goedemorgen! En hebben jullie een beetje geslapen met de kleintjes? Arthur heeft goed geslapen, hij kwam om 3 uur voor een voeding en is daarna meteen weer in slaap gevallen dus heerlijk geslapen verder! Ewout en Marijn zijn vandaag met mijn zus naar Sprookjeswonderland. voor het eerst dat ik nu thuis zit zonder de jongens! Dus vandaag een vertroetel dagje voor Arthur! Hij heeft weer erg last van krampjes vanmorgen dus lekker bij me zitten vandaag en drinken zoveel hij wil
hier ging het goed Voeding om 22 uur (maar dat was maar een slokje), om 3 uur en dan om 7.30 uur. Niet slecht dus, want ze slaapt altijd direct na de voeding
@ Gyino: ja, dat achter de adem huilen (wist overigens niet dat dat zo heette, weer wat geleerd ) is inderdaad heel eng. Durf hem daardoor ook nooit te lang te laten liggen als hij huilt, veel te bang dat hij dan weer dat trucje uit gaat halen. Gelukkig huilt hij meestal ook alleen maar als er wat is (honger of krampjes), dus hoeven we hem meestal ook niet te laten liggen. Hebben jullie nog een beetje geslapen vannacht? @ Sabbe: hier nog een die aan/uitkleden helemaal niks vindt! Behalve van de week toen hij net gegeten had, toen vond ie het niet erg haha. @ all: gisteravond van 22.30-23.30 laatste voeding gegeven, Kyan sliep daarna nog niet meteen, maar om 0.30 gingen we dan uiteindelijk allemaal slapen. Meestal komt hij dan na de laatste voeding rond een uur of 2 /3, maar vannacht pas om 5u!! Heerlijk een keer een paar uurtjes langer slapen. Vervolgens kwam hij om 7.30 omdat ie krampjes had, maar sliep na het geven van de speen nog even door tot 8.30. Daarna naar beneden gegaan om te voeden, maar meneer was mijn tepel aan het kauwen ipv eten, dus maar weer de speen. Uiteindelijk om 9.45 echt gedronken en sinds 10.45 ligt ie weer lekker boven in z'n grote bed. Benieuwd hoe lang hij het volhoud, hij slaapt overdag nooit zo veel en zo lang. O, daar zal je hem alweer hebben haha Even kijken of we hem nog blij kunnen maken met een speentje, dat helpt soms nog wel. Tot later wellicht!
Logan wilde gewoon nog wat te drinken hebben. ja he wist ik veel dat je na 2 borsten nog honger kon hebben. nou ja de buren zijn nu ook op de hoogte dat we een kindje hebben om 23:30 gingen we slapen en om 2 uur kwam hij al weer. wel wat snel na zoveel drinken maar oke. om 5:30 nog wat drinken en daarna om 8:30. maar dan ben je ook wel wakker hoor tot 12:00 want denk dan niet dat je na zo'n nacht gelijk weer slaapt. dus heerlijk met papa en mama alles in huis bekijken en gekke bekken trekken. dat is toch wel heel erg leuk hoor. zo ik ga ook nog even snel een uurtje slaap pakken. fijne dag alle. gyino
Lelijke kleertjes: Hahaha hier ook gehad hoor al valt t mee. Heb ook heel veel in mt 62 gekregen, terwijl ik zelf ook al zoveel had gehaald. De meeste dingen draagt Yannick dan straks ook maar 1 of 2x zoveel is t. Ik geef de kleren weg aan familie of vrienden, maar de 3e wereld bak is ook een goed doel toch!? Maatje 50-56 is hier echt passe inmiddels. Vanmorgen had Y een flesje van 150cc op, 2 uur later had hij weer honger en nam hij een flesje van 180cc!!! Hopelijk slaapt hij nu wel ff een paar uurtjes met die volle buik. Ik probeer naar 5/6x 180 toe te werken ipv 7x150. Verder is hij onwijs zoet en lief. Hoor em de hele dag niet en als hij wakker is krijgen we glimlachjes en een hoop geluidjes omdat hij reageert. Zo lief. Gisteren een dagje alleen met de kleine man gaan winkelen. Lekker naar Amstelveen geweest en geshopt. Helaas wel grotere maten voor mij, maar ben al begonnen met 3x in de week hardlopen dus hopelijk kunnen we weer snel in mt 38-40 al gaat er momenteel nog geen gram vanaf ondanks bewegen en weinig eten!!!!!!! Deetje en wendy heb echt met jullie allebei te doen. Allebei andere situaties maar wel erg naar voor jullie beiden. Sterkte en een knuffel!
180cc?? dat krijg ik er bij mijn mannetje dus echt niet in he hij drinkt zo om de 3uur en dan 130cc en die krijgt hij vaak met moeite op. nu met dit warme weer komt hij soms net als Yannick 2uur later alweer aanzetten en drinkt dan gerust nog een hele fles op. als hij te vaak om fles komt vragen dan geef ik hem beetje water ipv melk. dan heeft ie gewoon dorst met dir warme weer
Lees dat sommige al grote flessen aanbieden....Hier mag ik nu sinds afgelopen disndag flessen van 135cc (en dat 5x per dag) geven....daarvoor zat ze nog op 100cc, maar toen had ze wel steeds honger. Heb het idee dat ze nu af en toe ook nog wel meer zou lusten dan die 135cc. Wat wegen jullie kindjes nu die al zoveel krijgen?
Ani: goeie tip over die kleertjes ik ga er idd gewoon mee terug hopende dat ik iets anders mag uitzoeken... Jailey ging om 11:30 slapen en s'nachts werd ik wakker en ik keek op de klok en het was 3 uur maar ze lag nog te slapen toen viel ik weer in slaap en om half 7 werd ik weer wakker en heb ik me mam eruit gestuurd om eens te gaan kijken maar ze sliep nog heerlijk en was zelfs boos dat ze wakker gemaakt werd... Toen hebben we d'r een flesje gegeven 100 cc en ging ze weer verder slapen haha...
Hallo meiden! Gisteren een betere dag gehad met Liv, ze begint weer wat op te knappen naar mijn idee! Gisteravond om kwart voor 9 voeding en toen kwam ze pas om kwart over 1! HEERLIJK! Ik heb tussendoor lekker geslapen! Vervolgens kwam ze om half 4 en om 6 uur, toen bleek ze nog honger te hebben en vervolgens lekker tot half 9 geslapen en mevrouw tot kwart over 9! Lekker nachtje gelukkig! Ik ga vanmiddag wel ff helemaal bijlezen en reageren op iedereen! Tot dan! xxx
Carla: Yannick woog afgelopen maandag 5110 gram en t aantal flesjes was prima zeiden ze op t CB. Hij is ook echt al flink en heeft t blijkbaar gewoon nodig. Linda: Heerlijk dat je ff wat rust hebt gepakt toen Liv sliep. Shceelt een hoop he?! Als je continue maar bezig bent met de kleine word je zelf ook helemaal gek en kom je nergens meer aan toe. Shay: Jailey doet t goed zeg! Lekker een nachtje doorgeslapen dus. Ik ging vannacht ook bij Yannick kijken en legde hem op zn andere kant van zn hoofdje ivm voorkeurshouding, daar werd hij wakker van. Anders had hij t misschien ook wel de nacht volgehouden. Ben benieuwd wanneer onze man gaat doorslapen, zou wel heerlijk zijn. Roozjuh: Ja water is ook een goed idee met dit weer ja. t Is ook zo zielig voor die kleintjes, liggen maar op hun rug in de hitte. Ik leg Yannick ook vaak op zn zij, kan zn ruggetje doorluchten hahaha.
Jeetje wat een gewicht... 5110 gram! Welke maat kleding draagt hij dan? Emma weegt 3680 gram en draagt maatje 50/56. Ze krijgt ongeveer 7x 120/4 aangeboden maar drinkt het niet helemaal op. Vannacht heeft ze van 23.00 uur tot 3.30 uur geslapen. Het gaat helemaal de goede kant op!
haha ja het ruggetje is helemaal bezweet na een tijdje damian heb ik 3uur geleden op zn buikje gelegt maar hij vind t wel goed zo denk ik want ligt nog steeds in diepe slaap zo maar even wakker maken voor de fles en dan weer terug op zn ruggetje
debby: maat 62 dus al. Sommige rompers en truitjes 50 of 56 hoor, hij is niet dik, weet niet waar al t gewicht zit eigenlijk. Lol. Roozjuh: Op zn buikje slapen!? Dat vindt Yannick dus echt niks. Vond mn eerste ook vreselijk. Gekke kinderen blijkbaar........
5110?!?! ik heb mijn uk nog niet gewogen bij CB maar gok dat ie rond de 3700 zal zijn máx. denk dat dat zelfs nog overdreven is want ons mannetje is lekker dun, geen baby vetjes maar is daarintegen wel erg lang. 31-juli gemeten op 57cm dinsdag maar eens wegen ookal heb ik donderdag eerste CB afspraak. Wat kan ik daar trouwens verwachten bij CB afspraak ??? wat controleren ze allemaal enzo ?
hier foto van onze uk op de buik! dit was eerste keer dat ie zo sliep. hij wilde het eerst ook niet, maar toen hij op mij in slaap viel heb ik hem dus gewoon zo neer gelegt in zn box terwijl hij nog door bleef slapen en sinds dien vind ie t heerlijk, maar ook lang niet altijd hoor
@Loulou79 Dan is je meisje al veel aangekomen! Goed hoor.. Ik vind het knap dat je het volhoud BV geven! @slapen Iris had wederom een hele goeie nacht. Kreeg om 22.30 laatste fles en kwam pas om 7.00!!! Ik geniet enorm van de nachten die ik lekker kan doorslapen... En nu ligt ze alweer een poosje te pitten waardoor ik lekker me huisje heb kunnen poetsen. @ Mouschy Heerlijk of niet dat je nu een dagje alleen je aandacht kan vestigen op Arthur?! Gaat het al beter met de krampjes? @ flesvoeding Op het CB zeiden ze dat het per kind heel verschillend is wat ze drinken. Je moet het een beetje op gevoel doen. Het kan zijn dat je wel elke week moet ophogen. Als ze de fles telkens goed leeg drinken en niet teveel spugen en zich sneller komen melden is het weer tijd voor een ophoging. @ Robine Voor mij wordt het ook wel weer tijd om te gaan shoppen, maar er moeten nog wat kilootjes af... Ik eet ook niet veel en beweeg volgens mij genoeg maar het gaat bij mij ook niet hard hoor! @Carla Hoeveel weegt Dinja dan? @ Roozjuh Ik vond het niet veel voorstellen bij het CB. Ze gingen eerst wegen en meten en daarna moest we naar het CB arts. Ze vroeg hoe de bevalling was verlopen en hoe het nu gaat met ons als gezin etc. Daarna ging ze Iris helemaal nakijken en beantwoorde ze nog evt vragen. wat een schattige foto!
mijn popje ligt ook soms graag op de buik... ze drinkt gemiddeld 100 ml nu en dat 6 keer per dag. Ze weegt 4.600 kilo. Mijn jongens dronken in die tijd gemakkelijk 130-150 weg en meer dan 6 flessen. Heb het idee dat over 't algmeen meisjes daar anders in zijn (mijn oudste dochter was ook zo als laiss'je) Fijn weekend all!! Grts
Hè Wendy wat rot! Frank kan zichzelf ook niet in slaap huilen, maar bij hem helpt met de wagen wiegen en een speentje soms wel. En idd wat Sucre zegt: zoek hulp, iemand die even een uurtje of 2 op hem kan passen zodat jij een ommetje kan maken (ZONDER sigaretten!!) Roken is een slecht idee maar dat weet je zelf ook wel, ik moet ook oppassen niet in die valkuil te stappen maar ik hou me vast aan het idee dat een niet-rokende moeder een goed voorbeeld is, minder kans dat kind gaat roken. Kauwgom? Sterkte meid! @roozjuh idd waren er veel op 8 juli hè. Ik had vantevoren al gezegd dat ik niet langer dan een week over tijd zou zijn omdat het dan volle maan was. Frank gaat ook steeds meer huilen, soms wel een uur aan een stuk (ik merk dat ik toch wegdommel ook al ligt hij naast me, *schaam*. Volgens mij speelt de warmte ook mee? Ik leg nu vaker aan omdat hij ook wel dorst zal hebben. Hij ligt nu in de wagen met een muskietennet eroverheen, in t-shirt en luier daar waait het tenminste nog wat. Hier ook geen felle zon gelukkig. Spirit dank je! En alle anderen, fijn om bemoedigende woorden te lezen. @kraamzorg- was hier he-le-maal geweldig. Nu moet ik zeggen dat we een 'senior' hadden ivm het relatie-gedoe, kregen we een doortastende dame die al 30 jaar in het vak zat. Geen gezeur, geen flauwe regeltjes, gewoon mij verzorgen (elke dag een groot glas versgesneden fruit, dat soort dingen) de baby verzorgen, stofzuigen en sanitair. Perfect! en met kleertjes hebben wij supermazzel: hele stapels en echt ALLES is leuk! Verder: Frank wil 's avonds tot best laat drinken, na twaalven. Dan komt hij 's nachts 1 keer en dan rond 6-7 uur. Meestal slaapt hij daarna verder maar vanochtend dus niet . @passie- ik heb ook zo'n goedje dat naar amandel ruikt, maar ik moet na elke voeding met een gaasje door de mond. Gaat niet echt soepel natuurlijk... Tot later! en nogmaals iedereen bedankt voor de be/aanmoediging...