Juli 2009 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door Kellly, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra is ook heel blond, terwijl wij beide donker zijn!!!
    Kyra en Dinja zijn ook totaal verschillend!

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Shay hier had sam tot 8 maanden blauw grijs en iedereen wist zeker dat het blauw zou worden, maar rond de 8e maand werden ze toch ineens donkerbruin! Ik heb bruine en mijn man heeft blauwe ogen;)

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    lijken jullie kindjes op jou of de vader??

eerste 9a10weken leek damian echt heel veel op zijn vader, maar hij gaat nu steeds meer op mij lijken zegt iedereen.
    Is dat bij jullie ook??

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    rtl5: Dr.Phil 8ling + 6ling nu bezig!
    voor de meiden die het aan t volgen waren :D

5. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @LindaS thankds voor de tip ik zal het in gedachte houden. Op dit moment slaapt hij weer vrij rustig.
    Wat fijn dat Liv nu zo lekker slaapt. Heb je foto's of film van het papavontuur?

@debby en Pooh wat bedoelen jullie met gecorrigeerd?

@Shay Op wikipedia vond ik dit:"De kleur van het oog van een zuigeling stabiliseert zich rond de zesde maand"Dus je zal nog even geduld moeten hebben. Wat er ook wel gezegd word is :als de vader en de moeder beidde bruine ogen hebben krijgt jullie kindje ook bruine ogen. Bruin is dominant ten opzichte van blauw. Maar dat heeft ook weer een gen verhaal wat me te moeilijk is.

@Roozjuh Bart Lijkt niet echt specifiek op mij of mijn man. Wij zien het in ieder geval niet. Ik zie het soms wel bij babies om ons heen dat ze op hun vader of moeder lijken.

6. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Toen bart geboren was zeiden ze in het ziekenhuis al dat hij bruine ogen zou krijgen. We denken zelf ook nog steeds dat het bruin word

Bekijk bijlage 18910

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ mini me: lekker ventje hoor! :) en die romper komt mij bekend voor :p heb er stuk of 10 ervan in de kast liggen haha

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @dommel wat bij jij handig met je mobieltje, als ik op mijn mobieltje een bericht zou willen posten ben ik 2 uur bezig!
    Wat fijn dat het zo goed is gegaan met je meisje in haar eigen bedje!

@roozjuh beterschap ik hoop dat je je morgen wel beter voelt met die bruiloft!

@mini me ik sleep emma altijd overal mee naar toe. Maar ik heb mazzel want niks is haar te druk, ze vindt al die aandacht alleen maar leuk.

@shay ik heb dat muziekdoosje in het roze, met roze poppetjes erop en dan hoor je de fur elise (dat was het toch?) als je het muziekje aandoet.

@luiers ik heb het laatste pak maat 2 aangebroken. Nu ga ik echt over op maat 3. Ik heb al een paar maat 3 gebruikt want het laatste pak 2 lag nog bij mijn moeder.
    Het maat 3 pak was een newborn pak en ik moet zeggen dat ik dat wel heel fijn vond. Maar ja ik vind newborn eigelijk te duur, ik had toen ik nog zwanger was per ongeluk 2 pakken newborn maat 3 gekocht. Ik vind het zonde om maat 2 weg te gooien dus ik maak dit nog op en dan gaan we over.

@lotuss wat schrikken zeg! Ik zou haar echt super goed in de gaten houden bij de volgende prikjes!

@roozjuh leuk die foto! Bij ons had niemand een fototoestel meegenomen dus hebben we maar een nieuwe afspraak gemaakt in januari. Wel zo leuk ook ;)

Wij zijn vanmorgen naar de kinderarts geweest en Emma is weer goedgekeurd. We moeten alleen wel een foto laten maken van haar heupjes omdat ze in stuit lag toen ze geboren werd en dan is er een groter risico op afwijkingen. Vind het wel een beetje eng eigelijk. Ik hoop niet dat mijn meisje iets heeft, maar 4 november weet ik het...

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ debby: ik vond jouw verhaal over emma dat ze goedgekeurd is zo bekend voorkomen.. maar zag t net op je hyves staan volgens mij hahaha Dementie slaat toe hier :p

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha, ja stond ook op mijn hyves... ik heb niet dubbel gepost hoor ;)

11. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    @debby Ja..ik wordt morgen ook teruggebelt door een arts die verbonden is aan 'kritisch prikken' hopelijk kan hij wat advies geven of ik haar zelfs wel zo snel weer moet laten inenten.
    Als het een allergische reactie is kan hij de volgende keer namelijk wel eens erger zijn omdat ze dan weer met de stof in aanraking is gekomen. Moeilijk hoor...

12. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Mijn oudste zoon had trouwens met 13 maanden nog blauwe ogen. Daarna werden ze langzaam groen. Bij de tweede net zo, ze begonnen iets sneller te verkleuren en werden groen/bruin.
    Bij m'n dochtertje zijn ze ook lang blauw gebleven, kwamen steeds meer bruine spikkels in en zijn nu helemaal bruin. In elk geval allemaal nog ver na de zes maanden dus dat kan ook nog best later!
    Meestal is bruin dominant maar dat ligt er een beetje aan of de papa/mama met bruine ogen misschien ook een blauw gen heeft van 1 van zijn/haar ouders. Mijn ouders hebben bijv. allebei blauwe ogen, net als ik. Als mijn man ook een blauw gen heeft, maar zelf bruine ogen dan hoeft bruin niet altijd dominant te zijn. Dan krijg je bijv. drie blauwe genen (2 van mij en 1 van hem) tegenover 1 bruin van hem. Dat heft de dominantie als het ware weer op. Heeft blauw ook meer kans. Zit wel wat ingewikkelder in elkaar want je kan als je allebei blauwe ogen hebt zelfs een kind met bruine ogen krijgen omdat dat toch nog ergens in de genen zit maar waarschijnlijker dat het zo gaat als ik net beschreef. Van mijn kinderen zijn de kleuren bij twee gemengd tot groen, groen/bruin en bij 1 tot echt bruin. Bij Sophie is het nog afwachten al worden ze nu best lichtblauw. Ze lijkt verder ook veel op mij dus het kan..;)

13. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Roozjuh: Jailey is precies mijn man... Toen ze een echo maakte zeiden ze het zelfs al haha... d'r bolletje heeft ze van jou zei ze tegen me man... En ze lijkt echt op hem en kan ook zo kijken als hem echt heel grappig... Alleen d'r ogen heeft ze van mij met die ontzettend lange wimpers...

Het wordt er hier ook de hele tijd wel ingepeperd hoor door me schoonfamilie (lees schoonmoeder) dat ze zo op d'r vader lijkt... Oh dit deed hij ook oh kijk het het is precies zoals hij vroeger deed en goh wat lijk je toch veel op je vader... en dan wordt er gezegd maar dat bovenlipje heeft ze echt van jou zo mooi gevormd maar voor de rest is het alleen d'r vader hoor... ARGGGGGGGGGGG
    En ze heeft nu een beetje flaporen en dat hebben we allebei niet en dan wordt er gezegd oh dat zit zeker bij jullie in de familie want bij ons hebben ze dat echt niet... Dus ik zei uhhhh kijk eens naar je man (schoonvader) die heeft wel flaporen hoor haha

14. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Te vroeg geboren/ prematuur...;)

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als ze op de uitgerekende datum geboren zou zijn zou ze nu 10 weken zijn... anders is het niet eerlijk om te vergelijken omdat jullie babys langer de tijd hebben gehad om te groeien in de buik :D

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ shay: haha geweldig! 'kijk eens naar je man!' haha :D lig hier dubbel

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @lotuss goed dat je gaat overleggen met iemand van kritisch prikken! Maar laat je niet te gek maken door hun, toen ik voor het eerst op hun site keek schrok ik heel erg. Zij zijn natuurlijk weer heel erg anti prikken he dus dat is ook niet optimaal.

18. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    tja de waarheid is soms hard haha

19. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Lotuss, wat zul jij geschrokken zijn zeg. Gadsie, gelukkig lijkt je meisje er nu geen last meer van te hebben. Ben benieuwd wat de arts gaat zeggen.

Kleur ogen, Lucas heeft hele blauwe ogen, net als zijn vader. Ik had vroeger helder blauwe ogen.. daarna werden ze grijs.. toen ik puber was waren ze groen en nu zijn ze groengrijs. Kan dus nog alle kanten op.

Ik hoor ook steeds dat Lucas op zijn vader lijkt. Al zegt mn schoonmoeder dat hij het mondje van mij heeft, omdat hij zijn mond soms net zo trekt als ik dat doe. :$
    Soms word je wel een beetje debiel van al die opmerkingen hoor.

Debby, die foto maken ze standaard. Ik zou me niet te veel zorgen maken als ik jou was.
    Lucas draagt nu ook maatje 3 luiers (newborn), maar ze zijn toch echt wel te groot. Als hij nu een keer flink poept (spuit), dan gaat het er waarschijnlijk echt langs op. Heb mijn man er dus maar op uitgestuurd om weer maatje 2 te halen. Lucas is toch maar een fijn mannetje. ;)

20. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Shay, hier ook veel flappies in de familie. Aan beide kanten. Ik heb ze niet, mijn man wel. Bij Lucas staat de bovenkant van zijn oortjes wel iets naar buiten, erg schattig! :D

Deel Deze Pagina