Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Dames,

Iedereen die wat wilt toevoegen of wijzigen..
    Graag melden!

Dan zal ik de lijst even aanpassen.

Lionette, hoe oud ben je en is dit je 1e kindje?
    Wil je thuis of in het ziekenhuis bevallen, borstvoeding of flesvoeding geven.

2. Niet meer actief

Wat is een nekplooimeting?

3. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Tinkerbell; Een nekplooimeting is een meting van de nekplooi van het kindje en in combinatie met een bloedtest kunnen ze dan zien of je een verhoogde kans hebt op een kindje met het downsyndroom. Geloof dat ze het standaard vanaf de leeftij van 35 jaar aanbieden, maar als je het zelf ook wilt kan dat natuurlijk ook.

Het blijft een kansberekenig en als je zeker weet dat als je een kindje zou krijgen met het sydroom van down en je het dan ook wilt houden is zo een test niet nodig voor je.

4. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Het is dus een persoonlijke keuze voor iedereen en t blijft natuurlijk een kansbereking. Bij mn eerst was de kans 1 op 14500 dat het kindje niet goed zou zijn. Naarmate je ouder wordt neemt die kans alleen maar toe, dus heb je een verhoogde kans op een niet gezond kindje.

De test is niet schadelijk voor t kindje en moeder, t kan vanuit t bloed en de afstand van de plooi berekend worden

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Jo79, 6 juli uitgerekend, 29 jaar, 2e kindje, ZH en BV.

Heb vandaag ook een afspraak gemaakt bij de VK, ik ga de 25ste november voor de intake en de echo. Spannend.
    Ik heb ook nog nergens last van hoor, alleen voelt mijn buik wat opgeblazen aan.

6. Niet meer actief

Jo wanneer ben je uitgerekend?

En Robine. dan zou het niet belangrijk zijn voor mij.
    Maar bedankt voor de uitleg!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    De 6e juli, zag net ook dat ik het vergeten was, dus had mijn bericht nog even gewijzigd ;) !

8. Niet meer actief

Je staat erop!

9. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Hai Meiden,

Hoe is het met jullie?
    Hier de dag prima door gekomen,nog steeds chaggie maar goed trekt wel bij beetje last van stemmings wisselingen..
    Sind een half uurtje heb ik link onder in me buik een beetje pijn ,ik weet niet of het me lies is(want weet niet waar die zit) maar het is links boven de vagina beetje steken en krampen het is een rottig gevoel..En doordat iemand mij bang heeft gemaakt met bbz denk ik nu gelijk dat dat het is omdat de pijn aan een kant zit..Als het morgen nog zo is bel ik de gyn!

10. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    @ tinkerbell wil je die van mij ook ff aanpassen alsjblieft?

shanna 23 jr 2e kindje thuis bevallen,fles voeding 5 nov 1e echo

11. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    hey meid, zouden ook heel goed je darmen kunnen zijn. je lies zit tussen je bovenbeen en vagina in...

ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is maar laat al die mensen toch kletsen!
    je klinkt gewoon heel erg gezond zwanger....

en heb hier ook ergens gelezen dat de thuis testen tegenwoordig zo gevoelig zijn dat je zelfs al een kans heb dat je een week voor je NOD een positieve test heb... volgens mij was dat een antwoord van de gyn. hier op de site...

makkelijk zeggen voor een ander, maar probeer lekker te genieten...

succes

12. Niet meer actief

Shanna, je staat op de lijst.

En ik denk ook je darmen.
    Ik heb het ook, niet echt heeeeel erg pijnlijk maar wel aanwezig.

Maak je geen zorgen!

13. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Lekker gezellig, ben ik nog de enige die op 5 juli is uitgerekend?!?!?!? Wie komt me vergezellen!
    Hahaha.

Na de eerste echo zal t bij een hoop wel weer veranderen die datum.........we zullen zien.

Wat zegt de chinese kalender trouwens bij jullie? Bij mij een meisje.
    Vorige keer zei ie een jongen en werd t een meisje, deze keer draaien we t om en gaan we uit van een jongen ;)

Wie wil weten wat t wordt? Wij wisten t bij onze 1e wel, maar willen t nu als verrassing houden

14. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ja ik denk dat ik het ook wel wil doen, die mogelijkheid is er nu eenmaal dus waarom daar geen gebruik van maken toch? Stel dat je een vergrote kans hebt op een kindje met down dan kun je je er in iedergeval op voorbereiden!

15. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Wij willen trouwens wel weten wat het wordt en vertellen het ook direct. Haha, ken mezelf: dat kan ik anders toch niet al die tijd voor me houden ;)

16. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    volgens de chinese kalender wordt het een jongetje.... heb zelf ook heel sterk het idee dat het een jongetje wordt...
    ik wil het ook heel ga het graag weten... dus zodra het te zien is mogen ze het zeker zeggen!

17. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Hier zou het volgens die kalender een meisje worden...ik heb echt geen flauw idee...we zullen zien!

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Bij ons geeft de kalender ook een meisje aan. Vorige keer ook, maar ik was er van overtuigd dat ik een jongen zou krijgen, hihi, bleek toch een meisje!
    Ik hoef het niet te weten hoor, merk het wel bij de bevalling wat het is. Tenzij hij of zij met de benen wijd op de echo verschijnt, dan mogen ze het wel gelijk zeggen, want dan zie je het zelf waarschijnlijk ook.

Ik doe geen nekplooimeting, de kans lijkt me niet zo groot en als er uitkomt dat er een verhoogde kans is, weet ik van mezelf dat ik er toch niets mee doe. Ik ga wel voor de 20-weken echo.
    Onze VK maakt trouwens ook altijd nog een groeiecho met 28 weken.

19. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Hi! Terug van lange werkdag, eerste sinds ik weet dat ik zwanger ben maar ging goed! Wel moe nu en de verwarming blijkt ook stuk...

@Tinkerbell, zou je mij ook nog willen toevoegen? 1 juli, zh, bv. 18 november 1e echo.

@shannah: als je je zo'n zorgen maakt kan een telefoontje geen kwaad!

20. Niet meer actief

De chinese kalender zegt dat 21 jarige alleen meisjes krijgen, dus een meisje..

Ik wil ook weten wat het wordt en ook mag iedereen het gelijk weten.
    Mijn oma denkt een meisje, mijn moeder een jongen.
    Mijn schoonfamilie een tweeling.

Denk ook dat na de 1e echo bij veel mensen de datum zal veranderen.

Deel Deze Pagina