Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shira83

shira83 Lid

4 dec 2008
    79
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal,

Eindelijk weer een berichtje van mijn kant. Het is even hectisch geweest hier... Thijmen heeft toch een sprongetje gemaakt denk ik, hij heeft er wel heel lang last van gehad, toch bijna 2 weken jengelig en veel huilen... Afgelopen vrijdag heeft hij een wenochtendje gehad op het kdv. Pfff, dat viel even tegen, liep huilend de deur uit daar... :)
    Daarna samen met m'n mannetje de spullen gaan pakken want we zijn nog lekker een weekendje weg geweest met z'n drietjes! Om 12 uur haalden wij Thijmen weer op, en hij was echt helemaal kapot. Hij heeft nog maar ongeveer een uurtje geslapen daar, en wel alles in de gaten gehouden daar! Dus heeft hij in de auto de hele tijd heerlijk geslapen!!! Weekendje was ook echt heerlijk, sauna en bubbelbad in het huisje :D. Thijmen was vooral zaterdag lekker vrolijk, echt super. Hele tijd lachen, en hij heeft 's middags zelfs even geslapen!! Want dat slapen overdag blijft lastig, daar heeft hij weinig zin in...
    Voor mij gaat het ook hard nu, ik heb donderdag mijn eerste werkdag al weer... :( Gelukkig maar 2 dagen en dan al weer weekend!!

Zo, ik ga zo eerst even bijlezen! Ik hoop dat het goed gaat met iedereen!

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Daphne, wat een leuke foto's zeg! Wat stoer dat Sid al in de kinderstoel heeft gezeten.

Shay, hopelijk vind je gauw een baan! Lastig hoor, dat regelen van de kinderopvang.

Snuffeltje, wat fijn dat jullie op 1 lijn staan en je man helemaal achter je staat. Gelukkig neemt hij nu de avonden voor zijn rekening. Is ook wel nodig als je 4 kids hebt rondlopen en als mama niet helemaal in topform is. Ik hoop dat de pijn gauw minder zal worden!

Ryanne, ik probeer het vanaf nu gewoon zo te plannen, dat we niet elke dag met hem weggaan. Dan houdt hij het beter vol.
    Gadsie, ongi. Ik dacht dat ik het 5 weken geleden ook aan het worden was. Het bleef echter bij een ienieminidruppelte, dus dat was vast wat anders...

Deetje, knuffie. Jammer dat je niet aan het zwemmen bent, is wel een goede afleiding denk ik.

Debby, wat heerlijk zo'n nacht doorslapen! Lucas kreeg gisteren rond 20.30 uur voeding. Ik wilde hem om 23 uur wakker maken, maar hij lag in coma. Heb hem dus laten slapen en om 5.30 uur werd hij wakker. Die slaap had hij echt even nodig denk ik.

Minime, waarom wil je en inbakeren en een slaapzakje?

3. @ deetje ik ga maandag pas voor t eerst babyzwemmen. Dit is om half 10 dus ben bang dat ik har s'ochtends wakker moet maken.

@ mini me weet niet of je dit samen kunt doen. Maar heb je een slaapzak nodig als jehm ook al inbakert?

@ debby wat super meid! Nu hopen dat t doorzet.

@ shira wat fijn dat jullie weekendje zo leuk was

4. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Shira, wat fijn dat Tijmen zich weer happy voelt! Dat weekendje weg klinkt goed! Ik zie ook erg op tegen mijn eerste werkdag, brr.. Gelukkig hoeft mijn man dan maar een halve dag te werken, zodat Lucas maar een halve dag bij de gastouder is. En ben blij dat ik hem niet daarheen hoef te brengen. Dan zou ik ook gaan janken denk ik. Waarschijnlijk nu ook al hoor. :)

Lucas was gisteren weer een paar uur aan het huilen. Zo moeilijk dat ze niet ff kunnen zeggen wat er dan is. En mijn man bleef maar achter de pc. Vond ik niet echt tof van hem.

Verder maak ik me wat zorgen over zijn groei. Hij is wat aan het afbuigen in zijn gewicht. Ik denk dat ik vrijdag maar even naar het inloopuurtje ga. Hopelijk was het weinige groeien van korte duur. Maar krijg er ook echt niet meer melk in, want dan spuugt hij alles uit. Meer mama's die BV geven die dit herkennen?

5. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    goedemiddag dames,

ben daarnet bij de tantarts geweest. ik wist dat ik 1 gaatje had maar het blijkt ik heb er 3 en 1tje die opkomst is.
    vandaag 1 laten vullen moet morgen terug voor de rest.
    ik heb zooooooon hekel aan de tantarts. heb best een lieve hoor maar vind het drie keer niks.
    ook mag ik morgen gelijk naar de huisarts voor een in gegroeide teen nagel.
    nou ik ben wel weer voorzien voor het eerst komende half jaar van kwaaltjes.

Logan was gisteravond alleen met Roy want ik had me quilt avond.
    hj was erg jammerig en heeft heel weinig gedronken.
    met het gevolg dat hij dus om 2 uur wakker werd. om half 4 en om 6 uur.
    ik baal echt heel erg. hopelijk gaat het vanavond weer beter.
    roy is dan naar school dus ben ik alleen met hem.

@ linda: wat geweldig dat liv zelf in slaap is gevallen.

@ snuffeltje: woow wat een moeilijk besluit. kan me voorstellen dat je helemaal van slag ben.
    voor stoppen is iets voor te zeggen. geen pijn betekent vaker jelle
    zelf kunnen verzorgen en je zelf lekkerder in je vel voelen.
    maar ja je zeg het geeft geen garantie.
    het nog even aan kijken en hopen dat het weg gaat. kan ik me ook voorstellen.
    beginnen met medicatie kan altijd nog.
    maar stoppen met borstvoeding is zo definitief.
    moeilijk hoor. een hele dikke knuffel voor jou.
    * fijn dat je achter je besluit staat en je man ook. kan me helemaal voorstellen dat je het nogeven aankijkt.

@ sucre: gweldig zeg dat die mensen je komen opzoeken.
    en wat heerlijk dat het zo goed gaat met dat ventje. bijnzonder hoor.

@ meilan: fijne vakantie.

@ mini me: balen dat Bart weer om 4 uur wakker wordt.
    geweldige he hoe ze hun best doen om naar het speelgoed te slaan.

@ maartjeh: nou ja wat is dat nou weer voor ets raars.
    snap dat je geen uren moet doen over 1 fles. maar zij eet toch ook
    niet haar bord leeg binnen 2 min. en anders lijd ze maar honger.
    ongeloveljk dom zeg.

@ shay: ik heb van te voren aangeven bij het kdv dat ik mijn rooster voor het jaar nog niet wist en dat dit elk jaar veranderd.
    bij mij deden ze er niet moeilijk over.

@ daphne: woow mooie foto's. zeker van je twee mannen.

@ deetje: ik leg Logan na de ochtend voeding alvast in zijn wagen.
    onderweg slaapt hij een beetje en als we er zijn dan haal ik hem gewoon uit de wagen. na het zwemmen is hij zo moe dat hij al tijdens het aankleden in slaap valt. hij lijkt er geen last van te hebben.

fijne dag alle
    gyino

6. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    @Deetje, hoop dat je snel rust in je hoofd krijgt hoor, kan je wel gebruiken nu er zoveel gebeurd is. Tja, en wat dat zwemmen betreft, dat is denk ik altijd moeilijk. Mijn zus heeft het ook gedaan, maar ook altijd het probleem van slaaptijd of iets dergelijks. Misschien moet je die dag zijn slaapje proberen te verschuiven? Ik ben nooit gaan zwemmen, omdat het hier op onmogelijke tijdstippen is.

@debby, chronische rsi...kan dat ook al? Nu ik me er wat in verdiep kom ik zoveel tegen! Ben je verder wel medicatie vrij?
    Goed dat Emma heeft doorgeslapen, we dansen met jullie mee :)

@mini me, geen idee eigenlijk.
    Ik stop Jelle hier altijd strak in, met zijn armen onder de dekens en meestal valt hij al in slaap voordat hij ze omhoog gewurmt heeft, hij heeft geen slaapzak aan. (niet als hij klaarwakker het bed ingaat, dan mislukt dat dus)
    Als je inbakert, is een slaapzak dan wel nodig?

@shira, dat klinkt allemaal heerlijk hoor!
    De eerste werkdag in zicht, wat gaat het snel he... komt vast wel goed!

@sucre, ik weeg Jelle alleen als hij naar het CB moet, inloopspreekuur ben ik nog niet geweest. Geen idee of hij wat afbuigt, maar ik weet wel dat rond de 3 maanden de groei bij BV-kinderen vaker afbuigt. Dit schijnt toch een normaal verschijnsel te zijn. Bij mijn andere jongens was dat ook rond de 3 maanden. uiteindelijk groeien ze daarna gewoon lekker mee.

Veel liefs

7. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Gyino, balen van de gaatjes en de ingegroeide teennagel. Dat had ik vroeger ook altijd, vreselijk. Hopelijk heeft Logan het vanavond meer naar zijn zin!

8. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ha meiden!

Ik zie nog meer vreugdedansjes hier! JOEPIE! :) Ik doe weer mee, want Liv ligt voor dutje nr. 3 in het ledikant en zonder te huilen of mopperen! :) TROTS!

Verder is ze een beetje chaggie vandaag, ik denk dat ze voelt dat mama een beetje nerveus is voor de tweede prikjes.. Ze was zo overstuur de laatste keer.. Heb geen zin :(

Guyino; Ohhh, bah, drie gaatjes! Ik heb er ook een hekel aan hoor, jakkes! En balen dat Logan zo van de leg was gisteren, hopelijk vandaag een betere dag!

Sucre; Meid, ik zou me nog geen zorgen maken hoor! Als het CB het vreemd zou vinden, hadden ze er vast wel iets van gezegd! Nog even en dan gaat hij fruithapjes eten en zit het er waarschijnlijk zo weer aan! :) En misschien wordt het gewoon een 'lange dunnert' ;) Kop op!

Shira; Wat fijn dat Thijmen door z'n sprongetje lijkt te zijn! En leuk zeg, een weekendje weg geweest, HEERLIJK! :)

Minime; Uhhmm, geen idee! Je kunt het proberen! :) Jij vroeg volgens mij pas waar ik vandaan kwam, ik kom uit Bodegraven en mijn vriend oorspronkelijk uit Leimuiden (vlak bij Noordwijk)! Wij noemen een speen ook een tul! Hihi!

Debby; JOEPIEEEEEEE! Doet ook een vreugdedansje met jou mee! :) Lekker hoor! :D Bij ons was het flut vannacht.. :(

Snuffeltje; Hoe is het vandaag? Heb je al een besluit kunnen nemen? Hopelijk valt het mee! Fijn dat Jelle nog even lekker geniet van de BV! :)

Deetje; Ik snap dat je er nog veel over nadenkt en mee bezig bent, maar ik denk dat het straks allemaal wel een plekje krijgt als Frank iets ouder is! Dan is het ook wat gemakkelijker allemaal! Komt goed!

Ryanne; Hoe is het met je meisje? Drinkt ze inmiddels weer goed? Hoop van wel! :)

Daphne; SUPER leuke foto's! :) Wat een mooi ventje zeg! :) En zo goed ontwikkeld zie ik al, zit gewoon al in z'n kinderstoel! Liv wil wel constant staan, hihi, zo grappig! Zit ze helemaal trots te kijken!

De rest; Alles goed moeders?! :)

Nou meiden, fijne dag allemaal! Ga me mentaal voorbereiden op de prikjes, bah!

xxx

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Sterkte met de prikjes. Is echt niet leuk he.
    Lucas was deze keer sneller te troosten dan de 1e keer, hopelijk Liv ook!

10. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @all bedankt voor jullie reacties op de vraag over inbakeren en slaapzak.Bart ligt dus alleen met zn bovenlijf ingebakerd (kan het misschien beter inwikkelen noemen) waardoor zn benen dus vrij spel hebben. Nu ligt hij de laatste dagen dus flink te trappelen met zn benen waardoor hij "bloot" komt te liggen, vandaar de slaapzak.
    Met 4 maanden zullen we het toch af moeten gaan bouwen met evt. gaan rollen in bed. Hou mn hart vast hoe dat zal gaan. Maar ja dat zien we dan wel weer.

@sucre Bart schrikt zichzelf wakker doordat hij met zn armen slaat als hij bijna slaapt en dan is het dus huilen. Ik ben bang dat hij dat dus ook doet met een slaapzak. Vandaar ook het inwikklen.

@LindaS Ik weet waar Leimuiden ligt ben er geboren:D

11. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Grappig! Wij komen heel vaak in Noordwijk, lekker naar het strand! :)

12. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Sucre; Liv was de eerste keer makkelijk te troosten, maar ze werd na drie uur hysterisch.. Was ontroostbaar :( Hoop zo dat het meevalt..

13. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoe laat moeten jullie?

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    #1914 debby82, 29 sep 2009
    Laatst bewerkt: 29 sep 2009
    @mini me het zal best wel kunnen inbakeren en slaapzakje, maar lijkt me een beetje overbodig. Je kan toch ook een dikkere doek pakken om in te bakeren?
    o ik lees het al... maar kan je niet anders inbakeren dan?

@sucre de borstvoedingscurve is anders dan de flesvoedingscurve die ze bij het cb gebruiken he... hier een link met meer info
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstvoeding en groeicurves [1]: meten is weten
    zie dat er alleen iets voor meisjes staat maar je moet maar ff kijken.

@snuffeltje dat het chronisch is betekend eigelijk gewoon dat het honderdduizend keer terugkomt. Heb dan altijd last van mijn nek en rug en armen. Soms is het wel even weg, zoals tijdens mijn zwangerschap. Ik was medicijnvrij maar ik ben vandaag weer naar de huisarts geweest voor diazepam.... ik trek het anders echt niet. En ik geef geen bv meer dus toch nog een voordeel.

Ik ben de hele middag bezig geweest met mijn nieuwe naaimachientje uitproberen. Ik heb een leuk hoesje voor om het dekentje van emma dr bedje gemaakt. Hieronder het resultaat. Ik ben best wel een beetje trots!

15. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    @debby, leuk hoesje, mag je zeker trots op zijn!
    Heb je naailessen gehad?
    Leuk hoor, dat je dat zelf kunt maken, ben jaloers hahaha

16. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Debby, wat leuk zeg! Zoiets zou ik ook wel willen in het groen-blauw, maar ik kan niet naaien. Heb niet eens een machine, haha. :D

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik krijg naailes van mijn moeder die heeft dat op school gehad is vroeger coupeuse geweest en ze maakte ook al onze kleertjes zelf. Ik vind het eigelijk niet zo heel moeilijk als je het door hebt maar als ik mijn moeder zie... die doet in een kwartiertje waar ik 2 uur over doe haha.

18. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @debby: mijn moeder is ook coupeuse, maar heb zelf geen interesse in het naaien. Je kunt er wel leuke dingen mee maken. Las laatst dat het weer in opkomst is.

@LindaS: gisteren ging het slapen goed in haar eigen bedje, maar vanddag weer drama. Ze heeft bijna niets geslapen. Ik laat haar dus niet meer aan de borst in slaap vallen, niet meer in bed. Helaas wel nog beneden, omdat ze zo huilt en niet wil slapen.

19. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @LindaS wat is de wereld soms klein he;)

@Debby wat een leuke deken, is goed gelukt hoor. Ik ben helaas niet zo goed met de naaimachine. We begrijpen elkaar niet:)
    Ik pak denk ik gewoon een grotere doek maar over een maandje zullen we toch af moeten bouwen. Vanmiddag lag hij weer heel rustig.

@Sucre als je je zorgen maakt lijkt het mij wel verstandig om even bij het inloopspreekuur binnen te lopen ze zitten er niet voor niets toch?!

@Gyino Blehhh gaatjes en tandarts ik heb jarenlang van alles gehad van gaatje tot wortelkanaalbehandeling tot kroon. Nu eindelijk 2x niets. heb toen maar nagevraagd of ze het zeker wist. Nou meid in ieder geval sterkte met je gaatjes en je teen. En dan is het idd wel weer genoeg voor een half jaar;)

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pfff emma slaapt eindelijk ze was steeds zo aan het huilen! En ik heb zo een pijn in mijn rib. Volgens de huisarts heb ik een spier verrekt bij het optillen van Emma. Ik wordt echt chagerijnig van al die pijntjes achter elkaar zeg! En mijn man wil niet naar huis komen want hij gaat voetbal kijken met een vriend en het huis is 1 grote zooi en ik was van plan op te ruimen maar nu met die rib gaat dat ook niet super... zucht!

Deel Deze Pagina