Hier gaan we het nu zeker wel laten doen die nekplooimeting. Idd een hoge kans betekent niet altijd dat het zo is, maar ze halen met de combinatietest wel bijna alle kindjes met down eruit. Wij hebben met Sam de eerste week heel erg in spanning gezeten, want ze verdachten hem van het Downsyndroom. Een week op de uitslag moeten wachten en dat was echt verschrikkelijk. Ook al had sam het downsyndroom, dan was hij natuurlijk nog steeds super welkom. maar met deze zwangerschap weet ik het liever van te voren dan dat ik weer in spanning zou moeten zitten. Ik denk dat ik er me dan beter op voor zou kunnen bereiden.
Nee het is hier een beetje anders geregeld, pas in week 13 krijg je de echo vergoed. Ik ben nu al een keer naar de gyn geweest (130 euro) en bloedtesten laten doen op toxoplasme etc (179 euro) dus dat loopt zo een beetje uit de hand, als ik dan de echo moet betalen (165) wordt het wel een beetje erg gek deze maand qua kosten..
miamel ik ben ook best emotioneel hoor... beetje vaag maar schijnt er bij te horen. ik ga ook naar de 9 maanden beurs. Mijn vriendin wil mee en mijn moeder en mijn man haha geen idee met wie ik moet gaan. Weet nog niet of ik een pretecho ga doen. Bij ons vlakbij kan je 2 pretechos laten doen (1tje 2d met 16 weken en 1tje 3d met 26 weken) voor 120 euro. Iemand een idee hoeveel een pretecho op de 9 maandenbeurs kost? en hoeveel een normale 2d echo kost normaal?
Hoi Miamel, Dank voor het compliment. Ze is nu alweer ontzettend veranderd hoor, heb de foto's al een tijd niet geupdate Het is echt een liefie, ben heel gek met haar en zo trots op haar. Het is echt een heerlijk meisje. Ik denk dat mijn vriend en ik geen makkelijker kindje hadden kunnen wensen. Nadeel is dat het dan met een tweede misschien alleen maar kan tegenvallen. Zo sliep Charissa na 4 weken de nachten al door, en ze slaapt altijd zo goed. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze wel 2 weken over tijd geboren is, dus qua ontwikkeling misschien al net even verder was. Dus da's dan het voordeel van overtijd zijn.
hoi debby ! Met allemaal gaan , hihi Dat is wel heel leuk !(2 pretecho,s voor 120 euro) Bij mijn VK is het volgens mij 70/75 euro per pretecho. Zou ook wel graag willen weten hoeveel een echo kost op de beurs... Iemand? Tinkerbell, Ja snel he! Had ook even gekeken net maar kon geen banners vinden.. Ga weer even koekeloere..
Dames, Ik ga even lekker tv kijken en dan slapen. Wil jullie nog een fijne avond wensen. En tot morgen haha. Weltrusten!
Hoi amsy , echt een voorbeeldige meid dus! Na 4 nachten doorslapen ! Dat wil ik ook ! Hoe oud is ze nu? (als ik vragen mag)
Slaaplekker allemaal ! Ik ga er ook vandoor , lekker kopje thee drinken en met een dekentje op de bank tv kieken Truste !
Ze is nu bijna 9 maanden. En ik kan niet anders zeggen dan dat het heerlijk is, ze wordt steeds actiever en je kan nu echt merken dat ze weet wie haar papa en mama zijn. Soms wel lastig, want de eenkennigheid begint een beetje zijn intrede te doen, dus ze kan niet zomaar meer bij vreemden op schoot zitten, dan is het meteen jammeren en huilen. Heb trouwens net even wat foto's weer gedownload, van toen ze 6-7 maandjes was. De meest recente foto's moet ik nog van de camera afhalen **schaam**
hoi allemaal jeetje ben zondag avond hier voor het laats wezen kijken en nu bijna 40 pagina's verder!gaat echt verschrikkelijk snel! heb een behoorlijk aantal pagina's gelezen maar het was wel erg veel! @kelly hoe is het nu met je? @claire........verschikkelijk.... alle nieuwe GEFELICITEERD! ben zelf al 2 dagen minder misselijk en word er toch wel een beetje zenuwachtig van! wel erg moe en vandaag ook erg duizelig! oja wij gaan voor de bug a boo kinderwagen krijgen hem van me schoonmoeder!maar we wachten echt tot na de drie maanden met aanschaffen van dingen,is nu echt nog te pril! oja vandaag 8 weken jeah
Ik ben bewust al een poosje aan de foliumzuur, vind het erg belangrijk hiermee kun je zelf dingen voorkomen. Weet nog niet of we de combinatietest laten doen, hierdoor vorig jaar een hoop stess om niets meegemaakt. Kreeg aan de hand van alleen de bloedtest een uitslag van kans van 1 op 15 een kindje met het syndroom van down. Toen een vlokkentest laten doen en er was gelukkig niets aan de hand! Misschien laat ik het nu wel weer doen maar dan wacht ik zowieso de nekplooimeting ook af, laat niet zomaar weer een vlokkentest doen want daar zitten ook risico's aan. Denk ook niet dat ik een zwangerschap af zou laten breken.
Hoi Allemaal, Kan het echt niet bijhouden hier hoor. Heb snel wat dingen teruggelezen. Iedereen met een goede echo, van harte gefeliciteerd. Alle nieuwe mama's welkom. Ik ben echt zo verward de laatste dagen. Ik vergeet zoveel dingen en kan mijn aandacht er niet goed bijhouden soms. (herkenbaar?) Ik hoorde van een collega dat zij tijdens haar zwangerschap bij 8 weken naar een pretechobureau is gegaan om te zien of het hartje klopte. Bij de VK kreeg ze pas bij 11-12 weken een echo en dat vond ze te lang duren. Nu ik dit weet zou ik dat ook wel willen. (kosten 50euro) Of kan ik toch beter wachten tot de 11 weken? Het duurt zooooo lang......... Gr. Sandra
Heeeerlijk koppie zeg ! Om verlieft op te worden! Ze is zeker ook al druk bezig met brabbelen tegen jullie ? Fantastisch ! Word gewoon helemaal vrolijk van haar gezichtje! (dit is echt het laatste berichtje voor vanavond hihi)
Jeetje, er wordt hier echt steeds meer gekletst! Maar ja, we zijn dan inmiddels ook al met velen! @ alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd & welkom! @ foliumzuur, dat slik ik sinds ik gestopt ben met de pil, dus al een jaar. Ben nu overgestapt op Dagravit Mama&baby, maar heb er wat meer moeite mee, die zijn wat groter en sta iedere keer te kokhalzen. Heel vreemd, anders nooit problemen met medicijnen e.d. gehad. Nam ze standaard 's morgens, maar dat werkt dus echt niet meer, dus nu bewaar ik ze voor later op de dag...met als gevolg dat ik er al 1 of 2 vergeten ben Moet er weer even een nieuw ritme in krijgen. Zo, dan ga ik me nu nog even over de inbox ontfermen en de lijst bijwerken. Nogmaals: voor eenieder die toegevoegd wil worden (of wijzigingen heeft), svp PB met oa de volgende gegevens: - bevallingsdatum - leeftijd - 1e, 2e, 3e enz kindje - ziekenhuis of thuisbevalling - fles of borstvoeding - data echo / intake / overige afspraken bij VK / Gyn - wil je weten wat het wordt? en wat denk je zelf Liefs Kaatje
Haha nee hoor je vraagt niet teveel. Ik woon in parijs, daar is alles extra duur. Maar dat is zeker balen dan ja, ach ja dan maar gewoon heel geduldig zijn. Misschien ga ik wel een doppler kopen, ik las dat sommige dames nu al een hartslag hebben gehoord..