Sorry geen tijd om terug te lezen, moet zo weer weg. Alleen even zeggen: MORGEN DE EERSTE ECHO YAHOOOOO! Sorry, moest even. Het is allemaal zo spannend. Fijne avond allemaal!
Morgen voor het eerst naar de verloskundige... spannend! Ik ben benieuwd of ze ook naar het hartje gaan luisteren... Ik weet al wel dat de eerste echo pas rond 12 weken zal volgen... Ik ben erg benieuwd hoe het morgen verloopt! Afwachten maar...
@ Daisy ik hoop dat alles goed is! @ lammetje ik heb op Romy gestemd bij baby van de maand! Wat ene lieve foto!
hey hallo, na een mega vermoeide dag, ben ik vanmiddag met mijn moeder naar het ziekenhuis geweest voor de echo, ik heb een vaginale (god weet hoe je het schijft) echo gehad en zag meteen EEN MEGA STERK HARTSLAGJE ik heb 3 echofoto's in mijn album staan. we zijn mega opgelucht en het blijkt ook dat ik 7 weken en 6 dagen zwanger ben. de dokter heeft nog gekeken of ze er achter kon komen waar de bloeding vandaan kwam, maar het het uiteindelijk niet kunnen vinden, het zou een combi van het ziek zijn en de urineweg infectie kunnen wezen? volgende week dinsdag krijgen we nog een echo en dan kan manlief er ook bij zijn, want die heeft zich op lopen vreten in zijn vrachtwagen hij vond het ontzettend erg dat ie er niet bij kon zijn. klote baas zullen we het maar op houden. dus goed nieuws, en ik ik ben vooral opgelucht en blij dat ik zo'n vechtertje in mij heb groeien. dank jullie wel voor de lieve steun. liefs daisy
fijn daisy dat het goed zit! @hierom gefeliciteerd met je verjaardag! Nog 2 weken tot mijn echo pfffffff duurt lang. Vandaag naar een kinderdagverblijf geweest. Ze hebben een wachtlijst van ongeveer een jaar. Dus we gaan ons nu maar alvast inschrijven. Maar ik vind het wel lastig om te bedenken wat ik straks wil... Hoe doen jullie dat? Zijn jullie al wezen kijken?
Hé Daisy, fijn joh! Jammer dat je vriend er niet bij was maar super dat je binnenkort weer mag! Geniet van de foto's!
Wij hebben vorige week de crèche vastgelegd. We hadden er direct een goed gevoel bij. Vanaf november was er plaats voor 1 kindje voor elke dag behalve maandag. Die maandag hebben we dan vanaf maart 2010. Van mijn werk mag ik dan elke maandag tot maart thuisblijven. Heel leuk dus. Ik schrok wel enorm van de prijs, maar ja, dat nemen we er maar bij.
@meilan op de site van de belastingdienst kan je uitrekenen hoeveel je terug krijgt. Volgens mij moeten we voor 3 dagen 850 euro betalen maar krijgen 675 euro terug. Vind het nog veel geld, maar goed is te doen. Ga jij 5 dagen werken dan? Ik denk dat ik 3 dagen ga werken. Lijkt me ideaal en is financieel goed te doen. Maar minder dan 3 dagen gaan we financieel niet halen. En iedereen al nagedacht over het aantal dagen.
@debby mooie foto's en fijn om te horen dat het zo goed gaat Ik zelf twijfel nog tussen 3 dagen werken per week of 4. Financieel kunnen we het dan goed bolwerken maar willen we in de toekomst een groter huis wordt het al lastiger denk ik. Mijn vriend werkt in de ploegen waardoor hij ook door de weeks kan oppassen. Vaak ook maar een halve dag als hij uit de nacht komt moet hij tenslotte nog slapen. Een collega van me wees erop dat een baby echt een regelmatig dagpatroon nodig heeft.
Jajajajajaja, ik blijf mijn full time uurtjes doen, hoor. Ik heb jaren gestudeerd, ben een echte carrièrevrouw en ben al ver geraakt. Ik zou helemaal niet part time willen gaan werken (en voor het geld moet ik het ook niet doen). Trouwens psychologen in de familie zeggen ook dat dat beter is voor het kind. Kinderen die 2 of meer dagen thuis zijn (of bij oma of zo) lopen echt een achterstand op. Ik ga eens kijken hoeveel wij terugkrijgen.
@meilan meid als jij fulltime wilt werken moet je dat lekker doen. Als je van je werk houdt dan moet je dat toch lekker zelf weten. Je hoeft je toch niet te verdedigen, we leven hier in een geemancipeerd land. Ik zelf ben eigelijk gewoon al een beetje klaar met mijn werk dus vind het wel lekker 3 dagen en bovendien denk ik dat ik het gewoon niet zo goed aan kan dat hele tijd heen en weer rennen. Maar ik hoop toch niet dat mijn kleintje daardoor een achterstand zou krijgen. Hoe komt dat dan denk je? Doordat ze op het kdv meer leren dan thuis?
Neeje, was me niet aan het verdedigen Was gewoon superenthousiast Ik doe mijn job enorm graag en ik kan die mensen toch niet zonder manager laten zitten (zeg ik hen ook elke dag, hehe)... Toen ze het mij vertelden, leek het me idd logisch. Ze leren véél minder thuis en ook de omgang met andere leeftijdsgenoten is heel belangrijk voor de ontwikkeling. De vrouw van de crèche merkt dat ook aan de manier van spreken enzo. Achja, ieder zijn ding uiteraard.
Phoe, meiden wat gaan jullie hard! Ik ben zelf zooo druk geweest dat ik wel meegelezen heb, maar niet heb gereageerd. Er was iets over wel of niet vertellen bij sollicitatie. Ik heb dat bij Oscar wel gedaan en werd gewoon aangenomen. Daarna wilde mijn werkgever mij houden, maar doordat ik niet kon kolven en vreselijk pro-borstvoeding ben heb ik besloten ontslag te nemen en ben een jaar thuis aan het werk geweest. Nu ben ik freelance vormgeefster en werk aan huis, dus da's makkelijk. Maar mijn ervaring met eerlijk zeggen is goed. Mijn werkgever vond het juist onwijs oprecht dat ik niet mijn mond hield. Met 2 maandjes komen ze er toch achter, en dan kan het rauw vallen van 'waarom heb je niets gezegd' en kan je er alsnog uit liggen. En mijn motivatie was ook dat ik toch niet voor een werkgever wil werken die zo makkelijk mensen niet zou aannemen als ze zwanger zijn, dus vertellen en maar zien...! Verder echo's van Daisy en Nena zien voorbij komen; LEUK! Gaaf Daisy, dat alles zo positief is, lekker! Ehhh.... tegen duizeligheid helpt ijzerrijke voeding eten. Dus doorgegaarde biefstuk en andijvie! Achterstand krijgt je kindje echt niet door thuis te zijn hoor. Ze hebben juist minder drukte en prikkels waardoor ze meer open staan voor dingen leren op andere vlakken. Taalkundig bijvoorbeeld. Kindjes die langer thuis zijn dan buitenshuis leren vaak beter en duidelijker praten. Daarnaast is IQ erfelijk, dus dat stompt echt niet af door thuiszitten. In de tijd van Einstein waren er vast ook geen creches hihi. Voor onze gastouder opvang betalen we ook veel, maar krijgen ong. tweederde weer terug. Dus dan is het redelijk te doen. Daffie, sterkte meis. ***situatie, maar je komt er echt sterker uit! En je bent jong genoeg om (als je wilt) een hele leuke (rijke) vent tegen te komen hoor hihi. HIEROM, gefeliciteerd! Die pijn heb ik ook. En dan niezen, da's helemaal erg! AUW! Euhhh, ik weet ff verder niet meer... sorry voor allen die ik over sla! (lang leve de hormonen!) Verder heb ik vanmiddag een 'pret'echo gehad. ff stiekem een kijkje in mijn buik, ik was zooo benieuwd! De echo's plaats ik zodadelijk in mijn album. Ze zijn helaas verre van duidelijk, maar ja, op 7 weken is dat ook wel logisch. Het opmeten ging *klik**klak* supersnel en onnauwkeurig, dus toen ze er 7w5d van maakte dacht ik *tuuuuurlijkkk!* en hou me lekker aan mijn eigen berekening hehehe. Truste, ik ga mijn beddeke opzoeken en mijn kussen knuffelen!
Echo's toegevoegd! Op de eerste Zie je de balk van de hartslag met de streepjes van de hartslagen. Was gaaafff te horen! Verder zijn de echo's maar onduidelijk, maar voor 1,4 cm en 7w1d zwanger vind ik het allang prachtig hihi. truste!
IQ is idd erfelijk (we zijn met vier thuis met een heel hoog IQ en snel 5 dagen naar de crèche gegaan). Maar dat van de prikkels geloof ik absoluut niets van! Mijn mening. Zowat iedere psycholoog zal zeggen om kinderen naar de opvang te doen, indien mogelijk. In ieder geval heeft dat niets van doen met mijn keuze om 40u te blijven werken. Wij geloven dat het beter is voor moeder, kind en gezin. Waar heb je de pretecho laten maken?
net terug van cursus... toch maar even kijken of Daisy al iets van zich had laten horen.... Daisy! Super goed nieuws! Geniet ervan!
@ Meilan Er zijn ook psychologen die beweren dat het thuis houden van je kindje beter is voor je kindje. De rust en regelmaat en de vertrouwensband met je ouders, minder kans op ontsporen, respect, bladiebla. Ze roepen van alles en iedere mening is weer anders. Mijn mening is dat iedere moeder het beste wil doen voor haar kindje(s) en dat op eigen manier invult. Ik denk zelf dat er geen 'goede' of 'foute' manier is. Voor alles is wat te zeggen. Zo lang het kindje weet dat er van hem / haar gehouden wordt, liefde, te eten en goede kleding krijgt kan het niet fout gaan lijkt me. Dat van die prikkels is bewezen. Een kind dat andere prikkels krijgt, zal zich op andere vlakken meer ontwikkelen. Een kindje thuis heeft qua gehoor meer overzicht, het is rustiger, er praten minder mensen / kindjes door elkaar heen. Hierdoor pakt zo'n kindje de taal sneller op. Maar zal wel meer aan moeders rokken hangen en introverter zijn. Een kindje dat veel naar de creche gaat zal daarentegen meer leren van zich af te bijten. Zelf conflictjes oplossen en ontwikkelt zich op dat vlak beter. Ik heb dit niet verzonnen, dit zijn onderzochte en bewezen feiten. Niet iets om eens of oneens mee te zijn........