Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    maandag maar ha bellen, wil m graag door slikken zodat ik normaal kan zwemmen enzo. Het is echt heel heftig en een tamponnetje gaat echt niet werken met het zwemmen

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Sucre hoe is het nu met je borstvoeding? Ik heb dat bij sam ook gehad rond de zelfde periode en vanaf toen ben ik tussendoor en na de laaste voeding gaan kolven om de productie hoog te houden en een voorraad aan te maken. Succes!! Nu met 2 ukkies heb ik hier minder tijd voor en vandaar dat mijn bv ook terug liep nu...

3. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    LindaS yes super dat de behandeling goed ging nu hopen dat Liv weer snel je vrolijke meisje is:D
    Goed dat je je gevoel gevolgd hebt.
    *quote: "Liv is zojuist op haar voedingskussen, rechtop, in slaap gevallen! Gisteren ook al bij mijn moeder! Mevrouw zit graag overeind heb ik al gemerkt" mevrouw houd graag alles in de gaten denk ik;)
    *Bart gaat hier denk 9 van de 10 keer wakker in bed, zo kan hij er aan wennen. en als hij in slaap valt bij mama en dan alleen in zijn bedje wakker word vind ik het zooo zielig. Ookal weet ik niet of hij daar enig besef van heeft. Zat wel in het begin te lang naast zijn wieg waardoor hij wakker bleef. Nu loop ik sneller weg zodat hij vanzelf"in slaap valt.

Sabbe sorry hier (gelukkig) nog geen menstruatie, al zal dat wsl niet lang meer duren nu ik afbouw met bv:) Dat is hetgeen wat ik de afgelopen 10 maanden totaal niet gemist heb hihihi

Spirit ik heb bij Bart ook een handdoek onder het hoofdeind van zijn wieg gedaan hij ligt ook niet graag plat. wat betreft borstvoeding als anticonceptie, dit is idd niet veilig genoeg. Je moet dan echt om de drie uur voeden en geen een keer over slaan maar zelfs dan is het niet 100% veilig

Pooh wat lekker dat het goed gaat met bob, en dat jij je beter voelt nu je vaker de fles geeft. Geeft hier ook veel rust:)
    Wat fijn dat je nu tijd over hebt, ga je je al vervelen;)

@ongesteld weet iemand of je na een ks bij de eerste menstruatie alweer tampons mag gebruiken?

sucre volgens mij heb je een heel grote kans dat je menstruatie wegblijft al je fulltime de borst geeft. Dus als je dit doet blijf je voorlopig buiten schot hahahaha

ego vandaag eerste gesprek met psych gehad, poeh dat was heftig zeg. Heb daar zitten huilen...:) blijkt dat die hele ks te heftig en te snel is gegaan om het emotioneel bij te kunnen benen. En ook alle aanpassingen en "tegenslagen" die nog dwarszitten. Verder wil ik al veel te veel lichamelijk. Even pas op de plaats dus;)

Vandaag is mn zus weer een dagje geweest, zij heeft heerlijk getut met Bart. en liep ook de was weg te draaien dus dat was allemaal gedaan toen ik terugkwam. Fijn zitten kletsen en alle kleertjes van een maat groter en kadootjes uitgezocht. Ben zo blij met haar we hebben een hele goede band. Wat ik met mijn moeder mis heb ik met haar plus veel meer. Volgende week komt ze weer:D:D

Doe nu johannesbroodpitmeel bij Bart zn voeding hij klokte 110cc nog in 6 minuten weg (ondanks de difrax fles) Nu moet hij flink aan het werk voor zijn hapje:) en was doodop toen zn fles leegwas.

Nou meiden fijne avond wij gaan op kraambezoek bij vrienden die ook een jongetje hebben gekregen maar dan een week eerder. Wel gezellig. Opa en oma passen op:D

4. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    hey dames,
    Ik ben al lang niet meer hier geweest reden...ik heb geen laptoppie meer.
    Vlak na de bevalling is die gesneuveld we hadden net alle fotos en filmpjes van de bevalling erop gezet maar hadden geen cd om te branden voor backup
    De dag erna wilde ik de comp aanzetten doet die helemaal niets meer.
    Wat blijkt nu dat er hoogstwaarschijnlijk iets mis is met de harde schijf....waar alle fotos van Sven opstaan zonder back up.
    Op de laptop had ik nog garantie maar ja die geven me die fotos niet meer terug.
    Ik baal stevig ...nu heb ik geen fotos meer van toen sven net geboren is.

Voor de rest is het hier redelijk rustig...Sven is een goeie driftkikker hahah het moet presies gaan zoals meneer wil (en dat is de hele dag op de arm knuffelen)

Met mijn niertje is volgens de nederlandse urologen niets meer te doen....ik verwacht een dezer dagen telefoon van het pijnteam wanneer ik langs mag komen voor een blijvende oplossing voor de pijn.Mijn Belgische uroloog denkt dat er misschein wel nog wat aan te doen is en die wil even de uitslagen van een paar onderzoeken afwachten en dan verder kijken...er is dus nog een klein sprankje hoop.

Aangezien ik nu alweer 10 minutjes zonder Sven op mijn arm zit, is meneertje zich zo aan het opwinden dat hij vuurrood/ paars aanloopt.
    Dus ik ga de kleine man maar even troosten.

groetjes

5. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Jailey is de hele dag rustig en veel aan het slapen en eind van de middag werd ze wakker en papa is een avondje weg en mevrouw blijft wakker en wil maar niet slapen alleen maar bij mama liggen... Maar ze ligt nu net en heeft d'r ogen dicht dus wie weet...
    En toch vind ik het ineens eng om met haar alleen te zijn s'avonds overdag is eigenlijk geen probleem meer maar toch durf ik dan weer niet te gaan slapen straks denk ik... Dus ik hoop dat manlief het niet te laat maakt haha...

6. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @roozjuh: je zou toch 1 keer de pil kunnen doorslikken. Lijkt me dat dit niet zo'n kwaad kan.

@kelly: balen van je foto's. Dat is dan nog ff spannend met je nier.

@debby: vervelend van je galstenen. Wel goed dat je Emma naar je ouders brengt. Lijkt me ook wel eens fijn om ff goed uit te kunnen rusten, maar ik kan Isis nog niet wegbrengen. Mijn zoontje heb ik ook nog nooit laten logeren :)

@inslapen: Hier slaapt Isis ook niet zelf in. Altijd op mijn arm of naast me in bed. Ze slaapt nu ook overdag in ons bed/co-sleeper. Ik ga dan naast haar liggen, zij drinkt nog een beetje aan de borst om in slaap te vallen.

@menstruatie: ik heb al mijn 2e keer gehad sinds de bevalling. En heb dus deze week de mirena spiraal laten plaatsen. Viel reuze mee en nu maar hopen de de ongi helemaal weg blijft.
    Ze hebben met het plaatsen op de echo wel gezien dat ik een cyste van 3 cm heb op mijn linker eierstok. Moet daarom over 3 maanden weer terug. Waarschijnlijk verschrompeld hij vanzelf.

7. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Hoi dames,

vandaag was Logan al een stuk minder huiliger dan gisteren.
    ook was hij veel alleter en heeft hij ook weer wat geluidjes en een lach laten zien.
    ben dus helemaal blij.
    we merken dat hij heel goed slaapt als hij op zijn buikje ligt. dan slaapt hij zo wel 4 a 5 uurtje achter elkaar. zou zo graag willen dat hij dat 's nachts deed maar ga hem dan niet op zijn buikje leggen.
    vind dat echt te eng.
    dus wachten we geduldig, moet ook niet heel erg klagen hij komt 1 a 2 keer per nacht dus dat valt mee.

zo nu even reageren. zijn ook reacties van een paar dagen terug hoor. had ze opgeslagen in kladblok.

@ Debby: nee voor ons klopte de chinee kaldender niet.

@ auto: gelukkig kan de auto voor 400 e gemaakt worden. dat is minderdan het bedrag wat we in ons hoofd hadden.
    nu kunnen we op ons gemak even rond kijken en het geldplaatje rustig regelen.

@ mini me: ik dacht altijd dat van de hik je hartje groeide :p

@ wendy: ooh mooi he het ontwerp. krijg ook wel kribbels om weer een tattoo te laten zetten.

@daphne: nou jij bent er wel vroeg bij met je sinterklaas liedjes.
    heerlijk zo'n vent die lekker halve slaapt. hier ook 1 die er moeite mee heeft hoor.
    denk toch dat vrouwen hier opzijn gebouwd.
    wat geweldig dat voetbal rompertje. heel stoer.

@ debby: haha geweldig. wel heel allert van hem.
    aah die arme emma maar huilen om der flesje.
    * bah wat naar dat je zo'n last van je galstenen hebt. hopelijk kunnen ze je snel helpen want dit is ook niks.

@ lennylenn: Logan heeft ook dat schrikken. ik heb hem nu in de trappenzak dat help wel een beetje.
    @koosnaampje: kleine man want dat is de betekens van Logan. veder kleine stoere ridder,punkie (vooral als ik zijn haar doe) en mijn moeder noemt hem dolfje weerwolfje.

@ mannen en slapen: roy gaf vannacht toe dat hij niks gemerkt heeft van dat ik ging voeden.
    hij slaap altijd heel diep en direct als hij zijn kussen voelt. bend aar zo jaloers op.

@ongi: ik was 4 weken na de bevalling ongi. niet heftig gewoon normaal.
    maar 2 weken daarna weer. nu al weer een paar dagen niet. ben benieuwd wanneer er regelmaat in komt. en dan geen regelmaat van om de 2 weken.

@ mini me: fijn dat je je hart heb kunnen luchten bij de psych. en wat heerlijk dat je zo'n zus hebt. heb ook zo'n goede band met mijn zusje echt fijne hoor.

@ kelly: ooh wat balen van de foto's.

@shay: ja dat had ik ook. vond het doodeng toen roy een avondje weg ging.
    heb hem gevraagd om uiterlijk 1.00 thuis te zijn en zjn mobiel bijzich te houden voor als het niet meer ging.
    gelukkig ging alles goed.

@ slapen: ik leg Logan steeds vaker in zijn bedje als hij bezig is met
    gaan slapen. eerst wachten we tot dat hij helemaal sliep. nu leg ik hem in bed als hij zijn oogjes begint te sluiten. maar moet wel toe geven dat ik het erg moeilijk vind hoor. om het te bepalen want wilde hem van de week in bed leggen toen hij aan het geeuwen was maar na een half uur sliep hij nog niet.
    en mekkerde hij een beetje. dus toch maar opgepakt hij was daarna nog zeker 2 uur wakker en allert. moeilijk moeilijk.

zo me melkje is op en heb op iedereen gereageerd.
    ga nu lekker naar me bedje.
    slaapse liefs gyino

8. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Slapen: wij leggen jailey vooral s'avonds altijd wakker in d'r bedje omdat ze het idd anders gewend is om bij ons te slapen...

Debby: bij mij klopte die chinese kalender...

Auto: hier is de auto ook kapot... de turbo oftwel gaat tussen de 1000 en 1500 euro kosten en dat vinden we een beetje zonde omdat we over een tijdje toch een andere willen een grotere... Dus gaan we kijken of we deze in kunnen ruillen en wat bij leggen en dan een grotere auto met minder kilometers op de teller...

Roozjuh: 1 keer doorslikken lijkt mij niet zo een probleem want sommige vrouwen die borstvoeding geven worden toch ook pas heel laat weer ongesteld dus als het gaat om die resten die dan opgeruimd worden dat gebeurd dan toch ook maanden niet bij die mensen die bv geven... of zeg ik nu iets heel doms:(

Kelly: Wat erg van je foto's zeg... Ik ga er ook maar snel eens een backup van maken..

Jailey is ondertussen nog steeds wakker en ik weet echt niet wat ze nou wil niks is goed lijkt wel... Het wordt tijd dat papa thuis komt denk ik helaas zal dat nog even duren...

9. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Linda: Wat fijn dat de behandeling werkt! Hopen dat het vanaf nu alleen maar beter wordt!

Pooh: Nou zeg!! Ze lijken zeker op elkaar. Leuk!!

Ongi: Heb de eerste 3,5 week alleen maar bruin gevloeid en ben daarna ongesteld geworden. Ik liep ook helemaal leeg, was echt niet normaal. Ik voelde me helemaal slap. Maar nu een vraagje aan jullie...........Ik ben nu al een week met mijn 2e trip bezig en mijn ongi is ook voorbij maar ik blijf heel veel last hebben van dikke gelige slijmslierten. Als ik naar de wc ga dan hangt het er gewoon aan (getsie... sorry). Hebben jullie dit ook??? En wanneer ging het dan eindelijk weg? Wil na bijna 7 weken nu wel eens een keertje intiem worden met mijn vriend poefffff.

Gisteren trouwens een goede dag gehad met Dane. Hij heeft heel veel gelachen en weinig gehuild. Super!!

Vanavond blijft mijn moeder bij me slapen want mijn vriend is vanochtend om 9.00 uur vertrokken om te gaan nachtvissen en is dan morgen pas om 12.00 uur terug. En aangezien ik mijn pols bijna niet meer kan gerbruiken blijft mijn moeder slapen om me te helpen met Dane. Gezellig!!

Groetjes,
    Wendy

10. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Nou het is dus nog een heel drama geworden gisteravond...
    Ik legde d'r in d'r bedje gaat ze ineens weer spugen maar ze verslikte dus ik liep ze helemaal rood/paars aan en ik d'r maar schuin houden en op d'r ruggetje kloppen en uiteindelijk hielp het en hapte ze naar adem... nou ik was echt geschrokken stond ik daar jankend dat bedje te verschonen... me man gesmst en die kwam gelukkig een half uurtje later thuis en mevrouw was nog steeds wakker want die had weer honger omdat d'r maagje natuurlijk leeg was... daarna in d'r bedje gelegd en is ze lekker gaan slapen...

11. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @shay: ooh wat zou jij geschrokken zijn geweest zeg.
    kan me voorstellen dat je gehuilt hebt bij het verschonen.
    hopelijk gaat het met Jailey weer een beetje.

hier een lekkere ochtend gehad.
    Logan is weer wat geluidjes aan het maken en wilde zelfs weer in zijn wipstoeltje.
    kon ik lekker de keuken opruimen en daarna nog de was opvouwen. hij vond het geweldig al die wapperende kleding stukken.
    na ruim 30 min. was hij het zat en begon te mekkeren.
    even samen gedanst en toen in bedje gelegt. hij was ook alweer vanaf 8 uur op. dus das best lang 3 uur.
    nu slaapt hij heerlijk.

kan ik even foto's uitzoeken en bestellen. wil heel graag gewoon echt een foto album met ingeplakte foto's. niet zo eentje die je online kan bestellen.
    wel leuk maar vind dit echter.

fijne dag allemaal.
    gyino

12. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    hoi dames, sorry voor de verwaarlozing. Moet zeggen dat mijn hoofd nog steeds in de roze wolk zit en nog niet echt met internet bezig is. Vind het heerlijk om lekker te wandelen en weer mobiel te zijn, heb dat zo gemist tijdens de eerste weken en mijn zwangerschap!
    Jason doet het super, we hebben al een aardig ritme al zal ik toch wel blij zijn wanneer ik meer dan 3,5 uur slaap achter elkaar krijg ;) Ik heb net het een en ander bijgelezen maar heb vanmiddag wat meer tijd en zal eens proberen (beloof niks) te reageren!
    Ga hem nu lekker in de tub doen en daarna mag hij weer aan de tiet :p

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @ongesteldheid... hier vorige maand gehad was juist best wel weinig, ongeveer 3 dagen. Ik moet het nu volgende week weer worden denk ik.

@doorslikken pil: ik weet niet of dat gelijk mag, maar het doorslikken van de pil kan absoluut geen kwaad. Ik heb een aantal jaar achter elkaar de pil doorgeslikt en werd toch de eerste maand zwanger. Ik moest dit van de ha ivm mijn migraine. Volgens mij zorgt de pil dat je cyclus stilligt en alle troep van de bevalling moet er nu na het vloeien toch wel al weer uit zijn...

@ks en tampons: waarom zou het niet mogen? Ik gebruik nooit maandverband, alleen tampons en ik heb ze vorige keer ook gebruikt. Alleen niet tijdens het vloeien.

@kelly: ooooooow wat erg van die fotos!!! Kan de verzekering ze niet achterhalen? Bij mijn zusje was de harde schijf doorgebrand maar ze konden wel alle info van de schuif halen met een of ander speciaal programma.

@shay ik ben gewend s avonds alleen te zijn met emma omdat mijn man vaak s avonds werkt. Ik vind het niet enger dan overdag eigelijk. Alleen met de galstenen vond ik het eng omdat ik dan niet wist of ik iemand kon bellen als ik een aanval had. En toen dat gebeurde en ik mijn man op zijn werk belde kon hij niet naar huis komen. Ik was toen echt heel erg in paniek.

Ach wat schrikken shay! Hier is dat ook wel eens gebeurd. In het ziekenhuis gaven ze als tip dat als dat gebeurd dat je in het gezichtje moet blazen. Dan schrikken ze en gaan ze weer normaal ademen! Hier hielp het wel.

Hier is een wonder gebeurd vannacht! Emma heeft van half 11 tot 4 geslapen en daarna ging ze heel hard huilen. Ik heb haar toen bij me in bed genomen en ik dacht die komt om 7 uur weer (zo als altijd). Maar ik werd om 10 uur wakker en toen sliep ze nog! Nou toen ben ik maar een flesje gaan maken voor dr! Joepie!

14. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Goeiemiddag! Frank en ik zijn voor het eerst uit logeren geweest, ben even naar een vriendin geweest want de emoties grepen me toch wel aan. Het ging fantastisch!

@menstruatie- net achter de rug (ondanks bv) en gewoon net als anders. Wel heel grappig voor het begon had ik de gebruikelijk kramp maar dat herkende ik eerst niet echt zo van ''m, raar beurs gevoel in m'n buik, wat zou dat zijn?". Moet er weer aan geloven dus, helaas.

@slapen- hier verschillend, wakker in z'n bedje doe ik vooral na de nachtvoeding want dan wil meneer lekker wakker gezellig doen maar mama wil SLAPEN om 5 uur 's ochtends. 's Avonds laten we hem vaak op de arm in slaap vallen.

Tot zover, ga m;n tas uitpakken en dan als Frank wakker wordt maar weer eens borst. Ga nu ietsje voorkolven want het spuit gewoon z'n mond in anders. Hopen dat hij nu eens echt gaat drinken- gister deed hij niets meer aan de borst, kolf ik er daarna zo 30 cc uit die hij dus ook graag nog wilde opdrinken. Geloof dat de lactatiek vandaag weer belt.

Meiden, geniet van het weer en het weekend! Groetjes

15. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Gyino :(hhmm dan ben ik toch een beetje in de war denk ik:)
    Ik had ook foto's bijbesteld zouden er woensdag zijn nu is het zaterdag en zijn ze er nog niet:x gggrrrrr

wendy hoezo kan je je pols niet meer gebruiken? heb ik iets gemist?

shay jeetje wat zal jij geschrokken zijn zeg, en dan ben je ook nog alleen. Gelukkig was je erbij toe het gebeurde.Gaat het vandaag weer wat beter met haar?

Debby ks en tampons ik weet niet waarom niet maar vroeg het me gewoon af:) Wat lekker dat je zolang heb kunnen tukken.

Kelly zoals debby al zei volgens mij is er idd een programma waarmee je de gegevens van de harde schijf terug kan halen. Ik weet verder niet welk programma of wat het kost.

Vandaag komen ze hier de vloerbedekking reinigen en de douchehoek ontkalken dus alles staat op zn kop. Donderdag stonden ze van kirby (stofzuigers) voor de deur met een vragenlijstje en konden we gratis reiniging "winnen" vrijdag belde ze op of ze langs konden komen.
    Ze willen met mond op mond reclame hun product aan de man brengen. Nou ja als ze mijn vloerbedekking gratis komen reinigen hoor je mij niet klagen:D

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mini me: kijk maar uit dat ze je niet een of andere super stofzuiger willen aansmeren, dat heb ik een keer gehad en ik kwam er bijna niet van af... gelukkig was mijn huis toen wel schoon hihi.

Wat is het hier rustig? Iedereen lekker aan de wandel?
    Ik ben vanmiddag met Emma in de draagzak naar de stad geweest met mijn moeder. Ging helemaal super want ze sliep lekker de hele tijd tegen me aan en kwam pas een uur later dan normaal om te eten!

17. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hoi hoi,

hier opzich een lekker dagje gehad.
    alleen in de namiddag begin avond werd Logan hangerig maar ook geen wonder.
    we hadden van 15;00 tot 19:30 visite en hij wilde niet slapen.
    steeds aan de borst en dan een slaapje van 10 a 15 min.
    hoe bedoel je mamahonger.

zo nog even wat foto's spammen hoor
    Logan die mama helpt met de was opvouwen:

18. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    en in zijn tentje:

19. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    oke nog 1tje dan omdat ik deze gewoon zo lief vind.
    als hij zo in bed ligt is hij zo groot om te zien. ben 8-9 erg benieuwd hoe zwaar hij is en hoeveel gegroeit.

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zo ook maar spammen...

Deel Deze Pagina