Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Goeiemorgen!
    Iedereen succes met de prikjes!
    Frank heeft vannacht weer doorgeslapen, moest wel vaak speentje doen maar dat wordt vanzelf minder hoop ik. Hij drinkt om 11 uur 's avonds een hele fles, misschien kan ik daar ook wel 180 van maken? Hij drinkt nu 4x150 en 1 x borstvoeding, maar dat kan nooit 150 zijn. Hij weegt 5 kilo dus dan moet hij echt wel 5x150 hebben toch?
    Ik heb griep, hoop dat Frank bespaard blijft.
    Ga even beetje opruimen, groetjes!

2. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    @Gynio, mss is inderdaad kamertemp. voeden een oplossing... zo hoef je niet zoveel weg te gooien en kun je het nog bewaren!

@Kristel, fijn dat het weer beter gaat daar! Hier was ik niet nerveus, maar vind het altijd erg sneu, zeker omdat hij nu zo heeeeeeel zielig met een pruillipje kan mopperen :(

@Deetje, beterschap met de griep! Fijn dat de nachten beter gaan nu, en wie weet, je kan volgens mij voor de nacht best een beetje extra voeding proberen!

Jelle is net terug van het CB... is verdorie een dik half uur lopen voor ons nu...jakkie!
    Hoe dan ook, onze vent groeit goed, weegt nu bijna 5900 gram en is alweer 61 cm!!!!
    Prikjes gehad en een enorme pruillip laten zien, maar het was gelukkig snel over, nu maar hopen dat hij niet teveel last gaat krijgen.
    Ga hem nu even lekker laten drinken, zodat hij zo misschien nog even kan slapen.
    LIEfs

3. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Wie kan mij helpen?? Als ik Bart naar bed breng (als hij na de fles moe is geworden en bijna in slaap valt) dan word hij na 30 tot 50 minuten bart wakker en begint met huilen tot we hem uit bed halen en bij ons nemen. Ik laat m liggen en ga om de 10 minuten naar boven troost hem in zn bedje, geef m een aai over zn bol en zeg dat ik zo nog even kom kijken. Na een paar tellen begint het huilen opnieuw tot ik weer bij m ben. Het is geen krijsen maar klaaghuilen afwisselend met harder huilen.Af en toe is hij stil en hoor ik m gapen(babyfoon) Ik zie dat hij bekaf is. HELP ik weet het echt niet meer:(
    Zo hou ik het niet vol. Ik wil hem regelmaat geven maar kan m moeilijk de hele dag laten huilen of bij me op schoot nemen. (huilt ook in de box). heb net het verhaal gelezen van nicole over het inbakeren (met hydrofiele doek zodat beentjes vrij zijn) en wakker wegleggen, dit doe ik al maar niets lijkt te helpen. Het gekke is dat hij na zn laatste fles zonder problemen gaat slapen tot de volgende ochtend.

Gister heeft hij zn prikjes gehad maar hiervoor had hij het ook al.
    (Gisteravond heeft hij de hele avond bij me gelegen omdat hij veel last had van zn prikjes.)

Sorry voor mn egoverhaal maar ben echt helemaal op.

4. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    @mini me... jeetje wat vervelend! Ik kan je denk ik ook niet helpen hierin. Jelle doet een beetje hetzelfde. Hij wil gewoon overdag niet in zijn ledikantje slapen. Te groot en te stil denk ik?
    Ik heb wel het geluk dat hij vrij goed in de kinderwagen in slaap valt (soms met speentje en wat op en neer schommelen) Ik laat hem dan ook maar, ga er vanuit dat het vanzelf wel bijdraait. Regelmaat kun je ook niet afdwingen als ze echt niet willen.
    Slaapt Bart wel in de wagen of alleen maar op schoot? Dat is natuurlijk wel erg lastig dan. Hoop dat iemand je kan helpen :)
    Sterkte meis, en kop op! KNUFFFFFF

5. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    hoi ben ik weer even, net zo een enorme huilbui gehad.
    Bart sliep net toen er werd aangebeld en de hond helemaal uit zn plaat ging, en bart weer wakker was. Toen brak er bij mij wat:(
    Ik heb eens flink zitten huilen, en daarna mn zus gebeld en mn hart gelucht.
    Zij heeft 2 kinderen (van 11 en 9) en zei laat m maar wat langer huilen als je weet dat er verder niets aan de hand is.
    Heb de 10 minuten nu wat opgeschoven en nu huilt hij een paar minuten en dan is hij weer even stil. Nu maar doorzetten
    Internet is mooi maar soms word ik helemaal gek van al het tegenstrijdige wat ik lees. Misschien moet ik wat minder lezen en wat meer op mezelf vertrouwen.
    Pfff ik vind het soms best pittig allemaal.
    Ik hoop dat dit weer een van de periodes is;)

6. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    Tja, lezen is niet altijd de beste oplossing inderdaad.
    Goed dat je even je hart hebt gelucht!
    Hoop dat het beter gaat en anders inderdaad lekker je gevoel volgen!

7. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @snuffeltje bart slaapt allen op schoot/in de draagzak of soms als we gaan wandelen. Het lucht idd wel op als ik het even van me af kan schrijven. En het troost en sterkt weer als er zo lief gereageerd wordt :).

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Snuffeltje en Kristel, succes met de 1e prikjes! Verwen jullie kleintjes maar goed! Lucas moet volgende week alweer zijn 2e. :(

Debby, dikke knuffel. Hopelijk gaat het gauw weer wat beter.

Gyino, leuk he, als kleintjes zelf meehelpen met het geven van de fles. Ik heb ook een foto van papa en Lucas en daar houdt Lucas zelf de fles al vast. Zal hem straks even spammen. :D
    Balen dat jullie zo'n zware nacht hebben gehad. Hopelijk kan je vandaag wat rust pakken. Sterkte!

Kristel, heerlijk he, die lachende baby's! En helemaa leuk als je op tijd de foto kan maken. Is nogal moeilijk soms, die slimme kindjes van ons ook. ;)

Snuffeltje, wat groeit Jelle goed zeg! Ben ook weer benieuwd naar de maten van Lucas. Hij heeft vandaag voor het eerst een romper maat 62/68 aan, maar daar zwemt hij in, haha. :D

Deetje, beterschap meis. Ziek goed uit!

Minime, veel kindjes vallen na een voeding in slaap, een soort uitbuiken. Je moet dan je kindje niet in bed leggen, maar gewoon lekker bij je houden. Na zo'n 10 minuten wordt je kindje wel weer wakker (soms eerder, soms later), dan speel je met hem of laat je hem in de box spelen en als je dan ziet dat hij moe wordt, dan pas echt in bed leggen. Hopelijk gaat het werken, want het is wel heel vermoeiend en frustrerend he. Je ziet dat je kleintje moe is, maar slapen, ho maar. Sterkte!
    Ahhh, kl*te dat de bel ging net toen Bart sliep. :(
    Je moet altijd je gevoel volgen, alleen dan redt jij het. Iedereen heeft handige tips, maar niemand voelt wat jij voelt. En inderdaad kan je je kindje wel even laten huilen, als je verder zeker weet dat er niets anders is (honger, vieze luier, pijn). Maar dat is ook niet makkelijk.

Dikke knuf! En lucht je hart zo vaak je wilt!

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mini me: Emma doet dit ook en ik pak haar dan eigelijk gewoon altijd op en laat haar bij mij in slaap vallen. Als ik het druk heb doe ik haar in de draagdoek. Soms is het wel irritant maar ik vind het ook niet zo erg om met haar te zitten.

10. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Jullie zijn lief:)

@sucre dat van het 10 min. slapen ga ik toch eens kijken of dat bij bart ook zo is.

Vanmiddag heeft hij toch tot half 3 geslapen en af en toe even gehuild. We gaan nu even lekker wandelen want het zonnetje schijnt.

11. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @mini me: hier hetzelfde. Ze slaapt een half uurtje of 45 minuten. Langer niet. Dit ook met een puckababy. Ik ben ook altijd bang dat ze wakker wordt van geluid omdat ik al blij ben dat ze dan net slaapt. Gelukkig ligt ze helemaal op zolder, maar zoonlief kan soms erg veel lawaai maken.
    Ik laat haar niet huilen. Als ze te snel komt, dan probeer ik haar weer te laten slapen. En anders haal ik haar er uit en leg ik haar maar weer aan. Vaak is het dan toch wel 2 tot 2.5 uur na begin van de voeding. Met BV weet je dus niet hoe veel ze op heeft.
    Maar ik word hier vaak ook moedeloos van. Krijg zo niets gedaan de hele dag :( En heb ook nog een peuter rondrennen :(

12. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah :$

Ik had Lucas na de voeding van 12 uur lekker gemasseerd en daarna in bad gedaan. Nu gaf ik om 16 uur weer voeding en toen liet hij een wind. Ik had niks in de gaten tot ik hem wilde laten boeren. Toen zag ik allemaal poep, tot aan zijn oren!!!! :$:$:$

Owh, het was echt heeeeeeeel vies, ik heb Lucas maar weer in bad gedaan, dat vond hij wel lekker.

Ik heb bij de massage zeker weer een darmgevoelig plekje geraakt. :D

De poepkleding ligt nu in verschillende sopjes te weken, hopelijk gaan de vlekken er uit, want hij had zulke mooie kleren aan.

13. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @nynke jeemig het lijkt me dubbelvermoeiend met een peuter erbij.
    Wat een uitzoekerij he zo een kleintje. Sliep jouw eerste makkelijker?
    Het laten liggen van bart had wel tot gevoelg dat hij uiteindelijk in slaap is gevallen. Maar wat vandaag werkt is meestal morgen weer anders;)

Vanmiddag 2 uur gewandeld met de hond en bart, we zijn nu wel uitgewaaid hihihi papa is m nu naar bed aan het brengen (was lekker vroeg thuis vandaag)

@sucre weet je ook waar zn poepknopje zit? anders ben je de volgende keer weer de pineut hahaha:D

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @pfoe sucre niet leuk!!! Wat bij mij hielp tegen poepvlekken was eerst in de vanish weken, daarna een beetje vloeibare vanish op de vlek en met nog een beetje poedervanish wassen. Alle vlekken waren eruit. Zonde he van je mooie kleertje?

@mini me lekker uitgewaaid? Ik vind het ook heerlijk om met de hond en Emma te gaan wandelen...

15. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Hey dames!

Om hoelaat leggen jullie de kindjes in hun eigen bedje?
    Tegenwoordig slaapt Ziva van 18u tot 7u. Maar ik leg haar pas om 21u stilletjes in haar bed. Vind 18u zo vroeg en de papa vindt dat nog meer aangezien hij werkt.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wow wat luxe Meilan!!! Ik wou dat Emma zo lang sliep. Sinds kort leg ik Emma in bedje wanneer ze s avonds in de box in slaap is gevallen. Meestal rond 8 uur. Dan komt ze nog een keer om een uur of 4 voor een voeding en dan weer om 10 uur ofzo. Dus mag niet klagen. Ik maak hier nu niet meer rond 12 uur wakker voor een flesje want dan wordt ze toch om 6 uur wakker.
    Ga jij s avonds nog wel weg? Ik neem Emma nu nog wel mee maar als ze in haar eigen bedje zou moeten dan kan dat niet meer... of laat je haar gewoon in de wandelwagen slapen?

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Daphne hoe was je eerste werkdag? Hoe ging het met de eerste papadag voor je man? Is Sid lief geweest?

Sucre heb je je groeiboekje alweer gevonden? Of krijg je een nieuwe van het cb?

18. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hoi dames,

hier een raar dagje. boven op de nacht deed me wasmachiene het ook in eens niet meer.
    ik in de stress zag me zelf alweer een nacht met Logan op schoot slapen.
    heb me schoonmoeder gebeld die heeft even geholpen en de was meegenomen. dus gelukkig nu een schonen puckababy.

om 18.00 hadden we het idee dat Logan moe was dus lekker met papa onder de douche.
    daarna drinken, niet dus 50 cc en dat vond meneer voldoende om inslaap te vallen.
    na 10 minuten werd hij wakker en wilde de rest wel eens proeven.
    gelukkig dronk hij nog eens 60 cc dus toch redelijk wat op.
    maar sins dien is hij weer wakker.
    wel heel de tijd gapen en ook al een half uur liggen jengelen in bed maar slapen ho maar.

Roy heeft hem even overgenomen want mijn schouder doet nog steeds pijn.
    hopelijk is het morgen over want ik heb zo'n zin in het babyzwemmen.

@ kristel: ik heb little swimmers van huggies gekocht. maar die zijn wel vanaf 7 kilo. doe er een zwembroekje overheen. zie wel hoe het gaat.
    leuke foto's van kristel.

@ deetje: zoals je afgelopen berichten misschien hebt gelezen komt logan daar ook niet aan hoor.
    hij mag het hebben maar als het niet lukt en hij maakt een goede indruk is het dus ook niet erg.
    wij moeten ook 2 liter water op een dag drinken, 2 ons groenten en 2 stuks fruit eten, nou hoeveel van ons halen dat :)

@ snuffeltje: nou Jelle wordt een grote jongen zo te zien :)

@ mini me: lastig is het als je er zelf doorheen zit. wij hebben dit ook een paar weken geleden gehad en wat bij ons echt hielp was een puckababy.
    weet dat ze nieuw heel duur zijn maar op markplaatst staan ze goedkoper.
    ik vind het echt een aanrader.
    hij ligt nu in de was en het is nu op het moment net zo bij ons.
    moet wel eerlijk toe geven dat we Logan ook echt een paar keer 15 min hebben laten huilen hoor en dat is zo moeilijk.
    heel veel sterkte meid.
    * Ja op je moeder gevoelens en intuities vertrouwen is het beste wat je kunt doen.
    maar daar moet je wel op leren vertrouwen heb ik gemerkt.

@ sucre: wat je zegt is heel herkenbaar van die 10 minuten. ga dat morgen ook eens uitproberen. bedankt voor de tip.
    * hahaha heerlijk dat die massage werkt op de darmpjes.

@ meilan: het is bij ons verschoven van 21:00 naar 19:00 vind het ook erg vroeg
    want hij komt dan om 2u ipv 3.30 das wel jammer.

fijne avond dames,
    gyino

19. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @mini me: ik vond wel dat hij makkelijker sliep. Kreeg wel flesvoedeing en had een speentje.
    Als ik Isis alleen had gehad, was het denk ik ook wel iets makkelijker geweest.

@sucre: hier ook vanish spray erop en op 60 graden (als het mag). Werkt goed.

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pfoe he wat een dag. Mijn prinsesje is ziek en waarschijnlijk niet van de prikjes want dat moet binnen uiterlijk 48 uur over zijn. Ze heeft geen koorts meer maar ze is hardstikke verkouden en huilt echt heel veel. Mijn man wordt er een beetje gestresst van dus ik probeer extra rustig te blijven...
    Ik heb de huisartsenpost gebeld en het is waarschijnlijk gewoon griep. Ik weet dat ik overbezorgd ben en ik dacht al dat het niks was maar ja, ik wil het wel zeker weten. Ik moest wel in de gaten houden dat ze geen vlekjes tussen haar tenen of bilnaad krijgt want dan kan het hersenvliesontsteking zijn. En dat vind ik nu supereng want ik heb ook een koortslip die bijna over is. Ik heb echt heel vaak mijn handen gewassen en een plakkertje over de koortslip gedaan dus ik ga er voor nu maar vanuit dat het dat niet is...

Deel Deze Pagina