1: Weet dat het 30sept is, maar hoelaat weet ik niet precies. Ik ga inderdaad maar vene bellen van de week. Heb er van 2 geboorte kaartje gehad, zo lief Weet alleen niet meer wie wie is haha Staat jouw hyves ook vol gepropt met foto's van je uk? 2: zie het als een dwangmatig iets. steeds de drang hebben om je handen te moeten wassen. Niet echt dat je bang bent om iets op te lopen, maar het idee dat de vorige persoon die de trapleuning aanraakte, even net in zn neus heeft zitte graaien en jij daar vrolijk met je hand overheen gaat om de trap op te gaan 3: ik probeerde er net ook gebruik van te maken. o help mn man is al thuis en damian wakker. daar gaat mn tijd 4: succes met de operatie, jammer dat het precies op die dag is! Enuhh roken, foei foei Snel mee stoppen meid, straks gaat ook jouw uk vragen naar een peuk haha
goedenavond dames, ik heb hier een link van een site waar je de sprongetjes ook op kan zien en wat de symptonen zijn. Zwitsal / Leeftijden
Meiden ik heb jullie raad nodig! Overweeg toch echt te stoppen met bv. Zelfs de lactatiekundige denkt niet dat ik zonder bijvoeden ga redden. En ik heb er nu even echt de energie niet voor, voeden en dan hopen dat hij er genoeg aan heeft, proberen hem af te leiden en dan na 2 uur is hij er weer. Heb nu om 6 uur 150 fles gegeven, lekker gelachen, ik ondertussen gekookt en gegeten, hij heeft zelf gespeeld en is ook zelf in slaap gevallen nu. Stel hij komt dan om 10 uur weer en dan pas heel laat in de nacht... dat is ook wat waard! Ergens vind ik het egoistisch omdat ik de moeite niet wil doen. Graag advies! @debby- waarom zou rapley niet met kv kunnen dan? Ik vind het sowieso veel logischer dat ze zelf dingen gaan eten. Ik ben ook gezwicht voor de nicotinemonsters... helaas. Fijn dat je nu weet wanneer je geopereerd wordt maar jammer van de datum!
probeer hem vanavond wakker te houden, doen wij ook. Dan is hij lang wakker en valt vanavond dan vanzelf in een hele lange slaap Probeer de fles van 10uur uit te rekken naar 11. Doe hem desnoods ervoor even heerlijk in een warm badje, dan fles, en dan heerlijk bedje in, durf er bijna mn geld op te zetten dat hij heerlijk gaat slapen vannacht (mits hij vanavond wakker blijft) en dat hij misschien vannacht maar 1x komt voor een fles rond 5uur. Of vroeg je hier niet naar? Succes!
@deetje, ik ben gelukkig niet de enige die weer rookt. Het ging zo goed toen ik zwanger was maar in het ziekenhuis toen ik was bevallen en alle ellende van dat Emma te vroeg was geboren ben ik weer begonnen. Ik dacht "ach 1 kan toch geen kwaad..." stom natuurlijk! Jij hebt het ook heel lastig gehad natuurlijk. Over de bv, je moet doen waar je je goed bij voelt. Als ik jouw verhaal zo hoor heb je eigelijk het besluit al genomen om over te stappen naar kv. Ik vond de stap om de stoppen met bv echt heel vreselijk moeilijk en heb het er echt een paar weken moeilijk mee gehad. Maar nu is het "normaal" geworden en zie ik ook wel de voordelen er van in. Nooit meer kolven en afgekolfde melk meesleuren overal naar toe. Nooit meer stuwing als het niet uitkomt en iemand anders kan ook even een flesje geven. Als ik ooit nog een kindje krijg zal ik wel weer voor bv gaan en dan hoop ik dat het gewoon goed gaat want ik vond het wel heel leuk maar als het niet lekker loopt kan het een last zijn. En Frank heeft toch de belangrijkste 2 maanden mooi bv gehad! @roozjuh ik denk dat ik smetvrees wel een beetje begrijp hoor. Ik heb zelf Tourette gehad toen ik jong was (eigelijk nog steeds maar heb nu geen symptomen meer) en ik weet alles over dwanghandelingen. Ik had vooral iets met 3, moest ik 3 keer het licht aan en uit doen bijvoorbeeld. Klinkt heel maf als ik het zo typ maar verder ben ik normaal hoor . Ik hoop zo dat Emma het niet heeft. We weten niet of het in mijn mans familie voorkomt omdat hij geadopteerd is. Als dat niet zo is dan is de kans 25% dat ze het krijgt. Is het wel zo dan is de kans 75% dat ze het krijgt...
hey dat ken ik! Ik heb dat met even getallen. Heel irritant! Heb een glazen tik, pas met die actie bij de mc donalds dat je glazen erbij krijgt, we hadden paar kado gekregen, 7stuks... oneven dus Dus zijn we voor 4de keer ofzo weer naar mac gegaan zodat ik weer even aantal had. mn man word er knetter gek van haha
hihi leuk gedacht dat hij om 10 u weer zou komen- zit al een uur met een verdrietig mannetje op schoot. die mist z'n vader natuurlijk ook... ben blij dat ik iig zeker weet dat het geen honger is -
Ik heb twee groene en twee paarse glazen van de mac en ik zou er ook geen 1 of 3 willen hebben hahaha
wat een leuke fotos weer! Ik heb 1 glas van de mac gekregen maar die heb ik gelijk weggegooid. Ik heb allemaal dezelfde glazen gekocht een tijdje geleden want werd er gek van dat ik allemaal verschillende had. Maar ik heb wel 9 pakken gekocht (kan je weer door 3 delen hihi). Ik ben dus niet de enige mac gek Mijn man heeft een hekel aan de mac dus ik ga meestal als hij s avonds werkt en ik geen restjes meer in de vriezer heb. En ik geef ook altijd 3 kusjes. Anders wordt ik heel chagerijnig (achter elkaar dus he, niet op de wangen) Mijn man is er aan gewend die geeft de hond en Emma nu ook automatisch 3 kusjes hihi.
Hoi meiden! zo, eens kijken of ik er nu aan toe kom om even goed te reageren. Het lijkt wel alsof er gewoon te weinig uren in een dag zitten op het moment! Ik lees wel iedere dag lekker bij op m'n mobiel dus gelukkig ben ik nog wel wat op de hoogte van alles hier. Ik mis jullie hoor als ik daar niet eens aan toe kom Sidje doet het prima, hij heeft een aantal dagen achter de rug waarin hij huileriger was, misschien toch een beetje een reactie op een sprongetje of gewoon de spanning van de eerste wen-ochtendjes op de dagopvang en de prikjes van laatst. Maar we hebben onze vrolijke vent weer terug! Hij is een echte lachebek en maakt heel veel geluidjes, we lachen ons rot om hem. Het is een heerlijke knuffel en we zijn echt ontzettend dol op hem.. @ foto's en filmpjes, wat een geweldig leuke kinderen hebben jullie allemaal!! Zeker nu de lachjes bij alle kleintjes nu zo overduidelijk zijn, *smelt* @ Mamamoon, welkom hier! Wat een verhaal van je exvriend zeg, ik zou ook niet samen willen zitten met iemand die de hond boven z'n eigen zoontje verkiest! Finnley is beter af met jou hoor. Respect voor de moeders die de opvoeding alleen doen!! @ Roosjuh, wat een gedoe met je ongesteldheid! Wel heel fijn dat het nu eindelijk over is! En geen tweede kleintje, ach wie weet ben je er over een tijdje wel weer aan toe! Volgens mij kan je veel meer hebben dan je denkt hoor. En houd je het toch bij eentje, dan zal hij zich zeker niet eenzaam voelen met zulke ouders. @ zelf meerdere kinderen, ik wil wel voor een tweede gaan straks! Vind het echt zo leuk om moeder te zijn en het kriebelt gewoon alweer.. Maar voorlopig nog even niet hoor, nu gaat alle aandacht naar ons humpie! En heb met m'n vriend afgesproken dat het huis ook weer verder af moet zijn, anders komen we niet aan de rest van de verbouwing toe. Beneden moet het namelijk nog steeds afgemaakt worden! En gezien ik de klusser ben zal het nog wel even duren.. @ Snuffeltje, wat vervelend dat je zo kwakkelt met de gezondheid! Hopelijk is dat snel weer beter. Trouwens erg knap hoe je met die schulden omgaat, je hoort ook wel eens andere verhalen. *duim omhoog!* @ Robine, wat wordt Yannick al een grote knul zeg!! @Borstvoeding, hier nog steeds 100%. Overdag krijgt hij wel een flesje of 2 afgekolft omdat m'n vriend hem dan ook kan voeden en ik wil dat hij daar een beetje aan went i.v.m. de voeding bij de opvang. Maar ik moet wel zeggen dat hij nog steeds op verzoek krijgt dus 4 a 5 voedingen per dag kan ik wel vergeten en echt ritme zit er ook nog niet in. Doorgaans wil hij zo'n 6 a 7 voedingen per dag maar vandaag was duidelijk een regeldagje en heeft hij iets van 15 keer gedronken.. Gelukkig zijn de nachten super, hij gaat rond 20.00 naar bed en komt daarna pas weer rond 4.00, daarna 7.30. Volgens het CB was het makkelijker om hem nog een late voeding te geven en hem daarna door te laten slapen, alleen krijgen we dat echt niet voor elkaar. Hij is bijna niet wakker te krijgen en als hij wel wakker genoeg is om te drinken komt hij de rest van de nacht weer iedere 3 uur.. Dus laten we dat gewoon! Voor mij is die ene nachtvoeding zelfs minder vermoeiend dan zelf lang wakker blijven en dan moeite doen om Sid te voeden en voor het knulletje zelf is het ook relaxter.8) @ hoeveelheid bv per flesje, per keer drinkt Sid met goede dorst bijna 100 cc, heeft hij minder dorst dan kan het ook wel 60 cc zijn. Maar vaak komt hij dan na een half uurtje voor nog een 30 cc. Ik hoor van meer dat het in hoeveelheid vaak minder is dan kv. Zelfs kinderen van een jaar kunnen kennelijk nog genoeg hebben aan die hoeveelheid! Als ze maar lekker in hun vel zitten en goed groeien en is er niks aan de hand. @ Wendy, ben je al weer langs het CB geweest? Hopelijk zit Dane snel weer lekkerder in z'n velletje! @ Miranda, een mobile met afstandsbediening, waar?? Oh van Fisher price, daar ga ik ook eens voor kijken haha! @ Linda, balen van de spruw! Hopelijk is het snel over, arme Liv! @ Meilan, inderdaad vervelend als mensen ongevraagd aan je meisje zitten te plukken maar ik kan me het ergens wel voorstellen, ze ziet er ook wel uiterst aaibaar uit met dat bolletje haar! Het is vast superzacht. Sid z'n pluishaartjes zijn niet te vergelijken met die van haar maar die vind ik ook al zo lekker tegen m'n wang aan. En het heeft ook zo'n fijn babyluchtje! @ Deetje, hopelijk gaat het allemaal lekker nu je met z'n tweetjes zit! Ben je nog verkouden geworden? Met bv krijgt Frank trouwens meteen antistoffen binnen daartegen dus je hebt een goede kans dat hij er geen last van krijgt. Ik laat Sid trouwens bij de nachtvoeding niet meer boeren en verschoon hem dan ook niet meer, dat maakte hem alleen maar onnodig wakker en bleek meestal niet nodig! Alleen als hij onrustig drinkt en een boertje nodig is of echt al een volle (poep)luier heeft doe ik dat. Zo slaapt hij met een half uurtje weer. @ Lotuss, leuke photoshops! @ Sucre, fijn dat de vakantie geslaagd was! @ Debby, fijn dat je zo snel geopereerd gaat worden! Wel balen dat je dan die dagen in het zh moet blijven. @ winterjasje, ik vind het toch moeilijk inschatten welke maat ik moet hebben. Sid zit nu precies op 56, groter flobbert nog iets maar hij groeit snel. Maar welke maat hij heeft als het echt koud wordt durf ik niet te zeggen! En leuke winterjasjes zijn best duur dus durf die nog niet nu al te kopen. Ik heb nou maar een aantal vestjes (met en zonder capuchon) gekocht, dan kan ik als het frisser wordt laagjes aantrekken. En op de rommelmarkt voor 2.50 een lekker warm soort van skipakje gekocht in maat 68. Als we echt opeens vroege sneeuw krijgen kan dat en zo niet, tja voor dat geld is het nog geen miskoop. Kopen jullie ook wel tweedehands? Ik heb minstens de helft van de kleertjes van kringloop of rommelmarkt, en 1 stoer trainingspakje van adidas van marktplaats dat ik echt móest hebben. Vind het wel een uitdaging om steeds leuke spulletjes te vinden en het is toch aanzienlijk goedkoper! (het klinkt zo gierig maar we hebben gewoon niet veel geld over) @ Daffie, wat een naar verhaal zeg van je meiden! Dat de politie daar niks mee doet..:x Ze kunnen toch naar de ouders stappen? Dat rare gedrag halen kinderen toch ergens vandaan.. Hopelijk heeft het je dochters niet geschaad. Heel veel sterkte in ieder geval! @ eerste hapjes, ik kwam online ook ergens Rapley tegen en dat spreekt me wel aan, het moet voor die kleintjes ook lekker zijn om zo te kunnen knaaien met handjes en al. Ik wacht wel tot een half jaar denk ik met dat, misschien dat hij eerder al wel een paar hapjes prakje krijgt. We zullen wel zien wanneer de tijd rijp is, ik denk dat je dat dan wel weet. @ Shay, leuke foto! Jailey heeft zulke mooie oogjes, ze staan een beetje schuin! @ Pooh, Sam is net een kaboutertje zo naast die grote paddestoel! Lief! @ ego, ik moet nu toch maar eens naar bed gaan, morgen moet ik weer werken!! Volgens mij ben ik de eerste hier? Ik vind het aan de ene kant weer lekker, ben wel weer toe aan 'het normale leven' maar nu puntje bij paaltje komt wil ik opeens niet meer.. We zullen wel zien hoe het gaat, Bart heeft z'n eerste 'papadag' dan dus hoef ik Sid niet meteen bij de opvang achter te laten, dat is overmorgen pas. *zucht* Nou ja, als ik dus pas weer over een aantal dagen reageer dan weten jullie dat het hier weer drukker is geworden. Slaap lekker en tot later meiden!! Liefs Daphne en Sid
Goedemorgen dames @hapjes, ik probeerde voorheen tot 6 maanden te wachten, maar vaak merk je ook wel dat ze er aan toe zijn om wat anders te proberen. Manlief laat hier heel af en toe wel eens een ieniemieni puntje yoghurt van zijn vinger aflikken en dat wordt met een interessant gezicht luid smakkend genuttigd hahha @Debby, ik ben het gewend met weinig rond te komen en dat werkt nu in mijn voordeel. Ik zie nu ook heel duidelijk dat het probleem wat dat aangaat ook bij mijn ex lag... die gaat op dezelfde voet verder en lost dus niks op. Hij betaald dus ook niets voor zijn kinderen. Ik heb me er bij neergelegd en ben trots dat ik het toch altijd heb gered met mijn mannen. Oei, de opname is dus al snel! Lekker genieten van het etentje dan, van tevoren Hoop dat het nu beter gaat met Emma, wat sneu he! Enne, doorzetten hoor, met stoppen! Zonde meis, dat je weer bent begonnen... succes! @Smetvrees... mijn buurvrouw heeft dit ook en ik kan me voorstellen dat het een probleem kan worden. Ik heb poezen in huis maar ben geen overdreven hygienische poets hoor! Kids zijn nooit ziek @Passie, leuke link ook! Ik heb het boek oei ik groei nog van mijn buurvrouw uit 1996 gekregen en grijp er nu ook weer naar @Deetje, meis, schaam je toch niet om op de fles over te stappen! Als je moet blijven bijvoeden is het een flinke impact op je rust, en zoals je zegt, na een flesje is hij tevreden en slaapt langer door. Vooral in deze stresstijd voor jou is het zo belangrijk. Je hebt toch 2 maanden keihard geprobeerd en er is niemand die je een verwijt gaat maken hoor! Je bent niet egoistisch, integendeel! Frank kan zich geen liefdevollere mama wensen! Vergeet jezelf niet en doe wat goed voelt! KNUFFFFFF @Shay, wat een schatje! @Deetje verdrietig zijn ze allemaal wel eens... het zal je wel een gerust gevoel geven dat het niet van de honger is denk ik zo @Pooh, leuke foto! @Grappig, die dwangmatige trekjes, ik heb dat met lopen op het trottoir. Precies op de tegels stappen en dan ook even grote passen zetten (dus steeds een tegel ertussen) dat doe ik van kinds af aan hahah.... is wel minder geworden als je met kleine kids op pad gaat, dan moet je aanpassen @Daphne, wat gaat de tijd snel he, alweer aan het werk. Fijn te lezen dat het zo goed gaat met jullie!! Ego: gisteren weer een heftig dagje achter de rug en vanmorgen weer redelijk "goed" opgestaan. De oudste had gisteren een ongelukkige val op school meegemaakt en moest naar de huisarts met de juf... gat in zijn hoofd gevallen, maar het is geplakt en hij vind het nu wel vet stoer! Jelle zit denk ik ook tegen een sprongetje aan... is niet echt tevreden en is er in de ochtend tussen 4 en 5 en wil dan niet meer in zijn bedje slapen. Tussen ons in valt hij dan wel in slaap uiteindelijk, onze prins Ik merk ook dat hij heel af en toe zijn handjes opmerkt en dan echt kijkt naar zijn vingers, maar nog geen idee heeft wat dat voor dingen zijn... dat zal het hem wel zijn! Morgen zijn prikjes, dus daar verwacht ik ook nog wel wat onrust van. Verder slaapt hij goed en eet voortreffelijk. Slokt zich letterlijk vol in 15 minuten, liefst zonder boertje (wordt hij nijdig joh!!!) en als meneer dan "overloopt" en er niets meer bijkan is hij eerst kwaad voordat hij beseft dat het genoeg is. Dan ineens breekt er een glimlach door en kan er even lekker samen gebabbeld worden! Hoezo ongeduldig? Liefs Snuffeltje
mogge! frank heeft doorgeslapen! 150cc om 6u en half 11, toen heb ik hem wakker in bedje gelegd en is hij na enig gebrabbel en beetje dreinen in slaap gevallen. wel sppentje om 4,5 en 6 u en om 7 uur borst, om 8 u weer en hij is nog tevreden! Zou mooi zijn als ik de nacht/ochtend met de borst kan blijven doen, overdag dan 1 of twee keer kolven. Ik ben snipverkouden en Frank hoest ook wat dus vind het wel fijn nog antistoffen te geven. Gewoon, zolang het lukt. snuffeltje, wat schrikken een gat in het hoofd! Grappig dat dat dan later meteen 'stoer' is. Hoe voel je je vandaag? Met jouw soort klachten kun je ook eens naar een haptonoom of shiatsu-therapeut misschien, een goeie dan wel, dat kan misschien wat verlichting brengen. En bedankt voor je lieve woorden... voordeeltje van verkouden- ik ruik de luiers niet!!!! Heeft ook een nadeeltje natuurlijk want nu merk ik het pas als hij huilt en dan zit alles al vastgekoekt....
Oh en nog een vraagje: weet iemand of je de voetenzak uit de buggy ook in de kinderwagenbak kunt gebruiken? (die ligt niet hier thuis, vandaar dat ik het vraag) Ik moet er steeds uit met de hond, moet Frank dus mee en die moet wel lekker warm blijven! Trek hem nu een jasje aan en dan in de lodger maar dan kan hij zijn handen en voeten niet bewegen.
@Deetje, tuurlijk kun je de voetenzak in de kinderwagen gebruiken! Ligt ie ook lekker warm in hoor Fijn dat Frank doorgeslapen heeft, dat kan je wel even gebruiken toch? Ik heb nu een redelijk goede ochtend, maar zonder pijnstilling gaat het echt niet, dan loop ik de hele dag met tranen in mijn ogen van de pijn en kan ik Jelle niet eens oppakken. Wat een therapeut betreft, wil ik eerst even de uitslagen afwachten. Het zijn schijnbaar ontstekingen die ik overal heb, maar ze weten niet wat het veroorzaakt, vandaar. Toch bedankt voor de tip En we zijn er hier toch voor elkaar om te luisteren en te steunen! Komt helemaal goed bij jullie hoor Liefs
@ mac: ik hou er ook niet van, lust er niks. Maar ik ga er dan ook alleen heen voor de glazen haha Je wilt niet weten in wat voor gekke bochten ik mezelf heb moeten wringen om die glazen te krijgen @ tegels: o help dit had ik ook vroeger! Maar bij mij was het 10x zo erg, niet alleen op de stoep met grote tegels, nee álle tegels! Ik liep op geen enkel randje, niks. @ Met dat alles 3x heb ik ook zei mn man gister. Ik vertelde hem over dit onderwerp/topic. Hij leest soms ook mee als het hem ook aan gaat (tips enzo ) En hij zei: Dat heb jij ook hoor! Kijk maar aan de muur. En daar zag ik 2x 3fotolijstjes hangen haha. Maar dat maakt het ook weer even Oja en ik heb de tik dat alles recht moet hangen en symetrisch moet zijn. Mijn man word hier helemaal gestoord van. Ik had het zelf niet door maar toen ik voor het eerst bij zn moeder over de vloer kwam, eerste wat ik deed waren fotolijstjes in de gang recht hangen. Álles hing scheef en daar kan ik echt niet tegen. Ik deed dat schijnbaar ook bij zn oma toen ik daar voor het eerst kwam En t ergste is nog: ik doe het nog steeds elke keer weer haha Nou moet je niet gaan denken dat ik de schoonmaak prinses van Nederland ben hoor, want hier thuis is het een zwijnenstal *schaam* Ik háát opruimen en al helemaal de vaatwasser want dat zijn vieze borden enzo. Putje van gootsteen raak ik van mn levensdagen niet aan. @ Nijdig worden van een boertje: HAHA! Dat wil ik wel eens mee maken Damian gaat dan lachen als hij boertje heeft gelaten. Hij moet ook altijd hard lachen als Opa een grote boer laat (of mama ) @ Drinkflesje leeg drinken: 15min??? Leer dat Damian is Hij doet er verdikkeme 30min over soms! @ Deetje: Lekker he dat doorslapen Geniet ervan meis!!