Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Hoi spirit ,
    was vooraf een beetje zenuwachtig ...
    Maar het ging de eerste 2 min in de auto al fout , op dat moment vloog al m,n zelfvertrouwen door het raam ! (bijna aanrijding bus)

Ik weet niet of het door de zwangerschap komt :p , heb m,n tranen nog net kunnen bedwingen in de auto maar moest daarna toch wel even in de wc een paar traantjes laten en alle spanning loslaten!

M,n vrijstelling voor bijzondere Manouvres is nu ook verlopen duss volgende keer nog meer dingen doen!

2. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Spirit , de brinta in de koelkast hihi :p

Spannend voor je echo wannebemommy !

3. daantje27

daantje27 Actief lid

19 mei 2008
    182
    0
    0
    @spirit hahahha zoiets zou ik ook kunnen hebben :oops:

4. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

@spirit: leuk he die vergeetachtigheid :D
    ik herken het helemaal.

5. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hallo,

Ik heb jullie heftige discussie niet gevolgd en als ik het goed begrijp, is het beter om het allemaal niet terug te lezen. Dus doe ik dat maar niet! ;)

Jullie schrijven allemaal wel veel hoor! Dat is moeilijk bij te houden, maar wel gezellig.

Pooh79: Siebe was gepland op 28 februari maar ook een paar weekjes te vroeg. En ja, ik ben weer via de IUI zwanger geraakt. IN de eerste ronde!
    Ik was zo bang dat het de 2de keer niet zo lukken, dat we heel snel weer begonnen zijn. En nu heb ik zometeen mijn eerste echo. Hopelijk zien we een mooi hartje.
    Leuk om je weer tegen komen : :D en kijken hoelang onze hummeltjes deze keer blijven zitten.

groetjes, Aurelie

6. Wannabemommie

@Aurelie: veel plezier met je echo meis!

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

@mia jammer joh dat je rijexamen zo mis ging, kan me voorstellen dat je flink baalt. Was dit je 1e keer afrijden?

Wat betreft het ziekmelden/verlof opnemen: ik ben bang dat mn collega's zullen gaan denken dat ik me aanstel oid. Maar ik kijk volgende week even aan en als het echt niet gaat ga ik ook even met mn leidinggevende in gesprek. Gelukkig heb ik eind deze maand twee weekjes vrij en die komen al aardig in zicht. Maar wellicht kan ik er nog een weekje aan vooraf plakken.

8. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Iedereen op m'n werk weet het al. Ze begonnen door te hebben dat er iets 'anders' was. Ik voelde me niet zo goed en ik had ineens een buikje (was altijd al volledig plat, die buik).
    Wanneer ik nu te laat binnenkom of zelfs afbel, vragen ze eerst of alles in orde is. Ze vinden het helemaal niet erg. Moesten ze het nog niet weten, dan had dat wel wat anders geweest.

Meilan

9. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik heb mijn MvM kado wel al meteen gekregen. Kon kiezen uit de dvd, boek en servies. Alledrie had ik al, mocht bij de vorige zwangerschap 2 kadootjes uitzoeken en de dvd had mijn vriend al gedownload, dus heb het servies nog maar eens genomen.

Vorige week heb ik me ook 2 dagen ziek gemeld. Ik trok het echt niet meer. Was zo moe en misselijk. Heb gewoon gezegd dat ik last had van mijn maag en darmen. Deze week heb ik wel gezegd dat ik zwanger ben en meteen gevraagd of ik mijn 1 uur recht op extra pauze aan het einde van de dag mocht opnemen, omdat ik me dan echt heel slecht voel. Dat was goed. Ben blij dat ik het gevraagd heb.

@MiaMel: balen van je examen.

10. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    hee dames...

wat betreft op het werk... Ik zou als tip willen geven dat je met je manager/leider/baas gaat praten. Als hij of zij weet dat je zwanger bent, kunnen ze inderdaad de kosten voor je ziekmelding op het UWV verhalen.
    Je zou dan met je baas kunnen bespreken dat je collega's het nog niet weten en dat je dat zo wilt houden tot jij klaar bent om het te vertellen.
    Dan kun je je in ieder geval bij je baas ziekmelden omdat je je beroerd voelt. Hij of zij weet dan waar dat vandaan komt en dat dat waarschijnlijk wel weer bijtrekt.
    Denk er wel om dat het scheve gezichten kan veroorzaken bij collega's als jij plotseling 'makkelijker' ziek kunt zijn dan de rest... Je zou zelf nog kunnen besluiten om het je collega's ook 'nu' te vertellen, maar ik zou het eerst zelf persoonlijk met je baas bespreken!

Sterkte! Ik hoop dat het allemaal meevalt! En zo niet... dan is daar ook wel weer een mouw aan te passen!

Voor de dames van die schitterende echo's: GEFELICITEERD en WOW en zo! Super!

Zo, met mij gaat het nog steeds goed. Behalve dat ik heel moe ben, wat concentratieproblemen heb (lastig als je in een vreemde taal moet werken) en een ongelofelijke honger heb de hele dag... irri... altjid honger, nergens zin in!

Vandaag kerstdiner hier op school (ja Sint kennen ze hier niet...). Gezellig met de hele bende even lekker eten en wat beter bekend raken! Heel leuk... handig ook, ik werk hier nog maar een paar weken... dus dan leer ik mijn collega's gelijk wat beter kennen!

Ik ga weer... ik heb beloofd te helpen met het 'aankleden' van de feestruimte....

11. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Onze echo staat in mijn album. Niet te geloven dat dat in mijn buik zit.

Groetjes,
    Wendy

12. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi meiden, heb tot half 1 geslapen! :oops: Dat was echt goddelijk! En hard nodig ook.

Ik ga even lezen, maar wil als eerste zeggen:

Wendy, wat een prachtig kindje in je buik!

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    vanmorgen de echo gehad de voetjes en handjes beginnen al....lief!

er zaten welnog bloedingen in de baarmoeder en ik krijg nu iedere 2 weken een echo :D wel fijn dan ben ik tenminste niet zolang ongerust
    ik zal straks even de foto plaatsen ;)

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    bericht hierboven was van mij vriendin was nog ingelogd :D

15. Wannabemommie

Mooie echo!
    Oow ik ben zo benieuwd naar onze echo!

Ik ga nu richting VK :D

16. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @ Daphne B
    Gaaaaaaaafffff hoor! Wat ben je getalenteerd! Prachtig!
    Ik teken voornamelijk portretten, maar illustreer ook op de computer, een mengeling eigenlijk. Ik werk niet graag in kleur al kan ik het wel (in mijn hyves te zien), maar ik vind gewon grijs potlood erg mooi. Kan je misschein ook airbrushen? Dat heb ik even maar gedaan. Maar meer om achtergronden te maken waar ik dan overheen tekende.

Ik las trouwens meiden die schreven dat ze overgaan op de kindercola... Pas daarmee wel op want daar zitten zoetstoffen in die giftig zijn voor je kindje heh. Een kind van 10 jr. kan dat wel verwerken maar zo'n foetus nog niet.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ok ik drink cola light is dat dan ook slecht? Ik vind gewone cola echt niet te zuipen en het is het enige wat nog een beetje tegen de misselijkheid helpt.

Hebben jullie ook allemaal echt dat uur extra pauze? Ik durf er op mijn werk niet om te vragen en mijn manager kwam er ook niet zelf mee. Officieel heb je recht op die pauze in een afgesloten ruimte waar een bed of bank staat. Geen idee of ze dat hebben op mijn werk (zal vast wel is een mega groot bedrijf) maar lijkt me heerlijk ff een uurtje liggen tussendoor!

18. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Volgens het CAO heb je daar wel recht op, maar dat lukt echt niet met mijn werk. Mag al blij zijn als ik 30 minuten pauze heb.

Mamabeer, fijn van de goede echo!

19. Niet meer actief

Mooie echo hoor! was hij inwendig gemaakt?

@mamabeer: fijn dat je een mooie echo had!

Over kindercola, ik drink het alleen een klein beetje als ik erg misselijk ben. En er zitten veeeeeeeeeeeel minder zoetstoffen in dan de gewone cola. Vandaar dat ik kindercola gepakt heb.
    Drink normaal geen cola dus vandaar.
    Alleen van de week was de misselijkheid zooooo erg dat ik wel cola moest proberen haha.
    Ook zit er geen cafeine in en fosforzuur, kunstmatige zoetstoffen enz enz.
    Dus zowiezo veel beter dan gewone cola.

OK ik ben van mening dat cola altijd slecht is, maar alleen als je het veel drinkt. Net als veel koffie enzo.
    Normaal drink ik alleen siroop en sappen (zonder toegevoegde vitamine A).
    Nu smokkel ik heeel af en toe dus met een klein flesje kindercola :oops:

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ben sinds ik weet dat ik zwanger ben overgegaan op caffeine vrije cola. Maar maar 1 glas per dag. Verder hou ik het bij water, venkelthee en 2 a 3 glazen melk per dag.

Wendy mooie echo! Ik krijg ook een echo rond de 9 weken dus dan zal mijn echo er ongeveer hetzelfde uit moeten zien. Spannend :)

Meiden ik wil jullie allemaal een fijne sinterklaasavond/weekend wensen!

Grtz
    Romy

Deel Deze Pagina