Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ik bedoel eigenlijk dat onze Liv dat zelf niet wil.. Ze vindt het prima als ze slaapt, maar als ze wakker is, dan wil ze niet alleen zijn.. Ben dus eigenlijk benieuwd wanneer ze zichzelf wat kan vermaken?

Als ze nu wakker is, dan is ze even stil om naar je te kijken, maar begint al snel te jengelen.. Nu weet ik wel dat ze nu niet lekker in haar velletje zit en dat het daarmee ook te maken heeft, want ze had dit eerst wel.. Kon ze echt een half uur aandachtig naar me kijken! Ik mis het zo!

x

2. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Goedemiddag meiden!

Heb ik eindelijk even tijd om te reageren, zijn we inmiddels verhuisd haha:), maar heb jullie weer gevonde!

Heb nog niet bijgelezen, maar in ieder geval voor iedereen die ik nog niet gefeliciteerd had (en dat zijn er nogal wat ben ik bang..... :)):

VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE KLEINTJES!! DAT JULLIE MAAR NET ZO MOGEN GENIETEN ALS DAT IK DOE!

O jee, er komt geluid van boven...hopelijk houd hij het nog even vol haha..

Even korte update van deze kant:
    Het gaat hier erg goed, al heeft Kyan erg veel last van krampjes en gilt dan echt de hele buurt bij elkaar. Hierdoor hebben we heel wat lange dagen en zeeer korte nachten gehad. Inmiddels gaat het wel wat beter en heeft hij ze wat meer overdag en wat minder heftig als voorheen. Vindt het wel enorm zielig voor hem, dat huilen gaat echt door merg en been en doet pijn aan mijn moederhart! Daarbij heeft hij de neiging om als hij heel erg overstuur is aan het einde van zijn huil-uithaal zijn adem in te gaan houden....beetje eng.
    Eerst infacol geprobeerd, dat hielp niet, nu aan de cinababy en lijkt dus wat beter te gaan momenteel (ik juich nog niet te hard, dachten we vorige week ook even en toen begon het weer van voor af aan....).
    Maar goed, verder huilt hij eigenlijk nooit, hooguit een beetje als hij honger heeft.
    Verder blijken we helaas spruw te hebben, dus kyan een gel en mama een creme. Gelukkig voor hem lijkt hij er geen last van te hebben, in tegenstelling tot ikzelf...tepels enorm pijnlijk en jeuken!! Hopelijk gaat het snel weer over (iemand enig idee hoe lang het duurt voor het beter wordt?).

De tijd vliegt wel voorbij zeg! :$ En als ik dan terugkijk denk ik echt, waar is die tijd gebleven haha :) Wist wel dat je druk kon zijn met zo'n kleintje, maar zó druk...
    Ach, hopelijk krijgt hij gauw wat ritme en komen we weer aan wat meer dingen toe (zoals het huishouden ;) en het forum hier natuurlijk)!

Afgelopen dinsdag naar het CB geweest en Kyan weegt nu 3810 gram, was ca 250 gram aangekomen in een week, dus volgens mij prima.

Ligt nu voor het eerst in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer ipv op onze kamer in de wieg en moet zeggen: dat is goed gegaan, heeft lekker 2,5 uur geslapen daar.

O, hij is nu echt wakker, ga gauw naar boven! Probeer weer actief mee te lezen en te reageren! :)

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Linda, als Liv niet lekker in haar vel zit, is het extra moeilijk voor haar om haarzelf te vermaken.

Heb je haar al eens in de wipstoel buiten gezet? Vlakbij een raam? Dan kan ze de wolkjes zien (vandaag lastig) en hoort ze allemaal rustgevende geluidjes.

Onze wipstoel kan heel plat en Lucas vindt dat altijd wel heel lekker.

4. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Oh! Dat kan ik wel proberen! :) Thanks Sucre!

Kelly, welkom back! ;)

Liv ligt nu nog lekker te slapen! Met haar armpjes en beentjes wijd, zo lekker ontspannen! Moet zeggen dat het vandaag weer een stuk beter gaat, maar dat wil nog niets zeggen natuurlijk!

Ik zie trouwens dat Liv best zwaar is vergeleken met andere baby's van haar leeftijd! Haha! Ze heeft ook echt van die spekbeentjes en armpjes ;)

xx

5. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    hier geen kleertjes gekregen, en maar goed ook, want had zo goed als alles al zelf gekocht. Wel centjes waarmee ik zelf kan kopen wat we mooi vinden :)

Laissje kan wel makkelijk es 'wakker' in de box of in haar wipstoeltje. Meestal valt ze dan na een tijdje in slaap en een enkele keer vindt ze het leuker bij mama :)

Dat wipstoeltje is hier een goot succes trouwens, het kan helemaal plat en vibreert, het maakt haar erg rustig. Ook hangt er een speelboog aan waar ze nu toch al begint naar te kijken.

In de box vindt ze het leuk met een muziekje (ik heb drie muziekdoosjes-poppetjes gekregen ;)), ff muziekje aan en dan is ze wel een tijdje rustig...

Huilen is elke dag op een vast uur als ze haar valse krampjes heeft of te wel als ze honger heeft of als ze in bad moet, daar vindt ze nog altijd niks aan...

Grts

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ boxpakjes: er zitten wel leuke tussen, maar die kom ik zelden tegen. zal er wel foto van maken

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn 2 boxpakjes. verder heb ik er nog 2 gekregen maar die zijn lelijk. deze zelf gekocht. opzich handig

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Kaatje, welkom back meis. Veel juli-kindjes hebben last van krampjes en spruw. Balen he. Wel fijn dat jullie zo genieten van de kleine man.

Sabbe, als je meisje in bad gaan zo vreselijk vindt, waarom ga je dan niet douchen met haar? Of vindt ze het aan- en uitkleden vervelend?

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Roozjuh, dat rechterpakje is echt heel schattig!

10. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Oeps, ik bedoel Kaatje i.p.v. Kelly!

Haha, zie nu pas dat Liv naast me wakker in haar wiegje ligt! Ik ga haar zo maar eens voeden!

xxx

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    van die rechter heb ik er 2 :D in maatje 50 en 68 volgens mij ook nog. vond die idd erg schattig

12. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Hallo alle juli mama's :D

Zo de verhuizing naar het nieuwe topic is achter de rug;) Wat een fijn idee dat alle juli baby's helemaal gezond ter wereld zijn gekomen. Nu kunnen we lekker hier verder kletsen over poepbroeken krampjes en natuurlijk de eerste lachjes. (al hebben een aantal mama's die al gezien geloof ik:))

Hebben jullie ook zo een last van de hitte. PPfff zal blij zijn als het weer omslaat. Het scheelt denk ik ook dat wij geen tuin hebben:(
    Ben genoodzaakt om binnen te zitten want met een baby van 3 weken ga je nu toch ook niet op pad.

Vandaag alleen in de ochtend de borst gegeven, heb onwijs zere tepels. Wil ze even wat rust gunnen. Merk dat Bart met de fles meer regelmaat heeft dan met de borst. We zien wel hoe het loopt, het is geen moeten. Ik heb in ieder geval mogen voelen hoe het is om je kindje aan de borst te hebben. Ik voelde me eerlijk gezegd wel afgewezen dat bart niet aan de borst wilde. Maar daar heb ik nu geen last meer van:D

Hoe snel hebben julie kraamvisite gekregen bij ons is er nog bijna niemand geweest. Misschien omdat ik een keizersnede heb gehad, of het vakantietijd is of te warm. maar we hebben overwogen om zelf mensen te gaan bellen hihihi
    Mijn man hed een maand vrij en we zijn bang dat iedereen gaat bellen na die tijd....zucht.
    qua kleertjes dit hebben we 3x gehad en allemaal in grotere maatjes. gelukkig hebben de mensen hierover nagedacht.

Ik ga nog even bijlezen op het bevallingsforum:)

Succes in de warmte en tot snel

13. passie83

passie83 Actief lid

12 nov 2008
    133
    0
    0
    student
    appingedam (groningen)
    Goedenavond dames,
    Diantje, Vlekkengek, Theeleut en Maartjeh gefeliciteerd met de geboorte van jullie wondertjes. Nu zijn alle juli mama's bevallen van hun wondertjes, de maand is snel gegaan vind ik.

Morgen is Celéne alweer 4 weken oud, gaat erg snel zeg.
    Onze spruw is gelukkig voor 90% over en dat na 6 dagen, we hebben een amandel-achtig drankje gehad, daar moet ik 4 keer per dag 1 ml verspreid door haar mondje druppelen (wat ze overigens erg lekker vind, ze smakt elke keer als een gekke als ze dat medicijn krijgt haha) en wat op mijn tepels smeren, het flesje is bijna leeg, dus daar zijn we straks ook weer vanaf.

Ook ben ik sinds gisteren echt ongesteld geworden, dus het gewone vloeien is nu over. Ik ben nu ook bijna een week aan de pil en dat gaat ook goed, wel heb ik weer last van puistjes bleghh.
    Onze kraamhulp hebben we maar 3 dagen gehad, want Celéne lag de eerste week na haar geboorte in het ziekenhuis. Wel hebben ze van het kraambureau geregeld dat mijn controles wel gedaan werden terwijl ze in het ziekehuis lag, dus dat was wel erg goed geregeld. Het was wel erg hectisch toen Celéne eindelijk thuis was, want onze kraamhulp moest informatie van 8 dagen in 3 dagen proppen, dus erg veel te onthouden. Maar gelukkig heeft ze ook veel in het kraamboek geschreven als geheugensteuntje. Maar het was echt een schat van een vrouw, deed heel veel in het huishouden en hielp mij erg goed met alles en bekommerde zich om Celéne als ik 's middags een dutje deed, dus gewoon toppie allemaal. Als we een 2e krijgen, wil ik haar weer als kraamhulp hebben.

Krampjes heeft Celéne ook regelmatig last van, maar lekker troosten en knuffelen wil ook goed helpen, ze laat dan een paar scheten of ze poept der luier vol en dan gaat weer. Ook doorslapen 's nachts gaat af en aan, de ene keer slaapt ze 5 á 6 uur door en de andere keer meld ze zich na 3 of 4 uur, maar goed dat komt ook over een tijdje wel goed. Hopelijk slaapt ze over een maandje of 2 wel goed door 's nachts.

Hier is het ook hartstikke warm, achterthuis kunnen we overdag niet wezen, want we wonen in een tusseneengezinswoning, dus het is gewoon té warm. Celéne slaapt aan de voorkant en daar schijnt de zon maar 1 uurtje per dag, dus daar is het gewoon lekker koel en kan ze lekker slapen. Ze ligt nu ook gewoon alleen in een romper in haar bedje.

Zelf geef ik nog steeds een combinatie van bv en kv, want mijn melkproductie blijft erg matig, wat ik erg jammer vind, maar ja is niets aan te doen. Celéne drinkt nu 5 á 6 voedingen van 135 cc per dag dus dat gaat wel goed. Spugen doet ze gelukkig niet zo heel veel meer, maar ze zit wel erg onder de puistjes door mijn bv, maar dat trekt ook wel weer weg.

Ik ben ook bijna weer op mijn startgewicht, nog 3 á 4 kilo. (was 66 kilo toen ik zwanger werd en toen ik op het laatst liep was ik 86 kilo) 6 dagen na de bevalling was ik al 10 kilo kwijt, dus het gaat erg goed.

Water geef ik Celéne ook wel tussendoor, vooral met deze hitte, ze vind het wel lekker, maar de eerste slokje trekt ze toch wel een vies snoetje, erg grappig om te zien haha. Wij hebben een groot bad achterthuis staan en daar zijn we gisteren voor het eerst met Celéne in geweest, vond ze erg lekker haha. Onderaan een foto van papa samen met Celéne in bad.

Merk ook dat ze elke dag wat meer kan, sinds een paar dagen volgt ze me al een beetje als ik rond haar bedje loop en ze kan al heel geïnteresseerd kijken naar dingen met felle kleurtjes. Ook lacht ze al een beetje, echt mooi om te zien.

Vind het wel erg druk overdag, Celéne voeden, schone kont geven, op bedje leggen en dan komt het huishouden en de boodschappen ook nog bij, dus ik zit bijna geen moment stil, laat staan dat ik overdag een dutje kan doen, dus ik ben blij als ze 's nachts een beetje doorslaapt.

Zelf moet ik ook nog steeds wennen aan het feit dat ik mama ben. Ook toen ik net bevallen was, voelde ik me toch wel erg leeg, maar dat herkennen jullie vast wel.

Morgen bellen ze weer van het cb voor het weegspreekuurtje, dan zal die vrouw denk ik wel weer hier komen om Celéne te wegen. Zal haar dan gelijk vragen hoe het zit met de inentingen, want daar heb ik eergisteren ook bericht van gekregen.

Roken doe ik sinds de bevalling helaas wel weer, maar we roken wel uitsluitend buiten, tegen bezoek zeggen we ook dat ze buiten moeten gaan roken en dat gaat goed gelukkig.

Kleertjes hebben we ook heeeeel veel gekregen van vrienden en familie en gelukkig zitten daar heel veel leuke dingen tussen. Ook heb ik van mijn broer en van mn opa en oma een waardebon gekregen van een babywinkel hiero dus ik kan voor 75 euro lekker gaan shoppen straks als Celéne wat groter is, dus kleertjes zal ze niet tekort komen hihi.

Zo dat was een heel verhaal maar moest ook heel wat kwijt. Mijn kleine meid huilt nu een beetje, dus ik ga gauw naar boven om haar uit bedje te halen. Iedereen nog een fijne aaf gewenst.

14. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

@ Lachjes: vandaag mag ik geloof ik wel zeggen dat Kyan écht gelachen heeft!! (anders heeft ie wel erg veel last van stuipjes gehad vandaag haha). Zo schattig! Smelt helemaal van m'n lekkere mannetje!

@ minime: wij hebben vanaf dag 1 al kraamvisite gehad en begint nu wat rustiger te worden. Zo dadelijk nog een stelletje en morgenavond mijn oom en tante. Er zijn hier dagen geweest dat we 3x daags bezoek hadden (zelf zo ingepland hoor, dus niet vervelend of te druk), vind het nu wel lekker dat het wat rustiger is, nu gaan we zelf wat meer op pad mét Kyan!

@ Kleertjes: hier wel redelijk wat kleertjes gekregen en gelukkig het meeste ook erg leuk. Geen boxpakjes, maar allemaal stoere broekjes met shirtjes.

Ga even e.e.a. klaarzetten voor de visite en nog een wasje ophangen, volgens mij moet dat nog wel drogen vanavond.....

15. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Ook ik heb redelijk wat kleding gekregen. En ja daar zaten ook verschrikkelijke dingen tussen! Of maatje 50 wat ze na dag 1 al niet meer aan kon! Weet je wat ik ermee gedaan heb?! Opletten van welke winkel het vandaan komt en dan er domweg mee terug gaan. Ik kon bij alle winkels het gewoon terug brengen en weer wat anders voor uitzoeken! Dus nu heb ik alleen maar leuke kleding in de kast....

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    lol ANi, heel smerig maar wel slim ;) weetje wat ook zo dom is. ik kreeg kleding van die dikke jasjes enzo, met maatje 50 .... eh HALLOW! tis JULI!!!!! tis 30grade gekke mensen.... en dan zo'n dikke jas in maatje 50 kopen. dodo's!

17. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeieavond dames,

heb niks gelezen maar wou toch heel graag even kwijt
    dat mijn meissie nu 1330 gram boven haar geboortegewicht zit met mama's melk!! Helaas gaat de BV niet hoe het moet, ivm aanleggen maar als wij allebei gestress geraken heb ik nog een mooie kolf;)

Wens iedereen een fijne avond

18. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @ diana: eindelijk kan je genieten van je kindje.
    gefeliciteerd. nu vol op genieten.

@ wendy: kom op meid. het is echt vervellend om je kleintje zo te horen huilen.
    ik moet eerlijk zijn maar ik vind het advies van het cb niet echt geweldig.
    tuurlijk mag je kindje wel even huilen maar niet lang hou voor mezelf 10 min aan en vind dat al lang.
    als hij dan nog huilt pak ik hem toch op.
    hopelijk heb je straks een betere nacht.
    sterkte en een dikke knuffel.

@ deetje: het is echt heel vervelend om alleen veder te gaan.
    zeker als je samen hebt besloten om een kindje te nemen en een gezinnetje te zijn.
    maar weet je meid misschien kan je beter de knoop door hakken.
    misschien krijg je dan meer rust en ook zeker meer zekerheid over je eigen kunnen.
    ik bedoel het niet naar hoor en heb echt met je te doen.
    maar probeer het een beetje van de andere kant te zien en je goede moet te geven.
    we zijn ervoor je en steunen je met zijn alle.
    vind je echt dapper.

@lelijke kleertje: ja daar hebben wij ook een paar van.
    wij gende er over om een foto te maken en dan snel weer uit te doen. :p

@ kaatje: dat achter de adem huilen schuint inderdaad heel eng te zijn.moet eerlijk bekennen dat ik dat mijn ouders he aangedaan. zelf zo erg dat ik flauw viel. sterkte ermee.

gisteren heeft Logan van 22:00 tot 02:00 geslapen heerlijk. hoopte dat het vandaag weer zo ging maar nee hoor.
    hij is al een uur aan het huilen.
    papa heeft hem even overgenomen want ik was de hele dag al in touw met hem.
    hij zal wel last van de warmte hebben. hij wilt jammer genoem geen water hebben. heb al een paar keer geprobeerd om dat te geven.
    een beetje lauw want helemaal koud vind ik zelf ook niet echt lekker.

nou ga er maar even bij zitten want hij huilt nog steeds.
    hopelijk slaapt hij zo wel en hebben we nog zelf een paar uurtjes slaap.
    slaapse iedereen

19. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    het is idd vooral het aan-en uitkleden dat ze vreselijk vindt. eens in bad is ze som wel rustiger.
    Geeneen van m'n andere kindjes had zo'n schrik daarvoor.
    Een douche heb ik trouwens (nog) niet. Wij hebben een erg groot bad (waar de kindjes samen in gaan ;))

grts

20. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    morgen all

Deel Deze Pagina