Goede morgen allemaal! Nou mijn vriend is nu echt 180 graden gedraaid! Gisteren heeft hij met zijn tante gepraat (zonder dat ik dat wist) Toen hij thuis kwam had ik een brief aan hem geschreven over dat het voor mij heel moeilijk te peilen is hoe hij er over denkt en wat ik nou moet? Ineens was hij heel open en zei hij dat we blij moeten zijn dat we kinderen kunnen krijgen en dat het niet te plannen is, het is ons gegeven... enz. Ook zei hij dat hij graag in het voorjaar wil trouwen. Ik moest echt huilen want had deze reactie echt niet aan zien komen.
morgen all, ben een paar dagen niet geweest, wel gewerkt maar de rest van de tijd alleen maar lui liggen wezen. Kan gewoon blijven slapen. Maar nu weer aan het werk dus alle tijd om bij te lezen. alweer nieuwe mama's zie ik. GEFELICITEERD! @ Sarah wat fijn dat je vriend zo omgedraaid is. En nu genieten zou ik zeggen! Gister voor het eerst de wc geknuffeld. Nou ja de wasbak want de wc had ik niet gehaald. Wel mar eenmalig dus hoop dat het daarbij blijft. mag 10 dec. weer voor een echo. Is nog maar een weekje @ Daffie wat goed van je dat je zo'n resoluut besluit hebt genomen. Je kids en jezelf gaan in dit geval voor! geniet van je meiden en je beebje en laat het gewoon op je afkomen. @ Klasien we komen dit weekend naar noorwegen. Sneeuw mag nog wel vallen, lag nog weinig zag k.
owja heb vrijdagavond de doppler geprobeerd en ik denk dat ik het hartje heb gehoord. Hoorde een galloperend paardje, toevallig dat iemand van jullie het hier zo omschreef anders had ik het niet geweten. Toen ik wilde kijken op het schermpje naar de hartslag was het weg want had het kastje losgelaten van mn buik :s Deze week nog eens proberen.
Sarah, super dat je vriend nu zo reageert...Gelukkig zeg, want het is toch wel het prettigste als je er samen van kan genieten. En geweldig dat hij je ten huwelijk heeft gevraagd...Ik neem aan dat je ja hebt gezegd, dus gefelicteerd!
Pfff.... iemand tips tegen duizeligheid? Oh ja, zout en dextro helpt niet! Sara, super dat je vriend zo gereageert heeft!
Meiden, ik heb net een echo gehad en het zag er weer super uit! Gelukkig kon het al uitwendig. Het hartje klopte weer luid en duidelijk en ons kindje draaide al heel veel. ADHD? Ook zag je de beentjes al heel duidelijk en die schopten al alle kanten op. Ik ben verliefd! En het termijn klopt, ben nog steeds 9 weken zwanger!
Super Sucre! Geniet er maar lekker van! Nog 3 weekjes en dan zit je over die magische grens van 12! Gaat toch nog best snel hoor! Ik kan niet wachten op mijn tweede echo! Ben ook zo benieuwd hoe het is om het hartje te horen! Lijkt me echt geweldig!
@Sucre, wat leuk! Hee, wij zijn op dezelfde dag uitgerekend zie ik nu. @Tinkerbell, ja, je Hb is inderdaad je ijzer. Ik had vorige zwangerschap ook steeds last van een laag Hb gehalte en dus erg moe, duizelig etc. Deze zwangerschap ben ik gelijk begonnen met elke dag Floradix te nemen en ik moet zeggen dat het tot nu toe aardig gaat. Maar wie weet is het bij jou wel weer wat anders.
Zo t eerste bezoekje aan de vk zit erop. Allemaal vragen beantwoord en ze heeft nog geprobeerd t hartje te horen, maar helaas niet gevonden. t Is ook nog wel erg vroeg ook zei ze. Mn BM zat nog achter t schaambotje dus vandaar. Over ruim een week de eerste echo, dan hoop ik wel een mooi hartje te zien. De 22e mag ik weer terug naar de VK. Ben vanmorgen voor t eerst echt heel misselijk opgestaan en moest zelfs spugen. Nu pas na ruim 9 weken! hopelijk wordt dit nu geen gewoonte......voel me nogsteeds beroerd. Ga ff lekker bedje in, de kleine meid slaapt ook net. Sucre: geweldig dat je weer een mooie echo hebt gehad!
wat leuk al die echo's! ik moet nog een tijdje wachten, bij mijn verloskundige doen ze dat pas met 12 weken. Tot die tijd kan ik alleen maar dromen van galopperende paardjes haha. Mijn vriend heeft me niet echt op een romantische manier gevraagd, dus echt een ja antwoord kon ik niet geven. Haha. Ik ben weer helemaal gelukkig!
[quote="Jo79]@Tinkerbell, ja, je Hb is inderdaad je ijzer. Ik had vorige zwangerschap ook steeds last van een laag Hb gehalte en dus erg moe, duizelig etc. Deze zwangerschap ben ik gelijk begonnen met elke dag Floradix te nemen en ik moet zeggen dat het tot nu toe aardig gaat. Maar wie weet is het bij jou wel weer wat anders.[/quote] Ik slik wel al sinds het begin zwangerschapsvitamines met extra ijzer.. Dacht het daarmee wel achter me te houden. Nu gaat het iets beter na een koude douche.. Ja echt, een koude douche... Warm douchen kan ik nu echt niet, dan ga ik zo van mijn stokkie! Om 2 uur naar de ha. Daar bloeddruk opmeten. Misschien dat ze me doorsturen voor bloedprikken op HB, dat gaat alleen met bloedprikken toch? Weet niet of ik dat vandaag red, want ben alleen en durf niet zo goed te rijden zo. Als ik me zo blijf voelen dan red ik het wel, maar als het weer slechter wordt dan denk ik niet dat ik vandaag nog ga. Ik las trouwens dat je genoeg rust moet nemen bij een lage bloeddruk, klopt dat? Vind het zo raar, is toch zo bij een hoge bloeddruk? Trouwens, alle dames met een goede echo, GEFELICITEERD! Zooooo mooi he!
Daphne, dikke knuffel! Je lijkt heel rustig en zeker, dan komt het allemaal goed! Alle begin-juli mama's: worden jullie minder (vaak) misselijk? Ik word er erg ongerust van, ook doen mijn (.)(.) veel minder zeer. Nu had ik ergens gelezen dat de 'piek' van misselijk rond 8-9 weken zit maar je leest ook wel dat het na ongeveer 12 wk 'ineens' over gaat. Ben benieuwd of er meer zijn bij wie de klachten afnemen.... Gefeliciteerd iedereen met nieuwe echo en nwe julimama's!
Hier wel! De misselijkheid in ieder geval wel! Nu veel duizeligheidsklachten en bekkenklachten die al beginnen. Maar de misselijkheid is bijna weg (af en toe nog wel om niks kokhalzen maar verder niet echt).
@Sarah Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk echt super! Wij zijn net 2 maanden getrouwd en ik moet zeggen het was weliswaar de duurste maar ook echt de mooiste dag van ons leven. En in het voorjaar heb je nog niet echt een buik dus dan kan je een mooie jurk aan! (Hou er wel rekening mee dat de levertijd bij de meeste bruidswinkels rond de 6 maanden ligt) Gaan jullie het groot vieren of gewoon met zijn tweetjes? Als je het groot viert zal je het wel heel druk krijgen maar ook wel super leuk! Vraagje aan iedereen: waar zijn jullie verzekerd en wordt er veel vergoed qua zwangerschap/bevalling? Ik zit nu te denken aan deltalloyd daar wordt prenetale screening onder de 36 jaar vergoed, eigen bijdrage kraamzorg, 15 uur extra kraamzorg, 200 euro aan lactatiekundig en 200 euro aan zwangerschapscursus... alleen geen kraampakket maar ja die koop ik dan zelf wel? Jullie al een idee welke cursus(sen) jullie willen gaan volgen? Ik zat te denken aan in ieder geval zwangerschapsyoga en als het lukt met mijn man zijn werk lijkt samen bevallen mij ook wel erg fijn...
Ik ben bij Interpolis verzekerd, volgens mij wordt alles vergoed, maar moet het nog even checken. Ik wil denk ik zwangerschapsyoga gaan doen, en eventueel zwangerschapszwemmen, omdat ik zwemmen gewoon heerlijk vind! Samen bevallen krijg ik mijn vriend niet aan hoor! En ja, vind het ook niet echt nodig, hij ziet wel wat er allemaal gebeurd hahah.
hmmm ik vrees dat mijn man geen keus heeft haha... ik zou het niet leuk vinden als hij niet alles deed om de bevalling voor mij dragelijker te maken. Hij weet hoe erg ik er tegenop zie.
Haha ok,.. Nou ik zie er nog niet tegen op. Dat komt vast nog wel, als mijn mannetje er maar gewoon bij is en respecteerd hoe ik dan reageer .. Dan vind ik alles best haha.
Ik heb weer wat aanpassingen gemaakt in de kalender van december, nav de PB'tjes. Ik krijg alleen de lijst niet zo mooi als Kelly hem heeft gemaakt, de rijen willen niet met streepjes eronder. Sorry! Ik wil ook op yoga of zo. Lijkt me heerlijk!
debby-- Nog gefeliciteerd met jullie trouwen! Wij willen het niet heel groot, maar ook zeker niet heel klein vieren. Heel groot zou ik wel willen, maar daar hebben we simpelweg het geld niet voor. En op maandag ochtend in het gemeentehuis met zn 2en lijkt me ook niet alles (al is dat wel goedkoop haha) Ik heb net met mijn verzekeringsadviseur gebeld en ik krijg informatie thuisgestuurd over verschillende verzekeringsmaatschappijen die speciale pakketten en voorwaarden voor zwangere vrouwen hebben. Zodra ik dit binnen heb zal ik dat doorgeven, wellicht hebben jullie daar ook iets aan. Ook heb ik vandaag met de huisarts gebeld, nummer van de verloskundige gebeld en heb morgen een afspraak voor het telefonisch spreekuur. Het is wel leuk om hardop tegen iemand te kunnen zeggen dat je zwanger bent! Ik hou het namelijk stil tot de eerste positieve echo. Alleen mijn vriend zijn tante weet het, maar die houdt haar mond. Vertellen jullie het wel tegen vrienden of familie of houden jullie het ook stil tot jullie uit de gevarenzone zijn?