Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @ mini me hier ook een moeilijke slaper. Door de krampjes heeft viel ze de eerste weken alleen op de arm in slaap omdat ze dan dubbelgevouwen lag. Sinds vorige week begonnen met haar wakker in bed te leggen. In haar eigen bedje is het een drama dus nu ligt ze in het grote bed. als ik zie dat ze moe wordt gaan we samen naar boven en zet ik de slaapmuziek op. Ik ga naast haar liggen en houdt haar speen tegen (ze kan niet zo goed zelf met de speen overweg) als ze dan slaapt ga ik naar beneden.
    Het kost wat tijd maar ze valt inmiddels in bed in slaap en niet meer op de arm.

Laten huilen heeft hier geen zin. Heb het meerdere keren geprobeerd maar ze raakt er zo van streek van dat ze helemaal niet meer slaapt.

@ pukkeltjes hier gebruik ik sudocreme

2. mini me en een andere houding? Hier vorige week voor t eerst op haar buik gelegd en zo viel ze in slaap en werd 3 uur later pas wakker. (ga wel elk kwartier kijken geloof ik haha)
    We legden haar voorheen altijd op haar zij maar ze slaapt zo onrustig en als ze dan op haar rug draaide werd ze wakker.

Nu ligt ze al van half elf op haar buik (in haar eigen bedje!!!) te slapen. Ik ben blij :)

3. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Ryanne jeetje wat moet dat een opgave geweest zijn zeg.
    Op zijn buik op de comode vind bart drie keer niks maar misschien werkt het wel in het bedje. het is het proberen waard.
    Wat goed dat Frederique al zolang in haar bedje ligt:D

Bart ligt nu "al" tien minuten stil in zn bedje. Merk dat ik krampachtig zit te wachten tot hij weer gaat huilen;) als hij begint met murmelen zet ik via de bbfoon een muziekje aan doe ik dit niet is het zeker huilen. Ik hou me voor dat ik over een tijdje lachend kan zeggen poeh weten jullie nog hoe dat toen ging.

4. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Nee, uren naast hem zitten hou je ook niet vol.
    Gebruik je een draagdoek of zoiets?

5. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Wat leuke lieven kindjes allemaal!!!

Ben vanochtend voor de nacontrole in het ziekenhuis geweest. De wond van de keizersnede zag er goed uit. Wel heeft ze een kweekje genomen omdat ik heel veel last heb van slijm, en na ruim 7 weken wil ik wel eens af zijn van al die troep....

Dane doet het gelukkig steeds beter. Hij heeft minder last van krampen en huilt dus ook veeeeel minder (ff afkloppen). Het gaat nu echt leuk worden nu hij ook steeds meer gaat brabbelen en lachen enzo.

Prikjes: Veel succes dames! Wij moeten 7 september. Waar worden de prikjes eigenlijk gegeven?

Hier ook ff een foto van mijn bink. Is wel van 10 dagen geleden hoor. Ik had hele leuke nieuwe foto's gemaakt maar het geheugenkaartje van mijn camera is stuk....

Bekijk bijlage 11819

Groetjes,
    Wendy

6. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    sucre ik heb een draagzak maar dat hou ik niet lang vol ivm ks geen buikspieren meer he:) Af en toe loop ik wel met m rond vind dit zelf ook prettig zo lekker samen.
    Nog steeds stilte hier:) maar niet te vroeg juichen;)

IMG_0207.jpg

Even spammen met mn mannetje foto is al wel al van een paar weken geleden. zal nu ik weet er snel een recentere foto opzetten
    Bedankt voor de uitleg Lotuss

7. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    @minime- gebruik jij een speentje? Ik heb de combi van difrax, die floept er niet zo gemakkelijk uit.

@huis- ga toch even bellen met woningbouw, er staan hier drie huizen te huur misschien dat er 1 bijzit waar niet teveel aan hoeft te gebeuren. En in 1 zit een bad!!!

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Deetje, verstandig dat je gaat bellen. Een eigen huis is toch wel fijn hoor. En helemaal als er een bad in zit. :D

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @minime wat vervelend dat je je zo rot voelt. Ik pak emma altijd direct op als ze jammert maar soms is dat inderdaad heel erg vermoeiend.
    Op zo een dag dat ze de hele dag jammert doe ik haar in de draagdoek en dan kan ik alles doen terwijl ze lekker tegen me aan in slaap valt.
    Ik moet het dan niet proberen om haar terug te leggen want dan begint ze weer...
    O ik lees dat je een draagzak hebt. Daar krijg ik dus ook buik/rugpijn van en is ergonomisch ook niet heel erg verantwoord voor de heupjes.
    Ik heb nu een draagdoek en daarbij zit het gewicht veel meer verdeeld en voel je helemaal niet dat het zwaar zou zijn ofzo... ik weet niet of je in de buurt van zaandam woont maar anders mag je hem hier wel een keer komen proberen?
    Het eerste sprongetje duurde hier 2 dagen, het 2e sprongetje een dag of 4. Ik begin nu al weer te vrezen voor de 12 weken sprong...

@deetje is dat dorp waar jij woont ver van je ouders/vrienden/familie/bewoonde wereld af? Anders zou je het toch nog kunnen overwegen.
    En waar gaat Franks vader dan wonen als jij in zijn huis zit? Misschien is het wel lekker een huisje voor jou en Frank, zodat je voor je gevoel ook een frisse start maakt!
    En een bad is zo heerlijk! Ik gebruik Emmas badje nooit, wij gaan altijd lekker samen in bad!

@wendy die prikjes worden op het cb gegeven.

Emma is echt de hele dag aan het slapen. Ik denk dat ze antistoffen aan het opbouwen is door die prikjes. Ze had om 8 uur haar flesje en daarna zijn we in bad geweest en sindsdien slaapt ze.
    Ik heb haar om 1 uur maar wakker gemaakt voor een flesje want ik vind 5 uur zonder flesje toch wel de max. Ze slurpte hem in 1 keer helemaal leeg (150cc) en viel toen weer in slaap.
    Ik heb nog getempt. 37.4 dus weer normaal... Als ze weer niet wakker word maak ik haar om een uur of 5 wel weer wakker. Maak me wel een klein beetje zorgen ondanks dat het ook wel lekker rustig is... maar zal wel weer nergens voor nodig zijn

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik zat trouwens te denken, ik heb altijd zo veel lol hier op het forum en ik ken niet zo veel jonge moedertjes. Is het misschien leuk om over een maand of 2 als iedereen een beetje gesetteld is een keertje een meeting te organiseren? Ik ben eigelijk wel heel erg benieuwd naar hoe iedereen in het echt is... of hebben jullie hier geen zin in/tijd voor/behoefte aan?

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ deetje: Rompertjes zijn al snel niet meer dicht te krijgen inderdaad :p Heb ik hier ook last van.

@ Meeting: Lijkt me gezellig! ergens int midden van nederland zodat het voor iedereen te doen is lijkt me het beste :D

12. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Debby, wat een leuk plan! Lijkt me een goed idee. :)

Wendy, volgens mij bedoelde je waar op je kindje de prikjes komen. In het bovenbeentje en dan in elk been 1. :(

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja inderdaad, elk beentje 1 :( zo zielig!

14. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Nog een kledingmaatvraagje.
    Lucas is al best groot, maar draagt nog romper maat 50/56 (hema). Die zitten nog best goed. Maar binnenkort zal een maatje groter geen luxe zijn. Maar nu zie ik vaak 62/68. Is er nergens 56/62? Anders verzuipt hij er bijna in. Maat 62 alleen is ook nog enorm groot.

15. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    56/62 bestaat idd niet.
    Dat zul je steeds merken je hebt 50/56 62/68 74/82 enz.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    klopt, is een flinke stap van 50 naar 62. Mouwen zijn te lang bij 62 maar benen is perfect :p ons mannetje is redelijk lang in zn benen

17. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @Sucre: Maat 62/68 valt niet zo veel groter. Het paste Isis best redelijk vanmorgen. Het is wel zo dat bij verschillende merken de een wat groter uitvalt dan de ander.

@debby: dat ze lang slapen na prikjes heb ik al meer gehoord. Dus het zal er wel bij horen.

@loulou: jammer dat je gestopt bent met de BV. Maar 125 gram per week bijkomen is toch normaal? Dus dan heb je toch 500 op 4 weken? Ik denk ook wel dat ze periodes meer of minder groeien. Ik merk wel dat CBs echt niet zo pro-BV zijn.

@ryanne: hier slaapt Isis ook samen met mij in het grote bed, valt aan de borst in slaap en dan kan ik stiekum wegsluipen. Doe dit sinds een paar dagen en het werkt goed. Eindelijk begint er een ritme te komen.

@deetje: lekker een eigen huisje.

@mini me: ik laat Isis niet lang huilen. Het heeft hier weinig zin, want het wordt dan alleen maar erger.

18. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Debby een meeting lijkt me ook wel gezellig, moeten we wel kijken waar we elkaar ontmoeten want het moet voor iedereen te doen zijn.

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dagje prikken maar? ik stem voor ergens in nov (al :p)

Suggesties:
    - 15 november (zondag)
    - wie volgt?

20. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Zo, felicitas is weer weg. Heb niks gekocht verder. Zaten best leuke dingen bij, maar het is zo jammer dat je meteen de hele serie moet nemen van die dingen, is gelijk zoveel geld.
    Boven ligt er echter alweer een half wakker, heb net zijn armen langs zijn lichaam gelegd en flanellen luier eromheen gedaan, was zich aan het wakker maaien, was ie vannacht ook al zo mee bezig. Lijkt nu weer rustig te worden boven, dus hoop dat ik nog even bij kan lezen/reageren.

@ prikjes: lijkt me zo zielig, volgens mij ga ik tzt (15sep) zelf ook meehuilen haha. Hopelijk hebben jullie kids er niet te veel last van!

@ ritme: Kyan lijkt nu redelijk een ritme te pakken te hebben. Komt om de ca 4 uur en 's nachts soms (al is dat de laatste dagen niet meer voorgekomen) nog wat langer.

@ krampjes: hier zijn de krampjes sinds vorige week een stuk minder geworden, ze zijn in ieder geval veel minder heftig en veel minder lang aan een stuk door. Op aanraden van de arts bij het CB geef ik sinds vorige week voor en na iedere voeding wat Nutriton en dit scheelt echt heel veel hier. Dacht altijd dat het voor spugende beebs was, maar blijkbaar werkt het ook voor krampjes.

** helaas, toch weer wakker boven, straks verder, sla het wel even op ** Heb hem even in de box gelegd, maar vraag me af hoe lang hij dat volhoud, zal wel iets vroeger voeden worden. Was net klaarwakker en zodra ik hem oppakte begon ie naar me te grijnzen...zo lief! :) **

Inmiddels zijn we 3 uur verder en ligt hij weer op bed haha

@ lengte/gewicht: Kyan zat vorige week dinsdag (laatste meting tot op heden, gister stond ik voor niks bij het CB, ze was ziek en er was geen vervanging geregeld) op 4050 gram en 56,5 cm. Lang en dun dus. Was toen 150 gr aangekomen (week ervoor 90gr) en ben wel erg benieuwd naar afgelopen week. Morgen weer een poging om te wegen.
    Maatje 56 zit hier nog prima, in de breedte zelfs nog ruim, vooral broekjes.
    Kyan heeft overigens een heel smal koppie. Viel me van de week met de babyavond van de pufclub pas echt goed op. Geen babyvetjes bij onze kerel te bekennen 8)

@ Luiers: hier nog steeds maatje 1. Zeker die van pampers zitten nog ruim genoeg, de Kruidvat wat strakker maar kunnen ook nog.

@ pukkeltjes: Kyan z'n gezicht, nek, borst en oren zitten helemaal onder. Vorige week bij het CB gaf de arts aan dat het waarschijnlijk gewoon hormoonbultjes waren, maar dat er een kleine kans was dat het dauwworm (eczeem) is :(. Dat kon ze echter nu nog niet met zekerheid zeggen.
    De ene dag heb ik hier het idee dat het minder wordt, de andere dag is het weer net zo veel. Huidje is ook erg droog nu tussen/onder de pukkeltjes, dus smeer zijn gezichtje af en toe wel in met een creme (maar wil het ook weer niet te veel doen om de vette pukkeltjes niet te stimuleren).

@ babymassage/zwemmen: ga in ieder geval babymassage doen. Wil ook gaan zwemmen: vanaf hoe oud (nou ja...jong) kan dat eigenlijk?

@ slapen/huilen: laat Kyan eigenlijk nooit langer dan 10-15min huilen, komt ook omdat hij dan achter de adem gaat huilen en dat vind ik eng. Gelukkig huilt hij meestal alleen als hij honger heeft of krampjes heeft en niet 'zomaar'. Zo lang hij alleen jammert laat ik hem wel langer liggen.
    Probeer hem zoveel mogelijk wakker in bed te leggen, maar soms valt hij al zo snel in slaap op de arm (of 's nachts aan de borst) dat ik hem slapend wegleg. De ene keer slaapt hij dan prima verder, de andere keer wordt hij na 10 min of zo weer wakker.
    Ligt trouwens bijna altijd op zijn zij te slapen. Rug gaat soms ook goed, maar als hij dan krampjes krijgt kan hij z'n benen niet zo makkelijk optrekken door de deken en dan wordt hij giftig en zet het op 'n huien. Op z'n buik vindt ie maar niks tot op heden.

@ Meeting: lijkt me gezellig! :D

@ Loulou: Kyan is in ruim 5 weken ook nog geen 600gr aangekomen. Hier deden ze bij het CB daar helemaal niet moeilijk over, terwijl ik me juist wel zorgen aan het maken was (zeker na alle gewichten hier op het forum gelezen te heben). Ben nu wel erg benieuwd hoe hij het deze week heeft gedaan. Hier drinkt Kyan overigens afgekolft ook 180cc weg.

Nou, volgens mij ben ik zo weer aardig bij. Probeer de volgende keer wat meer persoonlijk op iedereen te reageren (met de nadruk op proberen :D8)).

Tot slot: dikke knuffel voor iedereen die hem nodig heeft of er gewoon graag een wil hebben! :)

Deel Deze Pagina