Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Tja ieder zijn mening,
    maar ik vind niet dat je je kind door een kinderleidster moet laten opvoeden.
    Omdat het beter zou zijn....
    Nog nooit van gehoord!
    Vandaar dat er zo weinig ontspoorde kinderen zijn....
    Sorry Meilan niet persoonlijk bedoeld.

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Hier ben ik het toch ook niet echt mee eens...maar ja iedereen zijn eigen mening. Maar ik denk dat psychologen dat zeggen, aangezien dat zelf allemaal carrierebeestjes zijn en hun eigen kinderen dus op een ander brengen...

Iedereen moet echt doen waar hij zich lekker bij voelt, maar om nu te zeggen dat kindjes thuis achterblijven?! :rolleyes: :)

En wat bedoel je met we hebben allemaal een hoog IQ en zijn snel naar de creche gegaan....bedoel je dat jullie daarvan slimmer zijn geworden? :rolleyes:

Mja ieder zijn eigen mening natuurlijk! ;)

Goeiemorgen allemaal!

Ik moet gaan werken nu...

Fijne dag allemaal!

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Daisy: wat een goed nieuws. Geniet maar lekker van jouw kleine vechtertje.

Ik werk nu 36 uur en ga terug naar 28 uur. Daarvan wil ik 2 avonden gaan werken en 1 x per 2 weken een zaterdag. Kindje gaan dan 1 hele dag en 1 hele middag naar de creche en 1 middagje naar mijn zusje. Die heeft dan een kleintje in dezelfde leeftijd en zo groeien ze samen ook een beetje op.

Ik moet er persoonlijk ook niet aan denken om mn kind 5 dagen per week naar de creche te brengen. Maar het is ieder zijn eigen keuze. Ik kan me niet voorstellen dat het schadelijk zou zijn voor een kind.
    Maar ik zou me wel rot voelen als de leidster mij belt om te vertellen dat mijn kind zn eerste stapjes heeft gedaan en ik die gemist heb.

Trouwens meiden, wie heeft een goede tip tegen de misselijkheid?
    En is het heel slecht om 's nachts met een bh te slapen? Ik heb zulke gevoelige (.)(.) en vooral als ik 's nachts opsta om naar de wc te gaan heb ik het gevoel dat ze er af scheuren..auw.....

4. andrea83

andrea83 Actief lid

23 apr 2008
    241
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Ben een aantal dagen niet geweest en zal aardig moeten terug lezen, heb nu een paar pagina's gehad,ik heb maandag de sleutel gekregen van ons nieuwe huis en ben druk bezig met schoonmaken. Gisteren schrok ik alleen even heel erg. Ik was bezig met schoonmaken en tik met mijn knokkel per ongeluk tegen een stopcontact en kreeg een stroomschok. Dit terwijl ik juist met van alles en nog wat zo goed aan het opletten ben. Ik maak me er zorgen om of dit schadelijk kan zijn voor het kindje. Ik bel hier straks maar even de verloskundige over op.

@daisy, wat fijn dat het goed was en er zo een goed en sterk hartje te zien was

Ik zal 4 dagen blijven werken straks en het kindje zal 3 dagen naar de creche en 1 dag naar oma gaan.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ok ik ben iets meer gerust. Ik denk dat 3 dagen creche voor ons gewoon het beste is.

Ik slaap ook met een beha hoor Romy. Ik heb al een zwangerschapsbeha wint die zit veel zachter en lekkerder. Anders trek ik het echt niet dat laken dat steeds tegen mijn borsten schuurt Auw!

6. @ daisy wat geweldig! En nu genieten.
    @ Romy ze raden wel aan om een sportbh te dragen, geen beugels iig.

Ik denk dat ik drie dagen ga werken. Dan wordt het een dag creche, een dag oma en de rest kunnen mn vriend en ik goed verdelen.
    Owja ik ben nooit naar de creche gegaan en heb toch een hoger IQ.
    Lijkt me een fabeltje maar goed, iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt :)

7. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    oh, de pretecho had ik trouwens laten maken bij babyvision in Delft. 15 minuten voor 35 euro en 2 fotootjes. Hartje zien knipperen en heeeeel even gehoord. Wat gaat dat snel! Wel gek, ik kreeg toen ik de beeb zag heel even een beklemmend gevoel van 'wil ik dit echt wel, ik kan nu niet meer terug'. Nog niet eerder gehad! Schok er wel van. Ik dacht dat ik wel op een roze wolk zou zitten bij het zien, maar ik schok alleen maar, en daar voel ik me nu een beetje schuldig over.......

8. ach meis daar hoef je je toch niet schuldig over te voelen. Er komt zoveel kijken bij een (tweede) kindje. Als je je beebje in je armne hebt ben je dit gevoel helemaal vergeten.

Heb je de echo inwendig gehad?

9. loel

loel Fanatiek lid

17 sep 2007
    2.097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    Kom net terug van de gynaecoloog. Heb het hartje zien kloppen..JOEPIE!
    Over 2 weken moet ik terug voor nog een echo, dan is het allemaal duidelijker.
    Zit hier helemaal happy te wezen:D

10. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hey meiden, ben ook een paar dagen niet meer geweest, en wat kunnen jullie schrijven zeg haha!

Daisy geweldig meid, nu genieten!

Loel wat leuk zeg! jij ook genieten he!

Wbpepe wat een mooie echo zeg! kan me wel voorstellen dat je even bent geschrokken, tis toch wel weer een verandwoordelijkheid erbij natuurlijk. Maar oh zo leuk! Ga je later nog meer echo's daar laten maken?

Andrea en heb je al gebeld? wat zal je geschrokken zijn!

* over kinder opvang; ik heb zelf jaren op een KDV gewerkt, en ik vind het net een fabriek, alles moet zo en op die en die tijd. En ik vond dat niet zo leuk achter af. Nu werk ik als gastouder en vind dat veel leuker, voor mezelf maar zeker ook voor de kinderen. Alles is natuurlijk gewoon thuis, en je gaat ook gewoon boodschappen doen en zo. En zoals nu pepernoten bakken :D
    Ik ga weer buitens huis werken als de kinderen naar school toe gaan. ;)

11. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen all

daisy super!

Wat IQ betreft. Ikzelf ben thuisblijfmama zolang nog niet alle kids naar school gaan, heb zelf een erg hoog IQ en dochterlief is ook bovengemiddeld begaafd. Ik heb haar nooit naar de creche gedaan. Ik heb haar ook nooit speciaal gestimuleerd of zo, ik praat wel veel met haar, speel met haar en lees elke avond een verhaaltje voor. Dat is het zowat. En toch, ze is nu 3,5 en kan het alfabet, legt puzzels van 50 stukken en meer (dat kan ze trouwens al van vorig jaar), allee, ze is dus echt wel erg slim en is nooit naar de creche gegaan.
    En ze is ook helemaal geen weirdo of zo, ze is erg sociaal, aanhankelijk en heeft veel vriendinnetjes :)

Voor mij heeft al dan niet naar de creche gaan daar iets mee te maken.

Mijn zoontje van 2 heeft trouwens ook een meer dan uitgebreide woordenschat. mensen geloven echt niet dat hij net twee is vanwege zijn taaltje :)

Grts

12. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal,

Daisy, wat fijn dat alles goed is!

Vanavond om 20.30 onze eerste echo, spannend.

I.o.m mijn mannetje blijf ik nu thuis met de kleine
    in iedergeval het eerste jaar. Bij mij andere 2 kids moest ik altijd werken ivm finaciele dingen. Mijn man heeft een goeie job dus wij kunnen ons veroorloven dat ik thuis blijf ik vindt dat vooral in deze tijd en grote LUXE. Als ik zie hoe snel het gaat met mij andere kids vindt ik het vaak erg jammer dat ik veel mooie momenten heb gemist.
    Maar iedereen is natuurlijk anders!

13. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Daisy gelukkig heb je een kloppend hartje gezien! Super!

ikzelf werk nu 32 uur in de zorg en wil graag 20/24 uur gaan werken. Kind doen wij niet naar de KDV maar wij nemen w.s. een gastouder. Dat kwa werktijden van ons het makkelijks en mijn man wekrt ook in de zorg alleen die draait slaapdiensten dus die kan ook redelijk wat oppassen als hij thuis is en voor de weekenden hebben we de o'ma's en opa's als wij moeten werken allebei! <aar ik zie wel hoe het allemaal loopt eigenlijk!

14. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Vind t ook erg kort door de bocht wat er gezegd wordt over thuisblijfkinderen. Wat een bull shit zeg. Alsof je een goede moeder bent als je je kind 5 dagen door een ander laat opvoeden!? Dan zie je je eigen kind dus alleen maar in de weekenden en als je ze s avonds naar bed brengt en s morgens uit bed haalt. Ik snap de verschillende situaties wel en kan me ook voorstellen dat als je t financieel niet breed hebt en je toch graag een kindje wilt dat je dan geen andere keus hebt, maar mensen die dus voor hun carriere gaan en daarom hun kind 5 dagen op een creche parkeren dat is naar mijn mening ook weer t andere uiterste.

Nou ja, ieder zn keuzes. Maar laten we t niet hebben over een beter IQ en EQ die ze wel of niet ontwikkelen op een creche, want daar ben ik t dus echt niet mee eens.

Laten we vooral elkaars keuze respecteren

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

En zo is het maar net :p

16. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Tsja, beide 'uitersten' zijn mij heel bekend.
    Voordat mijn zoontje geboren werd (inmiddels ruim 2), dacht ik; een kind is wel leuk, maar ik wil full-time blijven werken. Ik vond mijn werk ook veel te leuk en vond ook dat ik niet voor niets zo hard gestudeerd had!

Maar uiteindelijk zijn mijn man en ik beiden 4 dagen gaan werken en ging de kleine 3 dagen naar het kdv.
    Daar kreeg ik het steeds moeilijker mee. Ze gaan zich realiseren dat je ze wegbrengt en gaan huilen, zich aan je vastklampen... en het is ZOOOOO leuk, een kind! Dus afgelopen zomer ben ik terug gegaan naar 3 dagen en werkt mijn man weer fulltime.

Nu ben ik zelfs van plan om volgend jaar (mei-juni) helemaal te stoppen met werken en lekker te genieten van het mannetje dat we al hebben en het kleine wondertje dat ik hoop te mogen krijgen :D

Hoe een mens kan veranderen ;)

Niemand in mijn omgeving had gedacht dat het hier op uit zou draaien en ikzelf nog het minst. Het doet wat ondervoorstelbaars met je: moeder worden.

Been there, done it, dus ik zal niemand veroordelen.
    Iedereen moet de keuze maken waar zij gelukkig mee is, want een gelukkige moeder die veel werkt, is nog altijd beter dan een ongelukkige moeder die fulltime thuis zit!

17. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    goede morgen....

alle dame's met mooie echo's: SUPER

nou meiden, zelf werk ik nu 36 uur in de gehandicaptenzorg, als de baby er is wil ik graag 20/24 uur blijven werken. dit vooral in het weekend dat manlief bij de baby kan zijn en ik door de weeks thuis ben...

het lijkt me heerlijk straks effe het huiselijke leventje te hebben...

verder vind ik ook dat ieder zijn menig gerespecteerd moet worden, maar kom dan niet met "weetjes" dat het slecht voor het IQ zou zijn om een kind alle aandacht thuis te geven, want dat vind ik echt grote onzin...

fijne dag allemaal...

18. Niet meer actief

Maar er is ene verschil tussen je kindje naar de opvang doen of je kindje naar de opvang doen he.
    Je kan natuurlijk je kindje vanaf einde zwangerschapsverlof fulltime naar de opvang doen, maar geloof me, daar wordt een kind echt niet wijzer of dommer van.
    Je kan ook zeggen, goh mijn kindje is 1,5 a 2 jaar en ik doe hem/haar part-time naar de creche.
    Dat is wel goed mbt het leren omgaan met anderen enzo.

Maar dat het voor kindjes beter is om naar de opvang te gaan vind ik een wel heel 'westerse' opmerking.

Want dit zal alleen maar gezegd worden in landen zoals amerika en nederland enzo... (en buurlanden natuurlijk maar als ze allemaal op moet noemen heb ik even geen zin in).
    En toch zijn deze kinderen niet slimmer dan andere kinderen.

Ik ben juist van mening dat je kindje haar moeder vaker moet zien dan 2 dagen in het weekend.
    Maar dat is puur een mening.

Ik wordt dan ook fulltime huismama.
    En daar ben ik erg trots op! :)

19. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hallo meiden!

Helaas geen tijd om te reageren vandaag, maar kwam even spieken naar nieuws van Daisy! Gelukkig is alles goed, ben zo blij voor jullie! :)

Rest van alle mama's; dikke knuffel van mij!

XXX

20. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hoi meiden,

Graag wil ik mij hier aanmelden. Ik ben 14 juli uitgerekend van de 2e.

Ik zal mij eerst trouwens even voorstellen. Mijn naam is Patries, ben getrouwd en we hebben samen een zoontje Jamie van ruim 14 maanden.

Afgelopen oktober hebben wij een mk gehad en direct erna zijn we opnieuw zwanger geworden. Het is dus allemaal erg spannend.
    Vanmorgen hebben we onze 1ste echo gehad en alles ziet er goed uit. We hebben zelfs het hartje horen kloppen en wat mini armpjes heen en weer zien gaan. Helemaal leuk dus.

Op 31 dec hebben we onze 12 weken echo en hopelijk hebben we dan goed nieuws, wat we in het nieuwe jaar kunnen vertellen.

Hoe gaat het allemaal met jullie? Aan het genieten van de zwangerschap? En al wat last van de ongemakken, zoals misselijkheid/spugen/moe?

Hier alleen erg moe en misselijk. Nog niet hoeven spugen gelukkig. Maar zal het niet te hard roepen. hihi

Hebben jullie trouwens ook een bevallingslijst? Wil iemand mij hier aan toevoegen? Alvast bedankt.

Ik ben erg benieuwd naar jullie verhaal.

Liefs, patries

Deel Deze Pagina