Het was een uitwendige echo. Ja hoe verder je bent hoe beter je alles gaat zien. Succes morgen met jouw echo!
loel-- Ja dat heb ik ook! Heb het vandaag ook bij de vk opgenoemd, schijnt heel normaal te zijn. De maag en darmen zijn van slag en werken langzamer. Zorg dat je min. 2 liter vocht per dag drinkt en eet genoeg bruin brood en vit. C. Verder moet je niet te hard drukken, dan kun je last van aambeien krijgen. Succes! Ik heb ook een vraagje, misschien komt het bij mij dus ook doordat ik moeilijjk naar de wc kan, maar ik lijk al een buikje te krijgen, terwijl opzich de baarmoeder pas na 11 of 12 weken voorbij het schaambeen komt. Wie heeft dit ook? het buikje zit ter hoogte van mijn rits en knoop bij een heupbroek (ik weet het anders niet uit te leggen haha)
@DOMMEL Pas je op met ontbijtkoek? Zit vaak kaneel in! Net als sultana, appelkoeken, kruidnootjes, speculaas........
dat is allemaal zo tegenstrijdig.... staat in een zwangerschapsboek dat ontbijt koek helpt.... maar dat is inderdaad goed om op te letten, had ik nog niet aan gedacht... Bedankt...
Hallo Dames, Iedereen met de mooie echo's: Gefeliciteerd! Mooi hoor! Loel: ik herken het probleem ook van de obstipatie. Ik heb lactulose gehad om mijn darmen weer wat op gang te krijgen. Voor de rest gaat hier alles redelijk. Vandaag ben ik gaan werken maar ik heb me vanmiddag ziek gemeld. Ik was zo ontzettend moe en niet fit. Vooral die darmen en steken in mijn maag... Ik vermoed dat het ook een beetje griep is.. Ook heb ik het continue koud.. Is dit herkenbaar? Brood houd ik sinds vandaag niet mee binnen.. Ik moet al na 2 happen ontzettend kokhalzen. Weet iemand een alternatief? En hoe voorkom je dat het opvalt dat je ineens niet meer koffie drinkt maar thee? (op mijn werk weet nog niemand van mijn zwangerschap en daar drink ik s'ochtends altijd koffie... Men reageert al vreemd als ik wat anders drink..) Heeft iemand tips? Nog 3 weken en dan ben ik 12 weken zwanger! Dan geen geheimzinnigheid meer..
Dat werkt super! Had ik bij Sam ook altijd als ik moeilijk kon gaan. Is een soort suikersiroopje en dus niet schadelijk en helpt echt goed. Maakt de ontlasting wat zachter
Ha Loel, Ik heb het via de huisarts gekregen. Gewoon even om een recept vragen. Het werkt echt goed! Meestal kun je na 1 of 2 dagen al naar de w.c. Succes!
@Margrietje Je kan zeggen dat je last hebt van een lichte ontsteking in je maag waardoor je geen koffie meer verdraagd. at kan dan ook het spugen verklaren
hallo ladies, Hier even een bericht over mijn positiekleding frustratie... Ben net een romantisch weekendje weg geweest naar Brugge. Heerlijk, alleen mijn obstipatie en misselijkheid (begon soms al om 2 uur ´s nachts!) waren af en toe wat hinderlijk. Ik heb echt al een aardige buik, terwijl ik de 8 weken grens nog moet bereiken. Waarschijnlijk mede vanwege die obstipatie. Mijn gebruikelijke o-zo-slanke broeken zitten dus totaal niet lekker meer. In Brugge zagen we een winkel met positiekleding, dus ik dacht: ff een wat prettigere broek kopen.... Ken je dat? In de winkel denk je: ja, dit is ok, dit moet ik doen.... Maar de volgende morgen zag ik die broek terug... neeeeeeee..... echt niet mooi! Veel te ruim aan mijn kont en het is nog een maatje 36 ook! :thumbdown: Meestal koop ik 38, kun je nagaan.. Ik ben zulke wijde broeken helemaal niet gewend en vind het ook niet stijlvol. En om nou te zeggen dat ik een lelijk cheapy merk heb gekocht...nee... Queenmum...broekie van over de honderd euro.. hallo...? waar is mijn kont in die broek? zucht... op zo´n moment hoop ik maar dat ik snel een wat dikkere buik krijg, misschien dat die broek dan wat mooier zit.. Ik voel me nu echt tussen de wal en het schip. Mijn normale broeken doen pijn in de taille en in die zwangerschapstenten voel ik me niet ok.. Nog meer dames die al geshopt hebben in de tenten afdeling? groetjes, Dovaca
Whahahaha, sorry moest wel even lachen. Mijn broeken zitten ook al niet zo lekker meer. De zwangerschapsbroeken nog te groot. Je kan alleen maar afwachten en groeien
straks zit ie wel goed hoor ik heb het bij allebei de zwangerschappen gehad zo herkenbaar als je nog niet zo ver bent lijken het net tenten die je aan moet trekken
@ Bos... Meid wat heerlijk! Super gefeliciteerd! @ Kaneel... mijn vriendin Libra en ik hebben laatst eens uitgerekend dat je, om een schadelijke hoeveelheid kaneel binnen te krijgen... minstens 10 hele appeltaarten moet eten... en dan ook nog achter elkaar... dus een plakje ontbijtkoek per dag... kan helemaal geen kwaad! @ Dovaca... meid, ik ben 7 weken zwanger van de 2e en draag al zeker 2 weken positiebroeken omdat ik in mijn normale broeken niet meer kan zitten! @ de rest... vandaag naar de vk geweest. Bloed en urine in orde, afspraak gemaakt om 26 jan tussendoor even lekker naar het hartje te luisteren... en alvast het bed in het ziekenhuis besteld... vaag idee, maar dat moet hier van te voren, aangezien vrijwel iedereen hier in het ziekenhuis bevalt (tenzij je dat dus niet haalt, zeg maar). Echo krijg ik met 18/19 weken... en met 28 weken glucose testen, omdat mijn eerste kind 4570 gram was bij de geboorte. Zo'n hoog geboortegewicht gecombineerd met mijn BMI van 30 (jawel 1 puntje te hoog) maakt mij een risicofactor voor zwangerschapsdiabetes. Ik ben er niet bang voor, had het bij de eerste ook niet, maar vind het wel fijn dat ze dat in de gaten houden!
jep hier in de winkel waren ze ook prima! Maar nu... echt tenten hahaha. Maar ja, hoort erbij en neem ik maar voor lief.. Zit nu vooral thuis dus heb lekkere trainingsbroeken aan. Wat eten jullie trouwens deze kerst?
Nou...ik mag inderdaad hopen dat die broeken beter gaan zitten.. ..jakkie...voel me nu echt zo´n kneus als ik die ellende aantrek. Oma knots met d´r zakkige kont... brrrr.. Dan toch maar weer die strakke broek aan met de knoop op de vreethaak... je moet wat! #-o
Goedemorgen dames, Heb al heel wat mooie echo's voorbij zien komen, het worden al echte mensjes he . Nog 2 nachtjes slapen en dan ben ik eindelijk aan de beurt. Vandaag is de misselijkheid toegeslagen pffff, ook heb ik het sneller koud en ben sneller moe, maar goed we weten waar we het voor doen he? Iedereen een fijne dag gewenst.
Morning ladies! Hier ook nog 1 die al positiekleding draagt! Heb er toevallig twee van mijn schoonzus gekregen, die moet over een maandje bevallen en is eruit gegroeit! Je ziet helemaal niet dat het positiebroeken zijn! HEERLIJK! Wat een opluchting met zo'n grote band erom heen! Hoe is het verder met jullie? @Aankomende Mama's die vandaag een echo hebben; Succes en enjoy! Wij willen graag foto's zien! @De rest; Fijne dag vandaag!