Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ballorig is zeker leuk, maar ook met zo jonge kindjes?

2. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    ze zullen in ballorig niet vreemd op kijken als ze gaan huilen. dat is een voordeel :)

3. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    @meeting- leuk. Vanaf hier is eigenlijk alles ver weg...

@maatjes- heb Frank al een poos in maat 62 van H&M, valt erg klein. Hema vind ik heel verschillend- sommige dingen vallen heel ruim en andere weer klein.

@huis- heb maandag een afspraak bij woningbouw. Vind het best eng om te verhuizen. Familie heb ik niet echt in het land en ouders leven helaas niet meer, de dichtstbijzijnde vrienden op een half uur. Weet dus niet precies waar ik een frisse start wil maken, heb ook geen baan dus vandaar dat ik overweeg eerst hier maar te huren. Maar dat hier al 5 (VIJF!) huurwoningen leegstaan zegt natuurlijk wel iets over dit dorp!

Hoop dat alle prikjes vandaag goed verlopen zijn voor iedereen,
    groetjes!

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ gyino: haha das waar!

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Damian had een mooie poep luier, papa lette even niet op en tijdens het hevige getrappel en gelach van Damian, kwam zijn handje en voetje in de poep terrecht. Meteen even Damian goed in bad gedaan en hij vond het heerlijk.
    Vorige week een badjasje gekocht voor na het zwemmen straks, maar die kwam nu wel goed van pas :D

6. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Meeting: Voor mij is eigenlijk alles ver reizen als ik naar utrecht moet bijvoorbeeld ben ik 7 uur aan het reizen als alles mee zit...
    3,5 uur heen en 3,5 uur terug... Dus helaas zal ik er niet bij zijn om kleine Jailey te showen...

7. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    deetje hij heeft idd een speen maar van bibi had nl gelezen dat de difrax een klein schild heeft waardoor hij schuin in het mondje kan komen. op zich werkt bart m er alleen uit als hij in slaap valt
    Wat goed dat je op zoek gaat naar een eigen plekje. Dat lijkt me uiteindelijk beter voor jou en frank

debby lief dat ik de draagzak mag proberen maar daarin word bart helemaal boos. ik had er 1 in mn kraampakket.
    zou me geen zorgen maken om emma wsl is haar lijfje idd hard aan het werk:) als ze goed blijft drinken is het goed toch
    leuk plan van de meeting!

nynke nouhier zijn ze wel van de bv hoor proberen je aan alle kanten ermee te helpen maar als het niet lukt dan helpen ze ook goed met de kv. tot nu toe goede ervaringen met het cb hier

gyino als bart eenmaal bij me ligt slaapt hij 8 van de 10 keer maar zie aan zn ogen hoe moe hij is in zn bedje.en ben van mening dat hij daar dan het beste af is. heb m vanmiddag zitten observeren en na een paar minuten slaap schrikt of word hij wakker en nawat in het rond te hebben gekeken gaat hij huilen. of hij word wakker en huilt bijna direct. het blijft lastig...

mama's met huilende babies die niet willen slapen: ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet de enige ben (al vind ik het niet fijn voor jullie natuurlijk) het steunt enorm om jullie verhalen te lezen. en tips uit te wisselen. Ik ga er hier nog steeds vannuit dat het een sprongetje is. En hoop op een betere week 6:)

kledingmaat de klein vallende maat 56 word nu toch wel te krap voor bart. maar dan vaak alleen bij de armen. ik leg alles maar op klein/groot vallend.

daffie wat voor bakerzak heb jij? wat fijn dat het lekker loopt met melvin:) geniet ervan

thuisblijfmoeder ik heb geen baan maar iedereen in mijn omgeving wel. Ik mis dan soms ook best wel het sociale contact. ik ken verder geen jonge moeders hier in de buurt en vind dat best jammer.
    half september start er als het goed is een groep voor jonge moeders. misschien dat ik hier leuke jonge moeders ontmoet. zijn er meiden die dit herkennen?

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ mini me: dit herken ik maar al te goed, hier ook een thuis blijf moeder. Vriendin van mij is nu 37weken zwanger en kunnen niet wachten om onze ukjes samen te showen aan iedereen :D maar buiten haar ken ik ook verder niemand, zij gaat ook weer gewoon aan het werk (parttime) en tja, dan zit ik maar weer thuis, zou best wat meer sociaal contact willen met anderen maar hoe...

9. @ meeting gezellig!
    @ slapen ze heeft t tot 14.45 volgehouden. Toen een fles van 120cc en daarna tot half 6 vrolijk en rustig geweest. Toen weer gaan slapen en nu krijgt ze van haar tante de fles.
    Ben zelf een stuk relaxter als het zo goed gaat.
    Normaal zit ik gespannen te luisteren of ze huilt en wordt daar wat gestresst van wat die kleine natuurlijk ook voelt.

hier ga ik babyzwemmen vanaf 12 weken. Ze is echt een waterratje dus denk dat ze het heerlijk gaat vinden.

Babymassage hebben we in september. Is drie keer een uur en lijkt me heerlijk ontspannen voor die kleintjes. Ik doe het met een vriendin en dan komt ze bij ons thuis.

@ deetje wat zou dat heerlijk zijn, een plekje voor jullie zelf

ik heb van de week besloten dat ik maar drie dagen ga werken ipv 4. Heb er lang over nagedacht maar nu Frédérique er eenmaal is vind ik drie dagen genoeg ;)

Wat een lieve foto's zeg!!
    Krijg mijn foto's hier niet geplaatst, alleen de link

10. mini me woonde jij niet in Maastricht?

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Deetje, in welk gat woon jij? Of bij welke plaats woon je in de buurt? Is het een idee om wel in een ander dorp te gaan wonen? Bijvoorbeeld verhuizen naar een plek waar wat meer te doen is, of dichter bij je vrienden of zo? Dan heb je een goede middenweg tussen niet te ver bij de papa van Frank en ook dat je zelf op een fijne plek zit.

Minime, wat voor groep start er? Bij jou in de stad of zo? ;)

Ryanne, wat een goede beslissing tav je werk! Kan je straks nog meer genieten van je meisje.

We hebben morgen al de 1e les babymassage. Hier 5 bijeenkomsten van 2 uurtjes. Ben erg benieuwd hoe Lucas er op gaat reageren.
    Zo even een eindje wandelen, het is nog mooi weer.

12. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Deetje het is mooi dat je rekening wilt houden met de vader van Frank maar je moet ook goed naar je eigen leventje kijken. Weet niet wat voor werk je straks wilt gaan zoeken maar het is voor jou ook belangrijk dat je daar dichtbij zit en straks voor Frank dichtbij een kdv of een school, ik noem maar een paar dingen. Zou proberen om toch in de buurt van je vrienden te gaan wonen want ik denk dat je hun straks wel nodig bent als je er alleen voor staat. Misschien ook goed om meer afstand van je ex te nemen en dat lukt niet echt als je in hetzelfde dorp blijft wonen.
    Misschien is het wel een handige oplossing voor op dit moment want misschien heb je wel gelijk woonruimte voor jezelf, kun je daarna rustig om je heen kijken voor iets ander. Succes met deze moeilijke beslissing!

13. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    oke net even een paar stress uurtje achter de rug.
    voor manlief helemaal die zat er echt door heen.
    zo erg zelfs dat hij zijn stem verhief tegen logan, niet heel erg maar toch; "ja heb dan even geduld" was het wat hij zei.
    ik schrok me helemaal rot en heb hem weg gestuurd wat vind niet dat je je frustratie op zo'n kleintje moet uiten.
    snap het ook wel hoor en hij was er zelf ook heel erg van geschrokken.
    we hebben logan nadat hij een beetje rustig was geworden in bad gedaan en daarna lekker laten drinken.
    en even tegen alle plannen in hem bij mij in slaap laten vallen want tja deze moeder wilde eigelijk ook even geen baby gehuil meer horen.

"arm kindje van me wil je zo graag helpen maar weet soms niet wat er met je is.
    vergeef me alsjeblieft als ik iets fout doe, denk maar zo dat ik het met alle liefde en goede bedoeling doe."

@ deetje: kom je toch gezellig naar almere. het is hier best gezellig
    en ik vond het als kind zijnde prima om in hier op te groeien.
    hebben onze kids gelijk al een vriendje :)

@ roozjuh: ooh wat een geweldige badjas, vind alles van tijgetje zo leuk. hij is echt om op te eten.

@ mini me: ja inderdaad even slapen hij schrik wakker, waarom zou ik niet weten gaat wat rond kijken of zet het gelijk op een brullen.
    vlak voor het eten hadden we even succes.
    had hem in een lakentje gewikkeld en zo in bed gelegd. hij heeft wel
    20 minuten geslapen. dus dat was succesvol. jammer genoeg huilt hij nu alweer een uurtje.
    toch maar misschien een puckababy kopen???
    ik weet het niet hoor.

jonge moeders: ik zou best wel wat meer jonge mama willen ontmoeten.
    niet direct omdat ik sociaal contact mis das is er genoeg maar meer om
    de problemen die ik tegen kom te kunnen bespreken en als steun.
    ben daarom ook echt heel blij met jullie en dit forum.

nou ik maak het niet laat vanavond. ik hoop dat Logan weer slaapt tot 1 uur. dan kan ik ook even wat uurtjes maken.
    knuffels en liefs gyino

oja heb nog een leuk filmpje,
    logan die aan het kletsen is met zijn draakje
    http://www.filmpjes.nl/v/XTQ13ZV7jd6

14. meiden slaap lekker en ik hoop voor iedereen een lange nacht :D

15. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Gyino, leuk filmpje! Vraagje, waar heb je dat shirt vandaan bij het filmpje met de mobiel? Die is helemaal te gek!

Lekker slapen allemaal!

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @jonge moeders ik heb wel een paar collegas van mijn man met kleine kinderen waar we goed mee omgaan maar die zijn al weer wat ouder. En de jongste van mijn beste vriendin is bijna 6...
    Laatst zag ik bij de dokter een vrouwtje met een klein babytje dus ik wilde een gesprekje met haar aanknopen maar ze deed heel chagerijnig. Ik heb het gevoel dat alle jonge moedertjes hier in de buurt niet echt open staan voor contact. Ik krijg al een chagerijnige blik als ik alleen maar in een kinderwagen kijk...

17. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Ryanne nee ik woon niet in Maastricht maar in noordwijk zuid holland:)

Sucre vannuit het cb worden er groepen gestart voor nieuwe moeders dan heb je 8x eens in de 2 weken een samenkomst en praat je over hoe het gaat waar je tegenaan loopt en drink je met elkaar koffie geloof ik. Verder weet ik nog niet hoe het verloop is.
    Maar het lijkt me wel leuk aangezien ik dus niet werk.

gyino *He bah wat verdrietig van je man ik kan me voorstellen dat hij er zelf van schrikt.Wel fijn dat jullie m daarna samen verzorgd hebben.
    *vanmiddag heeft bart 45 minuten geslapen en de rest van de middag bij mama in de draagzak. vanavond gaan wandelen ligt hij heerlijk in het rond te kijken met die kraaloogjes en dan ben ik helemaal verliefd op m. zucht....wat is het soms toch dubbel.
    *Wat een super draak waar heb je die gekocht? Doordat hij zo groot is en zo fel gekleurd is is het makkelijk voor hem om mee te spelen lijkt me.

Wat is dit toch een fijn forum ook ik ben blij met jullie allemaal:D
    Jullie hebben mij echt de dag door geholpen. Dikke kus

Ga ook maar niet te laat naar bed mn man is nu bart de fles aan het geven en ik hoop dat hij daarna gaat tukken. Morgen werkt hij thuis en komt mn zus tutten met bart en helpen in huis. Lekker niet alleen
    maar de meest belangrijkste mensen om me heen:)

SLAAP LEKKER ALLEMAAL EN HOPEN OP EEN LANGE RUSTIGE NACHT

18. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    hi mensen, idd moeilijk waar ik nu heen wil- eigenlijk wat spirit zei, straks dichterbij werk en vrienden maar misschien goede tussenoplossing hier. @sucre- ik woon bijna in de waddenzee, ten noorden van Leeuwarden.
    Morgen gaan we nog 1 keertje als 'gezin' paar daagjes weg. Beetje afsluiten...
    En dan moet ik gewoon voor mezelf kiezen! Frank werkt lekker mee, is ontzettend gemakkelijk, maakt de meest aandoenlijke geluidjes.. Goe-goe enzo. En dan met zo'n lieve lach *smelt*.
    Dat hummeltje heeft recht op beide ouders en liever op deze leeftijd nog geen uren in de auto heen-en-weergesleep. Lastig hoor.

19. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    tot zondag dus!

20. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Deetje probeer te genieten van het laatste weekendje weg als 'gezin'.
    Ik dacht misschien vind je het leuk als ik binnenkort eens bij je langs kom, ik val ook bijna in de waddenzee dus we zitten bij elkaar in de buurt, we hebben elkaar als eens kort ontmoet in het MCL, misschien vind je het leuk om Marissa ook eens in het echt te zien, ik heb Frank al mogen bewonderen in het ziekenhuis maar hij is vast al super gegroeid!

Deel Deze Pagina