Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Daantje, als je een echo laat maken, richten ze op het hartje met de doppler, die in het echo-apparaat zit, zodat je ook de hartslag zal horen!

En nog meer nieuwe meiden! Wat gezelig. Gefeliciteerd en ik wens jullie een mooie zwangerschap toe.

Morgen weer 3 echo's, waaronder 1 van mezelf. Ik vind het toch weer heel erg spannend, hoop zo dat alles nog goed zit. Ik voel me zo slecht, dus het moet deze keer wel goed gaan. Het moet... Maar ik vind het doodeng. :(

2. Goeden Avond Dames!

@ de meiden die morgen de eerste, of weer een echo hebben, heeeeel veel succes!

Hier gaan de dagen zo langzaam... wij moeten morgen nog 1 week en 1 dag wachten op de 1e echo!
    Vind het wel spannend hoor!

Allemaal nog lekker veel last van zwangerschapskwaaltjes?

3. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Sarah welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik hoop dat je vriend snel bij zal draaien en aan het idee gewend is dat hij vader zal worden.
    Ik hoop dat je snel de sigaretten in de prullenbak kan gooien want vooral in het begin van de zwangerschap moet alles zich goed ontwikkelen en zijn de invloeden van roken erg slecht!
    Ik ben zelf 3 jaar geleden gestopt, gewoon in 1 keer gestopt en het is me gelukt! Vorig weekend hadden we een verjaardag en daar werd veel gerookt, ik ben thuis gebleven want ik wil daar nu niet inzitten. Meeroken is ook erg schadelijk. Iedereen moet het zelf weten maar ik wil je wel op de gevaren wijzen en mocht er iets mis gaan met je zwangerschap blijf je jezelf altijd schuldig voelen.

4. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen!

Jullie allemaal bedankt voor het stemmen op sam bij baby van de maand! Hij heeft gewonnen! :D

Nu omkleden en gaan werken...

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @sarah ik ben er helaas van overtuigd dat minderen niet helpt maar goed dat is mijn mening. Elke sigaret doet op dit moment schade aan je kleintje en dat wil je toch niet? De eerste 3 dagen zijn vreselijk moeilijk, ik ben tegen de muren opgevlogen om het zo maar te noemen. Maar daarna gaat het echt beter je moet alleen niet meer willen. Ik ben nu 7 weken gestopt en ik taal er niet naar. Maar je moet wel echt doorzetten. En mij helpt het echt om aan de schade aan mijn baby te denken. Ik zou niet eens meer durven roken al zou ik willen. Ze kunnen zelfs aan de placenta zien of de moeder heeft gerookt. Je kindje krijgt dan gewoon minder voeding binnen. Succes ermee en als je hulpt nodig hebt dan kan je me altijd een pbtje sturen!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ja en je moet ook gewoon tegen je vriend zeggen dat hij buiten moet gaan roken hoor! Het is toch ook zijn kind? En meeroken is niet goed voor jou.

7. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen!

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hallo meiden,

Bedankt voor jullie felicitaties...

@Daffie, ik heb even een aantal pagina's teruggelezen op het forum en zie dat je nu in een nare situatie zit. Wil je veel sterkte wensen.

@Sarah: jammer dat je vriend zo reageerde...misschien draait hij in de komende dagen wel bij. En voor vrouwen is het idd anders als voor mannen. Mijn vriend praat er ook niet zoveel over (is er wel blij mee hoor), maar hij zegt ook dat het komt omdat het nog zo onwerkelijk is.

@Monalisa: ik ga me gelijk aanmelden bij de lijst.

@iedereen: ik heb even een vraagje. Gisterenavond had ik wat bruin slijmverlies. Het was niet veel en ook maar 1 keer, maar dat is toch normaal? Ook heb ik veel krampjes in mn buik en een brandend gevoel onderin, vooral bij mn liezen. Soms duurt dit wel een hele middag en avond. Is dat ook normaal? Donderdag heb ik intake bij de VK, dus ik zal het wel eens vragen. Maar ik wordt er wel onzeker van hoor. Zaterdag bijvoorbeeld was ik de hele dag misselijk, maar gisteren weer niet. Is dat ook normaal?

Ben benieuwd, bedankt alvast voor de reacties,

Grtz
    Romy

9. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    romy,

dat is idd erg normaal (ik zou het moeten weten, t is de vierde keer, maar toch maak ik me ook weer ongerust), krampjes en zo pffff
    Ik was ook donderdag en vrijdag beter, maar zaterdag lag ik weer kotsmisselijk in de zetel. Dus ook dat is normaal.

Grts

10. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Goedemorgen dames! :)

@Nieuwe mama's; Welkom en gefeliciteerd! :D

@Mama's die vandaag een echo / intake hebben; Veel succes en geniet ervan! :)

@De rest; Lekker weekend gehad!

Joepie, ben alweer 8 weekjes en 2 dagen :D

11. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemorgen

12. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Goeiemorgen allemaal meiden.

Hoe gaat het met jullie?
    Hier alles ok :D
    Ga vanmiddag de VK bellen om een afspraak te maken voor de 1e keer :D Heb er zin in!
    Eigenlijk zou ik volgende week maandag mijn 1e echo hebben, maar mijn mannetje kan dan geen vrij krijgen van zijn werk :(
    Baal ik wel van, maar goed even kijken of het naar de avond te verplaatsen is :D

KIS voor iedereen die hem nodig heeft!

13. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    @Wannabemommie; Meis, wat leuk dat je hier ook bent! Wij hebben nog weleens contact gehad met PB'tjes, kun je het nog herinneren? Gefeliciteerd meid, geniet er maar lekker van! :D

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Niet alles gelezen.
    @Daffie, je hebt de juiste beslissing genomen, maar het blijft natuurlijk een rotsituatie. Sterkte!
    @Iedereen die vandaag een echo heeft, ik hoop dat er veel moois te zien is!

Ben nu al dagen 's ochtends misselijk, nadat ik vorige week heb overgegeven op de parkeerplaats van de supermarkt, ben ik nu een beetje huiverig om er 's ochtends nog op uit te gaan.
    Vanmiddag een afspraak met de vrouw van Moeders voor Moeders.

15. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Ja idd! Wat toevallig zeg! :D :D :D
    Jij ook gefeliciteerd hoor!

16. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    Goedemorgen allemaal...

Voor de dames die vandaag voor de echo mogen... veel plezier! Het is echt een gigantisch mooie ervaring om je kindje zo te zien!

Zo, bij mij is de 7e week goed begonnen... ik zou bijna willen dat ik kon overgeven, zo misselijk ben ik de laatste dagen.. Maar het is voor een goed doel, dus we gaan vrolijk door!

nou ja, vrolijk... ben zo emo als de pest en wordt daar zo sjaggi van....
    Maar goed... het hoort er allemaal bij!

Vandaag lekker een dagje vrij, ga zo ff boodschappen doen en de keuken poetsen... als ik dan nog zin heb doe ik de badkamer ook ff... maar goed, ik beloof niets :)

17. Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Alles goed hier?

Ik ben bijna niet misselijk meer.
    Maar daarintegen ben ik steeds zo duizelig niet normaal!
    Ik eet me dood aan dextro's en zoute dingen, zelfs zo pure zout, niks helpt!
    Vanmiddag moet ik bloeddruk weer op laten meten en eventueel hb gehalte laten meten.
    HB is toch voor bloedarmoede?

Vandaag ben ik dus lekker thuis gebleven, durfde het niet aan om naar het werk te gaan.
    Maar denk wel dat ik zowiezo december nog mijn baan kwijt ben.
    Ze zijn niet blij met mij in ieder geval.
    Niet meer sinds ik zwanger ben!

Baal er zo van, dan moet ik een uitkering aanvragen, maar dat duurt zeker heeeeel lang voor je dat rond hebt he?

Hoe is het met jullie allemaal?

18. Nena77

Nena77 Actief lid

7 dec 2007
    445
    0
    0
    Hoi meiden,

Ben net voor de echo geweest en het was echt ontzettend mooi :D

Het hartje klopte goed, ukkie is 3 cm en was heel bewegelijk!
    Echt heel bijzonder om te zien.
    Ben iets verder dan gedacht en ben 30 juni uitgerekend, dus officieel geen juli mama meer.
    Zal vanavond de echo in mijn album zetten.

Lees straks even bij, maar moest dit even kwijt :D

19. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    @nena: gefeli met de mooieecho!

succes met alle echo's vandaag!

vandaag alweer 8 weken!

20. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Tinkerbell Hb is idd de test voor bloedarmoede.
    Ga morgen ook naar de huisarts om te vertellen dat ik zwanger ben en laat dan meteen ook even mijn hb testen.

Nena super dat het goed gaat met je ukkie in je buik!

Het gaat hier gelukkig beter dan afgelopen week, moet wel blijven stomen want er komt nog steeds rotzooi uit m'n holtes. Hoofdpijn is gelukkig een stuk afgezakt. Soms met vlagen flink misselijk maar dat is voor het goede doel!

Deel Deze Pagina