ook!

koosnaampjes: moppie, schatje, prinsessekind... erg he?

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    #612 Roozjuh, 20 aug 2009
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
    ook leuk koosnaampje in de zwangerschap: Boedahtje
    Gyn zei dat met 36weken de kleine al geschat werd op 7.5pond... Dus vonden we Boedahtje wel passen :D Uiteindelijk was onze man bij geboorte maar 2805gr (domme gyn!)

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    oja en Lange Dikkerd is ook nog een tijd 'in' geweest :D
    Was een groot kind volgens Gyn, en had hele lange benen op de echo's Lange Dikkerd :p Uk heeft inderdaad erg lange benen, man vind hem op Arjan Robbe lijken (omg) tja papa is voetbal-gek, net als zn opa :p Pakjes met voetjes eraan vast past Damian dan ook absoluut niet haha

14. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Gisteravond om 18 uur had bart zijn laatste fles gehad en om 23 uur sliep hij nog. We hebben onze wekker gezet op 1.00 uur om hem wakker te maken voor een voeding als hij zelf nog niet uit zichzelf was gekomen. En idd om 1 uur sliep hij nog prinsheerlijk. Hierna kwam hij weer om de normale tijden.
    Wat zouden jullie in dit geval doen wakker maken of laten slapen totdat hij zelf komt. En hoeveel uur?

Vandaag is het weer kommer en kwel met de kleine man.
    Krampjes, warmte? ik weet het niet. Moet zelf ook loslaten en beseffen dat de zorg om hem het belangrijkste is en dan pas de rest.

Loop dan door te razen als hij slaapt nog even dit nog even dat......geef mezelf geen rust en dat geeft veel stress. Heb ook last van mn keizersnede.:(
    Kan morgen gelukkig al terrecht bij de psycholoog ik moet echt dingen anders gaan doen. voordat ik vergeet te genieten van mijn mannetje en ons nieuwe gezinnetje.

Bijnamen mwoahaha sippie lippie, biggetje, JoelieWoelie en Trappeltrutje. Ik noem Bart vaak mijn kleine kikkertje omdat hij zn beentjes optrekt als een kikker als hij in bed ligt of op mn borst.
    Ik kan dan helemaal wegzwijmelen. Verder zeggen we wel eens bartman (the simpsons) en bart is boos (programma van bart de graaf) als bart boos ligt te huilen als hij zn fles niet snel genoeg krijgt:D of spinnekoppie. Of prins bart

Roozjuh Hier ook een rompertje met dit weer, en vanmorgen heeft ie even lekker in zn blootje op de commode gelegen terwijl hij werd gemaseerd. Hier na ongeveer anderhalf uur krampen en een boer verschilt soms direct soms idd na een uur ofzo huilen en dan even uit bed en buuurrp:$

Shira super dat je lekker weg bent gegaan ziet er superrelaxed uit hoor8)

wapperende armen ook hier de ene keer meer dan de andere, vaak baker ik m in en dan geeft hij zich direct over.

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier alleen wapperende armen als hij zichzelf aant vermaken is met zn getrappel en gezwaai :p Ziet er zo snoezig uit! In bed slaap hij als een blok, als ie wakker is dan ligt ie er niet in want dan heeft hij even 3sec 'gehuild' en dan pakt papa hem alweer op (hier moeten we nog even aan werken anders word dat straks een drama als papa bij elk geluidje gaat kijken)

16. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hoi meiden,

maar even snel scannend gelezen.
    zie dat er meer last hebben van de warmte.
    gelukkig is het net hier heel hard gaan waaien en onweren dus redelijk afgekoeld.

Logan is al 2 dagen aan het huilen, mjn hart verscheurd op zulke momenten echt.
    herken hem helemaal niet terug.
    ik vind dit helemaal niks die sprongetjes.
    kunnen we dat niet gewoon over slaan.
    merk nu wel dat hij zich aan het vervelen gaat. ben dus heftig opzoek naar iets voor hem om te spelen.
    zat te denken aan een ding voor in de box dat hij met zijn voeten kan manupileren en iets van een gymkleed.
    maar als je dan op de websites kijkt van bijvoorbeeld fisher-piser dan zijn die kids allemaal zo oud.
    vind hem echt nog zo klein af en toe maar misschien is het ook wel een beetje een wens van me dat hij nog even klein blijft. maar wil ook niet te hard van stapel lopen met dingen want als hij er niks mee kan lijkt mij dat het hem gaat frusteren. en dat is het tegen overgestelde van wat we willen toch?

dacht vanmiddag dat ik een borstontsteking zou krijgen maar bleek dat ik stuwing had. borst is nu voller dan voorheen. misschien dat het komt omdat hij de afgelopen dagen om de 2 uur heeft gedronken inplaats van om de 3 uur. zal het warme weer ook wel zijn dat hij zovaak komt.

ben benieuwd hoe het vannacht gaat.
    gisternacht is een beetje op de automatische piloot gegaan.
    werd wakker door Logan zijn gehuil, naar beneden aanleggen, terug in bed en om 5 uur weer wakker worden door een huiltje.
    en me dan afvragen of ik door heb geslapen of toch gevoed hebt.
    vind het wel een beetje naar zo. maar was wel uitgeruster.
    wil heel graag zo'n lintje voor aan me bh want 's nachts weet ik echt niet meer welk borst ik gegeven heb.

nou ik duik er ook maar vroeg in.
    morgen maar weer wat meer reageren op jullie.
    knuffels aan iedereen die het nodig heeft en voor alle andere omdat ze het gewoon verdienen.
    liefs gyino

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mini me sinds kort laat ik emma altijd slapen als ze het wil (behalve vandaag toen het zo warm was want toen vond ik dat ze genoeg vocht binnen moest krijgen). Ik wil dat ze vanzelf met een ritme komt. Soms slaapt ze iets langer soms iets korter maar ik maak haar niet wakker, tenzij het 8 uur ofzo zijn...

Mijn ouders waren net hier en hebben emma meegenomen. Ik heb nog te veel pijn om voor haar te zorgen en mijn man heeft helemaal niet geslapen vannacht want toen hij thuiskwam uit zijn werk zijn we naar het ziekenhuis gegaan en toen heb ik nog wel even geslapen maar hij niet want hij moest heen en weer om de hond op te halen en voeding voor die meid te halen. Nu kunnen we rustig een nachtje doorslapen, dat is wel fijn na zo een dag/nacht...

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ debby: phoe dat je dat kan zeg, je uk nu al bij je moeder. Damian zou 2weken geleden naar mijn vader een nachtje gaan maar ik kon het niet. Heb flink zitten janken dat ik hem daar ging achterlaten dus hebben we hem weer mee naar huis genomen. Morgen avond poging nummer 2! We zijn beide helemaal kapot en hebben écht een goeie nachtrust nodig. Zaterdag drukke dag, man moet hele dag rijden dus hij moet echt goed gaan slapen eerst. Uk gaat dan naar andere opa toe.

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    roozjuh: emma is al een maandje ouder dan damian he! En ik denk dat zij meer aan ons heeft als wij ons goed voelen want anders zijn we lichtgeraakt en niet zo vrolijk! 2 weken geleden is ze ook al een nachtje bij mijn ouders geweest. Soms vind ik het wel lekker maar ik mis haar dan ook wel weer.
    Om 12 uur komen mijn ouders haar terugbrengen!

20. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Kan het me goed voorstellen dat iemand een baby een nachtje wegbrengt om zelf bij te kunnen tanken.
    Gisteren dus bij de ha geweest, had al verteld dat ze daar moest poepen, dit was gistermiddag rond half 3 en ze is toen begonnen te huilen van de kramp en vannacht om 3 uur was de kramp en het gehuil pas over! Geef haar nu tussendoor venkelthee en de helft van het water in haar voedingen is ook venkelthee. Vanaf vannacht 3 uur is ze eindelijk opgehouden met huilen en ligt ze te slapen, wel onrustig maar ze slaapt in ieder geval. Om 4 uur kwam ze weer voor een voeding en vanmorgen om 9 uur weer voor een voeding. Ze ligt nu in haar wiegje, afgelopen nacht heeft ze bij mij in bed gelegen, mijn vriend maar op een ander bed want zijn wekker ging weer om 6.15. Zat vannacht zelf ook bijna te janken zo zielig vond ik het voor haar! We moeten de andere voeding even de tijd geven om te zien of het werkt maar heb vanmorgen gebeld met de ha assistente of het niet handig is om lactulose in huis te hebben voor het weekend anders moet ik naar de ha post, ze belt me straks terug.

Hier gisteravond veel regen gehad en onweer maar geen harde windstoten ofzo, viel achteraf dus erg mee het weeralarm! Misschien bij jullie wel echt noodweer geweest??

Deel Deze Pagina