Jeetje meis, wat vervelend voor je, kan me voorstellen dat je er flink van baalt. In ieder geval wel fijn te horen dat het voor je zwangerschap geen kwaad kan. Jullie meiden kletsen echt behoorlijk wat af hoor! Las wat over de chinese kalender, de eerste keer klopte die bij mij, de kalender zei meisje en ik kreeg een meisje. Net even de kalender bekeken en deze zegt wederom een meisje. Bij mijn vorige zwangerschap wisten we wat het werd en dat is ons goed bevallen, dus bij de 20 weken echo willen we het graag weer weten, en ook wij maken er geen geheim van, ik ben erg slecht in geheimen bewaren, zeker als ik het zelf zo leuk vind. @Shanna, net als wat de andere meiden zeggen, laat iedereen maar kletsen, probeer lekker te genieten en niet te veel te stressen. Als je een BBZ hebt dan schijnt dat echt zeer pijnlijk te zijn en gepaard te gaan met hevig bloedverlies. Ik kan me niet voorstellen dat je hier last van hebt, tweeling zou natuurlijk wel leuk zijn,toch? Nou dames, ga lekker "single" en "samantha who""kijken op Net5 en dan naar bed. Slaap lekker en tot morgen allemaal...
Goedemorgen allemaal! Gister even met mn vriend over de nekplooimeting gehad en we doen het niet. Zoals al eerder werd gezegd is het inderdaad een kansberekening en we hebben samen besloten dat als het zo mocht zijn dat we het niet weg laten halen. Een 20 weken echo doen we wel! Hier veranderd er verder weining, nog steeds enorm moe en last van mn borsten. Voel me beter als gister! Ga nu snel aan het werk
Misschien een stomme vraag, maar die huisarts gaat toch geen inwendige echo doen? Haha, anders bel ik de afspraak alsnog af en ga direct door naar de VK
Was ik nog weer even Kan ik nu ook al de VK bellen voor een afspraak of moet ik wachten tot ik bij de HA ben geweest? Haha, ik ben miepie ongeduld en helemaal als ik zie hoeveel mensen er op korte termijn al een echo hebben staan
@Robin77: je hoeft niet eerst naar de HA. Ik heb de vorige keer telefonisch doorgegeven dat ik zwanger was. Ze kunnen je wel een lijst van VKs geven, maar ik had er zelf al een uitgezocht. Dus eind van de week ga ik de HA pas bellen. Oh ja, ik denk niet de de HA een echoapparaat heeft
Vorige maand was ik ook zwanger en toen heb ik eerst de VK gebeld. Zij gaven aan dat ik het ook door moest geven aan de HA ivm eventuele medicijnen o.i.d. Toen ik de HA belde gaf de assistente aan dat de HA altijd het liefst zelf de eerste controle wilde doen. Vervolgens is het al heel snel geeindigd in een vmk ...en moest ik de HA weer bellen én de VK. Ditmaal wil ik dus de eerste controle gewoon bij de HA laten doen zodat ik vervolgens naar de VK kan. Omdat ik op kantoor belde voor de afspraak (in de wc )was ik niet in de gelegenheid om informatie te vragen over wat er gebeurd tijdens zo'n eerste afspraak. Vandaar al mijn vragen Heb al wel besloten dat zelfs al heeft die beste man een echo apparaat dat ik het niet laat doen. Mn vriend gaat niet mee naar de huisarts en de eerste echo gaan we toch echt wel samen doen
Hey meiden; ik moet weer even bijlezen hoor.... dus er komen wel weer wat verschillende reacties van me. Tinkerbell: ik heb maandag gewoon gebeld zo van: a.s. woensdag staat een echo gepland voor en vruchtbaarheidsonderzoek, maar ik heb afgelopen zaterdag positief getest. Ik maak me wel wat zorgen of alles goed gaat omdat ik nog tussendoor wat bruine veegjes heb gehad. Zou je kunnen overleggen met de gyn wat het handigst is? En toen kwam ze toch terug van, kom maar gewoon. Dan kunnen we alles even controleren. Of je kunt er voor kiezen om nog 2 weken te wachten, want dan hoor je het hartje ook. Ik had gewoon ik wil die check-up gewoon even en het hartje hoor ik dan wel bij de verloskundige... Groetjes MLS
@ Robin, Dat is onzin hoor je hoeft helemaal niet eerst naar de huisarts,ook dit keer heb ik de HA gebeld en doorgegeven dat ik zwanger,ivm als je een keer ziek wordt ze de medicijnen aanpassen zie je..Als je vij de VK bent geweest krijgt de HA ook te horen via hun hoe het met je gaat..HA doet niks meer dan een berekening maken van hoever je zou zijn,nou dat ken je zelf ook wel,ik zou als ik jou was de VK lekker bellen voor je 1e afspraak.. Succes Meid, Knuf Shanna
shanna gelukkig dat het maar een grote boodschap was ben je gelijk opgelucht (op 2 manieren dan he ) tinkerbell altijd leuk nog een keer testen en een bevestiging krijgen vind het altijd zo moeilijk als je niks voeld van zit er nou een beeb in of niet? haha lol allemaal koud en dan collega s die het raam open doen dom dom lekker zon sjaal die heb ik ook om en zon thermo blouse heb ik aan heerlijk warm maar ook weer niet modieus gelukkig werk ik thuis dus niemand die het ziet mama van tessa dat is schrikken meid sterkte! fl3xgirl het heeft niks met leeftijd te maken hoor je schrijft je bent nog jong ik was 26 toen ik een buitenbaarmoederlijke kreeg dus leeftijd speeld geen rol maar als je het hebt merk je het vanzelf mijn moeder zei altijd een mens lijd het meest van het leiden dat hij vreest dus gewoon lekker genieten shanna van je zwangerschap!
Jeeeeeetje wat kunnen jullie kletsen, heeeeeeerlijk! Even kijken of ik alles onthouden heb: @ Mama van Tessa: shit da's even paniek. Laat er maar snel naar kijken. Zou me ook rot schrikken. Gelukkig geeft de HA al aan dat het gaat om verdikking in je klieren. Ik dacht eerst toen ik je berichtje las: hey zo'n verdikking; dat kan ook een "vol"gevoel in je baarmoeder zijn. Maar toen las ik verder.. goed dat je ernaar laat kijken. @ nieuwelingen! Welkom. Geniet van je prille zwangerschap. @ kouwlijers, slapelozen, vermoeide mama's in spé, duizelaars hahaha: heel herkenbaar! @ Robin 77: yes vandaag is de dag. Wel een inwendige echo; maar dan heb ik toch even de check-up en wellicht zie ik nogeens helemaal niks. Maar dan kunnen ze wel even naar de dikte van het slijmvlies kijken en ven bloed prikken. Vanmiddg bel ik dan naar vk als ik niet in het ZH onder behandeling moet blijven. Dan zie ik bij VK wel mijn normale echo. @ iedereen: moet ik nog speciale dingen vragen aan gyn? Ik zie dat ik de eerste met een echo ben... @ iedereen: ik ga ook voor nekplooimeting (wil het gewoon weten); wil ook de 20 wk echo en wil uiteraard ook weten of het een meisje of jongen is. @ iedereen: staat die chine kalender gewoon op zwangerschapspagina of waar? @ Ben vanaf gisteren niet meer de hele dag misselijk: ze zeggen misselijk en jongen; niet-misselijk een meisje... Maar dat is bijgeloof... Doei. Ga nu toch wat werken. Werk woensdagochtend altijd vanuit huis...
Gevonden de chinese kalender! Hier ook een meisje... Eerst had ik hier ook een sterke voorkeur voor... Ik ben wel een beetje een meisje-mama... Maar sinds dat ik zwanger ben... heb ik heel cliché zoiets van: als het maar gezond is... Hebben jullie dat ook?
Goede morgen! @ Robin: ik heb gister alleen doorgegeven aan mijn HA dat ik zwanger ben. De vorige keer kreeg ik bij de huisarts alleen een informatiepakket met info over wat ik moest regelen ect. Verder gaat hier alles via de VK. Ik ga zo ook de VK bellen want het begint hier ook te kriebelen nu ik al jullie afspraken zie. @ MLS: de chinese kalender staat onder geslachtskalender in het menu hiernaast. Ik laat ook geen nekplooimeting doen, omdat het voor mij niet uit zou maken. Als blijkt dat mijn kindje down zou hebben zou dat natuurlijk behoorlijk schrikken zijn, maar niet minder welkom. Dus voor mij heeft het onderzoek geen meerwaarde. maar kan goed begrijpen dat anderen die test wel doen. De Chinese Kalender geeft bij mij aan een meisje, de vorige keer klopte het, dus ben benieuwd! Hier nog steeds weinig klachtjes. Wat vollere borsten, snel koud hebben. wat sneller moeten eten omdat ik dan misselijk wordt, maar verder goed ik me erg goed.
Goeie Morgen dames, Zie een heleboel afspraken staan,nou ik heb net de VK net gebeld. En ik heb 10 nov mijn intake daar dus hartstikke spannend.. Ik weet niet meer wie het was die het hier tegen me zei,maar ik heb me zorgen bij de GYN neergelegd,en heb dus een afspraak voor vanmiddag gekregen.om 15:30 is me afspraak dan gaat hij ff kijken of alles goed zit etc,ik laat jullie zeker weten hoe het is gegaan. Knuf Shanna,
Goedemorgen allemaal, Even snel weer wat gelezen en een kort berichtje (zit op het werk). Heb ook even de chinese kalender gecheckt --> jongen! Volgens 2 pendels in mijn omgeving krijgen we echter eerst een meisje, benieuwd wie/wat er gelijk heeft. Wij willen het overigens niet weten van tevoren wat het wordt, we zien wel wat er over een maand of 8 uitkomt. Moet de HA ook nog inlichten dat ik weer zwanger ben, ga ik straks wel even doen als ik de VK ook bel. Vanmorgen nog maar even een testje gedaan, had gister zo'n baaldag, en er stond een hele duidelijke 2e streep, dus ben weer even gerust! Tot later allemaal!