Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Amsy, gefeliciteerd met je 2 wondertjes. Echt super! Probeer je niet te druk te maken om TTS. Dat komt echt niet zo heeeeeeeeeeel erg vaak voor.

Daisy, wat super dat je echo goed was.

Heb nog een paar echo's voorbij zien komen. Prachtig!

Nieuwe meiden, welkom.

Jullie vielen wel met je neus in de boter. Jemig, wat een heftige discussie.
    Ik wil mijn mening ook nog geven.

Ik heb ook in de kinderopvang gewerkt en hoewel de leidsters allemaal superlieve vrouwen waren, je kindje zal nooit zo veel liefde en aandacht krijgen, als dat hij dat van een vaste oppas, papa, of mama zou krijgen. Ik snap het daarom ook niet dat je je baby van 3 maanden 5 dagen per week wegbrengt. Die kindjes hebben echt niets anders nodig dan liefde en aandacht. Een ouder kindje vind ik een ander verhaal. Al vind ik 5 dagen nog steeds te veel.

Ik zelf werk onregelmatig (in de zorg). Ik wil 24 uur gaan werken, en misschien de eerste maanden nog ouderschapsverlof. Door mijn onregelmatige diensten is reguliere kinderopvang niet nodig. Mijn ouders wonen op 2 uur rijden van ons vandaan en mijn schoonouders op 45 minuten rijden. Wij gaan dus op zoek naar een gastouder. Wie heeft er tips waar we op moeten letten?

2. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @Ryanne
    Nee, gewoon uitwendig. Vandaar ook het slechte afdrukje. Het was niet goed te zien, maar toch. Ja, ik voelde me toch wel even rot dat ik dat dacht. Ben je 9 maanden bezig, is het eindelijk gelukt, slaat de twijfel toe...!

@loel
    Leuk voor je, geniet maar van dat blije gevoel!

@Mouschy
    Dank je, al hoewel ik het niet zo'n heeeeel mooie echo vind hoor. Nog erg onduidelijk. En ja, met 20 weken gaan we geslachtsbepaling doen en een 3D / 4D echo met dvd. Hebben we bij Oscar ook laten maken; leuk!

@loulou79
    Ik heb ook die luxe van thuis kunnen blijven. Al doe ik er wel freelance werk naast. Heerlijke luxe! Helemaal met je eens :D

@Amsy
    Een tweeling, oef! Wel heeeeeeeel gaaf, maar ook veel werk, hihi.

@Mona Lisa Smile
    Ik denk dat jij hebt durven zeggen wat meerderen van ons dachten: Chapeau :D

@Daphne B
    Ik ben nu zo'n 13 jaar Grafisch Vormgeefster. Heb o.a. en aantal eigen merk en excellent verpakkingen van de AH gemaakt maar ook allerlei reclamemateriaal voor andere A-merken. Grote Disney displays voor bioscopen, veel voor Gran Dorado, DeLonghi, Kenwood, Siemens, Smiths, Sensodyne etc. etc. Heb bij topbureaus gewerkt in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Erg gaaf werk gemaakt, maar je bent daar toch gewoon een nummer en vervangbaar. Dat stond me tegen. Nu werk ik voor mezelf. Haal veel voldoening uit de kleine klusjes, bedrijfjes die net starten. Was echt een carrieremeid, maar toen ik Oscar in mijn armen had vond ik het opeens genoeg. Wilde bij mijn kleine mannetje zijn; niets missen. Nu doe ik leuke dingetjes als trouwkaartjes, geboortekaartjes en teken graag portrettekeningen. Op mijn hyves kan je ze bekijken: http://wbpepe.hyves.nl/album/13938923/I ... /Y_sOjkOZ/

@Sucre
    Wij hebben ook een gastouderopvang voor Oscar. 3 dagen in de week. Waar wij op gelet hebben was hoe de individuele aandacht was, hoeveel kindjes maximaal er zijn op de dagen dat Oscar er is. Het is een stel, man en vrouw die het samen doen. Dus 2 mensen op max. 6 kindjes. Dit betekent concreet dat ze alle aandacht aan ons zoontje kunnen geven. Hierdoor krijgt Oscar dus wel het leren omgaan met andere kindjes mee maar ook een dosis liefde, want hier hebben en nemen ze echt tijd voor. We hebben toen ze gingen verhuizen tijdelijk Oscar naar een reguliere chreche gedaan. 2 leidsters op 12 kindjes. Geen individuele aandacht. Oscar heeft gehuild en geschreeuwd! Maar bij afscheid van de gastouder stond ook zij te huilen! Na 3 weken strijd met Oscar wat steeds erger werd (ook 's nachts nachtmerries) ben ik om de reisafstand te overbruggen terug gegaan in uren bij mijn werkgever en is Oscar weer terug gegaan naar de gastouder waar hij met open armen werd ontvangen. Hij is gek op ze en voelt zich er thuis. Waar ik ook op gelet heb zijn de bedjes, kwaliteit matrasjes, slaapzak of dekens, commode beschermd en op goede plek, kasten afgesloten, afwerking van het huis, schoonheid. En onze gastouders zijn antroposofisch. Niet dat wij daar wat me hebben, maar groot voordeel is dat alles met een bepaalde regelmaat gaat waar Oscar erg behoefte aan heeft. Alle speelmomenten, opruimen, eten, slapen worden met vaste liedjes aangekondigd. De kindjes krijgen zo overzicht in de dag. Ook wil Oscar graag op schoot zitten boekjes lezen, en daar nemen ze lekker de tijd voor. Je kan ook nog vragen of ze iedere dag naar buiten gaan en hoe kort minimaal. Of ze extra kleertjes hebben mocht het opeens kouder zijn etc. etc. Zonnebrand smeren... allemaal praktische zaken. Maar laat vooral je gevoel spreken. Bij binnenkomst voel je vaak al wat. Succes!

3. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Wat een schattige filmpjes van Oscar op je Hyves wbpepe! Dat stemmetje..aach! :)

4. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Wbpepe, wat een goede tips/ideeen. Ik heb meteen je tekst gekopieerd en in een wordbestand opgeslagen. Moet je een gastouder ook al zo ver van te voren regelen?

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Hey meiden,

ff snel een berichtje van mij ik ga zo naar bed...

Sorry dat ik niet meer reageer ik wil gewoon eerst helemaal zeker zijn van mijn zwagerschap ik wil heel graag zo blij zijn met mijn zwangerschap maar door al die bloedingen wordt ik heel snel depri en kan ik niet echt genieten.

Ik had ja de echo geahd vanwege die grote hoeveelheden bloedingen het hartje klopt maar ze kunnen geen oorzaak vinden van de bloedingen. En ze zijn ook echt heel heftig vandaag al 4 maandverbandjes vol gehad en het stopt maar niet. Vandaag had ik ook echt heel weinig energie :( ik denk dat het komt door het vele bloedverlies :( Vrijdag heb ik weer een echo en ik hoop dat alles nog goed gaat. Ik verlies toch al sinds week 5 enorm veel bloed maar de baarmoeder mond zit potdicht dus daar kwam het ook niet van....waar van wel? de Gyn wist het ook niet. Het is en blijft een raadsel. Ik probeer wel zoveel mogenlijk te gaan rusten zodat alles goed blijft gaan. Posten kom ik hier weer echt veel als ik echt zeker weet dat alles goed gaat en dat het bloede minstens een week is gestpt...ik ben zo bang :cry:

zo dat was weer een lang verhaaltje!

Iedereen succes met de zwangerschap :D

6. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    oww dames maak je toch eens niet zo gek om het iq van je kindje.

Mijn moeder is altijd thuis gebleven en ik heb een iq van 97 zwaar onder het gemiddelde dus.
    Maar dat zegt dus helemaal niets mij werd altijd verteld dat ik nooit een gewoone school zou kunnen afmaken of uberhaubt een MBO opleiding zou kunnen doen.
    Maar ik ben onderaan begonnen en heb in middels al 3 MBO diplomas in de pokket.
    Ik ben gewoon verslaafd aan leren/studeren.

Mijn broer daarintegen heeft een hoog iq van 132 en haat leren heeft dus ook niets meer gedaan met zijn school en heeft het na het eerste diploma opgegeven.

Dus niet zo druk om maken, heeft geen zin een kindje ontwikkeld zich toch op zijn eiegn manier.

7. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Ik vind dat nu echt raar. Ik heb hier al meer verhalen gelezen van vrouwen met bloedverlies dat niet te verklaren is. Toch bizar, niet? Het moet toch ergens van komen, denk ik dan...

8. loel

loel Fanatiek lid

17 sep 2007
    2.097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    @ Mamabeer: fijn weer wat van je te horen. Wat een nare situatie zeg. Zolang je baarmoeder potdicht zit, is het goed toch? Ik snap je onzekerheid. Doe rustig aan en ik hoop dat de bloedingen snel zullen stoppen.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Pfoe wat een discussie zeg. Ik vraag me af waarom men zich altijd zo wil verdedigen en iedereen zulke harde meningen heeft als het om kinderen gaat. Iedereen doet toch wat hij het beste vindt? Ik denk dat Meilan het goed recht heeft om 5 dagen te blijven werken en dat zij wel degelijk gelooft dat dat beter is voor haar en haar kind. Net zoals ik zelf geloof dat 3 dagen beter is voor ons... maar wat maakt het uit wat echt zo is... als we maar gelukkig zijn toch? En Meilan ik hoop dat je een hele fijne vakantie zal krijgen in Mexico, is het orkaanseizoen inmiddels voorbij? En ik ben eigelijk wel een beetje nieuwsgierig waar je dan manager van bent inmiddels, of kan je dat hier niet neerzetten?

10. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeieavond,

De echo was super vanavond :D
    Volgens de VK nu 9w. en 3d.
    Alles zag erg goed uit heerlijk gevoel :D Morgen even bijlezen

Weltrusten, loulou gaat met een gelukzalig gevoel naar bed :baby:

11. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Amsy wow een tweeling! Had je dit ook verwacht of was het een complete verrassing voor jullie?

Mamabeer ik hoop voor je de dat de bloedingen snel zullen stoppen en dat ze ook gauw een verklaring hiervoor zullen vinden! Succes vrijdag met de echo!

Heb veel verhalen voorbij zien komen van mooie echo's weet helaas alle namen niet meer, sorry maar mijn hoofd is nu al een zeefje! :oops:

Kelly hoe gaat het met je buik en met je wond?

Hier gaat het redelijk maar wel veel misselijk en soms erge hoofdpijn maar het hoort er nu eenmaal bij, ben allang blij dat ik weer zwanger ben! Kan ook gaan aftellen, maandagmorgen de eerste echo!

12. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @lotuss
    Dank je *bloos* we zijn ook heel trots op ons manneke.
    Wel grappen we altijd met zijn 'r', lijkt wel uit Wassenaar, hahaha.

@Sucre
    weet je wat ik stiekum ook nog gedaan had bij de rondleiding bij de gastouder? Even de gordijnen gewiebeld om te kijken of ze stoffig waren haha. Ik heb n.l. een enorme huissofmijtallergie en wil Oscar ook zo schoon mogelijk laten spelen en slapen. En heb mijn vingers langs de bedrandjes gehaald. Mijn man keek raar joh hihi. Ik heb het gastouderbureau en maandje van te voren kunnen bespreken, maar het is geheel afhankelijk van hoe vol ze zitten. Waar je ook nog naar kan vragen is of ze luiers, doekjes, zalf etc. zelf regelen. Bij sommigen hebben ze standaard luiers en bij anderen moet je er zelf in voorzien. Oja, wat ik vorige x ook vergeten was; vraag of ze inbakeren. Ik was daar tegen en als ik niets gezegd had was Oscar ook gewoon ingebakerd.

@mamabeer
    Ik snap je ongerustheid meid, heel eng allemaal. Maar denk maar aan mijn zusje, die had dat ook, 9 maanden lang en heeft een kerngezond manneke op de wereld gezet! Misschien maakt dat je iets minder ongerust. Het komt echt voor! Sterkte in ieder geval en ik duim voor een goed verloop! *knuf*

Net de hond uitgelaten; spugen joh op t hondenveld! Was blij dat er niemand in de buurt was. Dus ik opgelucht verder wandelen, hoor ik opeens en mannenstem; 'gaat het meissie?'. Schok me de tandjes! Zat in het pikkedonker, midden op 't veld op een bankje te roken! Denk ik net; 'mooi niemand gezien' had ik erna nog een hartverzakking bij ook! pffff.

13. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Denk ook niet dat dat de discussie was. Volgens mij deelt iedereen wel de mening dat hij moet doen wat hij zelf het beste vindt. Was meer een reactie van mensen op de manier waarop het gezegd werd allemaal. Het kwam over alsof het slecht voor je kindje zou zijn om het niet naar de opvang te brengen, dat je het dan tekort zou doen omdat het een achterstand op zou lopen.

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Iedereen al wakker?
    Vandaag naar de VK voor de intake..ben benieuwd wat ik allemaal kan verwachten. Spannend hoor.

Amsy, wat spannend hoor een tweeling. Mijn zusjes zijn zelf een tweeling en als oudste was dat niet altijd even makkelijk (tweeling is toch een eenheid, trekt altijd naar elkaar toe), maar we hebben ook heel wat grappige situaties meegemaakt.

Grtz
    Romy

15. mirandab

mirandab Actief lid

30 mei 2007
    135
    0
    0
    medewerker boekhouding
    Veldhoven
    Goedemorgen allemaal,

@Amsy inderdaad super meid! 2 kleine beebjes in je buik....

Vandaag is de grote dag dat ik ook naar de VK mag, vanavond om 19.30 uur gelukkig meteen na het werk naar m'n schoonouders voor sinterklaas en meteen daarna naar de VK, ik krijg ook een echo vandaag dus ik ben echt super benieuwd..... moet eerlijk toegeven dat het toch best wel snel is gegaan die 3 weken wachten, ik ben ook zo'n stuk ongeduld!

Ik weet niet of ik vanavond nog iets kan schrijven anders horen jullie het morgen zeker van me!

16. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    @ Mamabeer, heel begrijpelijk hoor. Van al dat bloedverlies kun je je ook rottig voelen. Hopelijk zijn ze er snel achter wat het nu is! Doe lekker rustig aan, nog eventjes en je zit al op 12 weken! ;)

@Wbpepe, leuk om je hyves te zien! Wat een lekker bekkie heeft je jochie zeg.
    Ook mooie illustraties, echt goede portrettekeningen! Ik ben zelf nooit zo goed geweest in mensen tekenen, dieren is meer mijn ding. ik zal wel eens wat plaatjes opscharrelen na m'n werk. ;)
    Ik zit zelf nou 6 jaar 'in het vak'. M'n baas is freelancer en we werken maar met z'n tweeën dus een lekker klein team waardoor ik veel inspraak heb. Wij doen alles voor Wolky (weet niet of je dat merk kent, is nederlands) maar ook veel voor Clarks en hebben net een superproject voor Ecco afgerond. M'n baas is echt een oude rot in het vak dus leer er heel veel van. :D

Jij hebt al veel leuke dingen gedaan zag ik, wel herkenbaar dat je er op een gegeven moment genoeg van had. M'n tante heeft ook jaren op hoog niveau gewerkt maar wilde die druk niet meer en is zodoende dit jaar als lerares op het GLU begonnen. Daar studeert m'n vriend trouwens ook. (ik zag de naam ook in jouw lijstje scholen staan) ;)

Zo, ik spring nu ff snel onder de douche en ga dan racen naar m'n werk, tot later dames! 8)

17. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    goedemorgen allemaal,

Iedereen die vandaag naar de vk of gyn moet veel succes!

18. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Goedemorgen allemaal,

Ik heb heerlijk geslapen vannacht, sinds ik weer alleen ben slaap ik prima. Ik was gistermiddag wel even niet zo lekker, had het alsmaar koud en vreselijk moe. Maar op tijd naar mijn bed gegaan en daar knap ik toch van op. Ben ook al weken verkouden dus daar zou het wel mee te maken kunnen hebben denk ik. Maar ik blijf positief en geniet nu van alles wat er gebeurt. Ik heb echt heel veel zin in zaterdag als ik de echo krijg, kan echt niet meer wachten.

19. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen!

20. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @Romy1979 en mirandab
    Spannende dag, veel plezier!

@DaphneB
    Ja, Oscar is echt een heerlijk ventje!
    Je GLU als vooropleiding. Omdat ik geen Havo had mocht ik niet direct naar de kunstacademie.
    Ik ben benieuwd naar je tekeningen!
    Jij bent dtp-er? Eigenlijk ben ik afgestudeerd Visualiser maar vind de druk binnen bedrijven erg hoog. Niet zo zeer voor klanten, maar het ellebogenwerk van colega's onderling. En als vrouw in een mannenwereld krijg je een hoop rottigheid over je heen. Dus ik ben op Vormgever niveau verder gegaan. Meer rust en nog steeds lekker creatief. :)

Deel Deze Pagina