Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    O en hier ons ukkie van 1.58cm :p

2. Niet meer actief

Oh trouwens, ik ben altijd bij mijn moeder geweest vroeger en ik heb ook een boven gemiddeld IQ.
    Hoewel ik er nooit wat mee gedaan heb, kunnen ze mij dat niet afpakken.
    Mijn zussen hebben ook een hoog IQ. En ja, we hadden echt een thuisblijfmama.

Ik denk zelf dat een kindje meer baat heeft bij de familie thuis.
    Ze leren meer over respect en krijgen meer liefde.
    FAMILIELIEFDE wel te verstaan. Dat is toch iets wat een leidster je kind niet kan geven. hoeveel liefde ze ook heeft voor die kinderen.
    En ik ben van mening dat kinderen die hun ouders 40 uur per week niet zien, eerder eenzaam opgroeien. Ik zeg eerder omdat het natuurlijk niet altijd zo is.

De stelling dat het beter zou zijn voor je kindje is naar mijn mening alleen verzonnen door mensen die zelf niet thuis willen zitten.

@daisy: fijn dat de echo zo goed was!

@de ander met een goede echo: gefeliciteerd! sorry ben even vergeten wie.

@Iedereen: Goedemorgen!

hier gaat het redelijk.. veel duizelig, misselijkheid is terug en nu 24 uur per dag! nog niet hoeven spugen, toch al 5 kilo afgevallen.
    Buik is weer helemaal weg :(
    Dus ja, darmen zijn weer rustig.

Verder heb ik niet zo heel veel te melden.
    Volgende week woensdag de 1e intake bij de vk en de dinsdag erop de 2e echo!
    Zooo spannend! want dat is de 12 weken echo!
    En dan komt mijn stiefzoontje ook mee!

Hoe is het met jullie?

3. Niet meer actief

4. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    @daisy: fijn zeg! :D

over werke/creche etc:

Ik werk 3 dagen waarvan veel in het weekend, mn vriend werkt er 4 dus we kunnen het met wat passen en meten zonder creche redden.
    toen ik zwanger was van lucille had ik haar al op gegeven voor een creche. Het leek mij wel prettig om (meer) te blijven werken en het leek mij ook wel goed voor de kleine.
    Toen zij echter geboren was dacht ik daar opeens heeeeel anders over..ik zag het helemaal nietzitten om haarweg te brengen.
    Heb de creche ook afgezegd en heb een oppas aanhuis geregeld (heb ik nu niet eens meernodig zelfs)

wat ik hier ook mee wil zeggen vooral als het je eerste is, wacht maar hoe je je erbij voelt als je kindje er eenmaal is..kan als een blad aan een boom omdraaien...

daarnaast heb je natuurlijk niet altijd een keuze, en dan is het belangrijk om een creche of gastouder te vinden waar jij je prettig bij voelt. Ze zijn namelijk
    echt niet allemaal goed helaas......stel een goede vragenlijst op van te voren.

wat betreft een betere ontwikkeling op de creche vind ik echt onzin, voor dat kinderen 2 jaar zijn , hebben ze namelijk nog helemaal geen sociale vaardigheden. Tegen de tijd dat ze dit wel gaan ontwikkelen kunnen ze naar de peuterklas die hier ook voor bedoeld is.

Maar ja iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, en wat bij het kind past.

heel wat anders maar wat echt een leuk boek is om te lezen is oei ik groei! en het eerste jaar met je baby. Heb daar veel aan gehad, maar uiteindelijk leer je natuurlijk het meest in de praktijk

5. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Een achterstand als je kind niet naar de opvang gaat? Hihi..mijn zoon is nu 16, niet naar de opvang gegaan, kon als kleuter al heel goed lezen, hij zat in groep 3 op het niveau van groep 5 en doet nu vwo op zijn sloffen. Sociaal is het hem ook prima afgegaan altijd. En wat psygologen zeggen...die mening wordt om de paar jaar bijgesteld dus wat dat betreft..
    Vroeger was je een ontaarde moeder als je je kind naar de opvang bracht, nu ben je bijna raar als je ervoor kiest bij je kind te blijven?
    (je moet het in elk geval vaak uitleggen)
    Ik heb zelf in de kinderopvang gewerkt, peuterspeelzaal en in het onderwijs. Peuterspeelzaal vind ik prima, leuk voor de kinderen, ze zijn inmiddels wat ouder en twee ochtendjes in de week, leuk!
    En fulltime kinderopvang? Als je geen keus hebt, heb je gewoon geen keus, klaar.
    En als het gewoon je keuze is om je carriere niet op te geven, ook prima. Ieder zijn mening en leven tenslotte.
    Maar persoonlijk denk ik dat een baby die 5 dagen in de opvang zit 1 ding gewoon tekort komt, en dat is echte liefde en aandacht.
    Hoe je als leidster ook je best doet (en dat valt niet mee met zoveel kinderen die verzorging en aandacht nodig hebben, het is best een zware baan!) je hebt gewoonweg de tijd niet om een baby alle aandacht te geven die het nodig heeft.
    En bovendien, als we het over een ontwikkelings achterstand hebben, (groot woord trouwens) hoever gaan we in onze prestatiedrang met, nu al baby's?
    Vroeger kon een kind gewoon lekker spelen tot zijn 4e, zonder iets te moeten. Nu is dat er op peuterspeelzalen niet meer bij, en nu loopt een kind dat niet naar de opvang gaat al een achterstand op? Ik heb niets tegen het stimuleren van kinderen hoor, maar het moet wel leuk blijven.. Bovendien is de opvang niet de enige plek waar kinderen in contact met andere kinderen kunnen komen lijkt me?
    Mijn mening hoor..

6. heb even een vraagje. Heb roosvicee laxo gekocht maar hoeveel glazen per dag drinken jullie hiervaan om resultaat te krijgen?

7. Niet meer actief

Sorry, geen ervaring,... en ook alles behalve nodig hier ;)

8. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Zoals ik al zei: ieder zijn eigen mening. En alles zal z'n voor- en nadelen hebben, denk ik. Maar ik ga zeker en vast full time blijven werken. Komt absoluut geen verandering in. Ik heb geen drie diploma's behaald om dan mooi thuis te zitten, hoor. Mijn mannetje ziet het trouwens wel zitten om part time te gaan werken :) Iets doet me denken dat ons huis dan VOL speelgoed zou komen te staan (voor baby of papa?). :D

Even een mededeling: Over exact twee weken lig ik op een strand in Mexico! Met z'n allen: Mexiiiiiiiiiiiiiiicoooooooooooooooo..... :)

Meilan

9. Oki

Oki Lid

21 nov 2008
    16
    0
    0
    Hoi!

ik ben 29 juli uitgerekend. Heb al 2x echo gehad ivm vorige buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Gisteren hartactie gezien! Dinsdag weer naar gyn. Voel me goed zwanger; ben supermisselijk. Krijg vanmiddag wat van de huisarts en erg moe. Verder supergelukkig!

groetjes Odette

10. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Als dat jou gelukkig maakt moet je dat ook zeker doen vind ik! Heeft je kind dan ook meer aan dan een moeder die eigenlijk liever buiten de deur zou willen werken lijkt me. Dat is dan meestal ook weer zo.. En ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen hoor, als je lang hebt geleerd om carriere te maken en daar ook plezier in hebt..
    En inderdaad, waarom zou het altijd de vrouw zijn die partime gaat werken?

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ach ik denk dat voor beide dingen wel iets te zeggen is. Kind zou misschien wat socialer worden van een creche maar meer individuele aandacht is ook beter. Ik moet zeggen dat ik gisteren toen wij gingen kijken bij het kinderdagverblijf wel even moest slikken bij het idee dat ik zo een klein kindje moest achterlaten. Ik moet zeggen dat ik 3 dagen al vrij veel vind. Ik hoopdat mijn moeder alsnog aanbiedt om 1 dag op te passen. Dan zouden we maar 2 dagen kdv hoeven...

12. Amsy

Amsy Bekend lid

8 jun 2007
    559
    0
    0
    Goedemiddag dames,

Hier even een berichtje over mijn echo van vandaag. Alles was helemaal goed, sterker nog, het is in mijn baarmoeder een feestje voor 2, oftewel we verwachten een tweeling!

Het is eeneiig, ze zitten in hetzlfd chorionvlies, maar wel een aparte vruchtzak. Het ene vruchtje leek net wat kleiner dan de andere, maar het is moeilijk meten met twee van die hummels naast elkaar. Beide hartjes klopten goed, gelukkig.

We moeten nu as.maandag naar de gynaecoloog, en we blijven ook bij gynaecologie onder behandeling.

Pff, was wel even schrikken hoor, we hebben natuurlijk al een kleine meid van 9 maanden, dan wordt het wel erg druk komend jaar. Los van alle complicaties die een eeneiige tweelingzwangerschap allemaal met zich meebrengt, waarbij ik met name bang ben voor het Tweeling Transfusie Syndroom. Ach, nu eerst genieten en zorgen voor later.

Fijn Debbie, dat de echo goed was, lekker gevoel he. Ook heerlijk WBpepe, dat de echo goed was.

Moet eerlijk zeggen dat ik al een paar dagen niet ben geweest, veel werekn, erg moe de laatste tijd, weinig achter de computer gezeten.

Hoop dat alles goed gaat met iedereen!

Liefs Amsy

13. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    goede middag allemaal,

ik heb vannacht goed geslapen na de mooie echo van gisteren.
    ik ben nog heerlijk vervelend misselijk en heb net een dutje van 2 uur achter de rug, heerlijk.

over werk: mijn 1-jarige contract loopt af terwijl ik in mijn zwangerschapsverlof perriode zit, mijn contract zal niet verlengd worden en mijn baas mag door dat ik in mijn zwangerschapsverlof periode zit mooi 1 maand extra loon uitbetalen, je hoort al dat vind ik helemaal niet erg, mijn baas is geen leuke baas dus die extra maand gun ik hem van harte maar mij eigen nog meer hahaha.
    ik blijf na de bevalling verlopig thuis, en zal na een periode weer part-time gaan werken om dat extra wat we kunnen gebruiken bij te verdienen.

hoe een ander het doet vind ik dat ieder dat voor zich eigen moet beslissen, wie ben ik om daar over te oordelen. elke gezins situatie is anders en dat geldt het zelfde voor de financiele kant.
    en heb je een leuke baan waar je plezier in hebt en je kunt het combineren met je kind geweldig toch, en als je lekker thuis wil zijn bij je kind is dat net zo geweldig.

deze mama heeft honger en dorst dus ik ga even lekker een broodje en een kopje thee maken voor mij eigen. en geniet nog even van deze vrije week.

liefs
    daisy

14. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    amsy gefeliciteerd 2 wondertjes wow wat een verrassing geniet er maar lekker van.

15. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Amsy ! 2 kindjes ! joehooooooeeeee ! :D
    Bereid je maar voor op een GIGA BUIK ! :D hihi
    Vind het ontzettend leuk voor je ! ;)

Daisy , fijn dat je je wat beter voelt !
    Lekker he , even een dutje :) !

Liefs

16. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Amsy wow een ééneige tweeling leuk maar daar heb je wel je handen dan aan vol. Gefeliciteerd!

Ik ben er zelf één van een ééneige tweeling.

17. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    @Amsy; Wow! Gaaf zeg! Snap dat je best even schrikt, maar het is toch ook wel weer SUPER leuk! :) Geniet er maar lekker van meis!

@Daisy; Meid, ben blij dat het allemaal goed met je gaat zeg! Was wel ongerust hoor! :)

@De rest; Hoe is het hier? Houden jullie het nog een beetje uit?

Ik val zowat in slaap hier.. Heb net maar even van een pure chocolade letter zitten snoepen, hopelijk geeft me dat wat energie :D

18. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Joehoe de eerste tweeling, of niet? Ik ben 't even kwijt. Er waren er nog een paar die vermoeden dat er het twee waren, toch? Ik ben er eentje van een tweeeigen tweeling. Altijd keigezellig geweest. Samen huiswerk met mijn zus doen 9ieder de helft hihihihih!

Wat en gedoe allemaa Meilanl...Maar met het risico nu dat ik even met modder gooi... ga ik nu opschrijven wat wellicht iedereen denkt... je uitspraken Meilan toont eigenlijk van heel weinig IQ... en goh 3 diploma's en al 26. Ik heb ook gestudeerd en verdien goed, en ga 1 keer per jaar op eea exotisch oord liggen, maar loop daar niet zo mee te koop hoor... Vindt het zielig. Ik durf trouwens te wedden dat je over 7-8 maanden ander piept.

Ander onderwerp wellicht?

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    amsy een tweeling! Wat leuk zeg!

Daisy ik weet het niet zeker maar volgens mij hoeft je baas die laatste maand niet te betalen maar ga je in de ziektewet. Je krijgt dan wel 100% uitbetaald maar je baas krijgt dat allemaal terug van het uwv. Dus je naait je baas er niet echt mee helaas...

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Haha, Mona Lisa Smile...
    ik wilde nog aardig blijven met die rondvliegende hormoontjes allemaal maar moet je wel gelijk geven hoor! Klinkt wel wat arrogant he..inderdaad ander onderwerp!

Deel Deze Pagina