http://www.zwangerschapspagina.nl/members/ryanne-albums-fr-d-rique-anna-picture7661-fr-d-rique-week-6-113.jpg
hallo dames de julibaby's zijn al goed gegroeid zeg, en al die foto's, echt leuk om te zien, je kunt ze haast zien groeien! sylke kwam afgelopen nacht maar 1 keer voor de fles, hebben pap en mam even lekker bij kunnen slapen. krampjes nog maar af en toe, zou dan toch de grens op 6 weken liggen en daarna NOG minder, zou heel fijn zijn ! hebben jullie nog tips om de prikjes van het cb te verzachten? koud washandje meenemen of iets anders. lijkt me zo zielig morgen als die kleine een prik krijgt, en lezend naar de verhalen krijgen we het daarna ook nog druk met een "zieke" hangerige baby, oh ohw.
@ vlekkengek: geen kou!!! warmte moet je juist doen. kou houd wel het branderige gevoel wat tegen maar dan duurt het alleen maar langer voor het opgenomen is in het lichaampje. kou zorgt ervoor dat dat spul wat dikker word en dus minder gaat branden, maar omdat het dikker is, duurt het langer voor het opgenomen is in het bloed. Warmte dus
Dat is zeker een hele moeilijke beslissing, maar genieten van je kinderen is ook heel belangrijk. Heel veel succes en gooi het er maar uit als je wilt praten.
Hee Loulou, wat balen zeg. Een hele moeilijke beslissing lijkt me. Je wilt het zo graag, maar zo gaat het ook niet. Straks zul je weer rust vinden en dan kan je weer veel meer genieten. Hele dikke knuffel! (toen mijn bv-productie zo achteruit liep, heb ik ook enorm zitten janken, zelf de keus maken om te stoppen vond ik beter dan dat de keus voor mij werd gemaakt, omdat er niet genoeg voeding zou zijn) Prikjes, geef je kindje lekker een paracetamolletje, dan hebben ze er veel minder last van. Van VSM bestaat ook zo'n zalfje voor pijnlijke spieren, schijnt ook erg goed te werken. En verder je kindje extra verwennen. (Al doen we dat volgens mij wel. ) Kaatje, had jij ook die ongezellige mevrouw van de Felicitas? Wat een mens he, hihi. Roozjuh, tijdens de zwangerschap hebben we een bon ingevuld en van de Etos (geloof ik?) een kado-doos gekregen. (wij jonge ouders). Na de bevalling krijg je weer een doos vol leuke dingen, maar proberen ze je ook van alles te verkopen. Nicole, ik zou er even helemaal niets op smeren. Vaseline verstikt de huid namelijk. Gewoon aan de lucht laten drogen. Wordt vanzelf minder. Gewicht, Lucas was laatst al bijna 5 kilo. Ik gebruik maat 2 van de pampers. Ben sinds vandaag wel over van de new born naar de gewone. Die zijn weer iets ruimer (en goedkoper). Vrijdag ga ik weer wegen, want dan is mijn mannetje al weer 2 maanden oud. Wat gaat de tijd snel!
Inderdaad zwangerschaps doos gehad van etos, die pannekoeke komen dus binnekort langs? Wanneer ongeveer?? Dan kan ik er op rekenen
oke, bedankt ! (hielprik deden ze ook met warm water, had ik eigelijk ook wel na kunnen gaan dus, zwangerschapsdementie nog niet helemaal over dus) loulou79: ik heb op dag 8 ook moeten overstappen op kv, had liever ook nog bv gegeven maar was net als jij alleen maar druk met voeden en alles daaromheen, had ook (heel veel) last van de tepelkloven, (onze dochter is een echte zuignap en heeft alles een beetje kapotgezogen, als ze begon te jengelen van de honger, plaste ik al bijna in mijn broek van de pijn die komen zou met aanleggen en het zuigen). ook gaf ik niet genoeg zodat ze niet voldaan was na de voeding, zeer frustrerend. ik weet dus hoe je je voelt, maar de kleintjes doen het ook goed op kv en die voldane blik na het flesje is ook wat waard ! succes, en een knuf
Dames wat een mooie fot's met prachtige baby's heb ik voorbij zien komen!! Loulou welkom terug, snap dat het moeilijk is om te stoppen met bv maar je krijgt hierdoor meer tijd voor andere dingen en het voelt een stuk relaxter aan voor jezelf, tenminste dat had ik wel toen ik stopte met het kolven. Marissa weegt nu 4330 gram en heeft maatje 2 van pampers sinds een week. Kleding heeft ze 56 en soms 62 is maar niet hoe het valt. Vanmorgen gebeld met de servicelijn van friso. Ze kan niet goed tegen de standaard voeding en de comfort tegen krampjes en spugen kreeg ze verstopping door terwijl dit meer laxerend moet zijn. Volgens friso kan ze niet goed tegen de eiwitten in de voeding dus gaan nu maar over op de hypo allergene voeding, zal vanmiddag eerst overleggen met de huisarts wat hij het beste vind, hypo allergeen of koemelkvrije voeding. Gisteravond had ze ook weer erge krampen en ze kon niet poepen, zo zielig! Vanmorgen een goeie poepluier gehad en ze slaapt nu heerlijk.
Gaat het al weer een beetje met alle babies die een prikje hebben gehad? Bart weegt nu 4950 gram en 56 cm lang en zit in pampers maat 2. Ego Gisteravond bart 1 keer geprobeerd in zijn eigen wieg toen dit niet lukte maar gelijk bij ons in bed genomen. Hij sliep toen tot 4.00 uur. Wij ook gelukkig. Vanmorgen tot 9.30 met hem liggen soesen in bed. Na het wassen en zijn flesje geprobeerd in zijn eigen wiegje zonder succes. Na 20 minuten eruit gehaald (wil hem er niet direct uithalen) Een uur met hem gezeten en nu weer geprobeerd in zijn wieg zonder succes. Hij is 2 tellen stil en dan huilt hij weer. Hoelang laten jullie je kindje huilen, voordat je hem uit zn bedje haalt en bij je neemt? en hoelang duurde een sprongetje bij jullie Overal lees ik niet laten huilen maar van s'morgens tot sávonds met hem op mn arm trek ik lichamelijk en geestelijk niet. Ik voel me zo een zwakkeling en heb het gevoel dat ik hem tekort doe. Dit soort verhalen hoor je niet als je kinderen wilt of zwanger bent. De roze wolk is op dit moment even heel dun. Ben verdrietig. Sorry voor mn ego bericht.
@ mini me: damian huilt eigelijk nooit, hij begint wat geluiden te maken, beetje jammeren maar huilen niet. Als hij haat jammeren dan geef ik m keertje zn speen, valt vaak dan weer in slaap, werkt dit niet knuffel ik wat met hem en werkt dat ook niet dan krijgt hij de fles (als het er de tijd voor is maar dat is tot nu toe altijd zo) en na fles valt hij weer heerlijk in slaap, tip: na nachtvoeding geen luier verschonen, alleen als het móet. anders word je uk té wakker en wilt hij niet meer verder slapen. Smorgens wel overvolle luier maar dan heb je wel goeie nacht rust gehad Wij laten Damian overdag gewoon lekker slapen als hij dat wilt, na avond eten houden we hem beetje wakker zodat hij snachts heerlijk door slaapt! Dit werkt perfect
Hi! zit hier op ggz-verpleegkundige te wachten maar die komt niet opdagen.... @luiers- Frank is net over naar maatje 2. Moet zeggen die van kruidvat zitten wel ruim enzo maar dan heeft hij steeds streepjes (van de vouwtjes die je zelf ook hebt als je lang in dezelfde houding ligt met gefrommelde kleren) en die had hij met pampers niet. @prikjes- geen centje pijn! Tijdens wel, ik heb nog nooit iemand zó snel zó knalrood zien worden, maar dat trok meteen weg en toen viel hij in slaap. Ik heb niet getemperatuurd verder, maar verhoging is normaal want zo'n inenting zet het imuunsysteem aan het werk en die werkt het beste bij hogere temperatuur (vandaar koorts als je ziek bent). @lengte/gewichten: nu snap ik waarom ze gister op het CB Frank lang en dun noemde! 4500 g bij 56 cm. Ik merk het ook wel met rompertjes, mouwtjes lekker ruim en nauwelijks dicht te krijgen onder. @ pukkeltjes/vaseline- ik vind het geen prettig idee vaseline te smeren, dat sluit de huid helemaal af. Ik gebruik zo'n gele tube baby-bodycreme van Weleda. Ook op de billetjes soms. @ borstvoeding- ik wil nog steeds terug naar volledig bv maar dan moet ik elke 2 uur kolven en die discipline kan ik geloof ik niet zo goed opbrengen. Bovendien gaat m'n rechtertepel weer pijn doen, die oogt zelfs wat beurs. We zitten nu op om-en-om bv/fv, waarbij ik maar 2 keer per dag 'live' voed en de rest gekolfd. @minime- rot dat je erdoor zit, idd hele dag sjouwen lijkt me erg belastend. Misschien kun je dit doen: als je zeker weet dat al z'n behoeften vervuld zijn: schone luier, volle buik, niet te warm, niet te koud, moegespeeld- uitleggen dat hij gaat slapen, hem even wiegen, slaapliedje, in z'n bedje leggen, (speentje), aai over de bol, nog 1 keer liedje en dan de deur achter je dicht trekken. Wij spraken dan af hoelang hij mocht huilen en keken dan wel echt op de klok. Volgens het CB mag het wel een half uur zijn! Is wel heel moeilijk maar wie weet valt hij in slaap. @ego- hier in het dorp is best een aardig huis te huur maar op termijn wil ik hier niet blijven, beetje ver van de bewoonde wereld. Aan de andere kant wil ik ook erg graag een eigen plekje. Moet maar met ex om de tafel, zit nu in zijn huis en mag daar blijven zolang als nodig maar toch... Voor Frank zijn 'start' is het toch goed als we in hetzelfde dorp wonen denk ik. Hmm. Ga maar dingen op een rijtje zetten om af te wegen en dan bespreken. ik moet wat rustiger aandoen van het CB.... Oh daar is ze. Groetjes!
Minime, wat zwaar zeg! Kan me voorstellen dat je er helemaal aan onder door gaat zo. Ik kan niet echt tips geven, omdat Lucas eigenlijk heel goed slaapt, sinds kort dus ook overdag. In het begin wilde hij ook alleen bij mama slapen. Maar heb hem toen wel in zijn bedje gelegd. Is het een idee om een stoel naast zijn bedje te zetten, waar jij op kan zitten. Als hij dan wakker is of huilt, kan je hem troosten door een speentje te geven en tegen hem te praten en een aai over zijn bol te geven. Dikke knuf meis.
deetje het ritueel wat jij beschrijft doen we allemaal al. en ik laat m max 20/30 minuten huilen, maar heel soms ik kan het ook niet langer over mn hart verkrijgen. en haal dan wat eerder uit bed. sucre er staat al een stoel naast zn bedje. als hij in slaap valt dan blijf ik nog even zitten. schrikt hij wakker en huilt hij weer. zo kan ik er uren naast zitten maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? Eerder viel hij dan in slaap en sliep 2 of 3 uur door. bedankt voor jullie lieve reactie. jullie zijn lief