Dinja heeft helemaal geen last gehad van de prikjes van gisteren. Ze weegt nu 5250 gram en is al 59 cm lang!
vanmorgen naar het cb geweest en de eerste prikjes gehad, ze moest wel erg huilen! Daarna nog even gehuild en tijdens het aankleden was ze alweer stil. toen kwam er een baby binnen die ook net de prikjes had gehad en moest natuurlijk ook huilen, toen deed ze gezellig weer mee met huilen! Ze is nu 4835 gram en 54 cm, 4 weken geleden was ze 4060 gram en 52 cm. Ze heeft net weer een fles gehad en ze slaapt alweer. We mogen met haar naar de oogarts want het ene oogje blijft meer dicht zitten dan het andere. Ze wilden het nog wel een maand aankijken maar ik had zelf zoiets van kan dat niet meteen, ze lieten het aan mij over om te beslissen nu of over een maand. Zal een afspraak maken bij de ha voor een verwijsbrief. Gisteren was de dochter van mijn vriend hier en ze wilde graag skeeleren, kwam ze thuis met een hele zere pols. Ze huilde van de pijn dit is niets voor haar want ze huilt niet zo gauw. De huisarts maar gebeld want ze kon de afstandsbediening niet eens optillen met die hand. Mochten door naar het ziekenhuis en bleek toch gebroken dus nu heeft ze de arm in het gips. Vanmorgen wel naar school gegaan met een paracetamol maar ze had nu heel veel pijn dus haar moeder houd haar de rest van de dag thuis. Kan ze lekker op de bank onder een deken een filmpje kijken.
@Spirit, jeetje, dan doet ze het ook goed hoor... groeit flink! En wat vervelend van de dochter van je vriend. Hoop dat de pijn snel afneemt en dat ze dan lekker weer haar ding kan doen. Een ongelukje zit helaas in een klein hoekje @Shira... ik heb op het moment hele slechte dagen en redelijk goede dagen. Nadeel is dat je op een goede dag teveel doet en dat dan in de middag weer moet afzien... prednison begint zijn werk nu een beetje te doen, maar ik moet heel erg opletten met wat ik doe. Gelukkig kan ik wel weer goed slapen, en werkt de kleine man hier daar ook heel goed in mee Mama is dus wel blij! Liefs Snuffeltje
meiden weet je waar ik nou écht zin in heb! Mn dekbed pakke, op de bank ploffe met een glas cola, zakkiej chipjes en een goeie jank film weet iemand nog leuke films over zwangerschap en/of baby's?? Zoals Juno (Die film was helemaal GE-WEL-DIG!)
ik ben ook 10 juli bevallen, maar dan van een dochter, ook zij was bij de geboorte 3250 gram en 51 cm, toevallig zeg haha
Goedemiddag dames, Logan is weer helemaal bij van zijn prikjes. gister nog een beetje hangerig maar vandaag weer lekker vrolijk. hier ook een heerlijke ochtend gehad. had hem mee naar zolder genomen zodat ik kon strijken. Logan zat in zijn wipstoeltje voor de spiegel zichzelf te bewonderen. ook heeft hij vandaag zijn handje ondekt. heel erg leuk om te zien. even kijken, dan in je mond stoppen, mmm dat is vreemd, weer kijken en lachen. helemaal super ook gaat hij in zijn geluidjes verschillende toonhoogtes maken. heel lief om te horen. @ duimelijn: dankjewel @ loulou: ik geeft nu 's ochtends bv en een keer 's avonds. ik kolf het op het moment alleen nog maar omdat ik dan gewoon zeker weet wat Logan binnen heeft. @ mirandab: wat voor slaapmiddel hebben jullie er doorheen gedaan?? wel lekker hoor dat alles zo goed gaat. @ ani: ligt er een beetje aan. als Logan in mijn armen in slaap valt dan probeer ik hem wel in zijn bedtje of op zijn buikje in de box te leggen. ben ik bij iemand op bezoek dan in zijn weigen. als hij in zijn wagen thuis in slaap valt laat ik hem daarin liggen. het is nog niet voor gekomen dat hij op zijn speelkleed of uitzich in de box in slaap viel. maar ik denk dat ik hem daar zou laten liggen hoor. @ roozjuh: nee geen leuk film over zwangerschap of zo. waar ik altijd bij kan weg dromen zijn die engelse kostumdrama's heerlijk. lol daarnet belt onze kdv, of ons kindje al geboren is. uuh ja we zijn 4 weken geleden langs geweest met hem. nou ja kan gebeuren. zo ga nog even wat dingen doen. voor de kleine wakker wordt. fijne dag alle, gyino
@debby: ja, nog steeds aan de bv. Maar heb ook mijn ups en downs hier in. Dacht dat het goed ging, maar vandaag leek ze niet tevreden. Veel huilen, veel aanleggen, weinig slapen en net toch maar een flesje gemaakt. Nu is ze voldaan en slaapt ze. Soms zou ik ook liever flesjes geven. Dan weet ik wat ze binnen krijgt en dan is er ook meer regelmaat en slaap. @BV: geven hier nog veel mama's BV of zijn de meesten toch al over op de fles? Ondanks al het gedoe hoop ik zeker 6 maanden vol te houden en daarna nog een paar keer per dag tot ze 1 jaar is.
Hallo dames, Hoe is het met jullie? Wanneer moeten jullie eigenlijk weer werken?? Ik 1 oktober......ik vind het niet erg om straks weer te werken en om lekker ff onder de grote mensen te zijn, maar ik weet zeker dat ik heel veel moeite ga krijgen om Dane "achter te laten" bij het kdv. Dane heeft maandag zijn prikjes gehad en is hier goed van slag van geweest. Hij wordt nu nog steeds gillend wakker. Ook moet ik hem iedere keer als hij wakker is 10 minuten op zijn buik leggen. Hij vindt dat echt vreselijk, maar ja het moet....ff doorbijten....ook voor mama want ik ben woensdag weer naar de dokter geweest voor die peesontsteking in mijn duim/pols (als dit het is) en nu moet ik 21 september naar de orthopeed. Ik heb alleen geen pijnstillers meer en het duurt nog 1,5 week voordat ik terecht kan en dan is het nog afwachten wat het precies is......ik verga van de pijn!!! De dokter zei dat ik het tot die tijd rust moet geven....Ja, dat gaat ook echt met een kleine van 9 weken.... pppffff....sorry voor dit ego bericht meiden....als je denkt dat het ff goed gaat, gebeurt het volgende weer. Groetjes, Wendy
nynke: Wat grappig dat jullie ook in sunparks waren. Wij waren er een weekendje en voornamelijk voor plopsaland.Zeker jammer van t zwembad, maar ach we kregen elke dag 50 euro tegoedbonnen dus hebben er leuke dingen van op t park kunnen doen. Jullie ook in Plopsa geweest?> Vond sunparks overigens wel duur in vehouding tot de kwaliteit. Beetje verouderd allemaal he. Wij hadden huisje 421. Debby: Vannacht gaat Emma vast ook doorslapen hahha. Maar ik juich nog niet te vroeg hoor, t was nu maar eenmalig en Yannick slaapt alweer bijna de hele dag. MirandaB; Wat een lief mannetje is Xander. Smelt Ani: De fysio heeft 3 oefeningen gegeven, t is dus meer dat wij iets moeten doen met Yannick. Verder moest zn bed de komende 3 dgn schuin aflopen en vanaf t weekend gaat hij slapen in een side sleeper. We waren idd in een huisje ff een weekendje. Slaapt Iris al door? En ik leg Yannick meestal in de box overdag en s avonds in zn bedje.
@Wendy, he wat vervelend zeg! Hoop dat de kleine snel opknapt en weer vrolijk wordt! Wat je duim betreft.. neem anders ibuprofen of paracetamol voor de pijn... zeker als het niet te hebben is! @Nynke, ik geef nog altijd volledig borstvoeding en blijf dat ook doen zolang als mogelijk is. Het is makkelijk en ik vind het ook erg gezellig om een momentje met mijn mannetje te hebben voor mezelf. Hoewel hij zich wel in een kwartier "aftankt" en dan al klaar is :S Letterlijk Snelle Jelle!
Werken: Pas 6 januari.........na de kerstvakantie. Lang leve t onderwijs Maar dan ook maar 2 dgn in de week hoor. Beterschap voor je peesontsteking! Balen zeg zal wel zeer doen.
@ Miranab, gefeliciteerd met je zoon!! Wat fijn dat de prikjes zo goed zijn gegaan. En heeeeerlijk om gelijk vanaf het begin nachten door te slapen!!! Mooi ventje!! @ Robine, heerlijk doorgeslapen dus Wel balen dat de ander dan 3x komt, anders was het helemaal een super nacht geweest! En het is idd wel gezellig om je hummeltje lekker bij je te hebben liggen Stoere kleertjes van Yannick zeg!! @ Ani, Thijmen slaapt overdag meestal in de box, alleen na de ochtendvoeding en na de laatste voeding ligt hij in zijn bedje. Vind het wel gezellig om hem lekker bij me te hebben, plus dit vonden we handig om verschil tussen dag en nacht te maken! @ Debby, ja, zo'n knakjes heeft Thijmen ook last van. Maar hij is wel lenig genoeg om zijn voetjes in zijn mondje te kunnen stoppen. Succes meid, laat je even weten wat ze er van gezegd hebben? @ Carla, fijn dat Dinja geen last heeft gehad! @ Spirit, je meisje is goed gegroeid zeg! Nu hopen dat ze geen last krijgt van de prikjes en dat ze snel geholpen kan worden bij de oogarts. En wat sneu zeg voor de dochter van je vriend. Hopelijk wordt de pijn snel minder! @ Snuffeltje, toch op die redelijke dagen proberen iets rustiger aan te doen, hoe lastig dat ook is! (Ik weet er zelf alles van hoe lastig dat is. Ik liep met 20 weken zwangerschap al met bekkeninstabiliteit dus heb al die tijd een behoorlijke stap terug moeten doen...) @ Roozjuh, klinkt goed, filmpje op de bank, hihihi @ Gyino, wat fijn dat Logan al geen last meer heeft van de prikjes! Als ik jou zo hoor is Logan aardig snel met z'n ontwikkeling of niet? @ Nynke, zo'n dag hadden we hier ook laatst. Ik bleef maar aanleggen, elk half uur zo'n beetje, vanaf half 3 's middags tot half 10 's avonds was hij onrustig en aan het huilen... Ik geef dus ook nog steeds volledig BV maar 's avonds doen we de BV in een fles met flink wat Nutriton er doorheen. Dan moet hij wat harder werken en is ook lekker moe zodat hij lekker slaapt! Meestal zo rond de 180cc dan. Hij kan het daar mee redden tot de volgende ochtend, nu al 3 dagen dat hij wel wakker werd 's nachts, maar geen honger had! Ik wil ook gaan proberen om het een half jaar vol te houden! Zo maar lekker even met z'n drietjes op bed liggen, lekker tv-tje aan, chipsjes erbij, Roozjuh heeft me aangestoken, hihihi
@wendy: ik moet 26 oktober weer werken. Ik vind het wel erg om weer te gaan werken. Echt als ik het zou kunnen betalen dan zou ik direct stoppen met werken. Nou ja, vanavond maar de staatsloterij afwachten @nynke: ja de bv is soms frustrerend maar je geeft je meisje wel het beste wat je kan geven. En als je 6 maanden wilt volhouden zit je al op helft! @robine ik hoop echt dat Emma vannacht doorslaapt! Maar ik mag niet klagen want ze slaapt meestal van 11 tot 4 en dan wil ze een flesje. Daarna weer in haar bedje en dan wordt ze om een uur of 7 weer wakker, maar als ik haar dan bij mij in bed leg (zonder flesje) slaapt ze tot een uur of 10 door. Tegenwoordig ligt Emma dus elke ochtend bij mij in bed. Misschien zou ze eerder doorslapen als ik haar de hele nacht bij me zou houden maar ik slaap dan niet zo lekker. Ze wil alleen echt slapen als ze zeg maar op haar zij ligt met haar hoofd op mijn arm en ik op mijn andere zij naar haar toe lig. En op een gegeven moment wordt mijn arm dan lam haha. Mijn nichtje is eergisteren bevallen van een meisje. We waren maar 5 weken van elkaar uitgerekend maar de meisjes schelen nu wel 12 weken doordat ik te vroeg ben bevallen en zij te laat. Ze is heerlijk thuis bevallen en zonder complicaties en hoewel ik het haar van harte gun was ik toch wel een klein beetje jaloers. Zij heeft haar meisje direct 24 uur bij dr enzo. Vindt het wel slecht van mezelf om jaloers te zijn terwijl ik zelf een prachtige dochter heb. Er zijn veel ergere dingen in de wereld. Ben vandaag op pad geweest om een kraammand voor haar te halen. Ik heb luiertjes gehaald en zwitsal producten en ik heb een t shirtje besteld met de naam van haar dochter erop. Ik heb er nog een aantal kleertjes van mezelf die ik ooit gekocht heb maar die emma nooit gedragen heeft ingedaan. Nu maar hopen dat we snel op bezoek mogen komen!
hallo allemaal ik wou alleen even zeggen dat ik wel mee lees hoor, alleen elkekeer als ik wil gaan reageren begint Sylke te huilen en dan komt er dus niets meer van, en daarna zijn jullie al zo'n eind verder dat ik de draad kwijt ben. komt wel weer, kost alleen even wat tijd.
ego: Ongesteldheid: Ik hier en verder op het forum allemaal verhalen over de eerste ongi dat het zo erg is enz... maar ik ben ongeveer 3 weken na mijn bevalling begonnen met de pil en vrijdag laatste pil ingenomen en maandag verloor ik een beetje bloed dus ik dacht nou nu gaat het komen hoor maar het bleef de hele tijd weinig en dinsdag was het iets meer maar nog niet veel en gister precies hetzelfde en nu weer helemaal niks meer... Ik snap er niks meer van aangezien iedereen zegt dat die eerste ongi zo veel en erg is wie weet heb ik het wel andersom en heb ik er door me bevalling minder last van gekregen of ben ik nu gewoon aan het hopen dat dat zo is haha zou erg prettig wezen... Wippertje: wij hadden een wippertje van fischer price maar dat ding ging na 2 weken al kapot kwam zo een brom in de muziekjes... Dus terug naar de winkel en we kregen een nieuwe maar die moest besteld worden maar wat bleek nou hadden ze die niet meer dus nu hebben we het nieuwe model een groen met een papegaai aan een blad boven d'r en het is een soort schommel... Maar ze vindt hem heerlijk 5 min in dat ding en mevrouw is vertrokken haha...
@ ongesteld: ik ben al 11dagen ongesteld!!! dit lijkt mij niet goed? Dit is 2de menstruatie na bevalling. Ben nu met 2de pilstrip bezig en heb de 1ste naar 2de strip doorgeslikt zodat ik op vakantie vorige week kon zwemmen (niet dus!) eerste dag dat ik 1ste pil van 2de strip had genomen werd ik ongesteld! Dit is nu al 11dagen lang zo....
Aaarrrggghhhh, Liv wil gewoon niet slapen! Ze doet alleen slaapjes van zo'n drie kwartier en dat maar twee keer per dag... Word een beetje krankzinnig hier, kom niet aan mezelf toe... Sorry, moest er ff uit! Sorry voor mijn ego!