Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hey dames,

Mooie echo's hoor!

Ik heb vandaag de intake gehad bij de vk. Ze heeft geen hartje geluisterd, dat doen ze de volgende keer pas.

Ook ben ik bij de bekkentherapeut geweest en heb beginnende bekkeninstabiliteit. Nu krijg ik maandag oefeningen mee en voortaan 2x per week therapie. Baal wel hoor.

Liefs

2. Niet meer actief

@Tinkerbell21 Nou, hopelijk hoor je de volgende keer dan een prachtig mooie hartslag :)
    Wel vervelend dat je zoveel last van je bekken hebt, maar goed dat je er zo snel bij bent!

Veel succes bij de fysio en met je oefeningen en vergeet niet te genieten ;)

Liefs

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik draag al 2 weken zwangerschapsbehas en ze zitten heerlijk. Mijn broeken beginnen ook strak te zitten, snap er niks van want heb geen last van verstopping ofzo en dit is mijn eerst

4. Niet meer actief

Mijn boobs heb ik nog niks geen last van gehad...

5. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Mooie echo's dames!

Ik heb wat advies nodig.
    Vorig jaar is de baby van een goede vriendin gestorven aan wiegedood. Naar die begrafenis gaan was zowat het ergste dat m'n man en ik ooit hadden moeten doen.
    Nu ik zelf zwanger ben weet ik niet goed hoe ik het haar moet vertellen. Moet het wel snel eens doen, want het begint toch nogal zichtbaar te worden en ik wil niet dat ze het via via hoort.
    Ik weet dat hier dames zijn die een kind hebben verloren. Hoe zou jij het willen horen of juist niet willen horen?

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn beste vriendin dr dochter is overleden bij de geboorte. Zij was de allereerste die wist dat ik zwanger was... en ze leeft zo met me mee dat ze zelf ook last krijgt van haar borsten hihi (nee ze is niet zwanger...). Ik denk dat je het gewoon moet vertellen, volgens mij is het erger om het als laatste te horen dan als iemand het gewoon eerlijk zegt.

7. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Je kunt het beste wel vertellen.
    Vaak zien we er tegenop,
    terwijl de ander het helemaal niet zo ervaart.
    Vaak zijn ze heel blij voor je!
    Het lijkt me erger om het via via te horen,
    dan dat je het zelf verteld.

Xx Ani

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ik denk juist dat ze heel blij voor je zal zijn.Mijn tante was haar baby verloren met 33 weken en we zijn toen ook naar de begrafenis geweest en ik vond het toen zo erg want ik was samen met haar zwanger en ik stond daar nog met me dikke buik ik voelde me zo schuldig tegenover haar toen. Maar ze bleef heel blij voor me en ze vond het nog steeds heel leuk...Het enigste waar ze wel moeite mee had was op kraamvisite te komen. Dat vond ze heel moeilijk en heb dr ook zelf de keuze laten maken en tegen dr gezegd toen dat ik het best begrijp als ze niet zou komen maar toen is ze toch gekomen ze vond het heel leuk maar ze had er wel moeite mee nu heeft is ze dit jaar bevallen van een zoontje en ik vind het helemaal geweldig voord dr dat ze toch het geluk mag meemaken en een wondertje heeft :D

9. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Wij hebben vanavond ook de echo gehad, en we hebben het hartje zien kloppen. Alleen moeten we volgende week terugkomen omdat ze niet goed kon meten hoe groot ons kleintje is op dit moment.
    Hopen op een mooie duidelijke echo volgende week woensdag.

10. Niet meer actief

@Meilan: Ik heb geen ervaring met overleden babietjes en dergelijke, alleen wat vroegere miskramen... maar ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om dit nieuws te brengen.
    Mijn gevoel zegt dan ook, vertel het haar snel, zodat ze het juist van jou hoort!
    Als ze dan even verdrietig is kan ze daar ook met je over praten.
    Betrek haar erbij als ze dat leuk vind, volgens mij is ze ontzettend blij voor je!
    Ik denk dat ze het je kwalijker zal nemen als je haar te laat inlicht.

Veel wijsheid in deze :)

en @wannabemommie... Fijn dat het hartje goed klopte, nu op naar de volgende zodat je weet hoe groot je kleine beeb inmiddels is :D
    Hopelijk krijg je dan een prachtecho!

Liefs

11. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemorgen

12. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

Alles gaat zijn gangetje hier. Misselykheid bijna niks meer en wel erg moe, maar niet zo erg als bij sam.

Dadelijk opnieuw naar het ziekenhuis voor de echo van sams hoofdje...ben benieuwd! ;)
    Duimen jullie dat het goed zit?

Fijne dag allemaal! ;)

13. Niet meer actief

@pooh... uiteraard duimen we!

Heel veel succes strakjes bij de echo, laat je nog wat weten?

Liefs

14. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Meilan, ik zou t haar denk ik ook zelf vertellen en zeer binnenkort, anders hoort ze t van een ander en dat is ook niet leuk. Wanneer ga je naar Mexico?

Ik heb gisteren de huisartspost gebeld want lag krom van de buikpijn. Mocht een paracetamolletje nemen en godzijdank hielp die. Man had een kruik gemaakt,dat scheelde ook, maar de schrik zat er goed in. Mss toch mn darmen( op de echo zag ze al dat die heel erg verdikt waren!). Elke keer kijken of er geen bloed uitkwam en gelukkig dus niet, maar er gaat na zo een goede echo wel ineens van alles door je hoofd, dat t dan toch ineens misgaat ofzo. Nou ja, de buikpijn is weer over, maar hoop niet dat ie terugkomt.

15. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Gisteren ben ik voor het eerst echt misselijk geweest. Ik ben vegetarisch en was gistermiddag gehaktballen voor mijn vriend aan het maken. Normaal vind ik dat stinken en onwijs vies, maar nu kon ik niet stoppen met boven de pan hangen, heerlijk vond ik die geur. Bij het eten heb ik toen een gehaktbal gegeten. (ik ben al 15 jaar vegetarisch)
    Ik vond het wel erg lekker maar gisteravond kwam het eten steeds weer omhoog. Heb dus ook maar geslapen met een emmer naast mijn bed.

Blijkbaar moet ik niet alles waar ik trek in heb opeten. Ik denk dat ik het vlees gewoon moet laten staan, dat is niet goed voor me. Mijn lichaam zal er wel niet meer tegen kunnen denk ik.

16. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Sarah, afblijven van die ballen dus ;) Hahaha. Je lichaam zal idd wel vlees ontwend zijn.

17. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen all!

hier is de misselijkheid (en vooral het overgeven) al sinds het weekend weg (zoals ik verwachtte, want de andere zwangerschappen was het met tien weken weg en nu dus ook weer mooi op tijd :) ). Alleen s ochtends erg misselijk maar als ik dan iets eet is het over.

Ik zie dat jullie van veel dingen last hebben.

Hier eigenlijk niks. Mijn darmen zijn prima, ik ben ook nooit geconstipeerd als ik zwanger ben, integendeel.

Borsten ook nooit last. Koop ook nooit speciale bh's want is hier dus echt niet nodig.

Wat dat betreft hier dus wel geluk.

Alleen blijf ik wel vreselijk moe en spierpijn maar ook dat gaat binnenkort over :)

Ik zag dat iemand al smeerde tegen striae? ik heb dat ook altijd gedaan. En de eerste zwangerschap niks striemen, de tweede eentje en de derde nog eentje derbij (maar kleintjes) wel zijn de littekentjes van de laparoscopie de tweede en derde keer groter geworden.

Grts

18. Matulessys

24 nov 2008
    22
    0
    0
    Groepsleiding Justitiele jeugd Inrichting
    Hallo damens,

Een beetje laat, maar kom er nu pas achter dat er nog een speciaal forum is voor mama's die in juli gaan bevallen.

Hoop dat ik mij nog bij jullie mag aansluiten ;) .

Gister blij en zenuwachtig naar de vk geweest voor de intake en eerste echo. Was er opeens een spoed bevalling. Heb dus uiteindelijk geen echo gehad :( . Moet vrijdag terug komen. Ach ja die 2 dagen kunnen er ook wel bij, maar was toch stiekem een beetje teleurgesteld.

Ik hou jullie op de hoogte!

xxx

19. loel

loel Fanatiek lid

17 sep 2007
    2.097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    @ Meilan: mijn vriendin heeft ook haar dochtertje verloren bij 32 weken zwangerschap. Wij voelen elkaar dus heel goed aan. Ik vond het ook erg moeilijk om te vertellen dat ik zwanger ben ( ze is zelf al weer een jaar aan het proberen). Je kan het beter persoonlijk vertellen, voordat het verhaal rond gaat. Dat zal ze zeker op prijs stellen. vertel gewoon wat je voelt. Dat je het moeilijk vind, omdat je het haar ook zo graag gunt. Geloof, het komt helemaal goed. Vooral eerlijk blijven. Succes.

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi matulessys we zijn even langs zwanger! Gefeliciteerd en welkom hier.

Balen van die echo... ik kan me voorstellen dat dat niet leuk is. Ik mag dinsdag pas en ik verheug me er hardstikke op!

Deel Deze Pagina