Nog geen buikje, maar wat niet is, kan nog komen, he . Ben echt benieuwd wanneer je het zou kunnen gaan zien.
Ik ben vanmezelf stevig, dus ik zie nog geen zwangerschapsbuikje. Het enige wat ik wel merk is dat ik geen broekriemen meer nodig heb... dus in dat opzicht merk ik er al wel iets van. :-D Het verbaasd me trouwens dat er al zoveel meiden zijn die een echo hebben gehad... Ik moet 3-12 voor de eerste intake naar de verloskundige en mij is verteld dat rond 10 a 11 weken (vlak voor de kerst) de eerste echo wordt gemaakt. Ook vertelden ze mij dat de meeste mannen pas bij de tweede afspraak meekomen omdat er dan een echo wordt gemaakt... Kortom het zal per verloskundigenpraktijk wel verschillen..
Tijgertje wat een mooi echo en gaaf he om het hartje te zien. Martine wat gaaf dat je een kloppend hartje hebt gezien. Ik weet zelf wat het is om een dieet te moeten volgen. Ze dachten bij mij dat ik niet tegen gluten kon en heb dus 2 jaar lang een dieet gevolgd, blijkt bij een second opinion dat ik die ziekte helemaal niet heb wat ze hadden gezegd. Ik heb wel een lactose-overgevoeligheid en zit daardoor aan de sojadrink. Ik begin al wel een buikje te krijgen maar omdat mijn kleding ruim valt is het voor anderen niet zo goed zichtbaar. Verder gaat alles wel goed hier. Ben best wel moe, maar nog niet echt misselijk eigenlijk. Ik zit wel sneller vol als ik ga eten. Vanavond ga ik toch maar een poging wagen om te dansen (countrylinedansen). Het is wel mijn ontspanning en beweging namelijk. Ik denk als ik er eenmaal sta ik het wel leuk vind.
@ magrietje, hier zitten meerdere dames die een mk gehad hebben of PCO hebben. Ze houden je dan goed in de gaten en mag dan vaak eerder voor een echo. Heeft iemand van jullie dit ooK: heb vaak honger, dan eet ik wat en dan moet ik halverwege stoppen omdat ik misselijk ben en geen hap meer door mn keel krijg.
Hier valt het nog wel mee met de buik, heel bescheiden Tegen de avond uiteraard wel wat meer opgezet, maar ik vind het nog steeds erg mee vallen. We zullen zien hoe dat over een tijdje is!
Hallo meiden! Wij hebben vanochtend ook onze eerste echo gehad en het hartje klopt! Wat een heerlijk gevoel zeg! Ik ben 3 dagen verder dan ik dacht, ook wel lekker Dus bijna 8 weekjes nu! 17 december de tweede echo! Ben tot nu toe 11 juli uitgerekend, dus zal nog wel ff een PB sturen om de lijst aan te passen! We zijn zo blij nu! Foto volgt snel!
Hoi Margrietje, Ik ben een aantal jaar geleden aan een van de eierstokken geopereerd. De kans dat ik (snel) zwanger zou worden, was dus flink gedaald. Ik mocht na een half jaar proberen eigenlijk al een afspraak maken met de gyn. Na acht maanden (in ronde 10) is het spontaan gelukt . Met de gyn was dus ook afgesproken dat zodra ik een positieve test zou hebben, ik gelijk een echo zou krijgen. Vandaar dus met iets meer dan vijf weken. Verder blijf ik op de voet gevolgd worden. Er is weer een cyste op de eierstok gevonden, maar die vormt vooralsnog geen gevaar. Het kan nu ook niet weggehaald worden, dus vandaar dat ik ook meerdere echo's krijg. Aan de ene kant dus wel leuk en prettig. Leuk, omdat je zo alles op de voet volgt. Minder leuk, omdat het elke keer wel weer spannend is. Maar vooralsnog zijn we positief . We zullen zien en we blijven hopen dat het goed blijft gaan . Gr, Maine
hallo dames, ik heb niet terug gelezen.. iedereen met een goede echo gefeliciteerd!~! hier ook een goede echo. heb een heel mooi kloppend hartje gezien. morgen zal ik een foto plaatsen. ben bij mijn moeder. ook ik ben verder, 4 dagen. nieuwe uitgerekende datum is 3 juli. vandaag 8 weken en 5 dagen zwanger. had ik al verwacht want had op 3 dpo al een innesteling (gevoeld) en was vanaf 5 dagen na ei al elke dag misselijk. vandaag gelijk positiekleding gekocht, die broeken open kon echt niet meer. dus ben helemaal happy nu! hoop dat alles hier goed is! zal morgen terug lezen, moet gelijk weer gaan. iedereen die morgen een echo heeft veel succes en hoop dat jullie net zo gelukkig terug mogen komen als ons..... liefs tinkerbell
Ik heb net heerlijk gegeten alleen zit ik veel sneller vol en werd ik bijna misselijk ervan, maar moet wel goed eten omdat ik vanavond te dansen ga. Ik ga me nu ook lekker omkleden en me dan opmaken op een avondje ontspanning. Net deed de site heel erg raar met opstarten. Heb hem tot 3 keer toe opnieuw moeten opstarten voordat die opende.
Wat fijn al die goede echo's! @Margrietje, ja, vaak is het ook rond 12 weken, de eerste echo. Mijn vk doet standaard 3 echo's, rond 8 weken, rond 12 weken en rond 28 weken. Ik krijg de laatste weken nog extra echo's, omdat bij de bevalling van mijn dochter de placenta verkalkt bleek te zijn. Dat moeten ze dus extra in de gaten houden. Mijn vk zet de echo's ook altijd op dvd, erg leuk om daarna nog eens te bekijken.
@ Tijgertje: mooie foto hoor @ Martine: superrr @ Robin: veel plezier morgen! @ Estha: nog gefeliciteerd @ cimu: ik duim voor je, dat het een mooie zwangerschap mag zijn @ Linda & Tinkerbell: super hè , zo`n echo. Lekker genieten. Ik begin al echt meer zin in bepaald eten te krijgen. Ik had zo`n zin in soep vanmiddag. dus lekker soep gegeten. Ook zin om gruwelijk te snoepen, maar kan me gelukkig nog inhouden. Probeer zo gezond mogelijk te eten, maar het is net of het vette voedsel steeds aantrekkelijker word. Ben benieuwd hoe lang ik dat vol ga houden. Hebben jullie daar ook last van?
Hoi meiden! Tja, nu begrijp ik het ook allemaal wat beter.. Sorry had ik natuurlijk kunnen weten! Voor mij is de eerste echo dus nog even afwachten.. Volgende week woensdag eerst maar is naar de intake.. Spannend allemaal. Ik ben benieuwd wat er gaat komen!
oke lichtelijkeee PANIEK HIER ik ga net naar de wc en er zat bloed op mijn inlegkruisje, geen helder bloed en niet mega veel maar genoeg voor mijn gevoel om flink van de schrikken, ik heb geen buikpijn geen kramp geen steken niet nu en ook niet gehad vandaag, ik heb het al gelezen dat dit voor kan komen maar ik heb dit niet eerder gehad met mijn vorige zwangerschap en omdat ik een miskraam heb gehad rond 7 weken schiet de paniek er flink in. wat nu?
@ sabbe en duimelijn: ik heb er zowel in me darm als vaginaal last van. kwam 2 maanden geleden er achter dat er ook schimmelplekken op me borsten had. die zijn inderdaad met een creme goed weg gegaan. ik heb een zalf van de huisarts gekregen maar me vagina ging hier meer kapot van dan dat ze heelde. ik gebruik normaal een aromatherapie maar weet niet of ik deze tijdens de zwangerschap kan gebruiken. heb ze een mail gestuurd maar nog geen antwoord. dus hopelijk krijg ik dat snel. want dat spul werkt erg goed. @ wbpepe: ik heb een boek gehaalt dat heet het hede ik kookboek. vond het te lastig om zelf gerechten te bedenken met de gegevens van het internet. en hier staan echt lekkere dingen in. en zeer afwisselend. zal zeker even die thee op zoeken, ben best een theeleut dus dat komt goed. bedankt voor de tip en jij veel sterkte met je dip. komt zeker een mooi kindje. bij ons alle trouwens. @ passie83: gefeliciteerd en wees welkom. @ kristel86: ooooh geweldig. heel veel goedes voor de aankomende 35 weken. wordt vast een prachtig kindje. @ Ryanne: ja ik had zoiets in een schilderijtje gezet voor mijn ouders en schoonouders. vond hem wel erg leuk. fijn dta je vader zo leuk reageerde. doet je toch altidj goed. vind je niet? @ spirit70: ja klopt dat veel vrouwen er last van hebben. het is ook iets wat gewoon in ieder lichaam aanwezig is. 1 op de 3 vrouwen krijgt er wel eens in meerdere of mindere maten last van. het is een bactirie die verstoort is. het is dus niet zoals veel mensen denken een soa. je partner kan er wel last van krijgen als je gevrijen hebt, maar dat hoeft niet. vaak wordt de partner wel meebehandelt. het blijft in de urinebuis aanwezig als je dus niet goed geneest krijg je het snel terug. het is dezelfde schimmel als koorstlip en zwemmersexceem en ringworm. @ tijgertje23: ooh wat een mooie echo. lijkt me zo machtig om het harte te zien kloppen. @ bruisje: ik heb inderdaad een pil gehad maar deze had helaas geen effect op mij. vandaar het dieet. @ martine: yoppie @ ilona19: he gatver! nou ik hoop dat jij en je vriend snel opknappen. @ estha: gefeliciteerd en een mooi tijd te gemoed gewenst. @daisy28: het hoeft niks te betekenen. ik heb ook een beetje bloed gehad. als ik jou was zou ik even tot morgen wachten, als je dan nog steeds wat bloed hebt dan je vk bellen. dit ook omdat je schrijft geen krampen te hebben. sterkte meid. zo ga lekker een warme douche nemen en richting bed. nog steeds verkouden. maar wat is zwanger zijn toch heerlijk oja zal nog even de info op de juli maama site verwerken. groetjes gyino
@ daisy: even in de gaten houden, ik had het ook in m`n eerste zwangerschap. hoeft niks te betekenen.
ik heb net de vk gebelt die zei idd ook omdat ik nog steeds ziek ben en veel hoest dat het niks te betekenen hoeft te zijn en dat ik maandag mag bellen voor een echo voor de zekerheid. en ik moet uitzieken en rustig aan doen. mijn mama is nu onderweg want manlief is nog op de weg. dus dat is wel even fijn. hou jullie op de hoogte liefs daisy
Spannend Daisy.. Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent! Hopelijk valt het allemaal mee. Hou je taai!
wdpepe: jij had het over pau d'acro thee. ik heb het even op het internet opgezocht. en het zag er veel belovend uit. alleen de laatste site die ik tegen kwam gaf aan dat je het niet tijdens de zwangerschap mag gebruiken. weet jij hier iets van. zou wel jammer zijn. mijn kruidenboeken hebben geen gegevens over deze thee dus kan niks anders vinden. alvast bedankt gyino
Meld me hier ook weer ff. Er is weer een hoop geschreven en gebeurd. Vele echo's zijn er alweer geweest, super! Tinkerbell: Jij dacht toch dat je mss een 2ling zou krijgen? Was t er dus toch ''maar'' 1tje op de echo? Mss vergis ik me hoor, en bedoel ik iemand anders........wel fijn dat je cho goed was in ieder geval! Kan niet meer reageren op iedereen. Hier kan ik ineens heel erge honger krijgen en als er dan geen eten voorhanden is dan word ik misselijk. Heel irritant. s Morgens ook misselijk, maar gelukkig heb ik nog niet boven de pot hoeven hangen. Bij mn 1e nergens last van, maar nu.........pfffffff Vanmiddag ook een enorme hongeraanval en ben meteen naar de Mac gereden voor een hamburger en nuggets Hahahah, was heeeeeeeeerlijk! Dit soort dingen heb ik dus normaal nooit! Echt zwanger zullen we maar zeggen he Aanstaande maandag voor t eerst naar de vk en een week later 1e echo. Ben dan 10 weken en 3 dagen, t schiet al op. Spannend weer voor de eerste echo gaan hoor. Hopelijk zien we ook een kloppend hartje dan.
wat vindt ik het fijn dat er allemaal kloppende hartjes zijn! @ Linda nu zijn we dus echt helemaal gelijk he. Ik ben ook 11 juli uitgerekend. Beterschap voor alle zieke en daisy het gaat helemaal goedkomen!