Hebben jullie trouwens ook zo'n trekkerig gevoel aan je baarmoeder? Bij mij is het heeeeeel duidelijk aanwezig! Al een week ofzo.. Als ik een lange dag maak dan is het erger. Gisteren was mijn onderbuik ineens heel hard, beetje verkrampt. Kan iemand mij vertellen wat dat kan zijn?
mamabeer natuurlijk vinden we het goed. Laat je ons nog wel weten hoe het met je gaat? amsy je moet toch niet nog 8 weken. Je bent niks verplicht. Morgen komt er bij mij iemand praten van moeders voor moeders en ik wil het best proberen. Elk beetje is meegenomen volgens mij. Maar als ik er geen zin meer in heb dan stop ik ermee. Ze mogen blij zijn dat ik mee doe! Gaan jullie voor een combinatietest (bloedtest en nekplooimeting)? Ik weet het nog niet. Ik ben pas 26 maar ja het kan altijd mis zijn...
had hier net al 2 keer een heel verhaal getypt en alles steeds weer weg! dan nu maar een beetje korter. Jullie mogen me best vragen wat er met Nick is gebeurd, het verhaal staat bij de vlindertjes vanaf 25 weken en ook bij echo's en onderzoeken. had het hier net al getypt maar het verdijnt steeds dus lees het daar maar en mochten er nog vragen over zijn stel ze me gerust!
Ik laat geen nekplooimeting doen. Dit omdat het maar een kansbereking is. Ook als er geen verhoogde kans is kan je kindje alsnog down hebben. En als er wel verhoogde kans is kan je kindje hartstikke gezond zijn. We hebben dus besloten om de natuur haar werk te laten doen wat dat betreft. En dan hopen op een gezond kindje.
Doe rustig aan mamabeer , ik hoop dat je snel een echo heb en ook meer duidelijkheid... Hopelijk kom je snel met goed nieuws en ben je zelf ook gerustgesteld... Hey meiden , Kan echt niet wachten op de 9 maandenbeurs ! Vorig jaar wilde ik ook heeel graag gaan maar toen is m,n zwangerschap helaas uitgelopen op een MK. Daar gaan we deze keer natuurlijk niet vanuit! Ik ga denk het laatste weekend heen , (15 februari) ben dan 18 weken ! Kan dan aan iedereen vol trots m,n dikke buik showen! Je kan daar ook je buik laten beschilderen toch ? Lijkt me ook gaaf! Wanneer gaan jullie heen ? Morgen beginnen met MvM! Een vraagje aan de meiden die niet mee willen doen aan MvM : Waarom eigelijk niet? - is het te ver weg om weg te brengen? - vinden jullie het irritant om in een maatbeker te plassen? - hebben jullie dingen gehoord over MvM (roddels?) - Het is allemaal te veel gedoe? Ik wil hier helemaal geen hormoontjes in het rond strooien of iemand voor het hoofd stoten hoor maar voor de meiden die zelf ondervonden hebben dat zwanger worden niet zo makkelijk is of voor meiden die genoeg mensen kennen via het forum die niet 1,2,3 zwanger worden zonder medische hulp snap ik het niet zo goed... Bedoel dit helemaal niet boos of bot of iets anders .... Liefs Melanie
Miamel: Ik heb de vorige keer wel meegedaan, en als ze me nu weer benaderen weet ik nog niet wat te doen. Vond het niet vervelend hoor, en je plasjes worden keurig opgehaald 1x per week. Op de 9 mnd beurs kun je vanalles doen. Buik beschilderen, pretecho maken, foto's laten maken etc. genoeg te beleven dus. Zeker als t je 1e kindje is is er genoeg te zien en kopen, bij een 2e of meer heb je t meeste toch al wel in huis.
jeetje, heb net je verhaal zitten lezen... wat ontzettend heftig... niet te bevatten.... krijg er kippenvel van...
Hallo Melanie. Ik begrijp wat je bedoeld, ben zelf in ronde 13 pas zwanger geraakt. Ik doen bewust niet mee omdat ik er geen prettig gevoel bij heb. Ook mijn vriend vind het niet een goed plan om mee te doen. Het past ook niet bij zijn cultuur (klinkt raar maar er zijn redenen voor die ik hier niet zo goed kan omschrijven, dus vandaar in de 'grote zin' van het cultuur). Het voelt voor mij dusdanig onprettig dat ik zeker weet dat ik het niet af zou kunnen maken. Misschien voor sommige onbegrijpelijk, maar het is nou eenmaal een gevoel wat ik niet los kan laten. Kon ik dat wel dan had ik zeker weten mee gedaan voor diegene die niet zo makkelijk zwanger worden. En jou vraag is niet erg hoor. Ik heb bewust die keuze gemaakt dus kan ik ook wel zeggen waarom ik zou me niet aangevallen voelen door mensen die mijn argumenten zouden willen weten.
Spirit: ook hier kippenvel over mijn hele lichaam bij het lezen van jouw verhaal. Wat een onverwacht verlies. Ik heb respect voor jullie. Ik zou niet weten hoe ik dit zou kunnen handelen.
Nee ik laat het niet doen. Het is idd een kansberekening, komt eruit dat je een verhoogde kans heb op het downsyndroom/lichamelijke afwijkingen, kun je nog vervolgonderzoek doen. Vruchtwaterpunctie of vlokkentest. Je moet voorjezelf afwegen of je dit wilt en wat voor consequenties je hieraan gaat verbinden stel dat er een verhoogde kans wordt ontdekt. Als je 26 jaar bent worden maar 7 van de 10 kinderen ontdekt met downsyndroom, 3 van de 10 kinderen met downsyndroom dus niet! De kosten moet jezelf betalen, mits je geen 36 jaar of ouder bent en of een medische indicatie hebt. Via www.prenatalescreening.nl kun je ook een test doen, om alles tegen elkaar af te wegen. Succes met je keuze. Xx Ani
@miamel, ik ben bang dat als het je eerste zwangerschap is dat er bij 18 weken nog niet zo heel veel buik te showen is, meestal begin je die bij een eerste pas goed te zien na 20 weken (met kleren aan althans). Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Bij mijn dochter baalde ik daar zo van, wou zooo graag een dikke buik, zodat iedereen kon zien dat ik zwanger was, maar het komt echt, net als het bewegen van je kindje. Bij Charissa duurde het 23 weken voor ik iets voelde, terwijl ikal vanaf 15 weken iedere dag me probeerde te concentreren op gevoel, maar niks hoor. En als het dan trappelt is het zo leuk! Op het eind dan wordt het iets minder, want dan zit alles klem en kan het zijn dat je kindje je ribben aan de binnenkant bont en blauw trapt, maar dat teken van leven is wel elke keer weer heel bijoznder.
@ Miamel: Ik heb besloten om niet mee te doen om een beetje ego reden. Ik wil deze zwangerschap intens beleven. Ik wil nu even niks moeten. In de vorige zwangerschap lag mijn schoonmoeder op sterven, dus elke keer was het zo van.....haalt ze het wel, drama,drama. Ze had een hersentumor en kon niet meer praten, etc. Een erg heftige tijd dus. De zwangerschap liep ook dramatisch af. Ik wil niks meer moeten, alleen maar genieten. Hoop dat je het een beetje kan begrijpen
Hoi Robine , PRETECHO,S ! Joehoeee ! Lijkt me helemaal geweldig ! Ga jij ook heen ? (misschien heb je het eerder al gezegt maar ik ben ZO vergeetachtig ) Bij mij worden m,n bussen niet opgehaald maar moet ze naar het depo bij de VK brengen , is hier dichtbij dus daar ben ik wel blij om! Vorige keer moest ik ze wegbrengen naar alkmaar , dat was wel vervelend! Hoi tinkerbell , Als je gevoel er niet achter staat gewoon niet doen! Ben blij dat er positief gereageerd word ! Kom namelijk de laatste paar dagen behoorlijk bot en fel uit de hoek zonder dat ik het zelf in de gaten heb . Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt ! Vind dat je het heel goed kunt omschrijven en snap je helemaal! Hey meiden ... Misschien kan ik het raar uitlegen hoor maaaar : Hebben jullie vaak ook het gevoel alsof je op een andere planeet zit? En dat je momenten heb dat je begint te stotteren of niet uit je woorden komt? Je vaak opeens sentimenteel word ? Bijna alsof jouw denken/hoofd voor het gevoel je denken/hoofd niet meer is? (beetje maf he ? weet niet precies hoe ik het moet brengen) Liefs Melanie
MiaMel: Nee ik ga niet meer naar de beurs. Ben pas op de jonge gezinnenbeurs geweest en heb de 9 mnd beurs ook al gezien,plus dat we niks meer nodig hebben Luxe he
Vriendin van mij heeft nu al zo'n buik dat als ze zou zeggen dat ze 35 weken zwanger is, je haar zo zou geloven. Ze is nu 22 weken. Maar de eerste groeit je buik over het algemeen niet snel nee. Hoop dat ik een uitzondering wordt haha.
ik had bij de eerste na 3 maanden al een zichtbaar buikje. Trouwjurk moest het weekend van te voren nog uitgelegd worden! Hallo, trouwens. Ik ben Klasien, 30 jaar, en net zwanger van de 2e. Kon het nog niet helemaal bevatten en wilde me hier dus nog niet aanmelden. Ik kom zo af en toe wel even lekker binnenvallen, maar geloof niet dat ik vanaf het begin ga teruglezen....... Uitgerekend op 26 juli, maar kan dus ook nog wel een augustus baby worden... als ie net zo lang blijft zitten als de eerste....
Hoi amsy Ik trek wel een mooi (stretch) strak truitje aan zodat het wel een ''beetje '' zichtbaar is! Lijkt me echt een ongelooflijk gevoel om je kindje voor het eerst te voelen bewegen! Kan me echt totaal niet voorstellen hoe dat zou voelen? Ontzettend mooie foto,s in je album zeg! Hele mooie dochter! Hoi Loel , Tuurlijk snap ik dat! Het is heel begrijpelijk dat je na alles wat er gebeurd is alles voor de 100% wil meemaken en wilt genieten!