Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ok nu stop ik echt

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ok nog 1tje dan ;)

3. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    goedenmiddag dames,

@ sucre: bedankt voor de tip.
    zie mijn stukje hoe het is gegaan.

@ mini me: wat is "tul" snap dat dit een woord is dat wat plaatstelijk
    wordt gebruikt maar ben erg nieuwschierig :)

@ nicole: dat kan ik ook niet hoor als Logan zo heel hard huilt.
    maar laat hem dan ook nooit huilen, wel als hij jammert.

@ deetje: haha ik zat ook al vol verbazing te lezen over het wassen.
    wij spoelen de ergste poep er uit en dan gaat het ook in de 60 graden was.
    niks aan de had.

gisteravond Logan om 23.45 wakker gemaakt voor zijn flesje.
    hoefte niet veel moeite te doen om hem wakker te krijgen.
    op het moment dat ik de kamer binnen stapte en aan de ledikant kwam was hij wakker.
    zijn luier verschoond en daarna heeft hij zijn flesje helemaal leeg gedronken.
    hij viel in slaap en heeft van 24.00 tot 5.00 geslapen.
    het was zo tegen me gevoel in maar ben erg blij dat ik het gedaan heb.
    om 5.00 dronk hij wel erg weinig jammer genoeg waardoor hij om 6.30 weer kwam.
    ga vanavond kijken of hij misschien 30 cc meer wilt drinken zodat hij hopelijk tot 6 uur slaapt en dan wel goed drinkt 's ochtends.

ben er trouwens ook nu achter hoe Logan wel zijn flesje goed leeg drinkt.
    als hij halver wegen in slaap dommelt laat ik hem een boertje doen en dan drinkt hij de rest ook op.
    zo heeft hij gisteren 2 flesjes van 150/5 leeg gedronken.

vandaag een hele drukke dag gehad.
    we hebben een foto shoot met zijn 3tjes gehad. ook een paar foto's van logan alleen.
    wat we zo op de camera hebben gezien zijn ze erg mooi geworden.
    daarna direct door naar de stad.
    afgelopen woensdag was onze wasmachiene stuk gegaan dus moesten we een nieuwe.
    wel jammer want we waren net an het kijken of we met de kerst een paar dagen weg konden. dit zit er nu dus niet meer in.
    gelukkig wordt de wasmachiene wel aankomende dinsdag gebracht en zetten ze hem helemaal op zolder neer.

nou ik ga even naar me mannetje kijken want door alle drukte heeft hij weinig tot niet geslapen en is nu helemaal overprikkelt en uit zijn doen.

gr.
    gyino

4. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    mooie foto's debby. vind die zwart wit foto van emma mooi dat ze een beetje met haar mondje open staat.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zo ff lekker bijlezen met mijn laptoppie in bed:

@passie: Celine is ook een kleintje dan zeg! Emma zit nu in maat 62. Ze is nu 56,5 cm maar sommige merken (bijv. mexx) vallen klein. Van hema bijv. heeft ze wel weer 56. Ik kijk ook regelmatig op marktplaats. Koop daar zulke
    mooie (merk) kleertjes die amper gedragen zijn. Anders zou ik het nooit kunnen betalen. Ik verkoop ook weer veel.

@roozjuh mijn abbonementen zijn ook allemaal weg. Baal dr wel van want er waren dingen die ik wilde bijhouden en ik weet niet meer waar die staan.

@deetje ik zou dat ook niet doen de maxi cosi op het zitje. Kan je frank niet in een draagdoek/zak doen? Of anders de maxi cosi in het winkelwagentje maar dan passen er wel minder boodschappen in.

@snuffeltje lekker hoor appeltaart maken mmmmmmmmmm

@mini me toen ik was gestopt met bv heb ik nog een aantal keer emma aangelegd hoor. Ik miste het af en toe zo! Op een gegeven moment kwam
    er niks meer uit dus nu heeft het geen nut meer, maar in bad probeert ze af en toe nog mijn tepel te pakken.

@nicole attachement parenting gaat er van uit dat je naar je gevoel luistert. Ze zijn heel erg voor samen slapen, veel dragen, bv geven en absoluut niet laten huilen.
    Volgens natuurlijk ouderschap weet een kind heel goed wat hij nodig heeft en zou je zijn zelfvertrouwen beschadigen door de behoeftes te negeren. Nou ben ik daar nou
    ook weer niet zo streng in. Emma huilt af en toe wel 5 minuten als ik net ergens mee bezig is, maar het komt erop neer dat ze veel bij ons zit en niet in haar
    eigen bedje hoeft te slapen wanneer ze huilt. s morgens ligt ze bijna altijd bij ons. Het gaat mij er meer om dat ik er echt niet tegen kan als mensen van een andere
    generatie overal commentaar op hebben. (laat maar huilen is goed voor de longen grrrrrrrr). Maar goed, iedereen doet wat voor hem werkt natuurlijk!

@roozjuh je man is dus eigelijk onmisbaar haha. Wij hebben ook net een nieuwe bank maar hij bevalt niet zo. Ik zou hem wel op marktplaats willen zetten maar ben bang dat je er bijna niks voor krijgt.
    veel plezier vandaag en ik ben benieuwd naar de fotoos!

@wendy ik wou dat ik met nog maar 4 kilo zat... ik moet er nog 10 ofzo. Volgende maand ga ik ook eens kijken of ik kan gaan afvallen.

Emma is vandaag nog bij opa en oma. Ik heb nog best wel veel pijn en ik red het niet om voor haar te zorgen. Ik loop als een omaatje.
    Mijn man moet helaas werken dus hij kan het niet overnemen. Vanavond slaapt Emma wel thuis maar morgen moet mijn man weer de hele dag werken en halen mijn ouders haar weer op.
    Ik mis haar echt zo maar ik red het echt niet om haar op te tillen enzo nu... Gelukkig is mijn man maandag vrij en dan hoop ik dat ik me dinsdag weer goed genoeg voel om zelf voor haar te zorgen.
    Het komt dit weekend heel rot uit met de operatie omdat er een groot evenement is hier (dam tot damloop) en mijn man echt van 10 uur s ochtends tot 3 uur s nachts moet werken...

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o nicole ik lees net mijn eigen post terug en ik bedoel het niet als commentaar op jouw manier van opvoeden hoor. Ik probeer alleen uit te leggen hoe ik het doe. Hoop niet dat je het verkeerd opvat.

7. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
  8. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Hello Ladies,

Het lijkt erop dat we het slaapprobleem van overdag getekkeld hebben. We doen het zoals gister beschreven en dan nu wel weer 6 voedingen per dag. Vanmorgen werd bart wel een keer om 5.45 en om 7.00 wakker heb hem toen zn eerste fles gegeven. Het is in de ochtend nog uitvinden wat het meest handig is maar hij slaapt nu telkens 2 uur (word halverwege 1x wakker):D Vanmiddag even stout geweest en samen in mama's bed geslapen, heb m heerlijk in mijn armen gehouden en zo zijn we in slaap gevallen.
    We juichen nog niet te vroeg maar zijn voorzichtig optimistisch;)

Iemand bekend met Bellphoto? ze komen hier in de swupermarkt aankomende week en zit eraan te denken om er een foto te laten maken.

@Debby wat een mooie foto's willen we met bart ook een keer doen.
    als ik het zo zie dan kan het binnenkort wel. BV soms heb ik nog het gevoel dat ik m zo graag aan zou willen leggen maar ja denk dat het nu alleen maar poeder is en geen melk meer:)
    Wat erg dat je nu zo weinig voor emma kan zorgen, gelukkig springen je ouders bij.

@Gyino een tul is hetzelfde als een speen:) Zo simpel is het hihihi
    We noemen bart zn speen altijd meneer tullemans dat is eigenlijk zo gegroeid. Ik wist ook niet dat tul hier uit de buurt kwam dacht dat dat overal gebruikt werd. Een vriendin van me noemt m altijd tuut.
    Maar het blijft een speen;). Klinkt goed gyino zoals je het gister met de flessen hebt gedaan hopelijk slaapt hij vannacht iets langer.
    "Wees maar lief voor papa en mama kleine Logan lekker slapen vannacht" misschien helpt het;)
    Wij laten ook altijd halverwege even boeren. Ben benieuwd naar de foto shoot. Wel spammen hoor!!
    @poep hier nog geen "poeplekkage" gehad maar zal een sopje worden en dan de trommel in.

@theeleut je bent een vrouw van weinig woorden?;)(grapje)

9. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Hier enkele foto's van onze shoot.

10. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Vraagje aan de mama's die nog BV geven? Hoe vaak voeden jullie per 24 uur?
    Isis drinkt nu bijna alles aan de borst, maar ze komt tussen de 2.5 a 2 uur. Vind dit echt moeilijk vol te houden. Je komt zo nergens aan toe. 's Nachts laat ze er langer tussen zitten.

En zijn er ook nog mama's die hun kindje met de borst in slaap laten vallen? Ik doe dit nog steeds op ons bed en daar slaapt ze dan. Maar wil hier wel graag van af. Ze zal toch een keer in haar eigen bedje in slaap moeten vallen, omdat ze straks ook naar het kdv gaat. Een speentje wil ze absoluut niet, ze zoekt wel haar duimpje, maar dit lukt nog niet zo goed.

11. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Nog eentje

12. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Met ons twee

13. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Deze vind ik zo lief

14. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @debby: leuke foto's. Hoe gaat het nu met Emma? Isis is al 2 weken een beetje verkouden, maar het lijkt nu erger te worden. Wat geef jij Emma? Ik gebruik neusspray, zoutoplossing, en een neuszuigertje. Ook van vsm heb ik Nisykind.
    Dat attachement parenting spreekt me ook erg aan. Isis is bijna altijd bij me. Op de hazeslaapjes overdag na.

@meilan: wat een bos haar :) Erg leuk. Snap wel waarom mensen er steeds aan willen zitten. Al zou ik dat zelf nooit doen.

15. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    @debby: mooie foto's hoor! jullie staan er prachtig op. En ik had het niet verkeerd opgevat ;) Iedereen heeft zijn eigen ideeen en gevoel en dat mag toch ook? En het liefst zou ik Jason ook de hele dag vasthouden, maar aangezien mijn man en zijn zoon heel druk zijn (grenst tegen ADHD maar is het net niet) denk ik dat het voor Jason heel goed is dat hij zo min mogelijk prikkels krijgt en ook leert op zichzelf te zijn.
    En ik geef nog wel BV, en kroel hem wanneer ik denk dat hij er even meer behoefte aan heeft. Hij lijkt trouwens zijn ritme gevonden te hebben, want hij heeft gisteren heel netjes ook 's avonds zonder huilen geslapen. Merk wel dat hij er overdag al wat meer behoefte aan krijgt om wakker te zijn.

Kan me voorstellen dat je Emma mist, lijkt me echt helemaal niets om zelf even niks meer te kunnen (had dit de eerste 2 weken na de bevalling en toen vond ik het al erg) Hopelijk ben je snel herstelt

@Gyino: fijn dat je erachter bent gekomen! ik had ditzelfde probleem. Steeds stopte Jason met drinken en toen hij een boer liet dacht ik altijd dat hij klaar was. maar die boer zat dus dwars en vaak drinkt hij erna nog wel verder. Tja, er zit nu eenmaal geen handleiding bij zeg ik dan maar hihi

@minime: heel goed!! en volhouden he! Hier heeft Jason na een week ook een goed ritme te pakken Waar hij de eerst dagen nog 2 keer per nacht kwam, redt hij het nu met 1 voeding. En hij gaat
    lachend naar zijn bedje, jippiee!!!!

@meilan: wow meis, prachtige foto van Ziva, en wat een bos mooi haar! Het haar van Jason verdwijnt steeds meer merk ik, ben benieuwd of hij helemaal kaal gaat worden

@nynke: ik geef nog steeds BV en Jason heeft nu het volgende schema (ongeveer dan)
    23:30
    04:00
    07:30
    11:30
    15:00
    19:00
    dus 6 voedingen (en soms 7)
    Wat ik heb gedaan om dit nu zo te krijgen is echt een heel duidelijk patroon in de dag aan te brengen. (aantal pagina's terug te lezen en in het boek regelmaat en inbakeren van Ria Blom)
    Hiervoor sliep Jason steeds maar korte slaapjes overdag en wilde ook vaak al na 2 a 2,5 uur weer aan de borst. Het bleek oververmoeidheid te zijn, want nu hij een vast ritme heeft:
    * slapen
    * wakker worden, verzorgen, kroelen
    * voeden en nog even tijd met mama of papa
    * alleen spelen in de box
    * en bij de eerste geeuw weer hup naar bed
    komt hij pas om de 3 a 4 uur.
    Misschien dat dit ook bij jou helpt?
    En daarbij kolf ik 's ochtends altijd een flesje af en die geef ik om 19:00, want mijn productie is 's avonds wat lager dan overdag en zo kunnen mijn borsten "sparen" voor de laatste voeding.

ego: Jason is trouwens ook maar een kleintje geloof ik als ik het hier zo zie. Hij is nu ongeveer 55 cm en weegt 4680 gram. (nu 8 weken) in het begin groeide hij superhard en nu gewoon
    netjes dus zal wel goed zijn.
    Verder vraag ik me toch echt af wanneer we nu eindelijk eens van de spruw afkomen, weet iemand hoe lang dit mag duren???

en aangezien ik van lijstjes hou wil ik graag eens een keer in een schema zien welke kindjes er al doorslapen, op welke voeding en of ze in hun eigen kamer slapen of niet. (misschien valt
    er een conclusie te trekken??)

Ik begin en je kunt als je het leuk vindt het lijstje kopieren en plakken

Nicole84, Jason komt 1 keer per nacht, ik geef BV, hij slaapt bij ons in zijn wiegje

etc...

16. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Wat een super mooie foto's heb ik weer gezien zeg!

Hier gaat alles z'n gangetje. dinja is echt een enorme slaapkop, nou 's nachts dan! Maar goed als ze dan overdag wat minder slaapt is dat niet zo erg, onze nachten zijn echt super.
    Moet haar 's morgens om 8 uur wakker maken! En dan heeft ze 's avonds om 21.30 haar laatste fles gehad en ligt er om 22.00 uur in. Wel lastig om er zo nog 5 voedingen in te krijgen op een dag.....

17. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hoe slapen onze kindjes:

Nicole84, Jason komt 1 keer per nacht, ik geef BV, hij slaapt bij ons in zijn wiegje
    Carla1980, Dinja slaapt door van 22.00 tot 8.00, ik geef FV, Ze slaapt in haar ledikant op haar eigen kamer

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hoe slapen onze kindjes:

Carla1980, Dinja slaapt door van 22.00 tot 8.00, ik geef FV, Ze slaapt in haar ledikant op haar eigen kamer
    Debby 82 Emma slaapt van 23.00 tot 04.00 en dan tot 08.00. Ik geef FV. Ze slaapt de helft van de nacht in haar eigen kamer en na het flesje van 04.00 uur bij mij in bed.

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ trouwdag: het was heel gezellig! De jurk van de bruid is echt onwijs prachtig!!!!!! En mijn broer was super mooi in pak, licht grijs met beetje creme oh het was zó mooi!! Heb wel een traantje gelaten hoor. Vooral toen de speech van mijn vader kwam (heb helaas de helft gemist want Damian begon flink te huilen opeens) maar het laatste stukje was mooi, zelfs mijn vader zelf moest traantje weg pinken bij de speech. En die is absoluut géén emotionele man! Das echt een zaken pikkie :p

Helaas heb ik geen foto's ! Mijn broer gaat morge op huwelijks reis en leent onze camera. Kaartje heb ik wel hier maar kan het niet op de pc zette zonder de camera. Hopen dat ik snel foto's van andere familie leden krijg!

Damian was echt hét middel punt! Op de bruid en bruidegom na dan haha Iedereen vond hem zo mooi en zo lief. Ze stonden bijna in de rij om hem te bekijken. Het is dan ook het aller eerste klein kind in de familie's.
    Hij staat ook nog mooi op de foto met het bruidspaar maar hij was erg hongerig (23.00 ondertussen) dat hij begon te huilen.

Mensen vonden het zo onvoorstelbaar dat Damian door alles heen sliep. Einde van de avond was er groot feest in een zaal met hele harde muziek, kon mn man haast niet horen praten zo hard. Maar Damian sliep heerlijk door hoor :D Mensen dachten dat ik iets had gegeven zodat ie zou slapen haha Hoe komen ze erop! Maar hij was super braaf lief en rustig. Oja bij het Ja-Woord ging hij hard huilen, bij de eerste zoen van het bruidspaar gingen de mensen klappen en schrok hij zich helemaal kapot. Maar verder super gedragen hele dag!

ZO dit was even een verhaalTJE :p Foto's komen zo snel mogelijk!!

20. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @Nicole84 Wat lekker dat Jason na zn voeding 3a4 uur slaapt,Bart slaapt na zn voeding 2uur. Maar hier ben ik al heel blij mee:)
    Ook ik doe mee met je lijstje

Hoe slapen onze kindjes:

Debby 82 Emma slaapt van 23.00 tot 04.00 en dan tot 08.00. Ik geef FV. Ze slaapt de helft van de nacht in haar eigen kamer en na het flesje van 04.00 uur bij mij in bed.
    Minime, Bart slaapt door tot 7:00 uur, ik geef FV, slaapt overdag in de wandelwagenbak op de gang en s'nachts in zn ledikant op zijn eigen kamer

@Meilan wat een mooie foto's zeg, en wat een bos haar. Ja daar trek je wel bekijks mee;)

@Nynke he bah wat vervelend dat Isis al zo lang verkouden is.
    Hopelijk gaat het snel over.
    O, ja wat nicole als ritme beschreef werkt hier ook goed alleen slaapt bart 2 uur.

@roozjuh wat fijn dat het zo een mooie dag was en dat Damian zich zo voorbeeldig gedragen heeft:)

@hier Bart heb ik gisteravond om 23:15 wakker moeten maken voor zn fles en om naar bed te gaan. Vannacht heeft hij heerlijk geslapen tot 7.00uur. Vanmorgen even wat foto's gemaakt.
    Het ritme lijkt te werken:D Alleen is het in slaap komen s'morgens nog niet geheel zonder problemen.

Bekijk bijlage 16399

Deel Deze Pagina