Das niet heel handig, het wordt niet voor niets sterk aanbevolen Ik heb ze hier op het aanrecht liggen (tenzij er visite komt)en neem ze elke keer voor het avond eten in. Toch maar wel proberen bij te houden hoor!
Ik heb t ook netjes in huis gehaald en de eerste 2 al netjes ingenomen.. Ik ga mijn best doen.... Heb eerste "buik"foto en foto van tests in mijn album gezet...
Ik heb ook niet zo'n moeite meer met slikken, voor de zwangerschap was ik het na dik een jaar goed zat... heb nu Vitaal Zwanger van kruidvat, niet zo duur en net zo goed als de 'echte' merken. Trouwens, Robin, ze adviseren ná de maaltijd maar het belangrijkst is dat je ze neemt! Volgens mij heb ik er nog niet een gemist sinds ik dacht dat ik zwanger was, heb ze ook duidelijk zichtbaar in de keuken staan. Als je zelf moeite hebt, vind ik dat er ook een taak voor je mannetje is om eraan te denken! Wij doen toch al het meeste werk?
Goh heb al een aantal buiken bekeken.... Maar zo ben ik nog niet! Haha Wil het ook nog even geheim houden dus zo erg is het nog niet. Xx Ani
bij de eerste vroeg iemand aan mij wanneer ik was uitgerekend.. ik was toen 9 wk zwanger.. lang geheim houden kunnen we wel vergeten denk ik, maar dat is niets nieuws....we houden onze mond zo lang het kan...
Ja ik vind het wel gaaf hoor die mooie buikjes! Ik ben zelf wel merkbaar dikker maar nog niet aangekomen (zelfs afgevallen door verminderde eetlust) dus denk dat het nu nog vooral lucht is haha. En alweer een augustusbaby, dat gaat inderdaad snel! Terwijl ik heb idee heb dat het steeds zooo lang duurt voordat ik weer een dag kan afstrepen, laat staan een week! Is het ook iemand anders opgevallen dat die engelstalige banner (zoals hieronder) net anders telt dan die van het forum? Ik had hem veranderd omdat ik deze leuker vond en heb met dezelfde instellingen een dag extra gekregen!
@ Deetje: ik heb Dagravit mama & baby en daarop wordt aangegeven dat je ze het beste kunt nemen tijdens de maaltijd. Slok melk, pilletje, hap eten...ach, das toch tijdens de maaltijd
Over geheim houden gesproken, wij hebben het onze familie al met 5 weken verteld! M'n vader was jarig dus het was het perfecte cadeau, en m'n moeder kon wel een motivatie gebruiken om nu echt te stoppen met roken haha. Bovendien zijn er aan beide kanten aanstaande overgrootouders die behoorlijke gezondheidsproblemen hebben, daar was het ook een leuke oppepper voor. Iedereen is trouwens ontzettend blij voor ons, vooral m'n moeder wil al járen oma worden! En we weten dat we ook goed terecht kunnen als het toch mis mocht gaan. Op m'n werk wisten ze het trouwens als eerste, het is namelijk maar een 3mans bedrijf dus zijn we erg afhankelijk van elkaar. Daar heb ik ze ook meteen verteld dat we 'er voor gingen' in februari zodat m'n baas kon wennen.
Hey mammabeer heel veel sterkte. (dikke knuffel) Foliumzuur slik ik al een tijdje moet ook ander medicijnen in nemen, ze staan naast mijn bed en en voor het slapen gaan neem ik ze in. Mijn mannetje vondt het de eerste dagen erg moeilijk omdat de kans dat het niet goed gaat erg groot is. maar op zaterdag zat ie hellemaal verdiept in kinderbedden en zo. dus helemaal omgedraaid. erg lief. Groetjes
Heb er een gewoonte van gemaakt om 's morgens bij het ontbijt een pilletje te slikken ligt naast het brood dus kan het niet vergeten
Mammabeer: Ontzettend veel sterkte lieverd! Mijn mannetje is pas gerustgesteld als we de 12 weken voorbij zijn. Ik betrek hem wel bij alles. Ik heb een mooi boek over wat er per week met mijn lichaam gebeurd en met de kleine. Die laat ik hem dan ook lezen. Ik vind "we zijn samen zwanger". Ben wel heel blij als ik straks de echo heb hoor. Ben nog steeds zo bang dat het mis kan gaan. Vooral na al die vreselijke berichten...poeh. Groetjes, Wendy
ik slik vsm puur mama zwangerschapvitamines, ik vind dat wel erg belangrijk, als ik het niet zou doen er mijn kindje zou met een open rugje geboren worden dan zou ik mij eigen daar verantwoordelijk voor voelen, dus ze staan trouw naast de waterkoker zo vergeet ik ze niet. ik las iets over namen, wij hebben wel een lijstje maar we hebben andere ideeen over de naam, ik hou meer van het amerikaanse uitspraak en hij meer van het nederlandse, er zullen nog heel wat gesprekjes komen over de naam, gelukkig hebben we daar tijd genoeg voor, en we zullen dat pas gaan beslissen nadat we met 20 weken een pretecho erachter komen wat het geslacht zal zijn. @mamabeer ik hoop zo voor je dat het geen miskraam is, hou je sterk en weet je wat het is jou lichaam en als jij het allemaal niet meer weet en duidelijkheid wilt, ga je gewoon naar de eerste hulp. het is helemaal belachelijk dat je tot maandag moet wachten. ik snap goed dat je mannetje helemaal de kluts kwijt is, de mijne had me allang in de auto gezet en naar het ziekenhuis gereden. misschien iets om te overwegen, je moet doen wat jij denkt wat het beste is. @ik betrek mijn man ook bij alles en hij verraste me door te vertellen dat ie ook info heeft lopen opzoeken op het internet dus hij is er ook mee bezig, hij loopt steeds te lache omdat ik zo moe ben en onrustig. en ik mij eigen steeds in de weg loop. hij vraag regelmatig hoe het gaat en gaan maandag ook mee naar de vk, en naar de 9 maanden beurs, over de 9 maanden beurs niet iedere man zou dat leuk vinden zo'n beurs met al die zwangere vrouwen @ ik zag weer een prachtig buikje voorbij komen van bruisje mooi hoor. ik merk zelf wel dat ik een buikje begin te krijgen maar ik wacht tot week 8 om een foto te maken, ik denk dat mijn buikje nog te klein is. volgende week maandag gaan we eindelijk naar de vk, ik ben benieuwd wanneer we een echo krijgen. ik ga vragen of het met 8-9 weken mag. kan het altijd vragen natuurlijk en ik vind het ook fijn om een echo te krijgen, dan zie en hoor je zelf hoe het daarbinnen gaat en of alles in orde is. ik denk niet dat ik tot 12 weken zou kunnen wachten. ik merk dat ik met deze zwangerschap veel onrustiger ben dan met mijn eerste. ik heb die geruststelling nodig. dit is mijn 2e kindje maar mijn 4 zwangerschap, voor mijn man is dit zijn eerste kindje en hij vind het allemaal erg spannend. ik ga weer bank hangen, beide mannen zijn nog niet thuis, zoontjelief is nog niet thuis van de veelzijdige zorg, en manlief is trucker dus nog fijn onderweg die belde vanmiddag al dat het 9uur zou gaan worden. groetjes daisy
mijn man is wel supertrots maar wil nog niet nadenken over een babykamertje ofzo en namen noemen we alleen af en toe voor de grap. Ik slik ook vitaal zwanger van Kruidvat. Vind het alleen zo mega groot tablet. Ik ben begonnen toen ik met de pil stopte en was de eerste ronde gelijk zwanger dus ik heb niet 4 weken van te voren geslikt. Meiden wat ben ik toch moe, is echt niet normaal hoor!
Mijn man gaat ook mee naar de 9maandenbeurs dat vind hij heerlijk. Trouwens kreeg gisteren een mail van de Rai en daar stond in dat je tot 30 november het 2e kaartje van de 9 maanden beurs gratis krijgt dus die heb ik gelijk besteld was maar voor 2 kaartjes 12,49 kwijt. dit is de link: http://www.negenmaandenbeurs.nl/nmb2009/n
toevallig... ik zit ook bij de verloskundigenpraktijk ijsselmonde.... vandaag voor het eerst geweest en het beviel mij goed... persoonlijk en echt alle aandacht...
dankje we hebben het al uitgebreid over gehad maar was nog helemaal vergeten om de kaartjes te bestellen, en je krijgt idd de 2e voor niks, dus ik ga ze nu meteen even bestellen dan is dat ook gedaan.
Hallo dames, Allereerst mamabeer! Wat schikken zeg! Wow, na de eerste klap van het zwanger zijn ben je toch zoo gelukkig. En nou zit je in die onzekerheid. Ik wens het niemand toe! Echt balen zeg dat we niks voor jullie kunnen doen nu. Ik kan je alleen heeel veel sterkte wensen en hopen dat het alsnog goed gaat. Het kan trouwens heel goed dat als je echt zwanger bent van een tweeling dat 1 weggaat dmv veel bloedverlies en de ander blijft zitten. Ik hoop voor je dat er gewoon een adertje geknapt was in de baarmoedermond ofzo. Dat het vanavond gewoon lekker over mag zijn en jullie niet meer zo ongerust. Meis, echt enorm veel sterkte! Ik ben trouwens 21 en zwanger van de eerste. Mijn vriend is 25 en heeft een zoon van 8 die nu dus grote broer wordt. We wonen in Tilburg. We willen het geslacht wel weten en we laten het ook aan iedereen weten. We willen met 17 weken ongeveer een geslachtsbepalingsecho laten maken en daar zullen mijn opa en oma bij zijn. De echo duurt ongeveer een kwartiertje denk ik, en dat is ook wel zat voor die oude mensjes. Maar wou ze zooo graag mee hebben, het is hun eerste achterkleinkind. We hebben de echo aankomende woensdag, ik denk dat ik dinsdag niet echt lekker op mijn werk zou zitten. Volgens mij ben ik dan bloednerveus! Hoop zo een kloppend hartje te zien (of meer haha). Mijn mannetje is ook zoo trots! Maar mijn stiefzoontje nog veel meer! Hij heeft geregeld dat we zijn oude babyspullen krijgen. De maxi cosi staat hier sinds net en het is een hele goede en ziet er erg goed uit! Dus die hebben we al niet meer nodig. De namen gaan we vanaf 12 weken voor zitten. In principe hebben we al namen, maar ik wil zeker meerdere namen per kind hebben zodat we nog kunnen veranderen zeg maar. De babykamer gaan we denk ik pas later halen. De kinderwagen krijgen we. Foliumzuur, ik slik multivitamines voor de zwangere vrouw van DA. Ook slik ik extra calcium omdat ik geen melk verdraag en nauwelijks kaas eet. Ik ben het tot nu toe 1 dag vergeten, nou dat vergeef ik mezelf haha. Wij hebben het de familie al voor de 4 weken verteld! Mijn schoonvader wist het al van zijn droom en de rest ook maar gelijk verteld. Mijn stiefzoontje omdat ik veel ziek was enzo. En dan maar allemaal he. Pff... volgens mij was dat hem he. Ik heb morgen en overmorgen lekker vrij gevraagd. Dus heb weekend! Heeerlijk! Kan ik eens lekker uitslapen en smiddags naar de markt. Vrijdag is mijn stiefzoontje er.
Weten jullie dat? De Winner (hondenbeurs) is de 29e en ook in de Rai. Ik zal daar ook staan met een stand van de Greyhounds Rescue Holland. Kan je dan misschien ook zo de 9-maandenbeurs inwandelen? 4 jr. geleden kon ik n.l. met mijn moeder van de 9-maandenbeurs zo de huishoudbeurs opwandelen! Zou wel gaaf zijn, kan ik stiekum ff een rondje doen