Hey meiden Net aan de familie gezegd dat er een uitbreiding aan zit te komen. Ze zijn allemaal superblij en mijn moeder kon alleen maar huilen Ik heb een vraagje voor de mensen die reeds zwanger zijn geweest. Ik ben heel blij en ben er helemaal klaar voor. Maar af en toe krijg ik lichte paniekaanvallen. Niet dat ik bang ben voor de zwangerschap of de bevalling, maar omwille van de grote verandering in ons leven. Is dit normaal? Want dan begin ik me af te vragen of ik het dan wel echt wil en dan maak ik het alleen maar erger. Wel er even bijzeggen dat dit mijn eerste zwangerschap is. Alvast bedankt! Groetjes Meilan
@Amsy je hebt pb Dames... ik heb me toch een last van mijn bekken.. oooooooooooooooooohhhhh echt teveel gedaan..... zal wel komen omdat t zo snel na de jongste is ofzo.. jemig....of gewoon toeval... Ook heb ik erge steken onder mijn schaambot... ken t dan weer niet al bandenpijn en ook niet alsongi krampen.. ik vloei niet dus ik neem maar aan dat t goed zit.. toch? Dat je nog weer wat nieuws kunt voelen bij een 4e vind ik dan wel weer bijzonder... Wat kan een mens onzeker zijn zeg..pfffff
zal blij zijn als we die 12 weken voorbij zijn... BEURS... voor de dames die ook willen maar geen medestander kunnen vinden.. misschein is het leuk om evt met ons al te saam iets af te spreken.. ? Lijkt me wel gezellig... En showen met je buik van 18 wk.. KAN HEEL GOED... Ik was bij de eerste met 18 wk Tonnetje rond...mega buik... bij de anderen ook trouwens.. zal nu niet anders zijn verwacht ik..
Ik herken dat wel ja.. ik had dat ook.. de gedachte dat ik de komende 18 jaar nooit meer kon uitslapen.. nooit meer "even" dit of "even" dat.. alles moet geregeld worden.. Het is echt het besef dat je jezelf opzij zet.. Het is ook een enorme verandering en de vrijheid zal flink worden beperkt, maar geloof me.. JE KRIJGT ER ONTZETTEND VEEL MOOIS VOOR TERUG... en dat is het allemaal waard! Tis wel een enorm cliche, maar o zo waar.. Ik denk ook wel dat de gedachtes die je zo af en toe hebt logisch zijn.. dat je hart/ziel/geest of hoe je het ook wilt noemen.. zich langzaam voorbereid op de verandering.. is ook goed, want als je alleen maar op een roze wolk hangt dan donder je er heel hard af volgens mij na de bevalling.. met wat geestelijke voorbereiding zweef je af en toe even naar de aarde om met de meegenomen ballonnen weer terug te reizen naar je wolk.... *jemig doe niet zo zweverig bruis..pfff* HORMONEN!
Ik had dat bij mijn eerste ook wel een beetje hoor. Maar meer of ik het allemaal zou kunnen, zou ik wel een goede moeder zijn, ect. Maar ik merkte dat hoe verder in de zwangerschap hoe rustiger ik werd en na de bevalling leek het alsof het allemaal als vanzelf ging en de kleine meid er altijd was geweest. Heel bijzonder.
Ik doe dit dus ook. Hier voor 25 euro. Bij sam heb ik dit ook laten doen en ik vond het echt een geruststelling om het hartje te zien!
het enige wat ik af en toe inderdaad mis is het uitslapen En dat je niet zomaar even de deur uit kunt vliegen. Het is allemaal wat meer plannen.
@ Pooh69 Dan is het toch niet zo'n gek idee. Ik ga morgen toch maar bellen dan. Die 50 euro, ik heb het er echt voor over. Dan hopelijk over 1,5 week een echo... Dat scheelt enorm! Bedankt voor je reactie Pooh! Fijne avond nog!
@ mamabeer: jeetje meid, wat schrikken dat bloedverlies! Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat alles goed is met je kleintjes. Dikke knuffel. @ foliumzuur: ik slik sinds een paar maanden davitamon femnatal. Daar zit alles in. Bevalt me prima. of ik wil weten wat het wordt: ja, ikke wel, maar mijn vriend niet. Dus nog even afwachten of ik hem nog om kan krijgen
Meilan, Ik begrijp heel goed wat je schrijft. Het is echt niet raar. Ik had dat gevoel ook wel, met vlagen, toen ik zwanger was van onze eerste. Er veranderd ook veel, maar wat iedereen al zegt, het is zeker de moeite waard, en nog veel meer dan dat! En dat je wat meer moeten plannen enzo, vond ik vrij snel wennen. (ben ik ook wel een plannerig type hoor!) Dit is mazzel waarschijnlijk, maar ons kereltje slaapt sinds zijn 9 maanden tot 9.30uur ( als we vrij zijn, anders moet hij er ook uit)en het is héérlijk. Gr, Sandra
Ok. Jullie hebben me weer gerustgesteld. Bedankt, hoor! Olee olee, ik ben toch nog een beetje normaal
bruisje ik heb ook van die steken bij mijn schaambot. Ik dacht dat het aan mij lag. Zou het al bandenpijn zijn? lijkt me best grappig zo'n meeting op de 9 maanden beurs. Dan zijn we allemaal minimaal 16 weken zwanger haha. Op deze site staan veel pretecho buros met prijzen: www.pret-echo.nl
9.30 uur wow, dat is lekker zeg! Tessa komt hier nog steeds om 6.30 uur, al probeer ik het nu langzaamaan te rekken tot 8.00 uur.
@duimelijn , PARIJS ! Dat is wel een stukje verderop ! Wel gaaf zeg ! @Meilan Die gevoelens die je heb zijn heel normaal Komt ook (grotendeels) door alle hormonen denk ik. Zag daar eergisteren iets over staan in m,n zwangerschaps dag-scheurkalender. No worry,s alles komt goed ! @bruisje Misschien is je baarmoeder zich wel een beetje aan vergroten? No Bloed = GOED Lijkt me heel leuk om met de meiden die ook naar de 9 maandenbeurs gaan af te spreken! Maar het lijkt me wel lastig om bij elkaar te blijven omdat iedereen natuurlijk andere intresses heb... Misschien kunnen we afspreken om daar met z,n allen een bakie thee of sap te doen en even bij te kletsen en daarna ons eigen weg te gaan? Heeel leuk idee ! (laat dat buikje maar komen !) Mama van tessa, Lastig lijkt het me als jij wel het geslacht wilt weten en je vriend niet Zou het ECHT niet voor me kunnen houden Heb je al enig idee om hem om te krijgen haha ? NU ga ik echt weg ! Jeetje wat is het toch verslavend...... (schopt mezelf bij de laptop vandaan!)
pff wat gaan jullie snel. De laatste keer dat ik keek waren het 145 pagina's en nu alweer 175! haha ik ga eerst maar even bijlezen..tot zo..
@ Miamel: bij de eerste heeft hij zijn zin gekregen toen was het net zo. Toen bleef het ook een verassing tot aan de bevalling. Deze keer wil ik mijn zin nee hoor, als hij het echt niet wil weten leg ik me daar bij neer. Het is allebei of geen van 2. Maar zou het echt balen vinden, want ben gewoon veel te nieuwsgierig
Oh my gosh, wat gaat het hier hard! ff weer poging doen tot inhalen....... @ Kelly Meid hoe is het? @ Robine Lief van je dat even te schrijven.. ik zat al een beetje ongerust van; doe ik hier wel goed aan... @ Dommel Heerlijk heh, het hartje... Ik zit er toch sterk aan te denken met 7-8 weken een echo te laten maken en er dan maar voor te betalen... ik wil zooo graag weten dat alles goed is! @ Daphne Wat lief die cadeautjes! @ Gynio Beterschap meis! @ Mamabeer Ga je nou vooral niet verplicht voelen en neem alle tijd voor jezelf! Vingers crossed... @Tinkerbell21 Ja, vreselijk trekkerig. Soms hard en vaak een ongemakkelijk gevoel. Net pijnlijk, wel aanwezig. Dat verkrampen is volgens mij gewoon een 'harde buik'. @ debby82 Ja, wij gaan die test toch wel doen. Bij ons zoontje niet gedaan, we vonden de kansberekening veel te wazig. Maar nu ik toch weer 4 jaar ouder ben en qua risicogroep toch ook iets omhoog ga, wil ik het toch wel doen. @ Spirit70 Ik heb je verhaal gelezen. Indrukwekkend en vreselijk, wat een verlies! En ook te weten dat je 'm nog zo goed voelde bewegen... kippevel.izar ook dat het mischien wel voorkomen had kunnen worden. Lijkt mij idd dat goed onderzoek met 20 weken verplicht zou moeten zijn. 80 baby's per jaar zijn er 80 teveel! @ MiaMel Mijn redenen om niet mee te doen met MvM zijn: 1] Omdat ik er de eerste keer al zoooo ziek van werd van de chemische lucht van die bakken 2] Omdat ik niet wil dat de buurt en familie de bakken ziet / ruikt en er zo achter komt (was bij eerste keer gebeurd!) 3] Omdat ik er van uit kan gaan dat mijn zoontje met de bakken gaat sjouwen en spelen als ik even een seconde niet oplet / sta te koken o.i.d. en de voornaamste reden is [4] omdat de medicijnen die gemaakt worden via pharmaceutische bedrijven en ook zelfs via huisartsen hun weg vinden naar mensen met obesitas / overgewicht die de pillen / spuiten voor vaak belachelijk hoge bedragen kopen om af te slanken. Naast dat er nooit aantoonbaar resultaat is dat dit een goede kuur is, komen meiden er soms ook later achter als ze zwanger willen raken, dat dit niet lukt. Wie weet door al die hormoonrommel in hun lijf...! Hierover heeft Radar al eens een uitzending gemaakt. Ik heb de vorige zwangerschap omdat ik werkeloos was altijd alle bakken gevuld tot de rand, ben v.a. de 6e week tot en met de 12e week aan het inzamelen geweest en heb toen mijn steentje bijgedragen. Ben er nu klaar mee. @ loel Prima reden! @ Amsy *jaloers* Onze kleine vent sliep pas na 2 jaar door. Werd wel 5x per nacht wakker, vaak om dezelfde tijden. Pas toen we bij Derek Ogilvy (Baby-fluisteraar) waren geweest en hij tips gaf hoe en wat we konden zeggen en doen, toen sliep Oscar binnen een week door...! Ik geloofde er niet in maar was na 2 jaar de wanhoop nabij en dacht 'ach baat het niet dan schaadt het niet'. @ Sandra83 Je moet ff zoeken op pretecho op marktplaats, daar biedt een vrouw het aan voor 25 euro. Bij www.babyvision.nl kan je vanaf 35 euro terecht. @ Meilan Paniekaanvallen, die ken ik! Ik ben ook zo'n twijfelkont. Was met de eerste ook toen ik zwanger was aan het twijfelen. Helemaal niet gek hoor. Het verandert ook nogal wat! Maar grappig genoeg, naarmate je verder de zwangerschap in gaat stel je je er meer en meer op in en wordt het 'gewoon'. Daarna als je kindje er is, dan hoort ie er al snel gewoon bij. Het gaat echt vanzelf. Moederinstinct! En alles wat je denkt 'op te geven' (uitslapen, dingen moeten plannen) da's het zo dubbel en dwars waard! Hier sinds vandaar echt SPUUGmisselijk. Koud en moe. Ik ga naar bed! Morgen weer met Oscar en die is echt superdruk in deze spannende sinterklaastijd! Whaaaaaa!
Hallo allemaal, Ik heb een poging gedaan om alles bij te lezen maar ben er veel te moe voor dus lees het morgen wel verder. Ik ga nu lekker mijn bed opzoeken. Welterusten allemaal. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx