Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matulessys

24 nov 2008
    22
    0
    0
    Groepsleiding Justitiele jeugd Inrichting
    Hallo Debby,

Jij natuurlijk ook gefeliciteerd!

Leuk dat wij gelijk opgaan en even oud zijn. Was inderdaad even balen van de echo. Kon eigenlijk vanmorgen al terecht maar manlief wil ook graag mee en hij komt net uit de nachtdienst. Dus tja dan maar wachten tot vrijdag middag.

2. Niet meer actief

@Matulessys... Spannend dus!
    Nou, we wachten met spanning met je mee, je gaat vast een prachtecho krijgen :)

Enne, ook ik 8 weekjes, dus sluit me bij jullie aan :D

Liefs

3. Matulessys

24 nov 2008
    22
    0
    0
    Groepsleiding Justitiele jeugd Inrichting
    Dank je Dommeltje!

Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte :D

Heb jij je eerste echo al gehad?

X

4. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wat leuk om te zien dat er zoveel meiden 8 weken nu zijn! Veel rond dezelfde tijd uitgerekend dus! En al die echo's zijn erg leuk om te zien zeg!

*kwaaltjes; ja ben mega misselijk weer. Vorige zwangerschappen ook gehad. En heb nu dus pillen tegen de misselijkheid, maar werkt niet echt heb ik het idee... Vanmorgen weer mijn ontbijt er uit gegooit... Echt balen hoor, had het de vorige keren ook 9 mnd. hoop zo dat het nu niet zo is :cry:

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    rond 23 juli zal het druk zijn met bevallingen... ben benieuwd of we nog een beetje behoorlijk kraamzorg kunnen krijgen. Ik had het kraamzorgburo gebeld en die verwachten net als vorig jaar alleen de minimale uren (24 uur) te kunnen leveren. Balen!

6. Niet meer actief

@metulessys.... ja ik heb inmiddels twee echo's gehad om de termijn te bepalen en vanwege meerdere miskramen.
    Nu ziet alles er heel goed uit :)

Het is inderdaad erg leuk om te zien hoe druk het gaat worden eind juli!
    Ik heb nog niet gebeld inderdaad, maar ga me toch maar op tijd aanmelden voor kraamzorg :)
    Het is volgens mij altijd wel een probleem, maar met de vakantietijd zal het helemaal erg worden.
    Hoe dan ook, volgens mij komen we dr allemaal wel!

En het blijft erg leuk om al die echo's te bekijken van iedereen... geweldig!

Liefs

7. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Meilan ik zou het zo snel mogelijk zelf aan je vriendin vertellen. Weet zelf wat het is als mensen je ontlopen, het zal niet makkelijk zijn maar ze zal het vast waarderen als je het haar persoonlijk vertelt.

Alle nieuwe dames gefeliciteerd en welkom op dit forum, veel kletsplezier hier toegewenst!

8. andrea83

andrea83 Actief lid

23 apr 2008
    241
    0
    0
    Goedemiddag dames,

Hoe is het hier? Ik ga straks maar eens op mijn gemak terug lezen. Ben lekker vrij vandaag.
    Ik ben al een tijdje niet meer geweest doordat ik aan het verhuizen was. Maar dat is gelukkig weer achter de rug. Vandaag heb ik de intake gehad bij de verloskundige en alles was netjes.
    Ze heeft ook geprobeerd of ze het hartje kon horen. En waarschuwde me dat de kans klein was, maar het hartje was te horen. Wat een mooi geluid is dat en het klopte zo goed. Ik kijk al helemaal uit naar de echo die ik volgende week heb.

Groetjes,
    Andrea

9. Niet meer actief

@andrea83.... Nou, dan is het nu dus tijd om even aan jezelf te denken en lekker te genieten!

Lees ze en super dat je het hartje hebt gehoord :D

Liefs

10. andrea83

andrea83 Actief lid

23 apr 2008
    241
    0
    0
    Hebben veel van jullie trouwens al familie en het werk ingelicht over jullie zwangerschap. BIj mij weten 2 collega's het en als we volgende week de echo hebben willen we deze inscannen en uitprinten. De echo in een fotolijstje doen, inpakken en met kerst als cadeautje onder de boom leggen. Hoe hebben jullie het verteld of hoe willen jullie het gaan vertellen?

11. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Andrea de opa en oma's hebben we een slabbetje kado gedaan met een leuke tekst erop, vonden ze erg leuk!

Heb een foto van de echo in mijn album gezet.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hebben het gewoon verteld. Mijn ouders stonden achter de bar van de vereniging waar ze lid van zijn en toen zei ik "gefeliciteerd opa en oma" haha was heel grappig.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    en iedereen weet het trouwens al van ons

14. Niet meer actief

Mooie echo spirit70!

Hier wilde we het eigenlijk stil houden tot kerst en dan iedereen inlichten, alleen omdat ik zo'n dikke buik heb en anders altijd superslank ben, zag mijn moeder en zus het plotseling :S
    Omdat ik zo ziek was steeds heb ik het op mijn werk ook verteld, waardoor ik ook wat eerder weg mag of op andere tijden kan komen als dat beter uitkomt.

Zondag is de verjaardag van mijn oma en dan is iedereen aanwezig, dan vertellen we het door middel van een buikband die ik omdoe :D
    Mijn omaatje hoopt stiekem op een meisje vanwege de vierde generatie, maar er komen hier alleen maar jongens hahah

Veel liefs en voorpret vast!

15. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Ik ga het na 12 weken vertellen, dan heb ik de echo gehad en als het goed is een foto gekregen. Als de kleine het goed doet in mijn buik, pakken we de foto in een lijstje in en geven die aan mijn ouders.

Het is wel lastig want vriendinnen weten dat ik erg onregelmatig ongesteld ben en vragen er wel eens naar, dan moet ik dus liegen dat ik ongesteld ben geworden. Een andere vriendin weet dat mijn vriend en ik vanaf deze maand zouden gaan proberen zwanger te worden dus die was voor me aan het uitrekenen wanneer ik moet beginnen met ovulatietesten en alles. Ze is er zo lief mee bezig en vind het echt lullig om tegen haar te liegen. Maarja het moet maar even.
    Het liefst vertel ik het gewoon maar ben bang dat ze het doorverteld, andere vriendinnen hebben het haar ook verteld toen ze zwanger waren en ik hoorde het altijd van haar nog voor ze 12 weken waren.
    Ben dus bang dat als ik het vertel andere het ook zullen weten.
    Dan weet zomaar iedereen het en iedereen weet dat ze het nog niet mochten weten dus iedereen houdt netjes zijn mond tegen jou en probeert enthousiast te reageren als je met 12 weken zelf het nieuws wilt vertellen.

oke sorry, kort samengevat, ik hou dus tot 12 weken tegen iedereen mijn mond

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jeetje dommeltje nu al een buikband? Dat is wel super snel al. Ik ben niet zo super slank van mezelf maar mijn buik is wel al groter geworden. Als ik nu al een buikband om zou doen zouden ze me uitlachen vrees ik.

Sarah vind je het echt zo belangrijk om te wachten tot 12 weken? Ook met je goede vriendinnen? Ik vind het juist fijn dat als het mis gaat (waar ik gewoon niet van uit ga) dat mijn vriendinnen het dan weten. En mijn huisarts zegt ook dat mensen die het wisten anders reageren bij een mk dan mensen die het niet wisten.

17. Niet meer actief

@debby82 ...Ik bedoelde het niet zo opvallend hoor :oops:
    Ik heb alleen geen shirts die lang genoeg zijn om over mijn heupen te vallen, vandaar dat ik al vaak een langer hemd in de kleur van mijn shirt eronder draag. Eigenlijk oogt dit hetzelfde als een buikband onder je shirt.
    Ik heb een witte buikband met kleine zwarte handjes erop, die piept dan net onder mijn shirt uit dus niet super opvallend.

Liefs

18. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    ja dat is wel zo, maar in mijn buurt hoorde ik ook dat iemand zwanger was, het tegen iedereen vertelde en bij de echo bleek dat er alleen een vruchtzakje zat. Dat er dus niets was gegroeid. Daar ben ik een beetje bang voor. Ik weet nog zo weinig, nog geen echo gehad of hartje gehoord. Ik ben zelf nog te onzeker om het te vertellen denk ik.

19. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Zijn er hier nog meiden die regelmatig de babysound of angelsound gebruiken en horen jullie al iets?
    Ik wilde er geen kopen, omdat ik me afvroeg hoe vervelend/schadelijk het zou zijn. Maar nu heb ik toch een babysound besteld, zal vandaag of morgen geleverd worden. Ik ben zo verwend met al 3 echo's dat het me nu te lang duurt voor de 12 weken echo. Ben zo bang dat het hartje toch nog stopt. Ik hoop nu met de babysound wat geruster te zijn, dat alles goed gaat met onze beeb.

20. Niet meer actief

@nienke31... Volgens mij kan je pas na 12 weken met de babysound iets horen.
    Een enkeling zou wat vroeger zijn, maar je moet veel geduld hebben hoorde ik :)
    Lijkt me ook heerlijk om dat over een tijdje te horen, maar ik denk dat je niet teveel zenuwen moet hebben als je een keer iets niet hoort!

Veel plezier en laat je het weten als het lukt?

Liefs

Deel Deze Pagina