Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    nou na een wat rommelige avond slaapt meneer heerlijk.
    ik zat vanavond ineens te bedenken dat hij gisteren en ook vandaag, 's middags niet in zijn bedje heeft geslapen maar in de box. misschien dat dit de oorzaak is.
    dus morgen gewoon weer lekker in zijn eigen bedje met de puckababy aan.

@ Debby: ooh wat een leuk lakentje. lijkt net een quiltje zo.
    * oefening baard kunst. straks kan jij het ook in een kwartier.
    ** balen van je rib. mm lastig dat je vriend niet naar huis wilt komen. kan me voorstellen dat je even het stokje wilt door geven. dan kan jij ook even ademhalen en eventueel je gedachten op het huishouden richten. vind het zelf soms wel lekker hoor om het huishouden te doen als roy Logan heeft.
    kan je je hoofd lekker leeg maken.
    sterkte met je rib.

zo ik ga lekker op bed liggen.
    en even een schietgebedje doen dat Logan pas tussen 3 en 4 wakker wordt voor een flesje.
    kus voor iedereen die het nodig heeft.,
    gyino

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    gynio ik duim voor je dat logan de hele nacht doorslaapt, zou wel lekker zijn voor een keertje toch?

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    he wat is een bronzen teddy beer?

4. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Goeieavond allemaal!

Bedankt voor de leuke reacties op de foto's!:)
    Voor wie filmpjes ook leuk vind, als je op youtube naar Sid Plugers zoekt krijg je een hele lading..:D (die staan er vooral voor de opa's en oma's op want die wonen niet in de buurt. De filmpjes waarop hij zit op schoot en z'n sta-oefeningen zijn het nieuwst.)

Snuffeltje, oh wat grappig dat de sinterklaaslijstjes al weer klaar liggen! Lastig zeker, dat al het spul tegenwoordig zo vroeg in de winkel ligt -te vroeg als je het mij vraagt- en je kids nog even moeten wachten voor het zo ver is!
    Ik kijk er wel echt naar uit dat Sid die feestdagen bewust gaat meemaken, dat lijkt me zo leuk!

Ongi, hier nog steeds niks. Soms denk ik dat ik al voortekenen voel maar daar blijft het dan bij. Zijn er meer meiden die het nog niet gehad hebben?

Babyzwemmen, ik wacht er nog even mee tot Sid iets groter is. Hopelijk kan ik straks weer m'n contactlenzen in als de hormoonhuishouding wat normaler wordt of als ik de bv ga afbouwen, nu verdraag ik ze niet omdat ik steeds hele droge ogen heb. En met de bril op durf ik niet te zwemmen. Als 'ie nat is zie je al weinig en zonder zie ik véel te weinig.
    Ik kwam op internet ook aardig wat tekst tegen over dat de chloorlucht bij de hele kleintjes ook erg slecht zou zijn omdat de longetjes nog in ontwikkeling zijn. 'T zal wel zo erg niet zijn hier in NL (was een belgisch onderzoek) maar kan daardoor ook wel even het geduld opbrengen.;)

Debby, goed zeg dat Emma zo lang geslapen heeft!8)
    En wat een schattig hoesje, staat ook super bij dat leuke behang! Wel vervelend van je rib, dat lijkt me heel onhandig. Laat lekker de boel de boel even, al je iets verrekt hebt geneest het sneller als je rustig aan doet. Hopelijk maakt Emma weer zo'n goede nacht en kun je even bijtanken!

Roosjuh, ja leuk stoeltje is dat he? We hadden hem eigenlijk voor de gein neergezet omdat we sinds gisteren weer een eetafel hebben staan en het stond zo leuk. Anders had Sid er ook nog niet in gezeten. ;)

Slaapgedrag en inbakeren, Ik moet het overzichtje maar weer aanpassen want Sid slaapt jammer genoeg niet meer zo lang door, kennelijk slaapt hij alleen van 20.00 tot 6.00 als hij een drukke dag gehad heeft, zoals bijvoorbeeld een dag op de opvang. Dan slaapt hij overdag toch lastiger. De andere nachten slaapt hij van 20.00 tot 4.00, dan wil hij drinken. Na het drinken slaapt hij tot een uur of 7.30. En dat vind ik ook prima zo!:)
    We leggen hem trouwens altijd tot aan z'n okseltjes onder de deken, met de armpjes er juist boven, hij slaapt namelijk met de armpjes in de lucht. Ik denk dat inbakeren voor hem niet nodig is, als ik z'n armpjes wel onder de deken stop woelt hij met zo lang tot hij ze er boven heeft haha.

Sucre, het zal vast wel meevallen met Lucas, volgens mij piepen ze bij het CB wel erg snel als het iets afwijkt van de curve als ik alle verhalen hoor. Maar het is niet voor niets maar een gemiddelde. Ik denk dat met borstvoeding de groei juist meer met sprongen zal gaan omdat je lijf telkens weer moet aanpassen aan de behoefte van de baby terwijl flesvoeding makkelijk te verhogen of verlagen is.
    Aan Sid heb ik nog niks gemerkt maar zal er op letten a.s. vrijdag, dan moet ik toch naar het CB voor de prikjes. ;)

Gyino, balen van de gaatjes! Ik vind het maar dapper dat je zo gaat terwijl je het niks vind. De laatste keer dat ik ging was een ramp, flinke paniekaanval en ben hem gesmeerd. Erg genant allemaal..;) Nu heb ik een afspraak bij de angsttandarts, kijken of lachgas wat voor me is. Gelukkig heb ik geen heel slecht gebit..
    Jammer dat het met Roy en Logan niet lekker ging, hopelijk had Logan gewoon niet z'n dagje!

Linda, ah gossie, zielig dat Liv zo'n last van haar prikjes had. Voelt ze zich al beter?

Zo, ik ga nog even kolven voordat ik naar bed ga, dat doe ik al sinds Sid om 20.00 z'n bedtijd heeft. Er ligt dus al een mooi voorraadje in de vriezer en kan dit ook gebruiken om aan te vullen wat ik op het werk kolf, vandaag was het iets te weinig namelijk. En daarna naar bed!
    Slaap lekker allemaal!

5. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Goedemorgen

@Debby, goed werk heeft tijd nodig zeggen we hier altijd ;) *** vervelend dat het niet gaat meis, minder dat je mannetje je niet komt helpen :(. Doe toch rustig aan, de rommel loopt niet weg. Probeer je erbij neer te leggen (en ja ik weet hoe vreselijk moeilijk dat is!!!)***

@Nynke, HIer ook een die niet overdag in zijn bed wil slapen. Heel sporadisch dat het lukt na eindeloos op en neer lopen en dan nog maar voor een tukkie.

@Gynio, wat een nare klachten.... hou het hier maar bij en dan voor de komende 5 jaar niks meer, okee? :D

@Daphne, jah, de sint duurt nog even, maar het is wel grappig dat ze er nu mee bezig zijn, De jongste maakt zelfs voor Jelle een lijstje:)
    Ze weten ook heel goed dat het nog lang duurt, en de lijstjes veranderen nog dagelijks hoor ;)
    Hier ook nog geen ongi... wel af en toe een vervelende buik, maar niks verder!
    Jelle slaapt ook met zijn armen omhoog, tohc laat ik hem in slaap vallen met de armen onder de dekens, omdat hij zich steeds wakker slaat. Het is nog te ongecontrolleerd zeg maar.

Hier weer een mindere nacht voor mezelf, moet echt weer op gang komen vandaag. Heb een polsbrace gehaald gisteren om de pijn in mijn rechterpols te verzachten en het gewrcht te ontlasten en kan nu eindelijk Jelle redelijk goed oppakken zonder teveel pijn. Wat heerlijk!!!!!
    Ons mannetje heeft gisteren en vannacht heerlijk gedaan. Nu moet ie van zijn broers maar weer eens mee naar school, dus ga hem zo lekker in de wagen leggen.

Fijne dag meiden, mss tot straks nog even
    Liefs

6. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    :Ds

7. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    #1927 dommel, 30 sep 2009
    Laatst bewerkt: 30 sep 2009
    goede morgen, ik kom v.a mijn mobieltje want mijn internet op de computer ligt er af.... Heb ik net een heel verhaal zitten tikken, met 1 vinger, wat zo doe ik dat op mijn mobiel, is ineens alles weg.!!!.. Maar goed, wilde even vertellen dat mijn meis vannacht voor het eerst de hele nacht in haar eigen bed heeft gelegen, (sliep hiervoor nog veel bij ons in bed) ze wilde wel om de 4 uur drinken, maar sliep gelijk weer verder..... Dat drinken is het volgende projectje, alles op z'n tijd.... Ben super trots op haar! Ik ga de volgende keer op jullie reageren als ik weer voor een normale computer zit. Maar alle meiden met pijntjes veel sterkte..... Liefs

8. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Dommel, zo zie je maar weer... het komt goed! Hopelijk houd ze het vol zo!

9. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Jailey is een beetje de weg kwijt geloof ik met het slapen...
    Ze wordt ineens steeds om 4 uur wakker terwijl ze al zo lang door slaapt... gister sliep ze wel weer door en vannacht kwam ze dus weer om 4 uur alleen een beetje jammeren en doen... Volgens mij had ze gewoon kramp ofzo want ik hoorde ineens allemaal scheetjes uit d'r kamertje... Ze is gelukkig toch verder gaan slapen want ik wil d'r liever geen fles geven anders raakt ze dat weer gewend...

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Even ego bericht want ik ben ziek (griep) dus duik zo mn bed in.

Damian heeft gister zn prikjes weer gehad. Was super vrolijk totdat prik kwam, 2min gehuild en lag erna weer te lachen en viel toen in slaap. Super gegaan dus.

Vanmorge bijeenkomst gehad van het zwangerschapscursus clubje. Was erg leuk om iedereen weer te zien! Damian was als eerste geboren van alle baby's en was ook verreweg de grootste van allemaal! Damian kan al heel goed rechtop zitten, met hulp vn mama natuurlijk, en de andere babytjes waren daar nog lang niet aan toe. Verhalen gewisseld en ervaringen. Paar foto's gemaakt. ja was leuke ochtend.

Morge bruiloft van mijn schoonvader! Damian misschien weer in pak, ligt beetje aan de sfeer na het ongeluk van onze oom

11. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @Debby hhhmmm voetbal kijken met een vriend gaat voor zijn vrouw met een verekte spier:( Ik zou zelf heel boos zijn op hem.
    Ik kan me voorstellen dat je chag hiervan word.

@doorslapen wel grappig om te lezen dat er meer kindjes zijn die langer doorslapen als ze de dag ervoor inspanning hebben gehad.
    Gistermiddag bij mn schoonmoeder geweest. Daar was mn nichtje van 5 ook die helemaal gek met m is. Jullie raden het al. nichtje constant boven m hangen oma tuttelen en bart na 15 minuten huilen omdat hij zo een slaap had. Ik had zelf al aan mn nichtje gevraagd of ze iets rustiger wilde doen met bart. Omdat mn schoonmoeder het zo liet. Grappig dat je als moeder de signalen opvangt als je kindje zn grens heeft bereikt.
    Eigenlijk was ik blij dat hij ging huilen:) want toen kwam hij bij mama en viel hij op mn borst direct in slaap:D Ik wilde bart ook niet gelijk bij mn schoonmoeder wegplukken want ze is zo lief met m.
    Maar goed s'avonds was Bart dus ook wakker en na een tijdje op de bank om 22 uur zn pyama aan en zn fles en meneertje sliep tot 8.15uur. Als ik mag kiezen dan toch om 6.00uur een flesje en dat hij rust heeft. Maar ja ik kan m niet bij alles en iedereen vandaan laten omdat hij hele dagen slaapt. Wat zouden jullie doen?
    Ik geloof niet dat ik op de dinsdag daar nog een bakkie ga doen(mn nichtje is daar dan)

Maandag is Bart gewogen en nu vroeg ik mij af of jullie het leuk vinden om nog een lijstje te maken met hoe lang, hoeveel weken en hoe zwaar je kindje is. Gewoon om te zien wat alle kindjes doen:)

Wat wegen onze kindjes

Bart is 10 weken oud, weegt 5980 gram en is 59cm lang

Wie volgt:)

12. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    mini me: dat is het muziek doosje... En die bijen draaien dan zeg maar rond.

Bekijk bijlage 18809

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Wat wegen onze kindjes

Bart is 10 weken oud, weegt 5980 gram en is 59cm lang
    Damian is 12weken oud, weegt 5500gr en is 61cm lang

14. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @shay wat een leukerd zeg! En Jaily ligt er echt naar te koekeloeren leuk hoor.

15. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Wat wegen onze kindjes

Mini me: Bart is 10 weken oud, weegt 5980 gram en is 59cm lang
    Roozjuh: Damian is 12weken oud, weegt 5500gr en is 61cm lang
    Shay: Jailey is 10 weken oud, weegt ongeveer 5000 gram en is ongeveer 58 cm lang

Ik dacht geef het even wat kleurtjes als je het niet erg vindt en onze namen erbij dan weten we van wie de kindjes zijn..

16. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Wat wegen onze kindjes

Shay: Jailey is 10 weken oud, weegt ongeveer 5000 gram en is ongeveer 58 cm lang

Damian is 12weken oud, weegt 5500gr en is 61cm lang

17. @ debby wat een leuke deken zeg. Ik heb ook een naaimachine maar nog steeds geen tijd gehad om een curusus te volgen (ik wil ook veel te veel, heb een nieuwe digitale spiegelreflescamera en ook daar wil ik een cursus voor volgen :))
    @ linda ik dans met je mee, super dat het zo goed gaat

@ daphne B hier ongi vanaf zaterdag maar het zet niet echt door. Is meer oud bloed volgens mij.

@ Roozjuh grote vent zeg!

@ me Normaal krijgt F. rond 22.00 har laatste fles (120cc) en slaapt dan door tot een uur of 5 en dan weer tot 10.
    Nu gaf ik haar gister om 22.30 170cc, dus ik denk nu slaapt ze toch zeker wel door, komt mevrouw weer om 5 uur :s

18. Wat wegen onze kindjes

Roozjuh: Damian is 12 weken oud, weegt 5500gr en is 61cm lang
    Ryanne: Frédérique is 12 weken oud, weegt 5300 gram en is 62 cm lang

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ryanne: die van jou is ook best lang, wel lichter dan damian.
    ook geen baby-vetjes zeker? :p

20. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Roozjuh: Damian is 12 weken oud, weegt 5500gr en is 61cm lang Shay: Jailey is 10 weken oud, weegt ongeveer 5000 gram en is ongeveer 58 cm lang
    Ryanne: Frédérique is 12 weken oud, weegt 5300 gram en is 62 cm lang
    LindaS: Liv is 13 weken oud, weegt 6480 gram (kleine dikkert) en is zo'n 60 cm (ze hadden haar volgens de arts bij het CB verkeerd opgemeten, op 58,5 en dat klopte dus niet)

Liv ligt weer lekker in haar ledikantje! :) Moest haar 3 keer troosten, maar ze slaapt weer! :D

Als ze straks wakker wordt, mag ze lekker op mama's borst verder slapen, doen we nu elke dag! :D

Ohh, en Liv heeft gisteren voor het eerst pap gegeten met de lepel! Mocht van het CB! Het was hilarisch! :D

Hoe is het hier?

Minime; Ik zat trouwens nog even te denken, wij hebben een 'Swaddle me', dat is een inbaker doek met een zak voor de beentjes! Superding! :) Ik gebruik hem weinig, want Liv vond het inbakeren niet geweldig! Hij kost zo'n 20 euro en je kan hem op internet bestellen! Succes!

xxx

Deel Deze Pagina