Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Even snel een berichtje tussendoor;

Spirit; Van teveel venkelthee kunnen baby's verstopt gaan zitten, ik ben er direct mee gestopt toen.. Liv kan nu nog steeds niet poepen en moet haar om de twee dagen een klysma geven.. :( Niet leuk!

Liv is trouwens een duidelijk Kiss-kindje, haar nekje zat helemaal vast! De eerste behandeling ging al heel goed, hij verwacht dat ze er snel vanaf is! :) Ben blij dat ik gegaan ben en mijn gevoel zat gelukkig wel goed! Volgende week weer terug!

xx

2. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    middag all

heb ff vraagje.
    Zijn jullie al ongesteld geweest sinds de bevalling.
    Ik nu bijna een week en ik bloed gewoon leeg :(
    Heb 't nog nooit eerder zo erg gehad, is best vervelend, moet voortdurend tampons en verbanden wisselen en elk toch nog gewoon overal door.
    Ipv met de dag minderen wordt het met de dag heviger.
    Lijkt mij niet normaal toch???

Ik kan pas dinsdag bij m'n gyn terecht :(

3. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Linda bedankt voor je reactie! De ha zei tegen me dat ze zoveel venkelthee mocht hebben als dat ze wil, moet er dus wel voorzichtig mee zijn als ik jou verhaal lees.
    Las op dit forum ook dingen over infacol dat het de eerste paar weken goed helpt en dat het daarna ook tot verstopping kan leiden.
    las hier veel goede ervaringen met abc dophilus van solgar. heb net mijn zus gebeld want ze staat in een drogisterij en weet veel van homeopatische middelen af. Volgens haar is dit een goed middel want het helpt een goede darmflora op te bouwen. Mijn oma had al een slechte darmwerking en mijn moeder ook en een paar zussen van mij en een broer ook, ikzelf ook dus het is voor onze dochter wel belangrijk dat haar darmen zich goed ontwikkelen en volgens mijn zus helpt abc dophilus daar goed bij.

4. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hoi!

Spirit; Dan wacht ik even jouw reactie af en wellicht ga ik dat ook wel proberen! Ben inmiddels ook gestopt met Infacol, weet niet zeker of het wel werkt..

Liv is zojuist op haar voedingskussen, rechtop, in slaap gevallen! Gisteren ook al bij mijn moeder! Mevrouw zit graag overeind heb ik al gemerkt ;)

xx

5. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Linda als Marissa veel krampjes heeft zit ze ook graag rechtop. Heb in haar wiegje onder het matras aan haar hoofdzijde een kussentje gedaan zodat ze niet helemaal plat ligt want dan krijst ze alles bij elkaar als ze kramp heeft. Leg haar dan ook vaak half zittend in het voedingskussen in de box en dan valt ze meestal wel in slaap.

6. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Liv zit graag rechtop door haar verborgen reflux (maagzuur wat na de voeding omhoog komt) denk ik! Heeft Marissa hier misschien ook last van? Heb je weleens opgelet op ze veel slikt?

Even een vraagje.. Leggen jullie de kleintjes weleens wakker in bed? Liv is net voor het eerst zelf in slaap gevallen op het kussen, maar normaal gesproken moet ik haar echt bij mij in slaap laten vallen of wiegen in de wieg totdat ze slaapt.. Ik ben zo bang dat ik het haar aanwen..

Let me know!

xx

7. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    ik leg laissje altijd wakker in bed of wieg

onze jesse die moest ook bij of naast mij liggen om in slaap te geraken en onze jane die moest in slaap gewiegd worden.

Alledrie m'n kindjes sliepen na twee maand vanzelf in en sliepen toen ook door.

Laissje begint trouwens ook al nachten van 7-8 uur te doen..

Ik geloof dus echt niet dat je het ze nu al gewoon kan maken...

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Goedenmiddag! Ik typ met 1 hand, gaat wel wat lastig merk ik. :D

Linda, meestal valt Lucas bij mij in de armen in slaap. Zodra ik hem in zn bed leg is hij wakker. Maar meestal valt hij dan wel uit zichzelf in slaap. Soms maakt hij eerst nog wat geluidjes en zo.

Waarom spreken ze bij Liv van verborgen reflux en niet van gewone?

Venkelthee: niet te veel van geven!!! Nog beter is venkelwater, verkrijgbaar bij de apotheek.

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Wakker in bed leggen: Zodra ik zie dat Dinja moe wordt leg ik haar in bed en dan vakt ze zelf in slaap, soms moet ze nog even op m'n pink zuigen en valt dan in slaap.

10. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Sabbe ik bloedde ook zo erg bij Sam en duurde ook lang. Ik vond die ongi toen heel heftig! Beterschap!!

Hier gaat alles ineens heel erg goed!

Sinds afgelopen week bob in de swadlle me zomerversie laten slapen overdag (had ik bij sam ook maar dan de fleece winterversie) en hij slaapt nu hele dagen! Ik heb ineens tijd over gek he...

Ook woensdag naar de osteopaat gegaan. Met sam ben ik daar geweest om dat die met de pomp was gekomen en nu bij bob wilde ik gewoon een check doen ook omdat hij binnen 2 uur geboren is. En we krijgen alles vergoed via de collectieve verzekering. Dat scheelt ookw eer..normaal 70 euro per behandeling.
    Gelukkig zijn we gegaan, want Bob had een beginnende voorkeursligging. Hij ligt ook in een banaanvormpje meestal naar links. Ik had dat wel eens gezien, maar dacht meer dat het was als zijn darmpjes vol zaten. Dus er wordt van alles losgemaakt.

Het afbouwen gaat ook goed. Ik geef de helft van de voedingen al met de fles en het is goed vol te houden! Ik voel me er een stuk beter door en Bob is erg tevreden nu!

Krampjes zijn hier sinds vorige week ook bijna helemaal weg...dat zal gewoon de leeftijd zijn...wel fijn hoor!

Alleen snachts komt bob nog 1 a 2 keer, maar ik hoop dat dit met de fles ook anders wordt!

Hier nog twee fotootjes van sam en bob. Sam is alleen 1 maand op de foto en bob 2 maandjes...leuk he...lijken ze op elkaar?

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    En de tweede

12. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Hier hetzelfde! Fijn dat ze kunnen helpen he!

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ Ongesteld: ja hier ookal geweest, en ook ik bloedde helemaal leeg leek wel! Alsof er geen einde meer aan kwam zo erg. Ben meteen begonnen met de pil en tot mijn grote spijt ben ik precies in onze vakantie voor 2de keer ongesteld BAH! Ben van plan om de pil door te slikken maar weet niet of dit afgeraden wordt bij je eerste strip al ????

14. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Leuke foto's Pooh! :)

Ongesteld; Zal ik voorlopig niet worden denk ik, ik heb PCO.. Geen eisprong, dus geen ongi! :) JOEPIE! :D

15. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    leuk pooh,

ze lijken toch wel wat op elkaar hè.

Waarom moest je naar de osteo??? Allee, ik bedoel, laissje is op een half uur geboren. is dat gevaarlijk?
    Ze heeft ook een voorkeurshuding :( en begnt klein beetje afgeplat hoofdje. Maar Jarne had dat ook en door van kant te wisselen beterde dat.
    Zij vindt alleen die andere kant helemaal niet zo leuk. Kan dat kwaad dan???

Grts

16. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Linda met reflux spugen ze toch veel?? want dat doet ze niet.

Pooh leuke foto's en ze lijken idd veel op elkaar!
    Fijn dat het afbouwen van de bv goed gaat!

Sucre ik stop eerst met de venkelthee maar ik dacht de ha zal het wel weten.

Roozjuh ik zou persoonlijk niet gelijk de pil doorslikken, je lichaam moet eerst alle afvalstoffen uit je baarmoeder goed kwijt kunnen lijkt mij en als je dat gelijk onderdrukt door het doorslikken van de pil lijkt me dat niet echt gezond.

Ongi: Hier het "kippenhok" ook al weer goed op regel. Precies 6 weken na de bevalling weer ongesteld geworden, een prima cyclus voor een oud wijf:p!

Marissa slaapt nu gelukkig alweer een poosje, net de ABC dophilus gehaald dus ga daar met de volgende voeding mee beginnen.

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hmz dan bloed ik dus leeg tijdens mn vakantie :(

18. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Dat is ook niet echt een pretje, misschien ff contact opnemen met je ha wat je het beste kan doen.

19. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Jakkie, heb echt nog geen zin om ongi te worden.
    En als ik jullie verhalen zo lees kan het behoorlijk heftig worden. :(

Heeft de menstruatie nog invloed op borstvoeding?

20. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Sucre volgens mij is dat andersom, de borstvoeding heeft invloed op de ongesteldheid, ze zeggen zolang je borstvoeding geeft je niet zo gauw ongesteld wordt maar of dat waar is weet ik niet. Vandaar dat ook veel denken dat je onvruchtbaar bent tijdens de borstvoeding maar de eisprong komt eerder dan de ongi dus sommigen raken toch echt wel zwanger tijdens de borstvoeding.

Deel Deze Pagina