Kom ff snel reageren. het boek oei ik groei vind ik persoonlijk een heel fijn boek om te lezen, erg herkenbaar wat erin staat!! Winterjasje heb ik niet echt want ze ligt toch nog deze winter in de wandelwagen en heeft daarin een dekentje en in de maxi cosi heb ik ook een hele fijne fleece wikkeldeken voor de winter. Denk dat een echte winterjas dan te warm is en vind het ook onhandig, ze heeft hier gewoon dunne jasjes aan. snuffeltje heftig zeg in de schuldsanering, ik weet wel je moet het gewoon doen met wat je hebt maar het lijkt me erg moeilijk in jou situatie met kleine kindjes. Sterkte met de pijn!! Nieuwe mama's welkom en veel kletsplezier hier gewenst! Ik ben weer weg want ik krijg zo een oppaskindje!
Middag! Kom net terug van de fysio, moest voor mezelf maar ze is met Frank bezig gegaan, ze vond hem overstrekken en niet stevig genoeg in zijn hoofd. De linkerarm gebruikt hij te weinig. Ze vond het zeker gezien de situatie (stress, ook voor Frank) belangrijk er bovenop te zitten. Nu moet ik woensdag weer, maar dan voor mij Snuffeltje- heftig joh, maar fijn dat je je redt! En die pijn is vreselijk voor je, wanneer kreeg je nu uitslag van de onderzoeken? @roozjuh- lijkt me lastig, smetvrees. Pas op dat je het niet overdraagt op de kleine! Ze bouwen juist weerstand op door overal mee in aanraking te komen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat vreemden aan je kind moeten komen, dat slaat toch nergens op? Ik had laatst een paar vieze kinderhanden zomaar in de wagen, maar ja die weten niet beter. @daffie- voor jou ook sterkte! @bv- begin nu wel erg te twijfelen nu ik er alleen voorsta. 's nachts eerst borst, dan aanvullen met flesje, boeren, verschonen- ben je zo een uur verder. En die constante twijfel/afwachten of hij dit keer genoeg heeft aan borst... Verder lukt het aardig, ben de woonkamer anders aan het indelen en morgen met vrienden nieuwe tvkast en kapstok halen. Karwei had leuke aanbiedingen! Groetjes!
Goedemiddag allemaal, Hier even een egobericht. Ben van het weekend niet zo spraakzaam geweest, maar dat heeft een rede. Ik ben er namelijk achter gekomen dat mijn meiden (vooral nienke) slachtoffer zijn van een groep jongens (van een jaar of 9 á 10) die seksuele spelletjes met hun deden. Hoe lang dit gaande is weet ik niet, maar ben er hevig van geschrokken toen ik mijn oudste dochter uit de speeltuin ging halen omdat ik visite kreeg die mijn meiden ook graag wilden zien. Ik weet als geen ander wat voor impact dat heeft op kinderen daar ik het zelf meegemaakt. Ik zit midden in een verwerkingsproces van alles wat ik meegemaakt heb en dan krijg ik dit erbij en dat is even iets wat ik niet zo goed kan verwerken. Ik zit niks anders als te huilen en voel me vreselijk schuldig. Heb de politie hierover gebeld maar die kunnen hier niks mee omdat die jongens nog geen 11 zijn, maar moet wel melding doen op school en bij het AMK. Hopelijk snappen jullie dat ik even niet zo spraakzaam ben. Moet even eerst alles op een rijtje krijgen. Als afleiding lees ik wel mee dus probeer het wel bij te houden. Zodra ik even beter in mijn vel zit reageer ik wel op iedereen.
Daffie- wat verschrikkelijk! Je hebt nog hulp toch dat je je verhaal kwijtkunt? Kan hier ook hè! Maar wat een eikels bij de politie? Probeer eens bij zeden? Iemand moet toch actie ondernemen, naar de ouders van die jongens, en het lijkt me niet dat jij je daarmee bezig moet houden! Veel sterkte meid!
@daffie: wat erg. Belachelijk dat ze zeggen dat ze nog geen 11 zijn. Of zoiets dan ongestraft kan blijven. @deetje: ik vul 's nachts bv nooit aan. In het ergste geval komt ze heel vaak 's nachts. Vannacht was weer zo'n nacht. Ik heb of stuwing of ze komt vaak. Er zit helaas nog geen goed ritme in de nachtvoeding.
Hoi Nynke, geef jij alleen bv of ook fv? Jij hebt toch ook een poos niet goed bv kunnen geven? Breekt het je dan niet op? Of juist niet misschien, omdat je kunt blijven liggen. Ik twijfel heel erg wat ik nu moet doen, omdat ik ook erg moet wennen aan de nieuwe situatie en dan is een tevreden baby wel prettig!
@Deetje, ow jee, dus nu allebij aan de fysio? Wel fijn dat ze er meteen bij insprong natuurlijk! EN kun je in de nacht niet gewoon proberen om alleen BV te geven? Ik weet niet wat vermoeider voor je is, een extra keer voeden of eerst voeden en dan een flesje erachteraan geven. Laat hem lekker naast je slapen, dan hoef je ook niet op te staan! Hoop dat je snel een ritme gaat vinden hierin, kan me voorstellen dat je het niet echt fijne hebt met die stress erbij. Ow ja, en ik krijg de 28ste de uitslagen pas...ben erg benieuwd! Daffie, jeetje meid, wat heftig allemaal! Het zit je ook echt niet mee! Praat er wel over hoor, ook hier, gooi het er maar uit! Ik vind het wel vreemd dat de politie niets kan doen... je hoort toch wel vaker van kinderen jonger dan 11 jaar die zoiets doen? Hoe dan ook, AMK inschakelen zou ik zeker wel doen, zij werken nauw samen met de politie weet ik uit ervaring. Hoop dat ze er geen nare dingen aan overhouden, dit heeft natuurlijk wel een impact! Sterkte ermee en een dikke knuffffffff! Logisch dat je niet op iedereen reageert, geeft toch niks!!!!!
@ smetvrees: het valt wel mee hoe erg ik het heb. Vroeger was het veel erger, ik dronk niet uit blikjes, want waar zijn die allemaal geweest, waste 3x, per keer mn handen, soms wel 30x op een dag. Nu vandaag de dag ga ik nog steeds nergens naar openbaar toilet tenzij ik weet dat het goed schoon is, trapleuningen raak ik niet aan want 10.000 man doet dat per dag, uit glazen drink ik niet als ze niet van mezelf of vrienden/familie zijn. In restaurant alleen met rietje, tja tis soms wel erg om rietje te vragen in een restaurant ofzo, schaam me vaak dood maar ik heb té vaak een glas gehad waar je nog lippen op ziet! Of lippenstift, bah dat is toch gewoon smerig, en dat zijn dan alleen de glazen waar je het op ziet. LOL ik draai nu beetje door maar ik vind het gewoon vies als jij met je mond zit waar andere ook met hun mond zitten. Ik laat het zeker niet overgaan op mijn kind, ik ben zelf gelukkig bewust dat ik zo ben en dat het soms gewoon dom is, maar zoals je al zei, kinderen moeten hun afweer systeem ontwikkelen.
Daffie ik lees met kippevel je verhaal! Wat verschrikkelijk wat er is gebeurd en dat de politie hier niets aan kan doen! Meid wel melden bij de AMK. je mag altijd hier je verhaal doen en je mag me ook een pbtje sturen hoor! Deetje fijn dat de therapeute gelijk naar Frank heeft gekeken en hier iets aan doet. Ik hoop dat je gauw een goed ritme kan vinden met de voeding en als de bv je te zwaar wordt in je eentje kun je altijd helemaal overstappen op fv. Gewoon doen waar jij jezelf het beste bij voelt!! Roozjuh ik houd ook niet van glazen waar nog lippenstift opzit van mijn voorganger in een restaurant hoor!
ffies snel rageren lijkt wel of er hier maar 12 uur in een dag zit Ga om 14 uur naar de mama groep. oei ik groei word hier ook dankbaar gelezen, pak eruit wat ik belangrijk vind. heb ook het werkboek en spreekuur op de bank. Via marktplaats, dus als iemand nog een boek wilt ze staan er voor 7,50 scheelt toch weer de helft. het grote boek weet ik niet kreeg ik van mn schoonzus. Fysio het gaat goed met de fysio dus dat word nu 1x per 2 weken. uit eten was gezellig alleen heb ik een neefje van 3 die nogal verwend is. HHmmm lastig, mond op slot en je concentreren op iets anders hihihihi YEEEEHAAAAh Bart heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen ben zo trots op m om 22.30 in de tummytub ivm flinke kramp, lekker even getuttled om op te slomen en toen een flesje en lekker slapen. Om 24 uur kwam hij nog 1 keer voor een flinke boer en wat winden (sorry voor de vieze praat) Oma had m niet goed laten boeren sávonds en wij denken dat dat het was hadden er beidde niets van gezegd wil toch ook geen wijze raad in een restaurant gaan zitten geven. Maar de volgende keer doen we dat dus wel hebben we al besloten En toen was het half 8 super hoor! Deetje heel veel sterkte, het zal best wennen zijn alleen. Maar onthoud dat dit het beste is voor jou en je mannetje. Daffie wat verschrikkelijk zit je verhaal hier met kippenvel te lezen. Hoe komen kinderen van die leeftijd op dit soort dingen? Kan je de ouders hier niet mee confronteren via bv melding bij kindermishandeling of zoiets? Je weet dat je hier altijd terrecht kan he snuffeltje Lekkere ex nou zit jij nog met de shit (sorry) alsof je niet genoeg aan jezelf hebt. Hou vol hoor meid! Roozjuh hoe is het mama uurtje verlopen lekker geknuffeld hihi Robine ja we wonen niet zo heel ver van elkaar af zag ik. Er zitten hier flink wat meiden die het om wat voor reden erg zwaar hebben ik wil tegen jullie allemaal zeggen dat ik het zo knap vind hoe jullie er mee om gaan. stuk voor stuk een dikke knuffel Nou moet ik me nog haasten om op tijd te zijn dus zeg ik toedeloe8)
@ Daffie: meid wat erg zeg bah! Zieke mensen lopen hier ook rond op de wereld. Als je weet wie de ouders zijn zou ik even een bezoekje brengen aan ze. Sterkte meid! @ mini me: mama uurtje ging goed het was flink krijsen totdat ik de voordeur opende om de hond uit te laten. Zodar Damian buiten is en de zon ziet, keert de rust terug en geniet hij van elke seconde, heerlijk om dat te zien Maar zodra we weer binnen kwamen terug van hond uitlaten, begon het huil momentje weer dat overging in flink krijsen weer. Een warme fles melk doet soms wonderen hij ligt nu heerlijk te slapen met zn knuffeltje Hebben jullie meiden dat ook, als je uk heerlijk ligt te slapen of lekker ligt te spelen, dat je gewoon uren naar je kleine kan kijken en dan van elk moment geniet Het moeder gevoel is het mooiste gevoel op aarde!
@deetje: ik geef vanaf het begin al 's nachts bv. Dat gaat goed, overdag ging het niet zo goed. Ze slaapt wel naast me of in de co-sleeper. Je valt sneller in slaap omdat je niet hoeft op te staan. Overdag gaat het hier nog steeds niet goed. Kan het ook ff niet meer opbrengen om haar praktisch de hele dag aan de borst te hebben met hazeslaapjes tussen door. Denk dat ik maar weer ga kolven overdag. @roozjuh: ik heb ook smetvrees, niet meer zo erg als een paar jaar geleden. Bij mijn oudste was ik er nog erg mee bezig, maar hoe ouder hij wordt hoe makkelijker ik het kan loslaten bij hem. Ze zitten zelf overal aan met hun handen en stoppen ze net zo makkelijk in hun mond.
Kristel, wat is Yentle een mooi meisje! Spirit, ik hou het donker op Lucas zijn kamer. Overdag heb ik de gordijnen ook dicht, maar hou ik een streepje licht over. Hij slaapt beter als het donker is en verwart dag en nacht gelukkig niet. Hoe gaat het nu met je voet? Hopelijk versprijdt de reuma zich niet naar andere gewrichten. Knuf! Pooh, wat fijn dat Bob weer helemaal happy is! Leuke foto's gezien van je kids! Linda, hoe gaat het nu met Liv? Slaapt ze goed in haar eigen bedje? En hoe gaat het drinken? Nog steeds zo onrustig? Lucas drinkt meestal ook erg onrustig. Maar ik wil nog niet stoppen met de BV. Geef jij nu 1x per dag KV? Roozjuh, wat fijn dat het goed ging op vakantie met Damian en dat jullie het zo lekker hebben gehad! Nicole, hoe gaat het nu? Slaapt jason weer goed? Handleiding zou wel eens handig zijn he, voor onze kleintjes. Hoe is het met je toeschietreflex? Bij mij lukte het kolven ook opeens niet meer en daarom gebruik ik nu neusspray met oxytocine om het tsr op te wekken. Werkt heel goed! Gyino, hoe gaat het met Logan? Wat komt hij vaak voor een voeding zeg, kan me voorstellen dat dat erg vermoeiend is. Kan je niet toch proberen er minimaal 3 uren tussen te laten? Dann drinkt hij nl meer, omdat hij enorme honger heeft, waardoor hij er ook weer langer tussen kan laten zitten. De chiropracter nog gesproken? Lucas krijgt 5 voedingen en niks tussendoor. Dat gaat prima zo. Ip hebben baby's niks extra's nodig tussen de voedingen door. Tenzij het echt heel heet is, dan kan een klein beetje water goed zijn. Deetje, hoe gaat het nu met jou? Minime, hoe gaat het? Huilt Bart weer wat minder? Meilan, wat fijn dat het weer goed gaat met je! Ani, op verjaardagen geef ik Lucas niet aan iedereen hoor. Hun probleem als ze dat niet tof vinden. Nadat mijn mans tante die streek laatst uithaalde ben ik veel voorzichtiger. Even Lucas eten geven. Tot later!
goedemiddag dames, @ shira: geen patatjes gegeten, we zijn naar de stad gelopen en door in een eetcafe een salade genomen. toch wat gezonder. heb hem dus helaas niet kunnen laten schrikken. komt nog wel een keer @ snuffeltje: hopelijk is het gelukt om bij het stadhuis te komen. lastig dat je zoveel pijn hebt. wanneer kreeg je ook alweer uitslag van de onderzoeken? aanraken kindje: ik heb het er ook niet op als vreemde me kindje aanraken. en inderdaad als die persoon sterk ruikt. nu roken albei me schoonouders en wij roken niet. als we daar even op bezoek zijn geweest dan kan je gelijk al je kleren in de was gooien. moet wel eerlijk zijn zins ze weten dat ik zwanger was hebben ze niet bij mij in de buurt gerookt. en roken nu ook niet bij Logan in de buurt. dus ben daar erg blij mee dat ze dat respecteren. @ debby: fijn dat je nu eindelijk weet wanneer je geholpen wordt. wel minder dat je 2 dagen moet blijven. @daffie: heb hier even geen woorden voor. meid wat erg, voor jou en ook voor je kids. en wat super belachelijk dat de politi er niks mee doet omdat ze geen 11 zijn. waar moet het toch heen met deze wereld. @ mini me: heerlijk dat Bart heeft door geslapen. hopelijk gaat hij het nu vaker doen. is je draakje al binnen en hoe vind bart hem? @ roozjuh: ja inderdaad ik kan uren kijken naar Logan als hij speelt of slaapt. zou dit gevoel inderdaad nooit hebben willen missen. @ sucre: we proberen inderdaad er zowiezo 3 uur er tussen te laten. maar dan als nog drinkt hij soms 80 of 90 cc. moet wel eerlijk zijn dat het nu al beter gaat nu we speen nummer 2 hebben gehaalt. hij had daarnet 130 cc gedronken dus ga proberen om er 4 uurtjes tussen te laten. wie weet. 's nachts gaat het trouwens echt veel beter dan een week geleden. hij komt nog maar 1 keer en dan heel vroeg 's ochtends 6.30 ongeveer. dus ben daar wel blij mee. volgens het cb was het niet erg als er niet echt van een ritme in zit als hij maar wel goed blijft groeien. denk dat het allemaal wel komt als we met hapjes gaan beginnen. over hapjes trouwens gesproken wanneer begin je hier eigelijk mee. de ene zegt met 6 maanden en weer een ander zegt 4 maanden. Mijn moeder was met mij zelfs al begonnen met 3 maanden. als wij zitten te eten dan kijkt Logan vol bewondering naar ons en smakt lekker mee. vaak kijkt hij dan ook heel boos als hij niks krijgt. hij krijgt ook nooit wat maar hij kijkt dan met een blik van dat wil ik ook wel eens proberen. best grappig om te zien maar ik vind het echt nog te vroeg voor hem om een hapje te krijgen. zo ik ga weer even veder. krijgt straks nog een verlaate kraamvisite. gr. gyino
Deetje, hier nog zo 1 die enorm hard kan boeren en scheten laten. Jeugdpuistjes? Meer dan tijdens de zwangerschap ja, bah. Met name rond mijn mond. Snuffeltje, wat rot dat je zo veel pijn hebt. Heb je al uitslagen van je bloed? Weten ze er al wat er precies aan de hand is? Hoe gaat het nu met het ritme van Jelle? Wendy, wat een verhaal van je zwager. Hoe is de tattoo geworden? Mouschy, wat is Arthur een mooi ventje! Fijn ook dat de voeding beter gaat en hij geen reflux meer heeft. Fijne vakantie! Kristel, wat een heftig verhaal zeg. Wat balen van je bmverzakking. Hoe kan dit? En wat moeilijk dat zo Yentle zo krijst overdag. Ik zou het ook eens verder laten onderzoeken, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Debby, Lucas knakt ook veel tijdens het bewegen, soms klinkt dat zo eng. Nicole, hoe is het met de spruw van Jason? Verdraagt hij de gel een beetje? Spirit, het lijkt me heel fijn dat Marissa zo veel op Nick lijkt, maar soms ook erg moeilijk. Hmmm.. alles bijlezen duurt ff, haha.
@uitslagen: ik krijg de 28e pas alle uitslagen als ik bij de reumatoloog terug kan komen... tot die tijd moet ik het maar uit zien te zingen, en dat valt me nu en dan wel erg zwaar helaas... Maar ik blijf maar positief dat het goedkomt Het ritme van Jelle gaat vrij goed eigenlijk. Nu net weer even niet natuurlijk, maar op zich doet hijhet overdag prima, de avonden is het mopperen minder en de nacht slaapt ie meestal wel door tot een uurtje of 6 Ik ga een hapje eten koken, oma is met de mannen zwemmen en de oudste is net terug uit school...had een gat in zijn hoofd gevallen en moest geplakt worden Gaat gelukkig wel goed met hem! TOt morgen allemaal Liefs
@gyino - Hapjes: hier heb ik net topic over geopend Ze zeggen 6maanden omdat darmen het dan wel aan kunnen. 4maanden zou te vroeg zijn maar ook ik wil met 4maanden al zeker beginnen. Ik ga kijken wat cb zegt. Misschien dat ik t ook even vraag aan mn schoonmoeder, die is kraamverzorgster
@snuffeltje, wat naar dat je ex je zo in de schulden heeft geholpen. Ik heb echt respect voor het feit dat jullie het redden met zo weinig geld. Ik klaag af en toe steen en been terwijl wij het eigelijk heel ruim hebben. @roozjuh kan je niet even bellen wanneer de terugkomdag is? Ik heb alle meiden van de cursus op mijn hyves, heel gezellig! @Daffie wat erg zeg! Oooh dat is echt een van de ergste dingen die je als moeder kan overkomen... dikke knuffel. Ik heb bij de kinderrechter gewerkt en kinderen onder de 12 kunnen in principe niet strafrechterlijk vervolgd worden maar er zijn wel dingen die wel kunnen hoor. Sowiezo vind ik het heel raar dat er verder helemaal niks gedaan wordt! @smetvrees, Ik kan me daar niet zo heel veel bij voorstellen. Lijkt me wel heel erg lastig. Ik probeer altijd maar programmas die over bacterien gaan enzo te mijden want volgens mij kan je het beter niet zien. Ik heb wel een keer een miljoen keer vergrote huisstofmijt gezien iew, sindsdien stofzuig ik wel veel vaker (ik heb ook nog een hond). Ik heb nu wel een koortslip en ik vind dat super eng. Loop nu wel 100 keer per dag mijn handen te wassen en te kijken of het plakkertje wat ik erop geplakt heb wel goed zit nog. @mini me ooow wat heerlijk dat Bart heeft doorgeslapen... ik ben jaloers!Emma slaapt nu meestal van 12 tot 6 en dat vind ik al heel lekker... @roozjuh ik kan ook een half uur boven de box hangen als Emma ligt te slapen... totdat ik me herinner dat ze zo weer wakker wordt en ik nog honderdduizend dingen moet doen. Dan probeer ik meestal even gebruik te maken van de tijd dat ze slaapt hihi. Maar het moedergevoel is inderdaad onbeschrijvelijk. Alle cliches zijn waar. Ik had echt een baalzwangerschap en iedereen zei altijd: ach je krijgt er zoveel moois voor terug... en dan kon ik degene wel wat doen. Maar nu die kleine er is doe ik de zwangerschap met liefde 10 keer over voor haar. Ik zei vandaag nog tegen mijn man dat ik eindelijk het gevoel heb dat ik ben wat ik altijd wilde zijn, zonder dat ik dat zelf ooit beseft heb, namelijk moeder. @bijvoeden: ik wil echt wachten tot 6 maanden omdat uit de meeste onderzoeken blijkt dat dat echt beter is voor je kindje. Mijn kinderarts zei wel dat uit nieuwe onderzoeken wel blijkt dat het voor sommige kindjes helemaal niet erg is om al met 4 maanden te beginnen, maar Emma heeft er volgens mij ook nog helemaal geen behoefte aan. Ik twijfel nog wel hoe ik dat wil doen. Rapley of gewoon prakjes. Ik geef kv maar Rapley schijnt wel te kunnen met kv. Vind het wel een beetje eng om grote stukken te gaan geven... @knakjes: de arts van het cb zei dat het door het groeiproces komt. Gelukkig niks ernstigs. Ik kreeg net een telefoontje dat ik 24 september geopereerd word. Wel eng hoor... Ik baal wel want die zaterdag zijn we een jaar getrouwd en we zouden luxe uit eten gaan maar dat kan nu niet doorgaan. Misschien doen we het nu op woensdag. Ook leuk. Ik denk erover om die 2 dagen in het ziekenhuis te gaan gebruiken om weer te stoppen met roken. Vind het zo dom van mezelf dat ik weer begonnen ben na zo lang gestopt te zijn. En ik merk dat ik nu al weer bijna op een pakje per dag zit. Het kost ook veel geld en ik wil ook wel het goede voorbeeld geven. Mijn oom heeft een kindje van 2 en die zei dat zijn kindje af en toe de sigaretten in haar mond wil steken... jag. Emma heeft best wel last van haar prikjes. Ze blijft maar huilen. We zijn een stuk met haar gaan wandelen naar de etos, want we hadden nog een bon voor een gratis pak luiers, dus die hebben we gelijk opgehaald. Sinds we thuis zijn is het weer feest, dus ik heb haar temp opgenomen (38) en haar een kinderparacetamolletje gegeven. Wel eng hoor om een zetpil te geven! Mijn man is nu nog een stukje met haar lopen, hopelijk wordt ze rustig.
note voor mezelf; hier ben ik gebleven lees straks verder .... @Daffie: meis wat vreselijk! ik kan me voorstellen dat je je heel erg voelt, vooral omdat je zelf ook zulke dingen hebt meegemaakt. Hopelijk krijg je goede hulp voor je meiden, want dit is niet niks.... Ik hoop dat ook de jongens goede begeleiding/hulp krijgen want op die leeftijd al dit soort gedrag vertonen... pfoe wel erg hoor! later meer van mij ga nu eten straks weer visite (erg leuk hoor, maar word er inmiddels ook wel een beetje moe van)