Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Jojo welkom op dit forum!

Wendy en mirandab fijn dat de echo's goed waren, kom op met de foto's!

Daphne wat kun jij mooi tekenen zeg, ik wou dat ik het kon maar dat lukt me helaas niet.

Romy snap wel dat je je aan de ene kant verlof wilt nemen maar je kan hier niets aan doen dat je zo ziek bent. En als je nu steeds verlof neemt en je zult vaak ziek zijn heb je straks geen verlofdagen meer over. Een vriendin van mij heeft dit ook eens gehad en ze kon toen niet gelijk met haar man vakantie nemen omdat haar dagen op waren. Als de kleine er straks is zul je het fijn vinden als je nog een aantal verlofdagen tegoed hebt.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik durf me ook niet goed ziek te melden. Tot nu toe gaat het nog net maar als het zo doorgaat dan weet ik het niet. Het is niet alleen het misselijke... maar ook dat ik zo moe ben dat ik niet echt het gevoel heb dat ik iets bijdraag op me werk. Ik voel me alleen maar ellendig en zit half voor me uit te staren.

3. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Dat heb ik ook wel moet ik zeggen. Ik probeer me echt te concentreren maar door de vermoeidheid lukt het gewoon niet altijd.
    Misschien maar eens babbelen met de manager.

4. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    pff dag 2 dat ik me niet zo goed voel. Ik moet ook erg mijn best doen om mijn mond te houden, ik ben er zelf steeds mee bezig en dan is het moeilijk om er tijdens een gesprek niet over te beginnen.
    Als ik nu een gesprek heb met vrienden of familie vallen er onwijs lange stiltes omdat ik gewoon niets anders weet te vertellen omdat ik alleen maar met mezelf bezig ben! Zo raar! Zo ben ik normaal helemaal niet!

Het stoppen met roken gaat me redelijk goed af. Alleen na het eten of als we met vrienden wat drinken vind ik het erg moeilijk. Vooral omdat er in huis gewoon nog wordt gerookt. Mijn vriend probeert er rekening mee te houden en rookt zo min mogelijk binnen, maar we krijgen veel visite en zolang hun niet weten dat ik zwanger ben, weten ze ook niet dat er niet gerookt mag worden.
    Nog even doorbijten dus. Na de 3 maanden is het officieel verboden om hier te roken haha

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    dank jullie wel!

Heb weer een onzekere dag vandaag, heb ineens veel minder last van kwaaltjes, ben alleen nog steeds heel moe, maar mijn rugpijn is over en misselijk ben ik nog heel soms. Ik weet dat dit niks hoeft te betekenen maar 18 december mag ik pas een echo laten maken en ik ben gewoon zo bang dat het niet goed gaat, of dat het hartje niet klopt, ik moet gewoon nog 2 weken in onzekerheid zitten, ik kan er zo niet van genieten, en stel dat het niet goed zit, wat dan? wat gaan ze dan doen, de dag erna ga ik op vakantie naar Thailand, daar wil ik niet naar het ziekenhuis toe, hoewel het mooiere ziekenhuizen zijn als hier hoor maar toch, ik maak me waarschijnlijk belachelijk druk om iets wat er nog niet eens is en misschien gaat alles wel gewoon goed maar ik heb zo'n genoeg van dat wachten, het is mijn 1e kindje en alles is zo nieuw..
    ik heb echt de neiging om te bellen naar de VK dat ik eerder wil hoor, ik moet gewoon weten of het goed zit, ik wordt onderhand depri!
    Ik heb nog geen buikje niks, het is net of er niks zit!
    Allemaal logisch want het is nog zo pril. Ik werd de 1e ronde gelijk zwanger, wat ik nooit had verwacht, tuurlijk ga je ervoor en ben je bewust met de pil gestopt maar toch overvalt het je omdat je er minimaal een half jaar voor uit trekt, ik ben echt zielsgelukkig hoor dat ik zwanger ben maar ik ben zo onzeker!
    Sorry moest het even kwijt, vanaf nu zal ik gezellig gaan doen :oops: ;)

Liefs Jojo

6. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    hey jojo

logisch dat je je zo onzeker voel, ik denk dat we dat allemaal zijn. Vooral tijdens de eerste weken is de kans aanwezig dat het mis kan gaan. Maar gelukkig gaat het in de meeste gevallen gewoon goed en daar moet je ook gewoon van uitgaan. Als je te lang stil blijft staan bij alles wat er mis kan gaan, krijg je last van stress. En stress is dus weer slecht voor jou en je baby.
    Probeer er gewoon lekker van te genieten dat je nog weinig last hebt van kwaaltjes en maak een lijstje met vragen voor de vk. Ook m.b.t. je reis. Zoek van te voren uit wat je moet doen als het niet goed gaat en ga goed voorbereid van huis. Zo kun je lekker van je vakantie genieten en hoef je je niet druk te maken.

Ik heb ook nog steeds geen afspraak gehad bij de vk. En doe stiekem soms nog een zwangerschapstest om mezelf te overtuigen dat ik echt zwanger ben. Het is zo onwerkelijk, ik had ook niet verwacht om direct de eerste maand al zwanger te worden.

succes

7. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Goeiemorgen!

Amsy wat knus daar bij jou! Prachtige foto.

Debby- ik denk dat de meesten van ons toch ergens een grens willen trekken om onbezorgd het fijne nieuws van de daken te schreeuwen. Verloskundigen houden die 12 weken niet voor niets aan. Natuurlijk kan het altijd mis gaan, je kunt ook onder een bus lopen, je schiet er niets mee op daarbij stil te blijven staan. Op een bepaald moment moet je gewoon proberen te genieten!

Lekker lui dagje vrij, tot later!

8. Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Iedereen met een echo vandaag veel succes.

Alle onzekere: ik heb ook wel eens gehad dat de klachten ineens weg waren hoor. Het enige wat ik kan zeggen is geniet ervan, want bij mij kwamen ze daarna dubbel zo hard terug!

Vandaag hier de mijlpaal van de 10 weken behaalt.
    Dat betekend nog 2 weken tot de magische 12 weken.
    Nou moet ik zeggen dat voor mij het geen 2 weken meer duurt voor ik er helemaal zeker van ben hoor.
    Want heb 16 december de 2e echo.
    Dan ben ik dus 11 weken en 4 dagen.
    Als die goed is dan zit het echt wel goed!
    Begin er wel zenuwachtig voor te worden hoor.

Eerst de 10e naar de vk. Ook al zo spannend. Alleen moet ik nog bloedprikken, vandaag ben ik alleen en heb ik geen auto dus dat moet maandag dan maar gebeuren.
    Ook een fisio zoeken want zit nu al voor de 3e dag met erge bekkenpijnen! Ook al zo fijn.

Hoe is het met jullie hier?

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @deetje om die reden trek ik helemaal geen grens. Ik schreeuw het nu al van de daken. De kans dat het goed gaat is 90% en als het mis gaat dan ben ik heus niet verdrietiger ofzo... als je altijd van het slechte uit moet gaan... er zijn zoveel dingen die 10% kans hebben om niet goed te gaan en daar gaan we ook niet van uit.
    En dat het vervelend is om iedereen te vertellen dat je een mk heb gehad begrijp ik ook wel maar dan heb je wel veel mensen die meeleven. Maar goed dit is mijn keuze...

Sarah goed hoor dat je bent gestopt met roken. Ik weet hoe moeilijk het is. Idiote verslaving. Vooral de eerste 3 dagen zijn een hel. Ik ben nu 8 weken gestopt en het gaat echt veel beter. Ik heb nog wel eens dat ik er aan denk maar ik wil gewoon niet meer roken en dat is heel verschil. En dat dwingende is er ook van af. Ik vind het zelfs stinken en mensen die net gerookt hebben stinken ook haha.
    Waarom zeggen jullie niet dat jullie 1 januari gaan stoppen met roken? Goed voornemen. Dan kan je vriend ook gelijk stoppen is ook beter voor de baby straks en kan niemand meer in huis roken!

10. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Goedemorgen!

Nou ik heb mij net ziek gemeld voor de nachtdiensten die ik moest draaien niet om de kwaaltjes maar omdat ik snot en snot verkouden ben.

Als je ziek ben ben je ziek vind ik ook al heeft het met je kwaaltjes te maken. Je baas krijg daar gewoon voor betaalt door de UWV omdat je zwanger bent!

Voor de onzeker dat gevoel heb ik ook heel erg komt ook door de MK die ik gehad heb met 15 weken.(Dus bij mij zal die onzekerheid nog wel even duren) Maar probeer er gewoon van te genieten doe ik ook.

11. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Goeiemorgen!
    Hoe is het met iedereen?
    Met mij gaat het goed! S'ochtends alleen braakneigingen, maar er komt alleen een beetje slijm los. Vast door het stoppen met roken.
    Vanavond ga ik sinteklaas vieren bij de moeder van mijn vriend thuis.
    Maandag voor de eerste keer naar de vk! Wat ik uit hun website kon opmaken krijgen we geen echo, maar stiekem hoop ik het toch!

Weer een nieuwe julimama zie ik: gefeliciteerd en welkom.

Wat een mooie echo's allemaal!

Nog een vraagje: wanneer krijg je dat cadeautje van MvM? Ik doe nu twee weken mee en ben toch wel benieuwd wanneer ik het krijg? :oops:

12. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    Als je ziek ben ben je ziek vind ik ook al heeft het met je kwaaltjes te maken. Je baas krijg daar gewoon voor betaalt door de UWV omdat je zwanger bent!

dan moet je baas wel ingelicht zijn over het feit dat je zwanger bent anders kan hij het daar niet op verhalen en dan krijgt hij namelijk niks!

hoe is het hier verder allemaal!
    leuk dat er nu al zo veel zijn die een echo hebben gehad.
    wij mogen a.s. dinsdag voor een intake naar de verlos. kan echt niet wachten!

13. Wannabemommie

Kadootje van mvm krijg je als je klaar bent, dus na de 16 weken.

14. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Goeiemiddag meiden !

Net gezakt voor m,n rijbewijs...
    ALLES ging verkeerd !
    Zat als een zombie in de auto , ze heeft wel 5 keer moeten in grijpen! (bijna uit de bocht gevlogen , fietser bijna aangereden , zat bijna in de zijkant van een bus. enzv)

Nouwww dat begint goed.... Pffff

Liefs

15. Wannabemommie

Ow miamel wat K! zeg!
    Dikke knuff van mij!

16. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Dankjewel wannabemommy ! !

17. Wannabemommie

Hey we zijn even ver in de zwangerschap :D :D :D

18. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Bij m,n echo van afgelopen ma. bleek ik 2 dagen minder lang te zijn. (klopt met m,n eisprong + na 2 dagen ingenesteld)
    Moet ik nog even veranderen ;)

Maar we zitten wel dicht bij elkaar !

19. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Miamel wat balen zeg! Was je erg zenuwachtig of komt het door de zwangerschap, ik loop soms ook rond als een kip zonder kop en weet dan gewoon niet wat ik doe :oops:
    Zette deze week het pak brinta in de koelkast en toen vroeg ik mezelf af wat ik in de keuken deed, had de brinta nog nodig want de melk stond nog in de magnetron. ik dus zoeken naar de brinta, stond niet op de normale plek :oops: , zag het even later in de koelkast staan!

20. Wannabemommie

Ik heb woensdag mijn 1e echo, dan moet ik ook maar zien hoe ver ik ben :D
    Ben zo benieuwd!

Deel Deze Pagina